Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Personvekt

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 20-08-08, 23:46   #1
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Personvekt

Hei! Jeg har nå endelig bestemt meg for å gå til innkjøp av det skumle baderomsinstrumentet. Har bare veid meg hos legen, og ellers målt meg, men nå føler jeg at jeg trenger litt mer koll.

Kan noen anbefale en forholdsvis billig vekt, helst under trehundre spenn (har et ganske stramt budsjett om dagen), gjerne digital, og om den måler fettprosent i tillegg? (enn hvor nøyaktige de er i den prisklassen) så er det bare finfint!
Så noen på nettsidene på Clas Ohlson, men de fleste er ute av produksjon.

Jeg bor i Oslo, så jeg har tilgang til de aller fleste butikker

Jeg har fått sterk fraråding fra Ikea-vektene, de er visst litt humørsyke.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 00:00   #2
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 43
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Personvekt

Jeg har en glassgreie fra chlaes Veldig fornøyd med den (bortsett fra at jeg ikke går ned... )

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 00:06   #3
JenJen
Seniormedlem

JenJen sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Alder: 40
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Har en sånn Ikea-vekt, og den funker helt fint Om den viser rett tall vet jeg ikke, føler ikke for å dobbeltsjekke

Rest if you must, but don't you quit.

JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 02:09   #4
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Kjøpte vekt på apotek før jul,
og gav til datter. glass, kul sak
under 300,-

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 07:21   #5
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Disse dere snakker om, Aline og Tullehøna, er det med fettprosentmåling? Og hvilken apotek-kjede?

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 21-08-08, 09:09   #6
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Alder: 43
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Nope, men den viser differanse fra forrige måling

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 09:51   #7
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Alder: 57
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Jeg kjøpte en på coop, til en 300,- som viser fett% - men om den egentlig viser fett% eller bare tror den viser fett%, ja det er en annen sak.
veide hele familien da jeg fikk den, lagret innstillinger og sånt, og hvis den vekta stemmer, har min kjære en fett% på under 10.... Greit han er tynn, men det er feil, må jo være feil. Og min fett% varierer jo værre, alt fra 30 - 34% i samme uke.
tror egentlig bare disse virkelig gode Tanitavektene som kan måle fett% skikkelig.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 09:54   #8
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Det er jo mest for moro skyld. Legen brukte fettklype på meg en gang, det er vel egentlig det som er mest nøyaktig

Coop, du. Vanlig Coop, eller? Lurer på hvilken som er nærmest her. Kan egentlig ikke huske å ha sett en eneste Coop-butikk i Oslo...

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 21-08-08, 10:04   #9
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Jeg har en glassgreie fra chlaes Veldig fornøyd med den (bortsett fra at jeg ikke går ned... )

Bytt vekt!

2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 10:44   #10
Lindabtn
Seniormedlem

Lindabtn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 39
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det er jo mest for moro skyld. Legen brukte fettklype på meg en gang, det er vel egentlig det som er mest nøyaktig

Coop, du. Vanlig Coop, eller? Lurer på hvilken som er nærmest her. Kan egentlig ikke huske å ha sett en eneste Coop-butikk i Oslo...

vet det er en coop butikk på Tøyen
Men det er fordi jeg akkurat har vært der, men det var en rein matbutikk, du skal sikkert på en coop obs eller nnoe sånt tenker jeg

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 10:45   #11
Løvetann
Medlem

Løvetann sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Kan noen anbefale en forholdsvis billig vekt, helst under trehundre spenn (har et ganske stramt budsjett om dagen), gjerne digital, og om den måler fettprosent i tillegg? (enn hvor nøyaktige de er i den prisklassen) så er det bare finfint!

Jeg vet ikke, men kanskje du skal vente med innkjøpet til budsjettet er romslig nok til en skikkelig vekt? Vet ikke om du egentlig får glede av en billig vekt, som sannsynligvis er mindre pålitelig? Jeg oppfatter deg som noen numre for seriøs til det …

Jeg kjøpte for fem år siden en Soehnle-vekt som da kostet rundt 1300 kroner. Grisedyrt men jeg hadde penger akkurat da. Er veldig fornøyd med funksjonaliteten, den er veldig pålitelig. Men nå skulle jeg selvfølgelig ønske at jeg hadde kjøpt en Tanitavekt, så jeg kunne holdt styr på fettprosenten … Sukk.

Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 10:52   #12
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Mamma og pappa har en vekt fra CO som de kjøpte for 250 kr. Pappa er petimeter, og prøvde den flere ganger om dagen over lengre tid, og påstår den er pålitetelig som som et fjell.
Det er ikke alltid prisen det går på. Om jeg skal trå skikkelig til, så har jeg ikke råd til vekt før etter jul, liksom, og da er poenget borte, ettersom jeg har en stor agenda med melkefri diett og eventuell medisinering mot insulinresistens ved månedsskiftet, og trenger mer koll på saker og ting. Det MÅ ikke være fettprosent, som sagt kan jeg få målt det hos legen med klype, akkurat dèt er mer for moro skyld.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 21-08-08, 11:30   #13
Løvetann
Medlem

Løvetann sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Mamma og pappa har en vekt fra CO som de kjøpte for 250 kr. Pappa er petimeter, og prøvde den flere ganger om dagen over lengre tid, og påstår den er pålitetelig som som et fjell.
Det er ikke alltid prisen det går på.

Nei, det er vel ikke alltid prisen. Du har nok rett i det.

Jeg kan ikke fordra CO etter to uheldige erfaringer derfra : først en brødrister der knotten på skyvespaken datt av ved første gangs bruk og så en oppladbar drill der batterienheten tok fyr ved andre gangs lading. Gubben, derimot, er ihuga CO-fan. Så det blir noen basketak mellom oss utenfor inngangen, da vet du. Men nå sporer jeg visst av …

Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 11:33   #14
nattfrue
Seniormedlem

nattfrue sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 49
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Ligger en Coop Obs Hypermarked på Økern/Løren.

Gammel 21-08-08, 11:54   #15
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Jeg kjøpte vekt til 99kr på Rema1000.
Den er digital, viser hele og halve kilo.

Og jaggu har jeg gått ned på den!

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 13:56   #16
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Alder: 57
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Coop Obs ja
Lite konkret jeg var ja.
Går ned bittelitt på den da. Men gikk ned masse bare på å besøke min søster på nesodden! Hadde jo rast ned 2 kg vet du, og veide 79 kg!
Liker den vekta der altså. la på meg sørgelige 2 kg bare på å ta toget vestover igjen...sukk.
men det er dog bedre enn min gamle vekt hvor jeg veide 86 kg leeenge, og fortsatt veier 86 kg. Tror alle veier 86 kg på den, uansett!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 14:05   #17
Mosepjusk
Seniormedlem

Mosepjusk sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 45
Mosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt likt

Nope, men den viser differanse fra forrige måling

Den har jeg også! Veldig fornøyd med den
Liker at den viser differanse fra forrige måling!

Mosepjusk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moseberg Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 14:15   #18
Elanessë
Seniormedlem

Elanessë sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Har kjøpt min åp Clas Ohlson

Gammel 21-08-08, 20:39   #19
Karenina
Medlem

Karenina sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Alder: 40
Karenina er på en erverdig vei

Jeg kjøpte en digital vekt på Expert i Markveien til litt under 300. Veldig fornøyd med den,men den viser ikke fettprosent da.. Jeg har en IKEA-vekt og, og i følge den så veier jeg HELE 19 kilo!!!

Karenina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 21:19   #20
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Vibeke40, her.

Liker den vekta der altså. la på meg sørgelige 2 kg bare på å ta toget vestover igjen...sukk.

NSB kan være grusom mot sine kunder i blandt...

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 21:26   #21
Paradis-Oscar
Medlem

Paradis-Oscar sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Alder: 50
Paradis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Vibeke40, her.

Coop Obs ja
Lite konkret jeg var ja.
Går ned bittelitt på den da. Men gikk ned masse bare på å besøke min søster på nesodden! Hadde jo rast ned 2 kg vet du, og veide 79 kg!
men det er dog bedre enn min gamle vekt hvor jeg veide 86 kg leeenge, og fortsatt veier 86 kg. Tror alle veier 86 kg på den, uansett!

LOL!

Gammel 21-08-08, 21:29   #22
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Jeg har dessverre ikke noen gode og billige vekter å anbefale. Jeg kjøpte en til ca 700 og den var jeg strålende fornøyd med i et års tid - deretter begynte den å få nykker.
Jeg måtte veie meg 3-5 ganger eller helt til den viste samme resultat tre ganger på rad. Resultatet kunne variere med opp til 2 (!) kg. Ingen god vekt, mao.

Fettprosentmålingsvekter uten håndtak måler deg bare fra fotsålen og opp til hoften (ca) og ned igjen i den andre foten - så man får ikke helt den rette fettprosenten... Man har gjerne litt mer fett på lårene/baken enn på resten av kroppen .
(Men dette vet dere vel)
Jeg ville nok anbefale en tanitavekt hvis man skal bruke en slik litt seriøst. Sjekk nettbutikker i f.eks England, der kan du få en tanitavekt ca 1000 kr billigere enn i Norge. Vet ikke helt hva det blir totalt med toll da...

Gracella
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 21:57   #23
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Fettprosentmålingsvekter uten håndtak måler deg bare fra fotsålen og opp til hoften (ca) og ned igjen i den andre foten - så man får ikke helt den rette fettprosenten... Man har gjerne litt mer fett på lårene/baken enn på resten av kroppen .
(Men dette vet dere vel)

Ikke jeg Om det er sånn det funker, så vil jeg komme "dårlig" ut av det, ettersom jeg har spikerlår og knokkelrumpe, *fnis*. Alt fett jeg har på kroppen er konsentert på ryggen og magen, gitt. (Søstra mi pleide å kalle meg kjøttbolle med spaghetti, ah, the love of a family )

Budsjettet mitt er uansett på trehundre kroner. Den med minne fra forrige veiing hørtes interessant ut! Så lenge den skinny kjæresten min holder seg unna, han veier nok et par kg mindre enn meg.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 21-08-08, 23:14   #24
Mosepjusk
Seniormedlem

Mosepjusk sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 45
Mosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt likt

Den med minne fra forrige veiing hørtes interessant ut!

Ja, også viser den nedoverpil eller oppoverpil!
Det er jo selvfølgelig bare morsomt når det er nedoverpil

Mosepjusk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moseberg Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 23:26   #25
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

(søstra mi pleide å kalle meg kjøttbolle med spaghetti, ah, the love of a family )

:d:d

Gracella
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bodyfat personvekt Pontius Lavkarbo generelt 2 21-12-07 18:36

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:26.