Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Variasjon

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 08-10-11, 18:33   #1
Blester
Medlem

Medlem siden: Sep 2011
Blester er på en erverdig vei

Variasjon

Har gått på lavkarbo i to uker nå, og sliter med variasjon i kosten. Blir veldig mye omelett, egg og bacon, nøtter, ost, lavkarbobrød. Sliter med å komme igang med middag. Noen gode og enkle forslag?

Blester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 18:46   #2
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Variasjon

Du kan jo ta en titt på Gerds fantastiske oppskrifter!

Eller rett og slett bare bruke oppskriftsforumet du finner oppe på den blå linjen øverst på siden her!

Gammel 08-10-11, 18:47   #3
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Det er masse oppskriftstråder her inne (egne "rom") samt "hva skal du ha til middag i dag"-tråden, liknende for frokost og lunch. Der finner du nok noen ideer, tenker jeg.

Gammel 08-10-11, 18:51   #4
Blester
Medlem

Tusen takk for info. Jeg er ikke veldig kjent her inne som dere skjønner. Noe ferdigmat? Greit hvis overtid

Gammel 08-10-11, 18:53   #5
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Jeg kjenner ferdigmat dårlig, men for min egen del så er jeg som et ekorn - nøtter er nødmaten min. (+ Baconsvor, men det tror jeg ikke ekorn spiser, altså. )

Gammel 08-10-11, 19:02   #6
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Kyllingvinger

Gammel 08-10-11, 19:11   #7
Blester
Medlem

Godt forslag for meg

Gammel 08-10-11, 19:34   #8
Opheliia
Seniormedlem

Opheliia sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Prøv å ha noe grønt til hvert måltid

Gammel 08-10-11, 19:43   #9
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Kyllingvinger som bare kan varmes opp er er greit tips om man har dårlig tid og kommer sliten og sulten hjem fra jobb. Ha ferdig oppskåret paprika, agurk, stangselleri ol.l. så har du kjappe grønnsaker til den middagen.

Om du har tilgang til kjøleskap på jobb kan du feks ha cottage cheese og creme fraiche stående der. En liten boks med hakkede nøtter og litt søtning i en boks i veska, er lurt, det kan du strø over.

Er du på butikken er er helt desperat er kjøttpåøelgg og majones nødmat( forsåvidt bra mat, men saken er at det er kjapt og kan spises med en gang).

Middag burde være lett egentlig, det er jo bare å tenke normal middag( her tenker jeg at farsert kjøtt som pølser og ferdige karbonader og posemat ikke er normal mat, ikke i vårt hus i allefall) uten stivelsen: Type laks med agurksalat og rømmedressing, eller kotelett med ovnsbakte grønnsaker, kjøttboller med tomatsaus, torsk med eggesmør og blomkålmos osv.

Gerds oppskrifter er et godt tips! Utrolig mye godt der, og med bilder hjelper det på planleggingen, for man får lyst på mat. Ellers er det mange tips i oppskriftsforumet under middag.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 19:53   #10
Blester
Medlem

Enig om poser, farsemat o.l ikke burde være vanlig middag. Min hverdag er fritidsarr for barna hver ukedag som gjerne starter nesten før jobbslutt. Skulle ønsket det annerledes men da er den maten fristende og fremstår enkel. Tar gjerne igjen i helgene

Gammel 08-10-11, 19:57   #11
ftdmia
Medlem

Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 35
ftdmia er på en erverdig vei

Det kommer nok med tiden skal du se Når du oppdager flere oppskrifter du liker vil du ha mye mer å velge mellom. Mulighetene er jo nesten uendelige, gjelder bare å oppdage dem. Ikke alltid like lett å komme på :P

Gammel 08-10-11, 20:24   #12
Blester
Medlem

Tusen takk for veldig koselig å motiverende melding )

Gammel 08-10-11, 20:58   #13
Livsglede
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 57
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Vil anbefale deg å søke her inne på forumet og se på diverse blogger etter tips Ønsker deg lykke til.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 21:12   #14
Blester
Medlem

Tusen takk for tipset

Gammel 08-10-11, 22:28   #15
mysil
Medlem

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 44
mysil er på en erverdig vei

Kjøttkaker er godt og enkelt å ha på lager Nettopp stekt opp drøye 6 kg kjøttkaker som jeg har fryst ned. Jeg singelfryser de så det er lett å ta opp det antallet jeg trenger der og da. Tiner fort i mikro også

mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 22:30   #16
Blester
Medlem

Takk for tipset

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo - variasjon i karbohydratinntak believer Spørsmål og svar 2 22-02-11 08:37
Lavkarbo-lite variasjon? Capricorne Spørsmål og svar 12 17-06-10 08:37
Variasjon i frokosten? nordlandsjenta Generell diskusjon 18 29-01-08 20:12

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:30.