Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Ørebetennelse - behandlingstips?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 13-03-05, 16:30   #1
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk
Question

Ørebetennelse - behandlingstips?

Jeg tror jeg er i ferd med å utvikle ørebetennelse.. Hvordan behandles dette?

Med antibiotika?

Jeg prøver alltid å vike unna antibiotika så langt jeg kan, da det "fucker opp" resten av kroppen (unnskyld språket.. )..

Er det noe jeg kan gjøre selv - annet enn forebyggende, å gå med lue, tørke ørene skikkelig før jeg går ut, osv ?

Gammel 13-03-05, 16:43   #2
Mila
:)

Mila sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Mila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastisk

Behandling

• Kontakt lege. Hun vil undersøke trommehinnen og vurdere hva slags behandling som er aktuell:
  • Smertelindring. For eksempel paracetamol 15 mg/kg inntil 4 ganger daglig. Det hjelper å ligge høyt med hodet.
  • Antibiotikabehandling? Et lett tilfelle av ørebetennelse trenger ikke antibiotikabehandling. Ved manglende bedring (eller forverrelse) etter 1-2 døgn, kan antibiotika være aktuelt. En fullt utviklet ørebetennelse bør sannsynligvis antibiotikabehandles. De fleste får penicillin, men ved penicillinallergi brukes erytromycin. Hvis barnet har fått penicillin for flere ørebetennelser etter hverandre, kan et annet antibiotikum være aktuelt
(tatt fra lommelegen.no)

Gammel 13-03-05, 16:48   #3
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Hm... nå er jeg allergisk mot penicillin da..

Får høre med legen imorra, så får han titte litt i ørene mine

Takk, Mila!

Gammel 13-03-05, 18:38   #4
Fedonisten
Supermoderator

Fedonisten sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 54
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Hvis du kjenner til en naturterapeut i området der du bor, så er det veldig gunstig å bli behandlet med ørelys ved ørebetennelse.

Hvis du ikke kjenner en naturterapeut - så får du komme deg til Fedonisten da vettu... HUN har ørelys.

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 13-03-05, 18:44   #5
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten

Hvis du kjenner til en naturterapeut i området der du bor, så er det veldig gunstig å bli behandlet med ørelys ved ørebetennelse.

Hvis du ikke kjenner en naturterapeut - så får du komme deg til Fedonisten da vettu... HUN har ørelys.

Ah, det er jo sant, jeg har lest om ørelys en gang.. ikke at jeg helt skjønner hva det er da men

.. og plutselig står jeg i det krysset ved kiosken vet du, og ringer!

(neida, lover å si fra, altså )

Gammel 13-03-05, 19:12   #6
Fedonisten
Supermoderator

Fedonisten sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 54
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofe

.. og plutselig står jeg i det krysset ved kiosken vet du, og ringer!

(neida, lover å si fra, altså )

Bare ring du - og så kan du bare gå nedover og svinge første vei inn til høyre og så første inn til venstre. Da bor jeg i det innerste huset i den 2. innkjøringa på høyre hånd. Det huset med den buede døra vettu......

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 13-03-05, 19:59   #7
lillemy
Medlem

lillemy sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Bergen
lillemy er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av mofe

Hm... nå er jeg allergisk mot penicillin da..

Får høre med legen imorra, så får han titte litt i ørene mine

Takk, Mila!

Da får du en annen type antibiotika. Om du får veldig vondt må du selvsakt ta smertestillende. Det kan og lindre å holde noe varmt mot øret (varmepute el. lignende)

God bedring

Gammel 13-03-05, 20:36   #8
guro
Sterk og fri!

guro sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Alder: 60
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Å Fedonisten, tar du imot sånne 2 åringer som det ser ut som det er koblings feil på, ser ut som snørra kommer ut gjennom øret.. Hun har hatt 2 anibiotokakurer nå etter jul,og jeg liker det ikke, men renningen har jo stoppet da. Hun går hos øre-nese-hals legen på sykehuset. Har fått anbefalt homeopat og vurderer å prøve det neste gang, eller ta en tur til Hamar...

Gammel 14-03-05, 14:30   #9
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Idag tittet legen i ørene mine og sa at "alt var i orden" men at det var endel overtrykk i ørene (eller var det undertrykk.. hmm...) - og at når man hadde det, så var det viktig at man utlignet det, ved å holde for nesen og blåse.

Så nå gjør jeg det titt og ofte Ikke at jeg helt skjønner hva det skal hjelpe for men..

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:39.