Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#26 |
Medlem
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Møre og Romsdal
![]() |
![]() Sv: Hvor mye fett? Og evt. kalorier?Nå har jeg lagt inn alt jeg har spist i dag i vektklubben, hadde et medlemsskap der som ikke var utgått |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo
![]() |
![]() |
#27 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
![]() |
Sv: Hvor mye fett? Og evt. kalorier?
Fordelingen er bra ketolysemessig - men jeg hadde nok prøvd å kutte ned på kaloriene. Selv om man jukser med energibalansen, så trenger de færreste av oss 3300 kcal. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: South Beach
![]() |
![]() |
#28 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye fett? Og evt. kalorier?Jeg må passe på kaloriene på Ketolyse. Leste her inne til øyet ble stort og vått om at kaloriene ikke hadde noe å si, øk på med fett. Jeg gjorde, fikk mer energi og kunne begynne å trene ja, men gikk fortsatt ikke ned. Lå på stort sett minimum 2200 kcal om dagen. Var hele tiden i ketose, men med lys farge. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#29 |
Medlem
![]() |
Hvordan i alle dager greier dere å holde ketosen oppe om dere spiser mindre kcal da? Fett er jo dyrisk med kcal, og for å få nok fett må du nå inn med kcal? Har du en oppskrift på det, så skal jeg gjerne kutte ned på kcal inntaket. Men, jeg har ikke greid det. Fikk klar beskjed fra kursleder, om alltid å bruke setersmør(meierismør), seterrømme og ren kremfløte, for i det hele tatt og komme nær nok så mye fett som jeg måtte ha. Alle lettprodukter var totalforbudt, for de har mer karbohydrater. `Fettet dem tar ut erstattes med karbo, bare sjekk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye fett? Og evt. kalorier?Det går det, ved å bare spise litt mindre. Jeg spiser mindre, men holder meg mett, siden jeg fortsatt ligger på en prosentandel på 75-80% fett. Jeg spiser rundt 120-170 gram fett om dagen. En periode lå jeg på 200-250 gram fett og fikk da masse ekstra energi, men jeg gikk ikke ned. Sannsynligvis for at kaloriene ble for mange for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
![]() |
Nettopp derfor passet ikke ketolyse for meg. Matmegden ble for liten for kaloriene jeg kunne spise. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: South Beach
![]() |
![]() |
#32 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye fett? Og evt. kalorier?Man spiser alltid mer i starten, til kroppen skjønner at den ikke behøver så mye som før. Ikke heng deg for mye opp i kaloriene, men konsentrer deg om å spise når du er sulten (faktisk sulten, ikke bare fysen/tørst/kjeder deg osv), og spis til du er passe mett. Så går det seg til etterhvert. jeg syns jeg spiste som en okse i starten, nå er jeg mer bekymret fordi jeg spiser for lite...
![]() |
![]() |
#33 |
Medlem
![]() |
![]() Sv: Hvor mye fett? Og evt. kalorier?Har dukket opp noen spørmål i hode mitt, kanskje noen av dere kan forklare meg følgende: |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Da komemr det ut igjen neste gang du er på do. Søk på fettdiare her inne....
![]() |
![]() |
#35 |
Medlem
Medlem siden: Nov 2009
![]() |
Sv: Hvor mye fett? Og evt. kalorier?Skal man telle kalorier på ketolysekuren eller ikke...det er motstridene meninger her, synes jeg. En av grunnene til at jeg valgte denne kuren, var fordi jeg oppfattet den slik at man i det store og hele skal tenke på å få i seg vesentlig mindre karber og mer fett. Å veie all mat man putter i munnen og regne på både karber, proteiner og kalorier samt den prosentvise fordelingen, er jo verre enn Grete Rhode |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Sv: Hvor mye fett? Og evt. kalorier?Mener Torkil også skriver det i boka at ved langvarig stillstand kan man kikke litt på kaloriinntaket. Dette er noe som gjelder de aller færreste, så hold styr på karbene dine først og fremst og se på resten av inntaket om du står stille i mer enn 3-4 uker |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Medlem
![]() |
Den uka jeg gikk ned desidert mest, 3 kilo faktisk, så hadde jeg et kcal inntak på 3300 kcal!!!! La det inn på vektklubb.no bare for å se, og fikk selvsagt sjokk. Så det ble til at jeg syntes jeg måtte gå litt ned på inntaket, om det var så lurt vet jeg ikke. For jeg stod stille i 4 uker etter dette. Hva som var årsaken til at det løsnet igjen, har jeg heller ikke no svar på. Men jeg tok et par kilo igjen noen uker etter, å nå står jeg stille igjen. Inntaket av kcal er betraktelig mindre, men nå har jeg kjøpt meg olje igjen, så nå blir det olje i shaken til frokost, og olje i det jeg kan ha olje i. For jeg er av den formening av at jeg MÅ ha mer enn nok fett, for å kunne få til dette. Iallefall MIN kropp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Juniormedlem
Medlem siden: Feb 2007
![]() |
Sv: Hvor mye fett? Og evt. kalorier?Jeg holder et A4-ark over stekeosen fra panna. Blir arket gjennomsiktig er jeg på rett vei
![]() |
![]() |
#39 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Aug 2011
![]() |
Sv: Hvor mye fett? Og evt. kalorier?Hei |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye fett? Og evt. kalorier?Når jeg bruker diett.no skriver jeg inn maten før alt er spist den dagen, ellers blir det jo ikke som jeg vil. Jeg skriver inn ved hvert måltid. Sist redigert av Yrla : 05-08-11 kl 00:33. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Hvor mange kalorier får du i deg? | AnnaV | Generell diskusjon | 52 | 13-11-09 17:36 |
Hvor mange kalorier i johannsebrødkjernemel? | Nannah | Generell ernæringsdebatt | 3 | 10-10-08 17:41 |
For mye fett og kalorier? | smilefjes | Lavkarbo generelt | 2 | 28-04-08 10:03 |
Hvor mye kalorier ligger dere på? | sangjenta | Spørsmål og svar | 20 | 08-04-08 21:52 |
Hvor mange kalorier daglig? | jennys | Lavkarbo generelt | 13 | 23-11-06 16:48 |