Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Tetre-olje

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 12-05-05, 09:16   #1
Marianne
Livsdesigner

Marianne sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Tetre-olje

Malaleuca alternifolia

Tetre har blitt brukt av australnegerne i tusenvis av år. De knuser bladene og bruker dem til å behandle betente sår og hudproblemer. Under den annen verdenskrig var det med i førstehjelpsutstyret for å behandle infeksjoner.

Legende egenskaper
Tetre er en stimulerende og styrkende olje som først og fremst brukes på grunn av sine bakteriehemmende egenskaper. Den er ytterst antiseptisk og kan bekjempe mange ulike typer bakterieinfeksjoner, blant annet streptokokk- og stafylokokkinfeksjoner. Det er også påvist at den har virusbekjempende og soppdrepende egenskaper. Dessuten har den evnen til å stimulere immunforsvaret og virker faktisk bedre når det fins tegn til infeksjon. Den går spesielt godt sammen med sterkt antiseptiske oljer, for eksempel nellik, eukalyptus, lavendel, sitron, furu, rosmarin og timian.
Tetreolje brukes i behandlingen av mange slags luftveisinfeksjoner. Den er særdeles nyttig når det gjelder å bli kvitt forkjølelse og influensa, og virker spesielt godt i en dampinhalasjon.
Et annet viktig virkningsområde for tetreolje er kjønnsorganene og urinveiene. Den er effektiv ved både akkutt og kronisk blærekatarr og har blitt et av hovedmidlene ved mange infeksjoner i kjønnsorganene, blant annet trøske, uspesifikk urinrørsbetennelse, genitial herpes, kjønnsvorter, kløe og trichomonas. Fordi den er så lite giftig, kan den trygt brukes i høye konsentrasjoner i badevannet, og kan brukes i pessarer (skjedeinnlegg).
Tetreolje er et utmerket soppmiddel og kan påføres lokalt ved lidelser som fotsopp og ringorm. Den er mye brukt i hudvann mot akne. Den er også svakt smertestillende og lindrer smerte samtidig som den bekjemper infeksjoner i skader som liktorner, træler, betente neglrøtter, byller, sår, kuttsår og brannsår. Til desinfisering av et sår eller til lindring av insektstikk påføres tetreolje ufortynnet - det svir ikke engang.
Tetreolje kan blandes med vann og alkohol og brukes som munnvann ved dårlig ånde, munnsår og infeksjoner i gommen. Vorter har ofte blitt fjernet ved hjelp av tetreolje - prøv å påføre litt ufortynnet olje daglig. Tetreolje er også effektiv mot forkjølelsessår og andre typer herpes.

Psykologsik profil
Selv om tetreolje virker effektivt ved en lang rekke førstehjelpstilfeller og akutte skader, egner den seg aller best hvis du har plager som vedvarer og leges langsomt. Du kan også ha følelsen av at du aldri riktig klarer å nå ditt fulle og hele potensial og at du på et eller annet vis er ugunstig stilt og holdt tilbake av omstendigheter som ligger utenfor din kontroll. Bruker du tetreolje, vil du innse at du kan påvirke livet ditt og i det minste kan ta neste skritt mot en mer tilfredsstillende, lykkelig og meningsfylt eksistens.

Viktigste bruksområder:
Bakteriedrepende. Virusbekjempende. Soppdrepende. Forkjølelse og influensa. Blærekatarr. Trøske. Herpes. Førstehjelp. Hudinfeksjoner.

Fra boka Aromaterapi av Susan Curtis, Hilt & Hansteen

Tea Tree
Melaleuca alternifolia and M. leucodendron

The king of healing oils. Ranked as the Number 2 antiseptic oil (thyme being first). It is reputed to be 100 times stronger than carbolic acid and has the advantage of being safer to use than thyme. Keep several bottles in the house and car.
Note: Top
Parts used: Leaves
Perfume: Resinous, slightly musty
Physical use:
May be used undiluted on skin. Strong desinfectant: Antiviral, antifungal, antibacterial, antiseptic. Urinary tract infections and cystitis. Vaginal trichomonas, candida, thrush, herpes. Abscesses, athlete's foot, corns, warts, ringworm. Respiratory infections, coughs, bronchitits, colds. Cold sores. Mouth ulcers, gingivitis, bad breath, tonsillitis. Acne, boils, burns, sunburn.
Mental/emotional:
All the properties give confidence.
Magical properties:
Use the leaves or oil of this plant in any rituals where protection or cleansing is being requested.

Fra boka Aromatherapy av Nerys Purchon

I expand my life to include the possibilities of miracles!

Sist redigert av Marianne : 12-05-05 kl 18:14. Årsak: skrivefeil blir det når man skriver uten å se etter...
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 12-05-05, 16:07   #2
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Jeg er helt avhengig av tea tree olje, har brukt den i flere år og har den alltid i medisinskapet. Jeg skulle ønske ALLE hadde den i medisinskapet, jeg tør ikke være foruten!!

Jeg hadde et infisert sår på foten som ikke ville gro, etter et grusomt fall for noen år siden. Jeg ble satt på antibiotikakur men det hjalp ikke.
Jeg fikk tipset om å smøre ren tea tree olje direkte i såret og legge på gasbind, 2 ganger daglig. Etter 4-5 dager var såret helt borte, ikke ARR engang.

Desverre får vi i helsekosten ikke lov å selge den lenger (ble tatt ut for et par år siden) pga at den kan misbrukes. Helt tragisk. Så nå fås den kun på apoteket. Det som er så tragisk er jo at de som jobber på apotekene vet MINDRE om oljen enn vi i helsekosten, siden vi hadde den i årevis, så jeg skjønner ikke helt hva som går av regjeringen. Men men....

Gammel 12-05-05, 17:21   #3
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

...også er den god på kviser!

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 12-05-05, 18:06   #4
Albertine
Gjest

Men pass bare på å ikke bruke denne oljen på dyr. Hunder som blir påsmurt oljen kan risikere å dø av å slikke på sårene.

Svar med sitat
Gammel 12-05-05, 18:18   #5
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

hvorfor det?

Jeg smurte det på såret til katten min, og hun slikket på såret hele tiden... Men jeg hade aloveragele oppå da...
Kan det være grunnen til at hun tørnet?

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 12-05-05, 18:20   #6
Albertine
Gjest

Fikk beskjed fra oppdretteren til vofsen min om å ligge unna den oljen. Det har visst hatt konsekvenser for hunder før. Så jeg ville valgt noe annet ja.

Svar med sitat
Gammel 12-05-05, 19:28   #7
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Iset

Desverre får vi i helsekosten ikke lov å selge den lenger (ble tatt ut for et par år siden) pga at den kan misbrukes. Helt tragisk. Så nå fås den kun på apoteket. ..

Mener jeg kjøpte en liten flaske på Body Shop for ikke lenge siden...... men den er kanskje ikke "ren" da ?

Sånn en:

</IMG>

Gammel 12-05-05, 19:34   #8
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Mener jeg kjøpte en liten flaske på Body Shop for ikke lenge siden...... men den er kanskje ikke "ren" da ?

Sånn en:

</IMG>

Den kan umulig være ren, for da er det strengt forbudt for andre enn apoteket å selge den. Ingen helsekoster får lov lenger. Men jeg har hørt rykter om at den er på vei tilbake til oss.

Gammel 12-05-05, 20:55   #9
luringen
Seniormedlem

luringen sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Alder: 57
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

var forbudt på apotek og en stund, men så er det lov igjen da...jeg bruker den til å behandle sopp i strålen i hoven til hesten min...den er innamri sterk ufortynnet da!

Gammel 10-06-06, 23:16   #10
Lotusia
Medlem

Medlem siden: Jun 2006
Alder: 41
Lotusia har en fantastisk aura rundt segLotusia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tetre-olje

Først og fremst vil jeg bare si hvor overlykkelig jeg er for å ha funnet dette forumet! Har lenge prøvd å få hjelp fra diverse andre legeforumer, men folk her inne virker virlig som om de veit hva de snakker om.

Jeg lurer på en ting angående tetre-olje. Jeg har lange sliti med underlivssopp, og lurer på hvordan man kan bruke tetre-oljen for å bli kvitt dette. Kan den brukes rett på underlivet, om må jeg eventuelt blande den ut?

Lotusia

Lotusia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Candidadietten, råvarer og kostillskudd Svar med sitat
Gammel 10-06-06, 23:32   #11
monkey
Medlem

monkey sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
monkey har en fantastisk aura rundt segmonkey har en fantastisk aura rundt seg

Du ska i hvart fall ikke bruke den direkt på underlivet!! Du må spe den, men med vad..? Olje kanske? Eller i en god krem som ikke svir - bara en dråpe eller to - ikke mer

monkey er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-06-06, 23:35   #12
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Lotusia

Først og fremst vil jeg bare si hvor overlykkelig jeg er for å ha funnet dette forumet! Har lenge prøvd å få hjelp fra diverse andre legeforumer, men folk her inne virker virlig som om de veit hva de snakker om.

Jeg lurer på en ting angående tetre-olje. Jeg har lange sliti med underlivssopp, og lurer på hvordan man kan bruke tetre-oljen for å bli kvitt dette. Kan den brukes rett på underlivet, om må jeg eventuelt blande den ut?

Lotusia

Jeg er usikker på om den kan brukes ren på slike steder, jeg bruker den ren i sår osv, men i underlivet er jeg litt mer skeptisk. Hva med å blande den ut i litt yoghurt naturell og smøre på? MEN har du prøvd vaginalkapsler med melkesyrebakterier? Jeg var plaget av sopp i svangerskapet, og ble totalt kvitt det med disse kapslene. Innførte 1 stk morgen og kveld i 2 uker og ble kvitt det veldig fort. De kan brukes forebyggende også, jeg skal snart ta en kur siden jeg prøver å bli gravid, de optimaliserer miljøet i skjeden slik at sædcellene trives bedre og lever lenger.

I tillegg bør du unngå hvitt sukker så godt du kan, siden mange har overvekst av Candida Albicans i tarmfloraen, noe som ofte gir utslag i hyppig underlivssopp! Soppen eeelsker sukker.

Gammel 11-06-06, 00:03   #13
Lotusia
Medlem

Lotusia har en fantastisk aura rundt segLotusia har en fantastisk aura rundt seg

Har prøvd vaginal kapsler ja, og det kan virke for noen få dager, men det kommer fort tilbake igjen. Tror jeg også har fått sopp i tarmsystemet, så jeg prøver å behandle det på andre måter. Skal begynne på en olivenbladekstrakt (tror jeg det her..) behandling så snart skolen er over, og prøver å spise youghurt og masse C vitaminer. Holder meg unna sukker, gjær og alt annet jeg er intolerant mot... slitsomt!!
Så håper det gir seg snart...

Synes igrunn det høres litt skummel ut med denne sterke oljen må den brukes lokalt? Ei venninne har snakka så varmt om en timianolje behandling i aromatherapi som skal virke veldig effektivt på sopp, og tror den ikke brukes lokalt

takk for svar!
Lotusia

Lotusia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Candidadietten, råvarer og kostillskudd Svar med sitat
Gammel 11-06-06, 00:42   #14
monkey
Medlem

monkey sin avatar

Jag skulle nog gå til en lege med underlivssoppen. Jag hade problem med det för ett par år sedan, och blev penslad med en jodlösning som löste problemet. Senare har jag fått något soppmedel att köpa på apoteket - tror det finns att få köpt utan recept nu för tiden... Sopp i magen och övriga systemet må du nog strypa med sockerfri, jærfri kost. Vet inget annat sätt

Gammel 11-06-06, 10:18   #15
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Husk bare at mange leger ikke vil vedkjenne seg Candida, de nekter å tro det er en reell "sykdom". Dessuten er det vanskelig å måle konkret overvekt hos noen, siden ALLE har Candida i systemet. Men her er et skjema du kan sjekke på:

http://www.candidaallergy.com/nor/quest.asp

Jeg har selv mye candida og må derfor unngå sukker og gjær. Jeg blir 100 % bedre etter få dager på feks. Atkins induksjon eller lignende, der jeg unngår stivelse, men spiser mye fett og proteiner. Blir som et nytt menneske! Mye pga candidaen men også pga hormonforstyrrelser som bare blir verre og verre jo mer karbohydrater jeg spiser.
Pga candidaen har jeg også slitt med sopp både i munnen, under armene (esj) og i underlivet, men jeg holder underlivssoppen i sjakk ved å ta jevnlige melkesyrebakteriekurer både oralt og vaginalt.

Har du tatt melkesyrebakterier som vanlige kapsler? Yoghurt er egentlig for svakt i din/vår tilstand, vi trenger mye sterkere ting. Du skulle hatt en virkelig sterk kur med melkesyrebakterier! Jeg har skrevet litt om melkesyrebakterier her (skrev det som en "historie" slik at folk kan se hva de virkelig gjør i kroppen):

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=politi

Jeg kan anbefale en syvdagerskur med flytende melkesyrebakteriedrikk, denne er vel den sterkeste på markedet og inneholder 30 milliarder ( ) melkesyrebakterier per glass. Den er dyyr da, koster vel 6-700 kr, men er totalt verdt det. Ellers finnes det gode sterke melkesyrebakterie-kapsler i helsekosten, sjekk at de står KJØLIG!! Melkesyrebakterier er levende oranismer og dør etter kort tid i romtemperatur, så om ikke kapslene/drikkene står kjølig i butikken, gå til neste butikk.

Gammel 11-06-06, 11:17   #16
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Disse oljene, som timianolje, oreganoolje og tea-tree olje, må for all del IKKE brukes lokalt uten at du har fått hjelpe av en som kjenner skikkelig godt til det og akkurat den oljen du skal bruke. Det kommer også an på hvor sterke de er. Bruker du for sterkt olje direkte på hud/slimhinner kan du skade deg skikkelig.

Ren oregano olje kjenner jeg veldig godt til. Har brukt det i lange perioder, men det selges ikke "sterk" nok i Norge. Den tok jeg 3 dråper i en ss vann hver morgen og kveld og det tok knekken på alt av symptomer (+ evt. basilusker i halsen !) . Men de første dagene var ikke gode - "die off" kaller de det visst. Jeg lukta som en pizza-sjappe !

Tea-tree oljen har jeg hørt om iforbindelse med kviser og dårlig hud, og da er body shop oljen god nok, men aldri mot sopp .... Men det kan jo godt hende den hjelper der og...

Ville heller prøvd Iset sitt alternativ ja

Gammel 11-06-06, 23:31   #17
Lotusia
Medlem

Husk bare at mange leger ikke vil vedkjenne seg Candida, de nekter å tro det er en reell "sykdom". Dessuten er det vanskelig å måle konkret overvekt hos noen, siden ALLE har Candida i systemet. Men her er et skjema du kan sjekke på:

http://www.candidaallergy.com/nor/quest.asp

Jeg har selv mye candida og må derfor unngå sukker og gjær. Jeg blir 100 % bedre etter få dager på feks. Atkins induksjon eller lignende, der jeg unngår stivelse, men spiser mye fett og proteiner. Blir som et nytt menneske! Mye pga candidaen men også pga hormonforstyrrelser som bare blir verre og verre jo mer karbohydrater jeg spiser.
Pga candidaen har jeg også slitt med sopp både i munnen, under armene (esj) og i underlivet, men jeg holder underlivssoppen i sjakk ved å ta jevnlige melkesyrebakteriekurer både oralt og vaginalt.

Har du tatt melkesyrebakterier som vanlige kapsler? Yoghurt er egentlig for svakt i din/vår tilstand, vi trenger mye sterkere ting. Du skulle hatt en virkelig sterk kur med melkesyrebakterier! Jeg har skrevet litt om melkesyrebakterier her (skrev det som en "historie" slik at folk kan se hva de virkelig gjør i kroppen):

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=politi

Jeg kan anbefale en syvdagerskur med flytende melkesyrebakteriedrikk, denne er vel den sterkeste på markedet og inneholder 30 milliarder ( ) melkesyrebakterier per glass. Den er dyyr da, koster vel 6-700 kr, men er totalt verdt det. Ellers finnes det gode sterke melkesyrebakterie-kapsler i helsekosten, sjekk at de står KJØLIG!! Melkesyrebakterier er levende oranismer og dør etter kort tid i romtemperatur, så om ikke kapslene/drikkene står kjølig i butikken, gå til neste butikk.

Har for leeenge siden mista tillitt til leger, så enig med deg der. Feilmedisineringer er litt av grunnen til soppen til å begynne med.

I følge den testen du sendte skal jeg vist ikke spise youghurt heller fordi det inneholder lactos (som jeg forresten også er allergisk mot) blir skikkelig forvirra jeg.. Har også veldig mye magesyre og reagerer på frukgt og ting med høyt syreinnhold, så er litt skeptisk til sånne behandlinger også.

Tenker jeg kanskje prøver ut olivenbladekstrakt før jeg satser på noe annet. Håper virkelig det vil gi seg snart!

tusen takk for hjelp!

Sitat:

Ren oregano olje kjenner jeg veldig godt til. Har brukt det i lange perioder, men det selges ikke "sterk" nok i Norge. Den tok jeg 3 dråper i en ss vann hver morgen og kveld og det tok knekken på alt av symptomer (+ evt. basilusker i halsen !) .

Du kan altså spise den, eller misforstår jeg helt? Litt usikker på hvordan disse oljene virker..?

Lotusia

Gammel 12-06-06, 01:33   #18
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Oreganoolje kan inntas ja, men bare dråpevis i vann, som Nille sier. Ellers er det nok for sterkt.

Nille: kjøpte du den i USA? Jeg kunne tenkt meg en sånn flaske. Er det dyrt å bestille? Evt hvor bestille fra?

Gammel 12-06-06, 09:40   #19
monkey
Medlem

monkey sin avatar

Fann detta på en sida om Tea tree oil - men ingen instruks

"As an antibacterial agent, tea tree oil is said to alleviate hemorrhoids, and treat candidiasis and other vaginal infections. " (http://www.wisegeek.com/what-is-tea-tree-oil.htm) vilket borde tyda på att det går att använda för både utvärtes och invärtes sopp...

Kanske några droppar i badvattnet?

Gammel 12-06-06, 22:32   #20
Lotusia
Medlem

Hadde jeg bare hatt et badekar

Var faktisk byen rundt for å skaffe meg tetre-olje idag, men alle har utsolgt. Tomt fra levandøren tror jeg, så må nok vente litt..

Gammel 13-06-06, 12:00   #21
dingpot
Seniormedlem

dingpot sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

Den kan umulig være ren, for da er det strengt forbudt for andre enn apoteket å selge den. Ingen helsekoster får lov lenger. Men jeg har hørt rykter om at den er på vei tilbake til oss.

De solgte den på body shop for en stund siden, den ble antakelig tatt av markedet samtidig med at helsekosten fikk forbud mot å selge det. De har ihvertfall ikke lov å selge den lenger, står det i katalogen deres.

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-06-06, 12:59   #22
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Nille: kjøpte du den i USA? Jeg kunne tenkt meg en sånn flaske. Er det dyrt å bestille? Evt hvor bestille fra?

Jeg bestilte fra USA, fikk bror til å ta med seg. Den var ikke ille dyr, 15 dollar - og hele baggasjen hans lukta som et pizzabakeri da han kom frem ! Jeg er gullmedlem hs GNC, men har ikke handla der på lenge. vet ikke om de sender til Norge.

Herbal Plus® Oil of Oregano
30 milliliters

Regular Price: $18.99

Gold Card Price: $15.19 Details

Mix & Match BOGO 50% Off*(See Promotion Details)

AVAILABILITY: IN STOCK
Leaves warehouse in 1 - 2 full bus. days. (Details)

Email this product to a friend.

Gammel 13-06-06, 17:53   #23
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Beklager banningen, men jeg er så lei av Norges JÆVLA overformynderi når det gjelder ting som faktisk er SUNNE!

Gammel 14-06-06, 10:45   #24
monkey
Medlem

monkey sin avatar

I Sverige får du köpt Tea Tree olja igen. Min mamma köpte en flaska till mig på Naturapoteket. Går att köpa på nätet också - denna webshop ser ut att skicka utomlands http://www.grongava.com/merinfo.php?pid=93

Fann också en webshop som säljer Oregano olja http://www.mcotools.nu/default.asp Vet inte om de skickar utomland dock - Men dyra droppar... 199 kr för 8 ml

Oreganol P73 olja 8ml – Oregano olja

Handplockad vild oregano från bergsområden vid Medelhavet producerat kallpressad och destillerat med ånga på gammalt vis, inga kemikalier används för koncentrationen vild oregano P73. Använd en droppe under tungan eller på reflexologi punkter, (använd inte vid underlivet).

Massera tandköttet med en droppe på fingret eller tandborsten för att minska flödet av parasiter och bakterier, genom saliven till övriga organ. P73 är garanterat Vild Oregano. För att vara ätbar måste den essentiella oljan komma av vild oregano från bergstrakterna kring Medelhavet, fri från kemikalier och besprutning. Den Oregano som används är den riktiga 100% Medelhavs Oregano, garanterad handplockad i orörd natur.

Byborna betalas för att begränsa plockning för att bevara plantorna. Oregano P73framställs på gammaldags sätt, kallpressas och destilleras med ånga. Inga kemikalier används för att skapa extraktet.Vi är stolta att ha den enda Oregano produkt på marknaden som genomgått flera tester. Studier på Georgetown University i Washington, DC., har visat att den vilda bergs oregano som vi använt i Oreganol är ett effektivt medel mot svamp, fullständigt dödande för Candida albicans i koncentrationer så minimala som 0,25 mg/ml. Den är också mycket säkrare att använda än andra populära anti-svamp medel på marknaden.

Det är många som försöker kopiera vår succé med olja av oregano och kallar sina produkter för oregano eller använder det Latinska namnet “Oreganum Vulgare” för att få det att verka vetenskapligt. Detta Latinska namn används av botanister för att
beskriva över 60 olika sorter av plantor, som oftast inte har några likheter med riktig oregano förutom smaken. Riktig Oregano växer enbart i speciella omständigheter för jord och klimat och kan inte bli återskapad på din egna bakgård, även om fröna är de samma och de blir planterade. Det är den perfekta omständigheterna som finns i bergen kring Medelhavet som producerar den oregano med aktiva välgörande ämnen.

8ml pris 199 kr inkl porto. För mer info besök:http://www.p-73.com

Gammel 12-07-06, 23:33   #25
Lotusia
Medlem

Hjelper tetre-olje på arr?
Hjelper den på vorter?

så mange komplekser, så mye plager...

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
MCT-olje vs kokosolje Begod Kosttilskudd 147 28-04-20 19:01
Bacon og olje Anitave Lavkarbo generelt 7 01-07-06 00:56
Olje og gresskarkjerner THE Induksjonen 4 03-04-05 14:52
Smaksløs olje?? Tiril77 Lavkarbo generelt 27 17-01-05 20:46
hvilke olje i maten? Lissa Lavkarbo generelt 16 03-06-04 10:03

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:22.