Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Generell diskusjon Ordet er fritt. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 53
![]() ![]() |
Overskriften lovet godt..men derfra gikk det liksom litt galt: http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle3163523.ece |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Fedon med litt mer fett / LCHF med litt mer grønnsaker
![]() |
![]() |
#2 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Overskriften lovet godt ...Herregud, den nøkkelhullmerkinga er så tåpelig! Jaja, kom igjen! Merk alt uansett innhold, det nøkkelhullet bryr meg uansett midt i ryggen. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#3 |
Gjest
|
Sv: Overskriften lovet godt ...Helt enig. Nøkkelhullmerkingen er så idiotisk at jeg ikke har ord. Problemet er at merking av innhold i matvarer er frivillig, og dermed risikerer vi at nøkkelhullsmerkingen erstatter objektiv informasjon om næringsinnhold. Hvis vi ikke lenger kan vite hvor mye karbohydrater som er i mat, bare at varen tilsvarer x % av en gjennomsnittlig ikke-eksisterende persons dagsbehov av uinteressante næringsstoffer - vel da er vi på godt norsk føkked. Vi må dra i gang en skikkelig boikottaksjon mot de produsentene som velger å gå denne veien! |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: England
Alder: 42
![]() ![]() |
Sv: Overskriften lovet godtNøkkelhullmerkingen sender ernæringsdebatten tilbake i tid. Plutselig skal hele Norden (og nå Europa) enes om hva som er sunt og da faller man naturligvis tilbake til høykarbo, lite fett og (forhåpentligvis) begrenset med sukker. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Overskriften lovet godt ...
... Og allikevel anbefales vi jo å spise slik at karbohydratene utgjør 60-70% av maten... Ergo må jo karbohydratene være den viktigste ingrediensen i kostholdet
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
![]() |
Sv: Overskriften lovet godtJa, men da er jo spørsmålet- hvorfor har og føler vi oss så mye bedre uten karbohydrater? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo
![]() |
![]() |
#7 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Overskriften lovet godtFørst og fremst fordi vi har et jevnt blodsukker. Hurra for jevnt blodsukker! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|