Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Er dette nok mat?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 11-01-10, 14:37   #1
johnivar
Nytt Medlem

Medlem siden: Jan 2010
johnivar er på en erverdig vei

Er dette nok mat?

Hei.
Dette er sikkert hvert diskutert før, men jeg lurer på om min typiske dagsmeny er bra.
Har hatt utslag på ketostixen i en uke nå og føler at magen er blitt mindre så noe riktig må jeg gjøre.

Spiste igår:
Frokost: To kyllinglår
Lunsj: To speilegg, 1 Chorizopølse fra jacobs utvalgte, 50 G Champignon
Mellommåtid: Eggerøre av to egg
Middag: 250 G Kyllingvinger

Er veldig bekymret for å ikke få i meg nok fett, føler ofte at det blir mye proteiner i tillegg til alt fettet. Er ikke så lett å få mye fett på tallerkenen de dagene middagen består av kjøtt med lite fett slik som kyllingfilet, biff eller karbonadedeig.

Hyggelig hvis noen hadde hatt noen innspill?

johnivar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 14:45   #2
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Er dette nok mat?

Opprinnelig lagt inn av johnivar, her.

Hei.
Dette er sikkert hvert diskutert før, men jeg lurer på om min typiske dagsmeny er bra.
Har hatt utslag på ketostixen i en uke nå og føler at magen er blitt mindre så noe riktig må jeg gjøre.

Spiste igår:

Er veldig bekymret for å ikke få i meg nok fett, føler ofte at det blir mye proteiner i tillegg til alt fettet. Er ikke så lett å få mye fett på tallerkenen de dagene middagen består av kjøtt med lite fett slik som kyllingfilet, biff eller karbonadedeig.

Hva skjedde med grønnsakene?

Gammel 11-01-10, 14:48   #3
johnivar
Nytt Medlem

Akkurat gårsdagen var det litt dårlig skal jeg innrømme, men jeg prøver å spise 100 g brokkoli, 100 blomkål og 100 g champignon hver dag.
Skal prøve å variere dette, men det er disse tre som er favorittene.
Jeg er egentlig mest bekymret fo å ikke få i meg nok fett. Har spist grønnsaker de andre dagene.
Hva syntes du om resten?

Gammel 11-01-10, 14:51   #4
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Jeg er ikke noe ekspert Så har ikke så mye å si egentlig..

Hva med å f.eks steke litt bacon sammen med speileggene?
Eller lage en saus med mye smør og annet fett i til kyllinglårene?
Finn en dressing kanskje, som inneholder lite karber og mye fett?
Og bytte ut endel av de magre kjøtt-typene med de med mer fett i seg?

Jeg har en sånn fin vane med at jeg liker å ha smør på salaten min

Gammel 11-01-10, 15:18   #5
Lizza
Juniormedlem

Lizza sin avatar

Lizza er på en erverdig vei

Kan det være en idé å ha smeltet smør til? Eller smeltet smør blandet med fløte. Det synes jeg er godt.

Lizza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 15:23   #6
Mosepjusk
Seniormedlem

Mosepjusk sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 45
Mosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Lizza, her.

Eller smeltet smør blandet med fløte. Det synes jeg er godt.

... og det er jo nesten Sandefjordsmør

Mosepjusk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moseberg Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 17:02   #7
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Smør, majones, fløte... mer smør...

Gammel 11-01-10, 17:50   #8
Candlelight
Medlem

Hvor: Drammen
Candlelight er på en erverdig vei

hva slags oljer er det som passer best å bruke egentlig?

Candlelight er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 17:59   #9
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Candlelight, her.

hva slags oljer er det som passer best å bruke egentlig?

Her er det bare til å bruke søkefunksjonen
Er en haug med tråder som omhandler det her

http://forum.lavkarbo.no/search.php?do=process

Gammel 11-01-10, 22:03   #10
Opiat
Juniormedlem

Opiat sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Opiat er på en erverdig vei

Hvis du er som nicket tilsier - en mann, så er dette alt for lite mat. Personlig ligger jeg vel i snitt på det dobbelte av det du skriver opp - med masse fett fra rømme, smør, og bacon i tilegg. Vekta går ned 1 kilo i uka uansett. Men jukser du med salaten og grønnsakene så blir du på sikt dårlig, og vekta går saktere ned. Nå går man seff ned når man spier lite også - men kroppen stopper fort opp på denne kuren.

Sist redigert av Opiat : 11-01-10 kl 22:24.
Opiat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 22:27   #11
johnivar
Nytt Medlem

Er mann vettu, men jeg prøver å holde meg til regelen "spis når du er sulten til du er mett". Sultfølelsen var ikke tilstede med denne menyen og da skal jeg vel ikke spise mer?

Gammel 11-01-10, 23:18   #12
Candlelight
Medlem

Hvor: Drammen
Candlelight er på en erverdig vei

Hei.

Spiste igår:

jeg er kvinne og jeg spiste 600 g kyllingvinger i stad! ble riktig nok ganske sigen og småuggen etterpå

Candlelight er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 23:31   #13
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Er mann vettu, men jeg prøver å holde meg til regelen "spis når du er sulten til du er mett". Sultfølelsen var ikke tilstede med denne menyen og da skal jeg vel ikke spise mer?

En fin regel, ja. Særlig på lavkarbo, for kroppen gir så tydelige signaler! I alle fall hos meg... Får bare sult, ikke er-ikke-sulten-men-har-lyst-på-ett-eller-annet. Kroppen vil som regel si ifra hvis du trenger mer energi.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 23:42   #14
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

En fin regel, ja. Særlig på lavkarbo, for kroppen gir så tydelige signaler! I alle fall hos meg... Får bare sult, ikke er-ikke-sulten-men-har-lyst-på-ett-eller-annet. Kroppen vil som regel si ifra hvis du trenger mer energi.

tjaaaa. jeg har opplevd at sultfølelsen kan opphøre helt etterhvert.. Skal man aldri spise da?

Gammel 12-01-10, 01:25   #15
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

tjaaaa. jeg har opplevd at sultfølelsen kan opphøre helt etterhvert.. Skal man aldri spise da?

Har ikke holdt på så lenge da (begynte i slutten av september), men hvis sultfølelsen opphører helt uten at man spiser, da er det vel noe som ikke er helt som det skal? Litt ødelagte sult-antenner? Eller for lite mat over lengre tid? Altså at man har gått litt sulten lengre, og så til slutt ignorer kroppen sultsignalene? Sultresistent liksom?

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 07:52   #16
Opiat
Juniormedlem

Opiat sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Opiat er på en erverdig vei

Problemet er jo at kroppen ikke vil si ifra, fordi man er i ketose og dermed ikke er avhengig av ekstern energi for forbrenning.. Ideellt sett bør man nok spise 3-5 ganger om dagen uansett - for å sikre at kroppen faktisk også får energi til å opprettholde ketosen, og ikke bare gå i dvalemodus. Personlig er jeg ofte langt mer sulten når jeg spiser litt mer enn vanlig, enn når jeg spiser lite.

Opiat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 09:20   #17
Kula
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Det er ikke forbudt å bruke litt sunn fornuft i tillegg til det som står i boken.

En dag eller to med minimalt inntak av mat burde vel være problemfritt, hvis man overhodet ikke er sulten. Over lengre tid er dette en dårlig strategi.

-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 13:35   #18
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Det er ikke forbudt å bruke litt sunn fornuft i tillegg til det som står i boken.

-

Jasså? skal man tenke selv?

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dette med søtningsmiddel, sukkerarter ol, forstår ikke dette helt jeg! bella donna Spørsmål og svar 3 12-06-09 22:30
Mulig dette er feil forum for dette spm. (ticker) Momsa Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 6 26-08-08 23:36
Ny i dette ... Kriz Ketolysekuren 12 03-11-07 10:23
Hva er dette? Fedonisten Kosttilskudd 27 25-09-04 12:05

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:02.