Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Gurkemeie er spennende naturmedisin

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 15-07-04, 22:16   #1
MHM
Ikke flink, men god...;-)

MHM sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 50
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk
Lightbulb

Gurkemeie er spennende naturmedisin

Gurkemeie kan brukes som krydder i maten, og gir gul farge kalt curcumin (E100). Dyrkes for det meste i India.
Medisinsk er det mange gode grunner til å ta gurkemeie som kosttilskudd. Jeg tar selv Shine Club sin Livex hver dag (60 mg gurkemeie + artisjokk).

Gurkemeie:
* Inneholder kraftige antioksidanter
* Senker totalkolesterolet
* Øker mengden HDL
* Virker blodfortynnende og forebygger blodpropp (obs ved bruk av Marevan)
* Letter fordøyelsen av fet mat
* Beskytter mot skrumplever og annen leverskade
* Blir brukt tradisjonelt mot psoriasis og soppinfeksjoner
* Virker betennelsesdempende (revmatisk, tarmbetennelser, senebetennelser)
* Hemmer utviklingen av flere krefttyper

Gammel 05-01-05, 04:57   #2
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Hen får man kjøpt dette da? Apotek, helsekost? Og hva smaker det? Eller.. hva slags mat bruker man det på?

Gammel 05-01-05, 08:35   #3
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 43
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

lussekatter (når man ikke har lyst til å ta seg råd til safran... men det gjelder jo ikke oss lavkarbere, da....

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-01-05, 08:42   #4
smosje
Seniormedlem

smosje sin avatar

Hvor: Oslo
Alder: 45
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Og i hvit ris for å få den gul. Men det gjelder jo heller ikke oss

Gammel 05-01-05, 08:45   #5
Aline
Admin

Aline sin avatar

Hvor: Bergen
Alder: 43
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

vil tippe at det passer til de fleste kjøttretter! (kanskje ikke taco....?) kan ikke huske å ha kjent noe spes sterk smak i lussekattene...?? (det er kanskje ikke så mye i...)

tror gurkemeie brukes i karri eller noe sånt noe!! ..?

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-01-05, 10:24   #6
smosje
Seniormedlem

smosje sin avatar

Hvor: Oslo
Alder: 45
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av aline

tror gurkemeie brukes i karri eller noe sånt noe!! ..?

Det er helt riktig, aline
Tror også at det ikke smaker så mye, men mest setter farge - i allefall sånn det vanligst blir brukt. Det er ofte en ingrediens i alskens kyllingretter osv.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:52.