Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Desember/januarstarter-tråden!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 05-01-11, 22:42   #176
Hasselnøtt
Medlem

Hasselnøtt sin avatar

Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Bygd i Buskerud
Hasselnøtt er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Parmesan fungerte ikke Ble bare brent. Det røyk faktisk av osten inni ovnen.

Blandingen av parmesan og norvegia ble helmax Smakte knallgodt. Må nok ha en viss fettprosent på osten for å få den til å smelte. Lagde et par med bare norvegia. Ble gode de også. Så nå går jeg igang med runde nr to og fyller hele brettet med osteblandinger. Må ha litt snacks med på venninne-besøk i morgen.

MIN JOURNAL...
Hasselnøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse... Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 23:02   #177
Midnight Choir
Medlem

Medlem siden: Jan 2011
Midnight Choir er ny på veien
Smile

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Parmesan fungerte ikke Ble bare brent. Det røyk faktisk av osten inni ovnen.

Blandingen av parmesan og norvegia ble helmax Smakte knallgodt. Må nok ha en viss fettprosent på osten for å få den til å smelte. Lagde et par med bare norvegia. Ble gode de også. Så nå går jeg igang med runde nr to og fyller hele brettet med osteblandinger. Må ha litt snacks med på venninne-besøk i morgen.

Mmmmm! Synd med parmesanen, men da kan det faktisk hende at den "uekte" parmesanen jeg nevnte tidligere faktisk er bedre å bruke. Jeg brukte det idag og det fungerte utmerket, men jeg skal teste blandingen din så fort som bare rakker´n. Kos deg med både venninner og snacks!

Midnight Choir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 23:03   #178
hope10
Seniormedlem

hope10 sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
hope10 er ny på veien

De hørtes gode ut, må teste de til helgen jeg Så har jeg noe å se frem til

Jeg har testet med sticksene nå, å jeg er i ketose Jeg kan nesten ikke tro det, jeg fikk det til Håper jeg får det til videre også
Jeg fikk svak lilla, så jeg må nok drikke litt mer, så den blir mer rosa, greit å ta med seg

Men jeg fikk negativt svar på glukose, ovenfor ketose avlesningen, skal jeg ha det? er det sukker?

hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 23:22   #179
Hasselnøtt
Medlem

Hasselnøtt sin avatar

Hvor: Bygd i Buskerud
Hasselnøtt er på en erverdig vei

Ferdig resultat:

2/3 deler norvegia
1/3 del parmesan
Pizzakrydder og løkpulver drysset oppå.
180 grader 6 min, midten i ovnen.

Og "dessverre" oppspist av meg og mannen min

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMAG0073.jpg (480,4 KB, 13 visninger)

MIN JOURNAL...
Hasselnøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse... Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 00:38   #180
ikea
Juniormedlem

ikea er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Vasp, her.

Du er i ketose, men er den så mørk bør du få i deg litt vann.

Mere vann? Jeg har drukket 5 flasker med 0,7l vann, og 0,5 l pepsi. Det må da være nok?

ikea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 00:41   #181
ikea
Juniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

Får jeg bare komme med et vennlig tips som kan gjøre at de som har vært en stund på forumet her svarer? En ting er at søkefunksjonen ikke alltid er lett å få til, og man stiller spørsmål som det finnes mange tråder om.... det skjer. Men ikke spør om igjen og om igjen om ting som allerede er svart på i samme tråd.

Jeg kommer gjerne og svarer på ting som jeg kan svare på, men etter hvert vil jeg nok gi opp hvis folk ikke gidder å lese de trådene de spør i engang.

Edit: Men heldigvis så har dere MaritR (under her) som ikke er fullt så slem og gretten som meg

Helt i orden Grunnen til at jeg spurte er at jeg har ikke de "vanlige" som alle snakker om som er sånn rosa skala. Mine går fra hudfarge til mørkbrun, vet det bare er å bruke hodet; jo mørkere, mer i ketose. For mørk- for lite vann. Ville bare spørre for å være 110% sikker

Gammel 06-01-11, 08:00   #182
hope10
Seniormedlem

hope10 sin avatar

hope10 er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av ikea, her.

Mine går fra hudfarge til mørkbrun, vet det bare er å bruke hodet; jo mørkere, mer i ketose. For mørk- for lite vann. Ville bare spørre for å være 110% sikker

Nå er jeg helt ny her da, så kan være jeg svarer deg feil, men mener jeg har lest at uansett utslag så er du like mye i ketose, selv om den er helt svak, det at den er mørkere er bare at det er mer konsentrert, å at en derfor kan drikke litt mer, jeg drikker også mye syns jeg, men fikk allikevel den mellomste på skalaen, som var litt mørkere, å skal derfor forsøke å drikke enda mer

Gammel 06-01-11, 08:17   #183
inger synnøve
Seniormedlem

inger synnøve sin avatar

Hvor: egersund
inger synnøve er på en erverdig vei

nå har jeg inntatt min første frokost før kl 0800 siden 2006. jeg har spist en frokost tallerken med pai uten deig, det er en oppskrift som jeg har funnet her inne. den ligger i den STORE KOkEBOKA
jeg tør nesten ikke si det ,men jeg hadde gått ned på vekta idag,(nesten for godt til å være sant? så jeg avventer til søndag for å skrive det ned her

inger synnøve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav karbo Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 08:39   #184
hope10
Seniormedlem

hope10 sin avatar

hope10 er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av inger synnøve, her.

nå har jeg inntatt min første frokost før kl 0800 siden 2006. jeg har spist en frokost tallerken med pai uten deig, det er en oppskrift som jeg har funnet her inne. den ligger i den STORE KOkEBOKA
jeg tør nesten ikke si det ,men jeg hadde gått ned på vekta idag,(nesten for godt til å være sant? så jeg avventer til søndag for å skrive det ned her

Må se om jeg også finner den, hørtes godt ut, å greit å variere måltidene litt, så vi ikke går matlei. Jeg har spis hardkokte egg idag, sånne som de serverer på koldtbordet. Deler et hardkokt egg i to, så en dasj majones, en reke eller et par (alt etter hvor store de er), å en liten dasj paprika.
De er faktisk kjempegode, selv om jeg ikke liker majones

Jeg måtte snike meg på vekten idag jeg også, selv om den ikke vsite nedgang igår, å den var faktisk mindre hos meg også :O Håper den er der på mandag også,når jeg har veieidag
Hadde egentlig tenkt å vente til mandag med å veie meg, men måtte bare se, siden jeg fikk utslag på ketose på sticksen igår, håper det fortsetter sånn

Gammel 06-01-11, 08:39   #185
Juballong
Juniormedlem

Juballong sin avatar

Medlem siden: May 2010
Juballong er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av hope10, her.

Ok Greit å vite

En annen ting du kan tenke på i begynnelsen er å få i deg litt mer salt, seltin anbefaler Torkild , da blir allmenntillstand litt bedre. Og om du er redd for brus og søtstoffer kan du jo trappe ned før du kutter de helt ut.....kroppen trenger litt tid
Lykke til videre.
( jeg startet 3 jan jeg også )

Juballong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 08:48   #186
hope10
Seniormedlem

hope10 sin avatar

hope10 er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Juballong, her.

En annen ting du kan tenke på i begynnelsen er å få i deg litt mer salt, seltin anbefaler Torkild , da blir allmenntillstand litt bedre. Og om du er redd for brus og søtstoffer kan du jo trappe ned før du kutter de helt ut.....kroppen trenger litt tid
Lykke til videre.
( jeg startet 3 jan jeg også )

seltin har jeg,men ikke brukt det så mye, har brukt pepper, siden det har vært salt i skinken osv,men skal forsøke det da tusen takk for hjelpen
Jeg er ikke kvalm idag (enda), så håper det ikke skjer igjen etter middag idag, gått greit med frokosten ihvertfall.

Brus og søtstoffer bruker vi lite av, vi gikk over på et kosthold med mer rene råvarer ifjor høst, og kuttet også ut sukker med det samme, eneste på lørdagen da får de juice.Des mnd var et unntak da fikk de noe mer, ville ikke legge en demper på det, men da nugatti osv kom på bordet hos de vi var hos i jula, så spiste ikke ungene det likevel..å ikke klager de på at de ikke får snop osv heller, for de får andre ting, frukt, bær og popcorn, som de elsker, så tror kanskje det var greit at vi begynte sånn, kanskje litt enklere for kroppen da, selv om det ikke føltes sånn i det hele tatt igår.

Jeg liker ikke sjokolade,ikke min bror, eller eldstemann av ungene her eheller, folk ler når jeg sier det :Smen vi likte sure ting i snopet, så det kan nok være jeg savner etterhvert, men håper det går greit, siden vi vanligvis hadde lite av det.. klementiner savner jeg allerede, selv om jeg burde være lei av de, etter å ha spist de i hele desember...

Gammel 06-01-11, 08:57   #187
Fjasnissen
Supermoderator

Fjasnissen sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 49
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Helt i orden Grunnen til at jeg spurte er at jeg har ikke de "vanlige" som alle snakker om som er sånn rosa skala. Mine går fra hudfarge til mørkbrun, vet det bare er å bruke hodet; jo mørkere, mer i ketose. For mørk- for lite vann. Ville bare spørre for å være 110% sikker

Okay.... jeg var muligens ikke tydelig nok i min forklaring, så jeg skal gjøre en litt bedre jobb.

Det stixene måler er ikke grader av ketose, men konsentrasjon av ketoner i urinet. Disse ketonene er rest-ketoner som kroppen ikke har brukt. Det finnes forskjellige grunner til at fargen endrer seg, og folk er i tillegg forskjellige. Man kan for eksempel få et ganske svakt utslag om man har trent hardt en dag (da har man brukt mer ketoner, fordi kroppen trenger mer energi til å utføre de oppgavene den blir satt til), og får man et sterkt utslag kan det (må ikke, men kan) være grunnet for lite vann. Det eneste man bør tenke på når man ser på stixen er:
a) Utslag = ketose
b) For mørkt = har jeg drukket nok væske i dag?

Sånn.... da blei kanskje saken rundt måling med stix klarere?

Og som nevnt ofte... mål to timer etter siste måltid på kvelden for å få den sikreste målingen (noe som kan være problematisk om du er som meg som ikke spiser no særlig mat på kvelden).

Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 09:40   #188
hallgeirg
Juniormedlem

hallgeirg er på en erverdig vei

Jeg er ganske happy i dag.. føler meg ikke så dårlig som i går, fikk utslag på stix i går og hadde gått ned nesten 3 kg.. og begynte kuren på tirsdag.. nå har jeg vært super-nazi med kosten da og trent hver dag, så jeg er dødshappy..

Gammel 06-01-11, 10:30   #189
ketto
Medlem

ketto sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ketto er på en erverdig vei

Ketoseånden er på plass

Men, en snikveiing visste opp og ikke ned Ja, ja. Veiedag i morgen.. Får håpe kroppen har sluppet litt vann til det..

Gammel 06-01-11, 11:24   #190
*vilja*
Juniormedlem

Hvor: Moss
Alder: 45
*vilja* er på en erverdig vei

Snikveide meg i dag og har gått ned nesten 2 kg på tre dager
Selv om det er vann er det godt å se at noe skjer! Og det var himmelsk å se 59 tallet igjen Det er en stund siden sist...

Ha en fin dag alle sammen!

*vilja* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 11:38   #191
Havana
Nytt Medlem

Hvor: Telemark
Havana er på en erverdig vei

Melder meg stille og forsiktig inn her jeg også. Jeg er nå tilbake på ketolyse etter 3 mnd opphold. Håper jeg skal klare de siste kiloene nå, etter to fødsler på ett år og ganske stor vektoppgang i begge sv.skap. Begynte for fire dager siden, på 71.9kg og nå viser vekta 69.5. Ting skjer i kroppen, og jeg er i ketose ifølge stix'ene. Idealmålet er 58 kg, men jeg skal være kjempefornøyd om jeg klarer å komme ned på 61-62 kg.

Havana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 11:44   #192
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Havana, her.

Melder meg stille og forsiktig inn her jeg også. Jeg er nå tilbake på ketolyse etter 3 mnd opphold. Håper jeg skal klare de siste kiloene nå, etter to fødsler på ett år og ganske stor vektoppgang i begge sv.skap. Begynte for fire dager siden, på 71.9kg og nå viser vekta 69.5. Ting skjer i kroppen, og jeg er i ketose ifølge stix'ene. Idealmålet er 58 kg, men jeg skal være kjempefornøyd om jeg klarer å komme ned på 61-62 kg.

Masse lykke til Havana

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 11:47   #193
Havana
Nytt Medlem

Hvor: Telemark
Havana er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Masse lykke til Havana

Takk for det

Havana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 12:06   #194
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Midnight Choir, her.

Jeg kjøpte flere poser med "finmalt" parmesan (sikkert ikke ekte parmesan, men et veldig godt alternativ og som du finner i vanlig ostedisk)

Sjekk innholdet der - slike "osteposer" inneholder gjerne mye rart og kan inneholde tildels mye karber.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 12:11   #195
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av hotmama, her.

Skyr inneholder desverre rundt 11 g karbo pr 100g. Som sagt så mener jeg å huske en eller gang at tommelregelen var ingenting som inneholder mer enn 5g pr 100 g.

Øh nei - ifølge nettsidene til Q-meieriene inneholder Skyr 3,9 g kh/100 g. Mulig det er naturellvarianten, men det er jo like greit ettersom de har søtet de andre med aspartam.

TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 12:13   #196
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Nei, det finnes ikke grader av ketose, enten er du i ketose eller så er du det ikke. Om stixen blir lys er urinen utvannet, blir stixen veldig mørk er urinen din konsentrert, men det har ingenting med "graden" av ketose å gjøre.

Gammel 06-01-11, 12:22   #197
ikea
Juniormedlem

Opprinnelig lagt inn av hope10, her.

Nå er jeg helt ny her da, så kan være jeg svarer deg feil, men mener jeg har lest at uansett utslag så er du like mye i ketose, selv om den er helt svak, det at den er mørkere er bare at det er mer konsentrert, å at en derfor kan drikke litt mer, jeg drikker også mye syns jeg, men fikk allikevel den mellomste på skalaen, som var litt mørkere, å skal derfor forsøke å drikke enda mer

Er helt riktig det du skriver der. Formulerte meg litt feil.

Gammel 06-01-11, 12:23   #198
Beurre
Seniormedlem

Beurre er ny på veien

Jeg driver også og snikveier meg. Vet det er dumt, og jeg har planer om å skjerpe meg etter hvert, men er liksom redd for å gå glipp av en "god vektdag" I dag streiket plutselig vekta, og jeg løp huset rundt etter nye batterier selv om jeg absolutt ikke har tid til sånt tull om morgenen... (Ikke var jeg spesielt fornøyd med nedgangen heller.)

Men ellers går det jo bra Formen er grei, og jeg savner ikke høykarbomat foreløpig.

Lykke til videre, alle sammen!

Beurre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberal lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 13:21   #199
Tutta87
Medlem

Tutta87 sin avatar

Tutta87 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Hei. Helt ny her og prøver å lære med dette forumet så godt jeg kan :P
Jeg er 23år og mamma til ei lita tulle. Starutet på ketolysedietten mandag og har allerede gått ned 2,3kg
Håper virkelig det fortsetter. Målet er å gå ned 25kg, så fort som mulig hehe.

Tutta87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Glutenfri LCHF :) Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 13:27   #200
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av hotmama, her.

Skyr inneholder desverre rundt 11 g karbo pr 100g.

Hvilken type skyr er dette? Den med frukt? Den inneholder sukker så den skal man ligge langt unna! Men vanlig skyr med bær inneholder mellom 4 og 5g karbo pr 100g, og er ok som mellommåltis. Men for de på Ketolyse er det alt for lite fett, så bland den med fløte!

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Start i desember ¤Lene¤ Ketolysekuren 39 06-01-10 11:50
Tanker om desember achillea Ketolysekuren 29 08-11-08 17:45

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:20.