Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Light brus?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 10-08-06, 22:05   #1
Elink
Nytt Medlem

Medlem siden: Aug 2006
Elink er på en erverdig vei

Light brus?

Er det "lov"? evt hvilke!!?

Elink er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ikke helt sikker enda. Svar med sitat
Gammel 10-08-06, 22:57   #2
Grethe
Medlem

Medlem siden: Mar 2006
Alder: 63
Grethe har en fantastisk aura rundt segGrethe har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Light brus?

Hei.
Nå skriver ikke du hvilken filosofi du bruker, men for meg fungerer det med lightbrus som cola light eller pepsi max. Men hvis du leser her inne så er det mange som reagerer på de kunstige søtningstoffene så det beste rådet jeg kan gi deg er rett og slett å prøve deg fram. Stopper vektnedgangen så kan det nok være lurt å kutte ut kunstig søtningstoffer og se om det hjelper. Lykke til!

Grethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-08-06, 23:03   #3
Melania
Seniormedlem

Melania sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 48
Melania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snill

Det beste er jo å klare seg uten.. Men det er jo ikke alltid like lett. Selv skal jeg holde meg unna alle brus som ikke er søtet med splenda. Så vidt jeg vet er det bare Cola light i norge som er det.

Ellers så er jo et tips saft ekstra utvannet... da blir jo andelen kunstig søtstoff kraftig redusert.

Mål for 2007: tilbake til Match vekt 68kg og holde meg der, bli MILF, bli glad i meg selv og gripe alle muligheter!
Melania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-08-06, 23:28   #4
auroraborealis
Medlem

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 55
auroraborealis er ny på veien

Enkelte typer lighbrus inneholder saft fra frukter og inneholder dermed litt karbohydrater, mens f.eks cola light inneholder ikke fruktsaft og er dermed helt fri for karbohydrater...

Gammel 10-08-06, 23:53   #5
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

det er mange som reagerer på søtningsstoffet også, og ikke bare fruksaften

Gammel 11-08-06, 12:21   #6
auroraborealis
Medlem

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 55
auroraborealis er ny på veien

Jeg vil likevel tro at brus uten fruktsaft er bedre fordi lightbrus med fruktsaft (appelsinbrus ol.) inneholder både søtningsstoff OG litt karbohydrater.

Lightbrus med fruktsaft kan inneholde mellom 0,5 og 1g karbo pr dl.
Hvis man drikker 1 liter lighbrus med fruktsaft så kan man dermed få i seg opptil 10g karbo alt etter type brus.

Gammel 15-08-06, 11:40   #7
Engmar
Juniormedlem

Engmar sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Engmar er på en erverdig vei

Jeg drakk masse pepsi max og cola light. Det fungerte kjempebra. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten. Ofte får man "lyst på noe", og for min del glimrende å ha brusen å ty til

Engmar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 15-08-06, 19:44   #8
Lemen
Seniormedlem

Lemen sin avatar

Medlem siden: May 2006
Alder: 45
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Melania

Det beste er jo å klare seg uten.. Men det er jo ikke alltid like lett. Selv skal jeg holde meg unna alle brus som ikke er søtet med splenda. Så vidt jeg vet er det bare Cola light i norge som er det.

Ellers så er jo et tips saft ekstra utvannet... da blir jo andelen kunstig søtstoff kraftig redusert.

Den lokale brusprodusenten her i området, Brænne Mineralvatn, har faktisk begynt å produsere brus med Sucralose som søtning. Har pærebrus, luks, ananas, sitron og bringebær/rabarbra (Også lurer eg på om dei har sjampanje også...)

Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-08-06, 22:45   #9
Gamla
Potius sero, quam numquam

Gamla sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Istedet for light brus kan jeg bare anbefale de nye Farrisproduktene, -Farris Pluss. De er kjempegode, men er kunstig søtet [søtet med acesulfam K (E950), aspartam (E951) og inneholder en fenylaminkilde] Inneholder 0 g Kh pr 100 ml.
Selvsagt vil jeg helst anbefale vann eller ren farris, men en gang iblandt er det jo godt med litt annet!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 15-08-06, 23:29   #10
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Farris Pluss er helt nydelige. For ikke å snakke om den irske farrisen med jordbærsmak jeg kjøpte på Ultra nylig!

Gammel 17-08-06, 18:02   #11
paprika
Medlem

paprika sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 47
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel

Du må nesten bare prøve deg frem. Jeg har drukket en god del pepsi max og cola light, og har ikke hatt problemer. Dersom du ikke går ned i vekt, kan light brus dog være årsaken.

Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-08-06, 23:25   #12
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Lov og lov. Spørsmålet er jo hva du er ute etter. Heslemessig eller vektmessig. Jeg vil ikke anbefale noen helsemessig å drikke brus med kunstig søtstoff, men dersom en bare ser på det vektmessige, så er det visst sånn at noen kan drikke og fortsatt gå ned i vekt, mens andre ikke.

Jeg anbefaler å drikke Farris bris med smak.

Alt er en vanesak.

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Cola light vs. Pepsi Max Hennie Spørsmål og svar 35 03-12-08 14:53
Ost og Light brus polvott Lavkarbo generelt 6 26-01-07 11:27
Hvilken brus? Lara Lavkarbo generelt 8 01-10-05 17:30
Drikker du brus? Summer Generell diskusjon 14 02-09-05 18:43
Pepsi max/light brus eller "vanlig" brus?? Tusta Barns kosthold 13 19-02-05 18:35

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:14.