Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 15-12-10, 01:07   #4676
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Alle som virker rare har bare et uoppfylt behov de prøver å fylle på en dum måte.

Åhh, takk..lissom.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 15-12-10, 01:29   #4677
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Elnilso skriver der er jeg forøvrig temmelig enig i.

Ja, ikke alt, altså. Og ikke det siste han skriver ...

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 15-12-10, 13:15   #4678
Zillah
Seniormedlem

Zillah sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Eg lurer på dette med å legge ut bilder/film på nettet.
Så vidt eg forstår har ein ikkje lov til å offentleggjere bilder eller film av andre personar utan samtykke (og ein er vel gjerne ekstra strenge når det gjeld mindreårige). Gjeld dette uansett kva samanheng bildet/filmen er tatt?

Eg har til dømes tatt opp eit filmklipp av orkesteret der jenta mi spelar, under ein konsert på offentleg stad tilgjengeleg for alle som var interesserte. Kan eg publisere denne på heimeside/blogg/facebook osv eller er dette ulovleg? Og dersom ja til det første, er det prinsipiell skilnad på ein slik situasjon som skissert vs eit opptak av orkesteret under lukka øving?

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve.
Gammel 15-12-10, 19:17   #4679
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

For å være ærlig, så vet jeg ikke helt hva jeg synes om diskusjonsteknikken din der, Carisma ... Ikke at han Håkon er det spøtt bedre. Hadde jeg vært deg så hadde jeg bare latt det være. Det siste Elnilso skriver der er jeg forøvrig temmelig enig i.
Med det sagt, så vet du at jeg er enig med deg i det du sier, jeg vet bare ikke om måten du sier det på gagner noen ... Sorry at jeg ikke kunne være til mer hjelp ...

Ja, jeg satt på jobb og var keen på å provosere. Men jeg ser uansett ikke sekt-linken de henviser til. Og det er vel ikke første gang jeg syns de to er udregelige i den bloggen. Det "beste" syns jeg er at de stadig henviser til bloggeier som dum, idiotisk og fanatisk. I hennes egen blogg. Det er litt som å gå hjem til folk og banke de opp og slenge dritt

Gammel 16-12-10, 00:19   #4680
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Jeg er ofte syk(forkjøla osv).. OG jeg dusjer hver dag. Kan det være en sammenheng her? Er bare så glad i å føle meg ren... Tar tran.

Hva er "reglene" på det her?

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 16-12-10, 06:46   #4681
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Jeg er ofte syk(forkjøla osv).. OG jeg dusjer hver dag. Kan det være en sammenheng her? Er bare så glad i å føle meg ren... Tar tran.

Hva er "reglene" på det her?

Neppe. Jeg dusjer også stort sett hver dag og er veldig sjeldent syk. Men det kommer jo an på om du skrubber hele kroppen fra topp til tå med sterk såpe eller om du bare vasker deg lett på "utsatte steder" kanskje?

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 16-12-10, 14:21   #4682
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Er det frekt å sende ein epost til sjefen og spørje kva mattype som blir servert til lunsj på huset i morgon? Eg har ikkje lyst å tryne i karbofella heller, dersom det er baguettar som blir servert...

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 16-12-10, 14:43   #4683
Ignite
Seniormedlem

Ignite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 58
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Er det frekt å sende ein epost til sjefen og spørje kva mattype som blir servert til lunsj på huset i morgon? Eg har ikkje lyst å tryne i karbofella heller, dersom det er baguettar som blir servert...

Jeg synes dette er helt greit. Stusser derimot over sjefen som ikke sjekker om folk har intoleranser etc...

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil
Gammel 16-12-10, 14:46   #4684
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Ja, det er jo eit poeng, Ign!

Gammel 16-12-10, 18:02   #4685
ada-emilie
Sperret

Medlem siden: Mar 2010
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Er det noen som har turt å pelle av pålegget og bare spise det? Den får en stjerne i boka av meg, for mot.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
Gammel 16-12-10, 18:06   #4686
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Er det noen som har turt å pelle av pålegget og bare spise det? Den får en stjerne i boka av meg, for mot.

Det har jeg ofte gjort når det kommer "medisinmenn" på besøk på jobb og disse har med påsmurte baguetter/snitter. De kan sitte der og gape så mye de bare vil, men kollegaene mine er vante med at jeg gjør det og jeg forsyner meg aldri med mer enn hva de andre gjør.

Gammel 16-12-10, 18:06   #4687
Camomilla
Seniormedlem

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 52
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Da fortjener jeg stjerne Jeg var på julebord forrige helg, og før bussen gikk ble det servert baguetter. Jeg spiste salamien og eggesalaten, og kastet resten. Følte meg litt flau, men veldig stolt over at jeg greide det. Hadde vært så surt å sprekke på en BAGUETT, lissom - jeg som ikke synes det er spesielt godt en gang

Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :)
Gammel 16-12-10, 18:20   #4688
ada-emilie
Sperret

ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Da fortjener jeg stjerne Jeg var på julebord forrige helg, og før bussen gikk ble det servert baguetter. Jeg spiste salamien og eggesalaten, og kastet resten. Følte meg litt flau, men veldig stolt over at jeg greide det. Hadde vært så surt å sprekke på en BAGUETT, lissom - jeg som ikke synes det er spesielt godt en gang

Så tøft av deg. Når du kan gjøre det er det lettere for meg og andre å gjøre det samme.

Gammel 16-12-10, 18:32   #4689
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Ikke på ting jeg har fått servert, men det har hendt jeg har kjøpt ferdigsmurt og spist bare pålegget. Hvis jeg hart hatt dårlig tid og det ikke er noe annet f.eks.

Vi hadde julelunsj på tirsdag, og det var full julemiddag med ribbe, mediskterkaker, pølser, surkål og poteter. Jeg spiste ribbe og surkål. Da tok ikke de som satt ved siden av meg potet heller, for det viste seg at egentlig likte de det ikke, men følte de måtte spise det. Så jeg brøytet vei for å tørre å ta egne valg om ikke annet

Gammel 16-12-10, 18:39   #4690
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Eg har gjort det også, ja. Men om det var bestilt så og så mykje med baguettar til dømes (og kanskje då ikkje so mykje overflod) så føler eg ikkje at eg kan sitte der og pille av. (Då tek eg heller med eigen mat.) Men det var bestilt quiche, salatar og kake, så då kan eg jo velge å vere litt choosy. Aberet med salat er jo ofte at det blir veldig magert. Eg får ete quiche med skei og la botnen ligge att!

Gammel 16-12-10, 18:59   #4691
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Syklusen min har tullet seg til litt igjen, og det gir for tiden smertefulle utslag i brystene! De er steinharde, en halv gang sin vanlige størrelse, og veldig, VELDIG vonde (kan ikke ligge på magen f.eks). I tillegg klør det veldig, tror det er fordi de "sprenger" fra innsiden. Noe jeg kan gjøre, utover å håpe det går over? Orker ikke gå med dette i seks uker til og håpe det retter seg da

Jeg blir GAL!! Akupunktur hjalp ikke nevneverdig. Det blir mye verre når det er kaldt, og på kvelden. Kan jeg ha forfryst de? Eller kan man få betennelse selv om man ikke ammer? De kjennes ut som jura på en katt som blir fratatt ungene, sånn hard klump i midten (skjønner nå hvorfor de mjauer så fælt )

Gammel 16-12-10, 20:11   #4692
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Jeg har spist kun pålegget. Har skjedd to ganger. Ene gangen så ga jeg brødet til min mor. Men andre gangen så sa jeg at jeg ikke spiser brød, og da sa de at da spiser du pålegget. Og slik ble det

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 16-12-10, 20:34   #4693
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Det har jeg også gjort. Selv om damene som bestiller mat til oss på jobb (av og til) VET at jeg ikke spiser brød, bestiller de baguetter... enda jeg VET det er et stort utvalg av mat de kan bestille Så jeg har alltid med to skiver lavkarbo-brød, peller av pålegget av de kraftige baguettenen og spiser. Har jeg ikke brød - spiser jeg bare pålegget.

*Klistrer stjerna i boka si *

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 16-12-10, 22:34   #4694
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Jeg blir GAL!! Akupunktur hjalp ikke nevneverdig. Det blir mye verre når det er kaldt, og på kvelden. Kan jeg ha forfryst de? Eller kan man få betennelse selv om man ikke ammer? De kjennes ut som jura på en katt som blir fratatt ungene, sånn hard klump i midten (skjønner nå hvorfor de mjauer så fælt )

Brystbetennelse medfører som regel høy feber og influensa- symptomer!
Veldig varm dusj er rådet når man ammer og det danner seg "klumper"!
Masser brystene godt i en så varm dusj du klarer!
Har du snakket med legen din om dette, evnt tatt hormonprøver mens det er som verst?
Mulig det finnes hjelp der ute om du finner ut hva det er/kommer av!

Gammel 16-12-10, 22:43   #4695
ada-emilie
Sperret

*Klistrer stjerna i boka si * [/quote]
Ja gjør det Jeg er imponert over dere.

Gammel 16-12-10, 23:01   #4696
drodla
Gjest

Jeg lurer på om ikke flere kan komme med gode argumenter på denne diskusjonen i bloggen til Dreamy jeg? http://lenabeatrice.net/mat-og-helse/ferry-food/

Jeg lurer på om han der fyren ikke egentlig burde få litt god gammeldags kokos.

Gammel 16-12-10, 23:16   #4697
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Opprinnelig lagt inn av drodla, her.

Jeg lurer på om han der fyren ikke egentlig burde få litt god gammeldags kokos.

Er det du som er dingle?

Gammel 16-12-10, 23:40   #4698
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Jeg blir gal i mitt eget selskap! Råd mot hypersosialiseringssyndrom?

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 17-12-10, 08:22   #4699
drodla
Gjest

Er det du som er dingle?

Mm. Synes jeg var sakelig og flink ganske lenge. Men snakk om evne til å erte på seg gråstein da. Har stålkontroll på insulinet, men ikke like god kontroll på adrenalinet

Gammel 17-12-10, 13:01   #4700
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Opprinnelig lagt inn av drodla, her.

Har stålkontroll på insulinet, men ikke like god kontroll på adrenalinet

Det var derfor jeg valgte å stoppe opp der en stund også

Aktive brukere som ser på denne tråden: 8 (0 medlemmer 8 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:55.