Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Kalsium, D-vitamin m m

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 03-12-04, 12:33   #26
Begod
Seniormedlem

Begod sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 56
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Tja, soling gir verken rynker eller kreft så lenge man passer på tiden.

Problemet er vel at man ikke passer tiden.

Den eneste ordentlige beskyttelsen vi har er å holde seg unna solen eller å ha på klær.
De fleste / mange solkremer besytter ikke mot uv-a stråler.

Mener å ha lest et eller annet sted at å ha på brunkrem eller var det selvbruningkrem var langt sunnere enn å ligge i solen med solkrem med høy faktor. ( er nå inne på et tema som jeg egentlig ikke har peiling på).

Gammel 03-12-04, 12:54   #27
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Begod

( er nå inne på et tema som jeg egentlig ikke har peiling på).

Men det gjør ikke noe - du er MANN !!

Gammel 04-12-04, 00:44   #28
Ulex
Medlem

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Aust-Agder
Alder: 58
Ulex begynner å bli godt kjentUlex begynner å bli godt kjentUlex begynner å bli godt kjentUlex begynner å bli godt kjentUlex begynner å bli godt kjentUlex begynner å bli godt kjent

Enig med Begod her. De fleste solkremene beskytter hovedsakelig mot UVB og bare i svært begrenset grad mot UVA-stråler, som gjør mest skade. Med solfaktor risikerer vi å få en altfor stor dose UVA-stråler uten å merke det. Bedre å sole seg forsiktig og kle på seg med en gang man begynner å merke sola - sier PPLP. Hvis man ønsker å bruke solfaktor, bør man bruke fysisk blokk istedenfor kjemisk, og solkremen bør være helt oljefri siden olje oksiderer i sola og kan danne skadelige stoffer.

*stiger ned av kjepphesten sin*

Ulex

Ulex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Protein Power lifeplan Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 20:34   #29
ada-emilie
Sperret

Medlem siden: Mar 2010
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kalsium, D-vitamin m m

Får liv i denne tråden igjen jeg. Funnet ut at det å ta ekstra kalsium og magnesium i samme tablett er unødvendig for meg siden jeg spiser ost, siden det finnes store mengder kalsium i ost. Jeg skal bare ta magnesiumtilskudd. Depresjon, forvirring, lydfølsomhet, muskelspenninger og smerter grunnet opphopning av kalsium kan bli forbedret med magnesiumtilskudd ifølge min ernæringsbok Ny næring.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins Advantage Bars HP Atkins kosthold 9 18-02-11 10:20
C- vitamin gir større vekttap Amygdala Kosttilskudd 12 21-02-05 20:47
C- vitamin istedet for antibiotika Begod Kosttilskudd 8 11-02-05 22:42
Enda en ernæringsekspert som ikke kan stort. Begod Kosttilskudd 27 15-05-04 21:47

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:39.