Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Smertestillende tabletter og lavkarbo går det?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 30-01-11, 17:15   #1
Kanskje
Seniormedlem

Kanskje sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Smertestillende tabletter og lavkarbo går det?

Kom på en ting, kan man ta smertestillende og imodium (mot diare) når man går på lavkarbo? Kanskje et dumt spørsmål , men det er jo tabletter, og jeg aner ikke hva de inneholder som kanskje kan ødelegge.

Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 17:20   #2
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: smertestillendetabletter og lavkarbo går det?

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Kom på en ting, kan man ta smertestillende og imodium (mot diare) når man går på lavkarbo? Kanskje et dumt spørsmål , men det er jo tabletter, og jeg aner ikke hva de inneholder som kanskje kan ødelegge.

Jada, smertestillende er greit.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 17:40   #3
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Smertestillende tabletter og lavkarbo går det?

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Hvis du ikke har esken til tablettene, så kan du lete de opp i felleskatalogen.no

F.eks står det der at Imodium inneholder:

MIKSTUR 0,2 mg/ml: 1 ml inneh.: Loperamid. hydrochlorid. 0,2 mg, saccharin. natr. 10 mg, methyl. parahydroxybenz. (E 218), propyl. parahydroxybenz. (E 216), const. q.s., aqua purif. ad 1 ml. Fruktsmak.

T
TABLETTER 2 mg: Hver tablett inneh.: Loperamid. hydrochlorid. 2 mg, lactos. 163 mg, const. q.s. Fargestoff: Titandioksid (E 171).

Dessuten må du huske at det er ikke akkurat MENGDER du bruker av disse tablettene - det skal litt til for å "ødelegge" noe.
Er man syk, skal man først og fremst sørge for å bli frisk.

Det eneste jeg kan komme på som man ikke bør drikke for mye av, er en del hostesafter som inneholder mye "sirup".
Der har man andre sukkerfrie alternativer.

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 17:59   #4
Kanskje
Seniormedlem

Kanskje sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Smertestillende tabletter og lavkarbo går det?

takk for svar :-)

Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Smertestillende medisiner og vektøkning Anne Generell diskusjon 8 13-06-12 22:00
Jeg har mensen, kan jeg bruke smertestillende? (piller) sisterHood Generell diskusjon 3 26-07-08 19:04
Ibux og andre smertestillende Sheena Ketolysekuren 26 21-01-08 14:50
Smertestillende i ketose safran Ketolysekuren 1 13-08-07 13:04
Smertestillende pandalakris Vedvarende vekttap 10 22-03-07 12:23

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:58.