Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Generell diskusjon Ordet er fritt. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#26 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: østlandet
![]() |
Sv: Hvor mange kalorier får du i deg?Jeg ligger nok på rundt 1500-1600 om dagen. En ting er sikkert: hadde jeg ikke vært i ketose hadde jeg sulta. Gikk på GR i høst og spiste 1900, og da tenkte jeg mye på mat... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
![]() |
![]() |
#27 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 59
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange kalorier får du i deg?
Vrææl! Det er karbebomber det.. ! Hold tunga rett i munnen nå AnnaV.. Ja, nå skjønner jeg for alvor din fustrasjon.. Tysk mat er og blir tung mat.. på alle måter.
Fjonken Æresmedlem av morovirusforeningen ![]() Medlem av fredagsklubben ![]() Medlem av piskeklubben ![]() Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg ![]() Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg ![]() Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg ![]() ![]() Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg ![]() ![]() ![]() Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg ![]() Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg ![]() ![]() ![]() |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lindberg
![]() |
![]() |
#28 |
Medlem
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 49
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
uff, ja, jeg vet. Det første jeg gjorde da jeg kom til hotellet var å få dem til å fjerne alt i minibaren, og nå bruker jeg den som mini-kjøleskap og handler på vanlig dagligvare ting jeg kan spise. Lager nistepakke og har matboks hver dag, hele dagen. Heldigvis et kjøleskap på kontoret pressesenteret også, så jeg har litt på lur her også. Deler kontor med dansk tv2, og de synest jeg er snodig og sær som ikke blir med dem å spise. Gjorde det første dagen, og da var jeg mer sulten når jeg gikk enn når jeg kom, for å si det sånn... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert
![]() |
![]() |
#29 |
Medlem
...men dette betyr jo også at jeg ikke spiser varm-mat på 6 uker. Det er ikke så fett å tenke på. Det er liksom en evig lunsj, aldri frokost (har alltid proteinshake el pannekake elller eggerøre og slikt hjelle) og aldri middag. Orker ikke gå ut og spise for meg selv når jeg er hjemme på hotellet kl 2330 om dagen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Jeg lever som en løve
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Sv: Hvor mange kalorier får du i deg?AnnaV: ta med deg målebånd og bruk det av og til rundt magen så har du kontroll over vekta di der det ikke finnes veiemuligheter.
![]() |
![]() |
#31 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 59
Sv: Hvor mange kalorier får du i deg?Neste gang AnnaV , baker du masse fjonkenbrød og tar med deg i et sånt transportabelt minikjøleskap. Et sånt du kan i bilen og plugge inn hvor som helst. Da har du i allefall brød nok og enkelte hoteller har også microbølgeovn til utlån.. Sjekk opp det neste gang for da kan du i allefall varme noen kjøttkaker og lage eggeomlett og slikt noe..Kontakter du hotellet på forhånd kan de ofte tilrettelegge forholdene slik at du får lavkarbomat for hotellkjøkkenet eller får muligheter til å lage noe sjøl.. Vi lavkarbere må være smarte i toppen og ha spisse albuer. Står vi på krava og gjør litt forarbeid så går det som regel greit.
Fjonken Æresmedlem av morovirusforeningen ![]() Medlem av fredagsklubben ![]() Medlem av piskeklubben ![]() Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg ![]() Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg ![]() Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg ![]() ![]() Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg ![]() ![]() ![]() Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg ![]() Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg ![]() ![]() ![]() |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lindberg
![]() |
![]() |
#32 |
Medlem
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 44
![]() ![]() |
Sv: Hvor mange kalorier får du i deg?Jeg får i meg altfor lite kalorier pr dag. En periode da jeg var innom en av disse vektklubbsidene var jeg nede i 600-700 kalorier pr dag, når trening var trukket fra. Ikke rart at jeg ikke gikk ned!
![]() |
![]() |
#33 |
Seniormedlem
Hvor: Arendal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange kalorier får du i deg?Bruker en av ukene jeg har lagt inn i fitday som eksempel:
:sa Nalana Replace one worry with another, thats the secret of life ![]() Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste ![]() |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen.
![]() |
![]() |
#34 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Jun 2006
Alder: 46
![]() |
Sv: Hvor mange kalorier får du i deg?Jeg spiser 3 rugsprø med lettere nøkkelost hver dag. Det er alt. Vet ikke hvor mange kalorier det er. Sikkert ikke mye. Men det er alt jeg klarer å få i meg. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Anti Karbo
![]() |
![]() |
#35 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2006
Alder: 55
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Huff....det var grådig lite....og ikke særlig rikt på vitaminer/fett... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening
![]() |
![]() |
#36 |
Medlem
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: oslo
Alder: 42
![]() ![]() |
Er dette grunnen til at du heter streken? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ''Weston A. Price''
![]() |
![]() |
#37 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Alder: 69
Denne støttes.
![]() |
![]() |
#38 |
Seniormedlem
Hvor: Arendal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er jo sant at man ikke behøver å telle kalorier når man spiser lavkarbo, men når man først har et tall, pga at man f.eks. har lagt det man spiser inn i fitday for å telle KARBER, så får man kaloriinntaket på kjøpet.
:sa Nalana Replace one worry with another, thats the secret of life ![]() Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste ![]() |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen.
![]() |
![]() |
#39 |
Medlem
Hvor: Fredrikstad
Alder: 62
![]() |
![]() |
#40 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2005
Alder: 43
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange kalorier får du i deg?Jeg har aldri telt verken kalorier eller karber, men kunne vært litt interessant å vite ..
![]() |
![]() |
#41 |
Nytt Medlem
![]() |
Tør ikke spise noe annet. Tåler nesten ingenting, blir alltid dårlig. Tror det har satt skrekken i meg og derfor tør nesten ikke spise. Sist redigert av Aline : 02-07-06 kl 16:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 60
Sv: Hvor mange kalorier får du i deg?Kjære Streken. Ikke godt å ha det slik. Det er jo tydelig at noe er galt siden magen ikke tåler mat. Håper de finner årsaken til magetrøbbelet. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
#43 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2006
Alder: 55
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Huff, det var ikke bra, streken! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening
![]() |
![]() |
#44 |
Nytt Medlem
![]() |
Sv: Hvor mange kalorier får du i deg?Tusen takk dere! |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Medlem
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 44
![]() ![]() |
Jeg håper også de finner ut årsaken til problemene dine. Jeg hadde noe lignende etter jeg bodde i Indonesia en periode; jeg ble veldig underernært og var kjempedårlig av absolutt all mat i månedsvis etterpå. Heldigvis ble det bedre etter hvert, men jeg har måttet lære meg å finne ut hva jeg tåler/ikke tåler. Kjipt!
![]() |
![]() |
#46 |
Medlem
Sv: Hvor mange kalorier får du i deg?Så utrolig rart (og frustrerende!) da, Mint! Fant du noensinne ut av hva det var som gjorde dette - kan det ha vært salmonella eller en lokal variant av noe lignende? Og blir du fremdeles dårlig av ting? |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Nytt Medlem
![]() |
Sv: Hvor mange kalorier får du i deg?Legen min har tatt endel prøver nå som er sendt til sykehuset, har ikke fått svar enda. Men legen mistenker ulcerøs kolitt eller hva det heter, eller så trodde hun også det kunne være allergier. For meg så spiller det ingen rolle hva det er, bare de finner ut av det. Slik at jeg med ernæringsfysiologen min kan planlegge og finne ut av hva jeg kan spise. Er så utrolig kjipt nå på sommeren også, det er jo så myegodt å spise. Ikke minst is! Jeg elsker is. Spesielt yoghurt-isen på 7eleven fra Honey Hill Farms. Og grilling! Mmmmmm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 51
![]() |
![]() Sv: Hvor mange kalorier får du i deg?Prøver å puste litt liv i denne tråden jeg!
Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!! Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner ![]() |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold
![]() |
![]() |
#49 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange kalorier får du i deg?Jeg ligger på 1500-17/1800 og går ned. Kommer jeg over 2000 står vekta stille. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#50 |
Seniormedlem
Hvor: Hedmark
Sv: Hvor mange kalorier får du i deg?Jeg ligger visst på 1500-2000kcl nå i følge diett.no Hadde jeg spist vanlig lavkalori, så hadde jeg aldri i verden gått ned på de kaloriene.. Jeg mener det er alfa og omega hvor energien og næringen kommer i fra og sammensetningen av måltidet. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming | HP | Atkins kosthold | 22 | 24-06-08 16:56 |
Atkins' diett - farlig eller genial? | donjuanwannabe | Lavkarbo generelt | 27 | 22-05-08 08:08 |
1000 tråden!!! | HP | Livets lyse side | 1036 | 23-05-06 13:44 |
Om riktig sammensatt kosthold | donjuanwannabe | Lavkarbo generelt | 2 | 08-09-04 10:07 |