Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Er det vanlig å føle seg dårlig når man begynner på lavkarbo?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 09-01-11, 18:07   #26
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Er det vanlig å føle seg dårlig når man begynner på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Det er folk som har dødd fordi de drakk for mye vann. Alt av salter i kroppen ble skilt ut...

Den skjønner jeg - har du lest de linkene jeg refererte til? Mener du da at det som står der er feilinformasjon burde de jo kanskje ikke vært klistret?

Hadde du kaliummangel uavhengig av vanninntaket ditt - eller hvordan vet du at det var VANNET som ga deg kaliummangel? Jeg spør fordi en av linkene jeg referer til har en situasjon der det var kaliummangel og FOR lite vanninntak som førte til problemer. Jeg ønsker ikke at vi i en tråd - som svarer på spørsmål fra en nybegynner feilinformerer verken den ene eller andre veien...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 19:03   #27
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Den skjønner jeg - har du lest de linkene jeg refererte til? Mener du da at det som står der er feilinformasjon burde de jo kanskje ikke vært klistret?

Hadde du kaliummangel uavhengig av vanninntaket ditt - eller hvordan vet du at det var VANNET som ga deg kaliummangel? Jeg spør fordi en av linkene jeg referer til har en situasjon der det var kaliummangel og FOR lite vanninntak som førte til problemer. Jeg ønsker ikke at vi i en tråd - som svarer på spørsmål fra en nybegynner feilinformerer verken den ene eller andre veien...

Den linken du refererte til var jo bare ett lite innlegg??
Og det er IKKE vanskelig å se kaliummangel på blodprøver. Det tar bare litt tid, et par timer.

Sist redigert av Kanutten : 10-01-11 kl 08:16.
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 19:04   #28
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Så lenge jeg spiser lavkarbo, og nå er i ketose så følger jeg de anbefalninger Andersen gir. Man mister mye salter med å drikke, pisse mye samt grunnet ketose generelt.

Gammel 09-01-11, 19:52   #29
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Så lenge jeg spiser lavkarbo, og nå er i ketose så følger jeg de anbefalninger Andersen gir. Man mister mye salter med å drikke, pisse mye samt grunnet ketose generelt.

Jeg vil anbefale trådstarter å søke på forumet om det med vanninntak siden jeg og kanutten har så motstridende meninger om temaet

Les om det selv, og kjenn på kroppen din hva du trenger! Og en ting vi ER enige om - skal du være i ketose - spis vitaminene anbefalt ved ketolyse-kuren - de kan bestilles på nett - og du finner de også på meny såvidt jeg husker.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 20:09   #30
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

2- 3 liter væske i døgnet, fra mat og drikke, er ikke noe problem for noen! Det er ca det man trenger i en voksen kropp med normal aktivitet i et kaldt land som Norge!

Det som blir et problem, er når folk drikker nok vann til dem å være og det så kommer noen og sier at : DEt er ALT for lite, JEG drikker 4-5 liter eller mer, jeg!!!

Dette kan få folk til å presse i seg mye mer vann enn de trenger og mer enn det som er bra for dem!

Torkil sier man skal drikke Farris innimellom fordi ketolyse skyller ute mye salter vi trenger. Farris inneholder mye salter og er der for bra på ketolyse, om enn ikke i enorme mengder!

Få i deg nok vann, men ikke mer enn det som føles behagelig for akkurat deg! Ikke press i deg masse vann bare fordi noen andre er tørste!

Gammel 09-01-11, 20:12   #31
oppavsofaen
Medlem

Medlem siden: Jan 2011
oppavsofaen er på en erverdig vei

Jeg vil anbefale trådstarter å søke på forumet om det med vanninntak siden jeg og kanutten har så motstridende meninger om temaet

Les om det selv, og kjenn på kroppen din hva du trenger! Og en ting vi ER enige om - skal du være i ketose - spis vitaminene anbefalt ved ketolyse-kuren - de kan bestilles på nett - og du finner de også på meny såvidt jeg husker.

Jeg skal prøve å lese meg frem til hva som stemmer ja! Tror uansett at jeg kan og bør drikke mer vann enn hva jeg har gjort til nå, selv om jeg neppe kommer til å bøtte innpå litervis!

Var i utg.punktet ikke tenkt å begynne på noen ketose med det første, men nå viser det seg jo at jeg antakelig havna i ketose etter et par dager på lavkarbo. Er nok ute av den igjen nå pga litt mer karbohydrater i går og i dag. Ble i tillegg veldig usikker på dette med ketose, og redd for å gå OPP i vekt etter at jeg hørte at det er mulig siden jeg "bare" veier 75 kg. Så jeg har en del å sette meg inn i ja.

oppavsofaen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 20:14   #32
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Kan det være nødvendig å skremme folk sånn da...2-3 liter vann ekke farlig for de fleste.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 20:14   #33
oppavsofaen
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

2- 3 liter væske i døgnet, fra mat og drikke, er ikke noe problem for noen! Det er ca det man trenger i en voksen kropp med normal aktivitet i et kaldt land som Norge!

Det som blir et problem, er når folk drikker nok vann til dem å være og det så kommer noen og sier at : DEt er ALT for lite, JEG drikker 4-5 liter eller mer, jeg!!!

Dette kan få folk til å presse i seg mye mer vann enn de trenger og mer enn det som er bra for dem!

Torkil sier man skal drikke Farris innimellom fordi ketolyse skyller ute mye salter vi trenger. Farris inneholder mye salter og er der for bra på ketolyse, om enn ikke i enorme mengder!

Få i deg nok vann, men ikke mer enn det som føles behagelig for akkurat deg! Ikke press i deg masse vann bare fordi noen andre er tørste!

Synes det høres fornuftig ut, ja!! Men så skal det sies at denne fornuften min har tatt feil flere ganger.. Vanskelig å lese seg til sånt også siden samtlige eksperter og samtlige "brukere" av allverden slags dietter har ulike meninger om dette..

oppavsofaen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 20:15   #34
oppavsofaen
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Kan det være nødvendig å skremme folk sånn da...2-3 liter vann ekke farlig for de fleste.

Det tror ikke jeg heller. Jeg vet folk har dødd av mineralsjokk pga for mye vann på en gang, men her tror jeg det var snakk om titalls liter over kort tid.

Gammel 09-01-11, 20:19   #35
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av oppavsofaen, her.

Synes det høres fornuftig ut, ja!! Men så skal det sies at denne fornuften min har tatt feil flere ganger.. Vanskelig å lese seg til sånt også siden samtlige eksperter og samtlige "brukere" av allverden slags dietter har ulike meninger om dette..

Kanskje jeg må huske på å tilføye *streng sykepleier* når jeg skriver sånne innlegg!

Jeg synser ikke, dette er det jeg har lært i mitt yrke! Jeg har hatt pasienter som har fått alt for mye væske intravenøst feks og de blir kvalme, uvelle og i svært dårlig form! Så må de settes på vanndrivende medisiner som ikke er bra for nyrene og så må de undersøkes av hjertelege fordi blodprøvene blir helt tullete og så må de ligge lengre på sykehus fordi de ikke kommer seg så fort som andre og det koster penger for samfunnet og ..........

Gammel 09-01-11, 20:19   #36
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av oppavsofaen, her.

Det tror ikke jeg heller. Jeg vet folk har dødd av mineralsjokk pga for mye vann på en gang, men her tror jeg det var snakk om titalls liter over kort tid.

Holder med 4-8 liter i løpet av noen timer!

Gammel 09-01-11, 20:52   #37
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Lille Gubben og jeg var på fjelltur en gang og gikk i 11 timer tilsammen. Det var nesten 30 grader og strålende sol og vi drakk og drakk og drakk i hver eneste bekk vi gikk over. Og selvfølgelig hadde vi med for lite salt mat så da vi omsider kom tilbake til teltet var vi helt ferdige gitt... Bare segnet ned utenfor teltet og etter en liten stund kjørte vi innpå hjemmebakt brød med salami eller kaviar for å få i oss litt salt. Aldri mer lange turer uten å ha med salt niste.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 21:01   #38
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Det med vanninntak, er ikke det noe som stort sett regulerer seg selv dersom man drikker når man begynner å bli tørst da?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 21:07   #39
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Det med vanninntak, er ikke det noe som stort sett regulerer seg selv dersom man drikker når man begynner å bli tørst da?

Skulle tro det er slik ja Spise når man er sulten å drikke når man er tørst Kan da ikke være feil.

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 23:14   #40
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Skulle tro det er slik ja Spise når man er sulten å drikke når man er tørst Kan da ikke være feil.

Det er jo akkurat det jeg prøver å si!
Man skal drikke når man føler for det og så mye som passer en selv.
Man skal ikke dytte i seg litervis med vann på tvang bare fordi andre drikker mer!

Gammel 09-01-11, 23:15   #41
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det er jo akkurat det jeg prøver å si!
Man skal drikke når man føler for det og så mye som passer en selv.
Man skal ikke dytte i seg litervis med vann på tvang bare fordi andre drikker mer!

Samtidig skal man ikke la være å drikke vann selv om man er kjempetørst bare fordi noen drikker veldig lite heller...

Gammel 09-01-11, 23:17   #42
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Samtidig skal man ikke la være å drikke vann selv om man er kjempetørst bare fordi noen drikker veldig lite heller...

Nå kverulerer du!
Vi sa jo akkurat at man skulle drikke når man var tørst! Jeg har aldri sagt noe annet, bare at det å presse i seg vann IKKE er sunt i det lange løp!

Gammel 09-01-11, 23:19   #43
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Drikk til d ikke er tørst lenger Det regulerer seg selv

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 00:04   #44
Idarull
Seniormedlem

Idarull sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 37
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Drikker aldri mer enn en liter jeg.. Men kan fort bli 0,5 med smoothie da, det væsker jo godt :P

Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 00:53   #45
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Problemet er jo at mange forveksler sult og tørst, og derfor ikke får i seg nok vann (men i stedet småspiser ting de ikke har godt av og trenger).

Dessuten, når man kjenner tørst er det allerede et væskeunderskudd i kroppen.

http://www.helsedirektoratet.no/erna...drikken__70194

Gammel 10-01-11, 08:06   #46
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sitat:

Problemet er jo at mange forveksler sult og tørst, og derfor ikke får i seg nok vann (men i stedet småspiser ting de ikke har godt av og trenger).

Da må man lære seg forskjellen på tørst og sult

Sitat:

Ser ikke problemet. Da er det jo bare å drikke vann da, så har man ikke noe væskeunderskudd lengre

Jada, dette blir kverulering. Vi er vel alle enige i at det er viktig å få i seg nok væske og at den beste drikken er vann, men jeg ser fortsatt ikke poenget i å skulle tvinge i seg mange liter vann bare for å tvinge det i seg. I bunn og grunn så reguleres dette selv ved å følge kroppens signaler. Er man i tvil om man får i seg nok er det bare å sjekke fargen på urinen sin (som også sto forklart i den artikkelen du linket til).

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 08:27   #47
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Dessuten, når man kjenner tørst er det allerede et væskeunderskudd i kroppen.[/url]

Men det væskeunderskuddet er nok akkurat så lite/mye at kroppen sier fra at - nå må du drikke mer! Det er ikke sånn at du er nummeret før dehydrert akkurat.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 08:38   #48
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Er ikke du et litt spesielt tilfelle, Kanutten? Det er vel ikke vanninntaket alene som har gjort deg syk, eller?
Jeg selv har drukket mye vann (3-4 liter, ikke inkludert kaffe etc, og jeg har fulgt tørsten min, altså ikke drukket vann bare for å drikke) daglig uten å ha opplevd problemer, og jeg har aldri tatt ketolysetablettene, men jeg har hatt behov for litt ekstra magnesium nå og da, men ikke over lengre tid. Men jeg bruker en del salt i maten, preferært havsalt eller mineralsalt. Drikker en del farris om jeg er fyllesyk ... Da er man gjerne litt ekstra dehydrert og saltfysen.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 10:01   #49
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Er ikke du et litt spesielt tilfelle, Kanutten? Det er vel ikke vanninntaket alene som har gjort deg syk, eller?
Jeg selv har drukket mye vann (3-4 liter, ikke inkludert kaffe etc, og jeg har fulgt tørsten min, altså ikke drukket vann bare for å drikke) daglig uten å ha opplevd problemer, og jeg har aldri tatt ketolysetablettene, men jeg har hatt behov for litt ekstra magnesium nå og da, men ikke over lengre tid. Men jeg bruker en del salt i maten, preferært havsalt eller mineralsalt. Drikker en del farris om jeg er fyllesyk ... Da er man gjerne litt ekstra dehydrert og saltfysen.

For det første så vil jeg presisere atter en gang at det er ikke uten grunn at Andersen ber oss ta tabelettene hvis vi spiser lavkarbo og især ketolyse.
Lavkarbo og især ketolyse er vanndrivende i seg selv, og hvis man pøser på med vann i tillegg KAN elektrolyttbalansen i kroppen komme i ubalanse. Jeg visste ikke at jeg var disponert for det og det er sikker mange ala meg.
Derfor vil jeg gjerne oppmuntre til Andersens oppfordring om å ta tabelettene samt ta en sjekk hos lege i løpet av lavkarbotiden.

Du, Photo har en unik megakontroll på hva som skjer i kroppen din, du har lært deg å lytte til den og vet hva du må gjøre. Det er ikke alle som har det slik, jeg hadde det ikke, lenge. Nå mener jeg at jeg har litt mer kontroll.
NÅ kjenner jeg om kroppen vil ha vann eller kalium/magnesium.

Jeg slet med konstant hodepine og slapphet, lenge. Jeg leste det jeg kom over her og fant ut at mangel på vann i kroppen kan gi hodepine og slapphet. Jeg drakk vann, opptil 4-5 liter hver dag. Hodepinen forsvant ikke. Tvert imot. Det er nok derfor jeg havnet utpå kaliummangelgaleien. Jeg fikk påvist hypokalemi.

Mangel på kalium i kroppen kan nemlig også gi hodepine og slapphet. Hva er det kroppen egentlig vil ha!?
Salt eller vann?? Derfor er, som nevnt av både deg og Kitt, Farris en fabelaktig sak; den inneholder endel salter og mineraler slik at man ikke skyller ut alt. Og derfor jeg mener at man må være forsiktige med å anbefale folk med å pøse på med vann. Skal man først drikke mye er Farris et mye bedre alternativ da Farris tilsetter endel av det man skyller ut.

Og jeg er enig med dem som sier at man skal drikke når man er tørst. Man trenger overhodet ikke være dehydrert for å være tørst. Ofte gir sykdom og medisiner følelse av tørrhet blant annet i munn og strupe uten at "kroppen" er tørst. Dette fordi slimhinnene oppleves tørrere. Deriblant kan jeg nevne Sjøgren og diabetes.

Den beste indikatoren på vannmangel må vel være som endel sier, fargen på urinen. Drikk nok! Ikke drikk MYE!

Sist redigert av Kanutten : 10-01-11 kl 18:14.
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 10:16   #50
Idarull
Seniormedlem

Idarull sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 37
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

http://www.helsedirektoratet.no/erna...drikken__70194

Ja dette stemmer veldig bra med meg hvertfall og sikkert alle andre i hele verden! Tenker meg godt om når jeg tror jeg er sulten, også drikker jeg et glass vann isteden. Hjelper som regel.

Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det vanlig å føle hjertebank i ketose? ingers Spørsmål og svar 5 05-06-09 19:20
Dårlig råd og lavkarbo Enid Lavkarbo generelt 14 05-01-07 21:24
Dårlig øko og lavkarbo. Titti Lavkarbo generelt 16 26-11-06 18:28
Angående lavkarbo blandet med vanlig kosthold Kanari Lavkarbo generelt 6 28-03-06 21:15
Lavkarbo for de med liten tid og dårlig råd? Helene Lavkarbo generelt 17 25-10-05 22:30

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:33.