Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#26 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Alder: 52
![]() |
Sv: Lindberg sine råd
|
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Karbokontroll
![]() |
![]() |
#27 |
Medlem
![]() |
Sv: Lindberg sine rådDet er nok sant at folk reagerer forskjellig på kaffe. Jeg er en av dem som ikke tåler kaffe så godt tror jeg (blir litt gira innvendig), men jeg unner meg en enkel caffe latte og grønn te. Jeg har ikke problemer med å kutte ned på kaffe med koffein. Det finnes så mange gode teer som ikke inneholder koffein og koffeinfri pulverkaffe smaker godt. Jeg bruker litt kanel i kaffen siden kanel kan forebygge diabetes. http://www.lommelegen.no/808986/kanel-mot-diabetes |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Gjest
|
Sv: Lindberg sine rådMen når jeg leser dette og rapporten den var basert på, så står det ikke ett enestte negativt ord om kaffe? Tvert i mot avkrefter artiklene flere myter. Hvis koffein påvirket blodsukkeret, burde det teoretisk sett føre til noe større risiko for diabetes? Men det motsatte er jo tilfellet. Som du sier beskytter det mot diabetes. |
![]() |
![]() |
#29 |
Medlem
![]() |
Noen tåler koffein bedre enn andre. Jeg tror jeg får økt puls av koffein uten at jeg har målt det. Men jeg tenker hvorfor drikke mye koffein når det er vanndrivende og man må drikke mer vann og når det er ifølge Lindberg er sunnere å holde seg unna koffein? Koffein påvirker adrenalinet som gjør kroppen stresset og blodsukkeret stiger. Adrenalin gjør at man kommer i en stresssituasjon kamp-flyk-reaksjon og stress er jo som kjent ikke bra for helsen eller kroppen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Gjest
|
1. Det er ikke mer vanndrivende enn noe annet - det er en myte (bevist i flere studier) |
![]() |
![]() |
#31 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lindberg sine rådAt alle takler koffein likt og at det bare er snakk om tilvenning er nok ikke riktig.
![]() |
![]() |
#32 |
Medlem
![]() |
1. Skulle gjerne hatt dokumentasjon på at koffein ikke virker vanndrivende. Det har jo vært kjent i mange år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Gjest
|
Sv: Lindberg sine rådhttp://en.wikipedia.org/wiki/Health_effects_of_coffee |
![]() |
![]() |
#34 |
Gudinne
Medlem siden: Apr 2004
Alder: 53
Sv: Lindberg sine rådDet går jo an å be en moderator dele tråden. Det er jo en interessant diskusjon for mange, ser det er startet en annen tråd om kaffe også. Men det er selvfølgelig lov å trekke seg fra en diskusjon. Sist redigert av Huldr : 24-04-10 kl 16:02. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
![]() |
![]() |
#35 |
Gjest
|
Sv: Lindberg sine rådSiden det er du Frøy, så skal jeg svare Sist redigert av Chunky : 24-04-10 kl 17:29. |
![]() |
![]() |
#36 |
Gudinne
Sv: Lindberg sine rådTakk for det, Chunky
Da kan man jo bytte ut ordet kaffe med sukker. For effekten av sukker kan jo da like gjerne være innbilt? Det finnes helt sikkert tonnevis med studier som påviser at sukker ikke er skadelig ... Sist redigert av Huldr : 24-04-10 kl 18:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Gudinne
Sv: Lindberg sine rådPS (siden du har forandret litt på innlegget ditt, Chunky): Jeg er enig i at det er viktig at forskjellige syn kommer frem, til nytte for nye forumbrukere. Jeg er enig med deg i at Lindberg er for bastant (men han er ikke det uten grunn, og han er lege!), og at det er viktig og nyttig å belyse det med erfaringer - både av typen du (f eks) har, og av typen jeg (f eks) har. Da kan andre kanskje lettere danne seg et bilde av hvordan det kan virke på dem! |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Gjest
|
Sv: Lindberg sine rådHaha - takk for den. Vi kan være enige om å være uenige, og så få vi bare håpe at det byr seg en anledning til å fortsette diskusjonene i bunnen av en rødvinsflaske |
![]() |
![]() |
#39 |
Gudinne
Det gjorde han helt sikkert - men det gjør ham vel ikke mindre
Gjør de ikke? Nå skal jeg ikke påberope meg å vite særlig mye om kvanteteori. Men den er vel ikke særlig kjent blant folk flest - f eks blir man jo den dag i dag direkte feillært i naturfagtimene på videregående skole mht atomer - for enkelhetens skyld må man gå ut fra, for kvanteteori er jo avansert. Men hvis man dro konklusjoner av det man har funnet ut innen avansert fysikk, så er det en masse ting som i dag avvises av den gjengse naturforsker, som vil falle på plass helt naturlig. Men jeg har vel en mistanke om at vi er uenige om det også
Det kan vi være enige om! |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Coop sine karbonader | Superslimithink | Spørsmål og svar | 3 | 19-09-08 15:36 |
Atkins sine produkter | Tøffa | Induksjonen | 1 | 22-01-07 18:38 |