Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvem har rett? Light brus

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 08-09-08, 17:24   #26
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvem har rett? light brus

jeg kjøper bare brus i sverige og der er det ikke en sucralosesøtetcolalightboks så langt øyet rekker. Men her i Norge er det sikkert noen å oppdrive fortsatt.

Gammel 08-09-08, 17:55   #27
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Var bon aqua uten smak jeg mente også Og de jeg har sjekka er det karbs i. Aldri sjekka de med bobler for er ikke glad i det
Men men så er vel dessverre sånn at naturlig er best, altså vårt kjære rene vann

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 18:30   #28
Runegutt
Seniormedlem

Runegutt sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 58
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Holder frtsatt en knapp på springvannet her. Mjøsvann er neppe sundt det heller.

Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 18:35   #29
Lindabtn
Seniormedlem

Lindabtn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 39
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Ingenting kan slå et stooort glass vann med masse isbiter Da får man bare lyst til å drikke vann da

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 18:52   #30
MorStine
Seniormedlem

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 46
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Holder frtsatt en knapp på springvannet her. Mjøsvann er neppe sundt det heller.

Er det ikke glommavann som er i BonAqua da? Jeg bor ved Mjøsa, så det er sikkert fint å drikke nærvannet uansett

Gammel 08-09-08, 20:01   #31
Sophocles
Juniormedlem

Hvor: Oslo
Alder: 48
Sophocles er på en erverdig vei

Sv: Hvem har rett? Light brus

Apropos denne debatten - tema på PULS på nrk i dag var at man ikke vet nok om aspartam, og det var intervju med en dame som hadde vært skikkelig sjuk, som ble frisk etter at hun sluttet med alle lett-produkter...

Sophocles er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 22:14   #32
Impulsiw
Seniormedlem

Impulsiw sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Det innslaget så jeg også er nok smartest å ligge unna...

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 23:07   #33
BMS!
Medlem

Medlem siden: Sep 2008
Alder: 50
BMS! er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Bon Aqua er karbbombe sånnt at du vet det. Altså i de som er tilsatt smak. Synd men sant for de er gode de

Hmmm. Gjelder det alle "farristyper" med smak? Sitter med en Grans Taffel med lime smak, men jeg klarer ikke og tyde innholdsfortegnelser enda....

Drikker stort sett uten smak før, men nå prøver jeg og legge bort brusdrikking, og da var det godt med noe som har kullsyre og litt smak...

Innhold: Vann, Syre (karbondioksyd) ((er det dette jeg skal se på?)) , mineraler, naturlig aroma av lime

Mineraler i mg pr liter: Natrium 390, Magnesium 7, Kalsium 6, hydrogenkarbonat 150(er det dette jeg skal se på?), Klorid 510

Jepp, jeg er både fersk og blond

BMS! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Heller mot Lindberg, men ikke helt sikker enda :-D Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 23:09   #34
BMS!
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Sophocles, her.

Apropos denne debatten - tema på PULS på nrk i dag var at man ikke vet nok om aspartam, og det var intervju med en dame som hadde vært skikkelig sjuk, som ble frisk etter at hun sluttet med alle lett-produkter...

Søren, jeg rakk ikke det programmet, mulig det sendes på nett-tv.... Var det noe mer interesant di sa om søtstoff? Skulle de ike ta opp litt av hvert? Eller var det bare aspartam?

BMS! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Heller mot Lindberg, men ikke helt sikker enda :-D Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 23:26   #35
Karbosara
Seniormedlem

Karbosara sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Sophocles, her.

Hørte hun hadde drukket 3 halvannenlitere med pepsi max hver dag.
Hvem som helst kan blir syk av det...

Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 01:32   #36
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Bob-bob-bob-bobler av gleeede....

Bon Aqua er vann fra Mjøsa med bobler (Æsj)
Farris kan ikke brukes som drikkevann, for stort innhold av bla. magnesium. Smart å selge det på flaske.

Som Stinemor sier, Bon Aqua er fra Glomma, ikke fra Mjøsa. Mjøsvann er det nok ikke veldig mye galt med, hvorfor skulle det være det? Det er Norges største innsjø med lang omløpstid, og jeg regner med at drikkevannsinntaket er på et egnet sted der vannet er bra. Det er ikke likt på bunnen og toppen f eks. Men jeg er ingen ferskvannsekspert altså, så kan ikke detaljene sånn på stående fot (eller sittende rompe ).

Magnesium er kroppens 4. viktigste mineral, og noe vi generelt får i oss alt for lite av, så tviler på at det er noe problem mht Farrisen.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 06:19   #37
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Karbosara, her.

Hørte hun hadde drukket 3 halvannenlitere med pepsi max hver dag.
Hvem som helst kan blir syk av det...

hallo..
fikk hun drukket noe vann da æ?

Gammel 09-09-08, 08:00   #38
Runegutt
Seniormedlem

Runegutt sin avatar

Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Magnesium er kroppens 4. viktigste mineral, og noe vi generelt får i oss alt for lite av, så tviler på at det er noe problem mht Farrisen.

Mener at man ikke skaal drikke mere enn et par liter farris om dagen. Er alt for Mineralrikt.

Gammel 09-09-08, 09:41   #39
CamCam
Nytt Medlem

CamCam sin avatar

Hvor: Stor-Oslo
CamCam er på en erverdig vei

Jeg føler meg veldig usikker på light brus. Har vært avhengig av Pepsi Max i mange år, og får skikkelig hodepine og abstinenser når jeg slutter. Har alltid hørt og trodd at søtningsmidlene er så farlig, men har i det siste lest endel om at mye av det er skremselspropaganda fra sukkerindustrien i USA. -Vanskelig å vite sikkert, men jeg har ingen problemer med å tro at sukkerindustrien er kyniske og vil forsøke å skremme oss vekk fra søtningsmidlene og tilbake på sukkeret..

CamCam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Foseid's Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 11:11   #40
Karbosara
Seniormedlem

Karbosara sin avatar

Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Uansett: alt med måte, må vel være et stikkord her...

Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 11:25   #41
Ista
Sperret

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Det kalde nord
Alder: 42
Ista er ny på veien

Bruker å lage mine egene kalde drikker av og til,blir litt lei pepsien.Et stort glass med vann,knuste isbiter og sitron i,eller agurk,merker jeg drikker mindre vann hvis jeg hiver meg på pepsien,men det er godt på lørdager å drikke noen glass pepsi til bacon crispen altså!Det er lørdags kos for meg.
På hverdager holder jeg meg til vann fra krana,åsså bruker jeg pepsien til kos.Synes det funker fint i grunn.Som andre her skriver så blir jeg litt fysen av pepsi...

Ista er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon`ish..... Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 11:31   #42
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Opprinnelig lagt inn av CamCam, her.

Jeg føler meg veldig usikker på light brus. Har vært avhengig av Pepsi Max i mange år, og får skikkelig hodepine og abstinenser når jeg slutter. .

det sier jo sitt, at du får hodepine og abstinenser når du slutter.
Trenger jo ikke bety at det er FARLIG, men..
Utrolig mange som er avhengig av søtningsstoffene. Og det er jo en grunn til det.

Gammel 09-09-08, 11:33   #43
Ista
Sperret

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Det kalde nord
Alder: 42
Ista er ny på veien

Søtstoffer er snodige greier..Tror nesten det er lagt opp slik at man skal bli avhengi jeg.Slik at man kjøper mer og di som lager det får penger i kassa....

Ista er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon`ish..... Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 11:37   #44
Runegutt
Seniormedlem

Runegutt sin avatar

Synes pepsi smaker Blenda.
Drikker Coop sin lettCola.

Gammel 09-09-08, 11:38   #45
BMS!
Medlem

Opprinnelig lagt inn av BMS!, her.

Hmmm. Gjelder det alle "farristyper" med smak? Sitter med en Grans Taffel med lime smak, men jeg klarer ikke og tyde innholdsfortegnelser enda....

Drikker stort sett uten smak før, men nå prøver jeg og legge bort brusdrikking, og da var det godt med noe som har kullsyre og litt smak...

Innhold: Vann, Syre (karbondioksyd) ((er det dette jeg skal se på?)) , mineraler, naturlig aroma av lime

Mineraler i mg pr liter: Natrium 390, Magnesium 7, Kalsium 6, hydrogenkarbonat 150(er det dette jeg skal se på?), Klorid 510

Jepp, jeg er både fersk og blond

Dytter litt på spørsmålet mitt jeg, for dette lurer jeg veldig på

Ha en flott tirsdag.

Gammel 09-09-08, 11:44   #46
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Dytter litt på spørsmålet mitt jeg, for dette lurer jeg veldig på

Ha en flott tirsdag.

er det hva du skal se på, du lurer på?
I vanlig farris med smak, så er det sjeldent mer enn 1 karb pr dl. (som oftest ingen) Men noen er det da karber i.. Det er de som har søtningsstoffer i seg. De som har det, de står det næringsoversikt på.. der står det opplyst karb, prot, fett, kcal.

på min bon aqua Lemon f.eks står det

Energi: 37 kj/9 kcal
Protein: 0 g
Karbohydrat/Kolhydrat: 2,1 g
fett: 0 g

da er det 2.1 gram karb pr 1 dl..

der du lister opp, så står det ingenting om karbohydrater

Gammel 09-09-08, 12:13   #47
BMS!
Medlem

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

på min bon aqua Lemon f.eks står det

Energi: 37 kj/9 kcal
Protein: 0 g
Karbohydrat/Kolhydrat: 2,1 g
fett: 0 g

da er det 2.1 gram karb pr 1 dl..

der du lister opp, så står det ingenting om karbohydrater

Så den jeg drakk igår var helt karbfri Så flaks....

Tusen takk for svar. Ha en super dag

Gammel 09-09-08, 12:29   #48
kokopeli
Medlem

kokopeli sin avatar

Hvor: Vestfold
kokopeli er på en erverdig vei

Ble enn lengre diskusjon enn hva jeg hadde trodd dette

Men bra at alle får frem sitt.

Jeg hadde tenkt å bruke det mest som litt ekstra, ta et glass
cola zero til middag en gang i bland og kanskje driste meg til 2-3 glass
en lørdagskveld sammen med bacon gull

Grunnen til at jeg valgte å spør var fordi det står i Ketolyse boka fra Torkill at man kan drikke slik - mer eller mindre ubegrenset.
Men som nybegynner er jeg redd for å gjøre feil og ødelegge for ketosen min.

Men noe har jeg nok gjort riktig - 1 uke på ketose i dag - og har gått ned 4.1 kilo!!
Vet mye er vann - men gøy alikvel.
Stabiliserer det seg nå på 1-2 kilo i uka så er jeg superfornøyd!

.kokopeli.

kokopeli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 12:34   #49
Areola
Supermoderator

Areola sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Så den jeg drakk igår var helt karbfri Så flaks....

Tusen takk for svar. Ha en super dag

Den Fungirl snakket om, er bonaqua Silver, flaskene med drikketut uten kullsyre.

Altså:
= karber! (2,1) /de med smak altså. Regner med at de har holdt den naturelle naturell)

= ikke karber!

Det er vel de smaksatte vannene som har karber, farris-vannene har det som regel ikke.

Gammel 09-09-08, 12:40   #50
Karbosara
Seniormedlem

Karbosara sin avatar

Gratulerer med vektnedgang! Veldig bra!

Tror ikke drikking av lightbrus som pmx og cola zero, f.eks er noe som tar deg ut av ketosen. Når Torkil sier du kan drikke mye av det, så kan du nok det uten å gå ut av ketose. Men Det kan for noen hindre vektnedgang og trigge sug ette noe søtt

Men Syns du har en god plan når du velger dette som lørdagskos. Da er det forskjell på hverdag og "fest".

Lykke til videre!

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Drikker du light-brus? Tussa Ketolysekuren 31 25-03-08 18:01
Light brus Euroslankerinnen Eurodiett 3 18-04-07 17:40
Ost og Light brus polvott Lavkarbo generelt 6 26-01-07 11:27
Light brus? Elink Lavkarbo generelt 11 17-08-06 23:25
Pepsi max/light brus eller "vanlig" brus?? Tusta Barns kosthold 13 19-02-05 18:35

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:45.