Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Desember/januarstarter-tråden!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-01-11, 05:11   #451
Emine
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 13
Emine er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Jeg er veldig imponert over at jeg har klart å holde meg unna vekta jeg! Gleder meg til veiedag på tirsdag, det blir spennende å se hva som har skjedd på en uke.. Fikk tilbakemelding i dag på at jeg hadde gått ned. Og det er jo gøy etter så kort tid

Emine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 10:45   #452
Lissi80
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Østfold
Alder: 43
Innlegg: 190
Lissi80 er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Hei Har ikke lest gjennom hele tråden, men ser dere er godt igang.

Jeg meldte meg inn på forumet i slutten av 2010. Hadde en liten "test periode" med lavkarbo i 2 uker da for å se om jeg i det hele tatt hadde motivasjon og tid til å tenke litt annerledes når det kom til mat Jeg ble kjempemotivert og gikk ned 2 kg de to ukene!! Men så visste jeg at jeg ville kose meg i jula, så etter disse to ukene gikk jeg over til vanlig høykarbo kost med ny planlagt start 3.januar 2011 -og da begynte jeg for fullt igjen. Og jeg koser meg SÅÅÅ fælt. Til nå har det ikke vært så veldig vanskelig. Jeg har klart å holde meg unna alt søtt og har egentlig ikke savnet det (men det var selvfølgelig hardt de tre første dagene). Lager masse deilig mat (etter inspirasjon fra Lena Beatrice sin blogg -hun fortjener all oppmerksomhet hun kan få) og LCHF bloggen Jeg er veldig glad for at andre deler av sin kunnskap og erfaring, for uten det vet jeg ikke om jeg hadde klart dette. Som tre-barns mor og med full jobb har jeg ikke tid til å sette meg helt inn i dette og gjøre utregninger osv selv, så jeg satser på at ved å følge andres oppskrifter kommer jeg langt Så får vi se om jeg etterhvert klarer å stole nok på meg selv til å lage mat på egenhånd -og altså ikke bruke andres oppskrifter hele tiden

Ikveld er det to uker siden jeg startet og derfor skal jeg veie meg ikveld -så får vi se om jeg har gått noe ned. Håper jo på det, men lavkarbo begynte jeg på først og fremst fordi jeg oppdaget hvor stabiliserende det var for blodsukkeret mitt, samt å bli kvitt søtsug (jeg var en sjokoholiker og kunne lett spise 200 gram sjokolade daglig).

Gleder meg til å dele erfaringer med dere

Lissi80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 11:31   #453
€Lene€
Medlem
 
€Lene€ sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Tilbake i Sande :)
Alder: 41
Innlegg: 60
€Lene€ er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Innlegget til Gerd var helt supertGodt å ha noen erfaringsrike som kan komme å passe på oss litt. Nå har jeg hatt 10 år som har endt i ganske mange kg pluss, og da jeg startet vektnedgangen i 2010 hadde jeg hele 26,3 kg (grøss) som skal av igjen. Da er det jo klart at det ikke er gjort på noen uker. Regnskapet fra 2010 sier at 7,9 kg ble borte, så det fortsatt mange igjen å jobbe med i 2011. Men nå har jeg funnet fremgangsmåten, og skal jobbe meg sakte med sikkert nedover

Kjenner meg veldig igjen i det flere av dere skriver om veiing flere dager i uka, faktisk hver eneste morgen, og ofte på kvelden også. Kanskje jeg skal prøve å legge bort vekta denne uka, langt inni et skap eller noe sånn at den ikke er så tilgjengelig. Kjenner jo at humøret blir litt dårlig de dagene som vekta viser noen 100 gram mer en den forrige dagen, men så kan de plutselig være av igjen neste dag.

Ha en flott søndag allesammen
Jeg har én vakt igjen av arbeidshelgen min, og da er det heldigvis tre uker til neste

__________________



Resultat 2010: - 7,9 kg
Delmål 1: 69,9 kg til jul --> 4,4 kg borte og 4,1 kg igjen
Delmål 2: 65 kg innen 1. mai, og etter det blir det forhåpentligvis babymage
€Lene€ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 11:59   #454
Stine
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 68
Stine er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Jeg skal også på tur neste helg og planlegger allerede hvordan jeg skal komme meg igjennom en helg på hotell og med diverse selskapeligheter .jeg er ikke så bekymret for maten egentlig , tar med med noe nødproviant just in case. ( litt kyllinglår,baconcrisp , mini Babel osv. Jeg er mer bekymret for dette med alkohol , og har lest her inne at å være i ketose og å drikke alkohol ikke alltid er helt bra . Forstår at mange blir dårlige og reagerer raskt på alkoholen . Tenker å prøve forsiktig med litt rødvin og se hvordan det går , håper jeg ikke går ut av ketose vet noen hvordan jeg forandrer på ticketen min etterehvert som vekten går nedover ??

__________________


Stine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 14:01   #455
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Emine, her.

Jeg er veldig imponert over at jeg har klart å holde meg unna vekta jeg! Gleder meg til veiedag på tirsdag, det blir spennende å se hva som har skjedd på en uke.. Fikk tilbakemelding i dag på at jeg hadde gått ned. Og det er jo gøy etter så kort tid

Flott, Emine!

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 14:24   #456
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Kristine, her.

Jeg skal også på tur neste helg og planlegger allerede hvordan jeg skal komme meg igjennom en helg på hotell og med diverse selskapeligheter .jeg er ikke så bekymret for maten egentlig , tar med med noe nødproviant just in case. ( litt kyllinglår,baconcrisp , mini Babel osv.

Det er nok lurt å ta med litt nødproviant ja Kanksje en pose eller boks med nøtter er bra attpå det du nevner her.
Hotellmat er sjeldent noe problem, i alle fall ikke hvis du planlegger litt. De fleste hotell har jo buffeter til frokost og lunsj, så da er det bare å boltre seg i all den gode og lovlige maten. -Og med så mye godt er det ingen som reagerer om du lar brødet ligge heller.

Gjennom jobben har jeg arrangert kurs og konferanser på mange ulike hoteller opp igjennom åra, og alltid er det spesielle hensyn som må tas i matveien. Om de bare får noen dager på seg er det knappest noen grenser for hva folka på hotellkjøkkenet fikser, og ofte er de bare glade for å få ei utfordring.

En gang hadde jeg med et reisefølge med alle disse utfordringene:
Cøliaki, melkeintoleranse, eggintoleranse, diabetes, en veganer, et par lakto-ovo vegetarianere, en nøtteallergiker, en sirusallergiker, to på saltfri kost, et par fedonister, en som måtte ha most mat, og en muslim som ba om Halal-kjøtt.

ALLE fikk god mat SAMTIDIG.

Ta en telefon rett over helga, fortell hva du ikke kan spise, og ikke minst hva som er JA-mat, så fikser de det

Opprinnelig lagt inn av Kristine, her.

Jeg er mer bekymret for dette med alkohol , og har lest her inne at å være i ketose og å drikke alkohol ikke alltid er helt bra . Forstår at mange blir dårlige og reagerer raskt på alkoholen . Tenker å prøve forsiktig med litt rødvin og se hvordan det går , håper jeg ikke går ut av ketose

Alkohol skal du være forsiktig med av to årsaker:
1. Du tåler sannsynligvis mye mindre, i alle fall første gangene du drikker.
Første gangen jeg drakk alkohol i ketose var jeg ikke forberedt på dette, så jeg drakk normalt, kanskje mer og raskere enn vanlig også, på grunn av situasjonen rundt meg. Jeg ble snydens på kort tid, skikkelig dritings av en alkoholmengde jeg normalt ikke skulle reagert særlig på. Anbefales ikke.

2. Alkohol er gift for kroppen (det er jo derfor vi blir berusa), så levra konsentrerer seg om å forbrenne alkohol før den tar seg tid til å brenne kroppsfett. Derfor må du regne med an liten stopp i vektnedgangen.

Skal du drikke alkohol, så drikk tørr vin (be om en med lite restsukker) og mye vann. drikk mer vann enn vin, og kos deg med det (lille) volumet du innvilger deg. - For ingen ting er så trasig som dårlig samvittighet. Jeg er sikker på at man legger på seg av den.

Opprinnelig lagt inn av Kristine, her.

vet noen hvordan jeg forandrer på ticketen min etterehvert som vekten går nedover ??

Klikk på den, og logg deg inn med passordet du valgte da du lagde den. Når du har endra talla, evt laga en ny, så bør det vises i tickeren. Hvis ikke kopierer du koden inn i tickeren på samme måte som første gang.

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 15:36   #457
Bollemor
Medlem
 
Bollemor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: trondheim
Alder: 36
Innlegg: 319
Bollemor er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Hei hei i går var jeg på julebord/nyttårsbord med jobben. Det var blåtur, som endte opp med først rebus, før vi tok turen vidre til SPENST treningstudio.. der det va leid en instruktør til å ha time med oss. Ble zumba i en time. Etter treninga så var det å pynte seg og hive på ytterklær, for ute så skulle vi på kanefart, som endte hjem til sjefen
Der ble vi servert spekkemat, bær- is - sjokolade kake, og masse alkohol. For min del så ble det ikke så mye alkohol, jeg hadde jo på forhånd bestemt meg for ikke falle ut av ketose. Men det må jeg ærlig innrøme at jeg gjor Da vi startet juleborde.. så ble vi servert piroger, og rusbrus. Men sjefen hadde meg spekkemat til meg, jeg drakk vann først. Og ville det.. Men ble på et sett vis litt pressa til å ta en rusbrus jeg også.. så jeg drakk 1 rusbrus med 11 karb per dl!!!, for å ikke sitte der å være kjip:S Resten av kvelden ble det vann til maten (spiste ikke potet og slikt som er fy) , jeg tok litt bær til desser.. men droppa isen og kaka. Etter maten ble vi servert drinker.. og der ble det nokk 2-3 drinkere med bacardi razz (fyyyyyy) og cola zero. Men uff..er så vanskelig i slike situasjoner, hva skal man gjøre da??? sitte der med kun vann? jaja.. blir lenge til neste gang værtfall. Håper på at den ene rusbrusen og de drinken ikke ødelegger for my for veiedag i morgen, og at jeg kommer meg fort inn i ketose igjen

__________________
DELMÅL 1 FØR 22.april

DELMÅL 2 fram til sommer en gang..

Bollemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 16:17   #458
Lissi80
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Østfold
Alder: 43
Innlegg: 190
Lissi80 er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Uff, jeg gruer meg litt til slike sosiale sammenhenger kjenner jeg. Man blir jo sett på som SÅÅ kjip.. Jeg unngår så langt det går slike ting nå om dagen -og heldigvis for meg så har jeg det veldig fint med mann og barn hjemme i kvelder og helger -så jeg savner ikke å være veldig sosial akkurat nå heller Men jeg vet jo at dagen vil komme og jeg vet at jeg kommer til å være streng mot meg selv da. Det er maten som bekymrer meg mest egentlig for alkohol drikker jeg fint lite av og det kan jeg faktisk klare meg uten -og den som sier noe annet da kan bare prøve seg Jeg bestemmer faktisk over MEG, sånn er det bare! Men maten som sagt..Ja, en får jo bare spise det en kan av det som serveres og la vær det man er usikker på.. Og så planlegger jeg faktisk å være så forberedt at jeg kommer til å spørre hva som serveres og evt ta med min egen mat hvis det viser seg at det ikke blir riktig for meg å spise det som serveres Ikke på restaurant da selvfølgelig, men hvis man blir bedt bort til folk...

Lissi80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 21:52   #459
Lissi80
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Østfold
Alder: 43
Innlegg: 190
Lissi80 er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Ikke så opptatt av vekta, men det er jo moro lell da På to uker har jeg gått ned 4 kg Fornøyd, så får vi ta en ny måling om to uker

Lissi80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 21:59   #460
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

jaa jeg er i ketose enda tok en sticks for å sjekke siden i har vært i 60 års dag, å spiste ute, med hele familien, å jeg slet med å finne mat, men det har heldigvis gått bra phu, jeg kan puste lettet ut :P

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:09   #461
Marhus
Juniormedlem
 
Marhus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 46
Marhus er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

I morgen har jeg gått på ketolyse kuren i en uke, jeg klarte ikke å holde meg unna vekten i stad fordi jeg var så spent, og da hadde jeg ikke gått ned en eneste kilo! Hadde faktisk gått OPP 1 kilo?! Jeg har tissa på stix og den har vist utslag (den ble litt lilla, men vet jeg drikker litt for lite vann) Så det betyr jo at jeg er ketose? Det er kjempe umotiverende, men fikk mensen i går, så kan ha noe å gjøre med det? Har gått på ketolyse før og da har jeg mista 2 kilo på 2 2-3 dager også, og nå? NADA men men, får holde meg i skinnet litt til å håpe på forandringer! Det trenger jeg!

__________________




Marhus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse kuren Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:11   #462
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Marhus, her.

I morgen har jeg gått på ketolyse kuren i en uke, jeg klarte ikke å holde meg unna vekten i stad fordi jeg var så spent, og da hadde jeg ikke gått ned en eneste kilo! Hadde faktisk gått OPP 1 kilo?! Jeg har tissa på stix og den har vist utslag (den ble litt lilla, men vet jeg drikker litt for lite vann) Så det betyr jo at jeg er ketose? Det er kjempe umotiverende, men fikk mensen i går, så kan ha noe å gjøre med det? Har gått på ketolyse før og da har jeg mista 2 kilo på 2 2-3 dager også, og nå? NADA men men, får holde meg i skinnet litt til å håpe på forandringer! Det trenger jeg!

jeg venter ogsåå på mensen, å gikk opp denne uken uisst om det er derfor eller andre ting, men jeg har ihvertfall ikke kommet meg ned igjen, å mensen er ikke kommet enda, så da går jeg kanskje enda mer opp, men jeg håper det går ned igjen etterpå da, så gleeeed deg til uken etter mensen du så kanskje du har gått ned endel da
Det skal ihvertfall jeg glede meg til, var noen som sa det at vi kan hold epå mer vann eller noe rundt mensen, å at vi kunne gå opp 1-2 kg, så tror nok det ordner seg etterpå, gleder meg til å se tallene dine da

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:25   #463
slumrende ullteppe
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1
slumrende ullteppe er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

i morgen begynner jeg og samboern på ketolyse... blir spennende, og hardt siden jeg er sukkeravhengig... men vi gleder oss og er motivert for å klare dette... har mange kilo som skal bort, og håper virkelig at jeg klarer å følge dette...

slumrende ullteppe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:59   #464
€Lene€
Medlem
 
€Lene€ sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Tilbake i Sande :)
Alder: 41
Innlegg: 60
€Lene€ er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Ukens utfordring til meg selv:
1. Ingen Pepsi max før på fredag
2. Ingen snikveiing - altså ikke veiing før på søndag (den blir hard)
3. Få til hvertfall to treningsøkter - ser ut som det blir strålende vær
for skiturer på østlandet den kommende uken

Må jobbe med meg selv litt her, men det er jo det utfordringer er for

Ha en fin uke allesammen!

__________________



Resultat 2010: - 7,9 kg
Delmål 1: 69,9 kg til jul --> 4,4 kg borte og 4,1 kg igjen
Delmål 2: 65 kg innen 1. mai, og etter det blir det forhåpentligvis babymage
€Lene€ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 23:06   #465
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av slumrende ullteppe, her.

i morgen begynner jeg og samboern på ketolyse... blir spennende, og hardt siden jeg er sukkeravhengig... men vi gleder oss og er motivert for å klare dette... har mange kilo som skal bort, og håper virkelig at jeg klarer å følge dette...

Velkommen slumrende ullteppe!! Jeg og samboern spiser også ketogent Masse lykke til!!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 00:06   #466
Marhus
Juniormedlem
 
Marhus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 46
Marhus er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av hope10, her.

jeg venter ogsåå på mensen, å gikk opp denne uken uisst om det er derfor eller andre ting, men jeg har ihvertfall ikke kommet meg ned igjen, å mensen er ikke kommet enda, så da går jeg kanskje enda mer opp, men jeg håper det går ned igjen etterpå da, så gleeeed deg til uken etter mensen du så kanskje du har gått ned endel da
Det skal ihvertfall jeg glede meg til, var noen som sa det at vi kan hold epå mer vann eller noe rundt mensen, å at vi kunne gå opp 1-2 kg, så tror nok det ordner seg etterpå, gleder meg til å se tallene dine da

åh, det var en trøst å høre! Håper det er derfor! Ja, får vente i spenning og se! Håper jeg bare raaaser ned i vekt! Tissa akkurat på en stix og den ble først rosa, også lyselilla, så var jo utslag. Men har også gått på penicillin nesten hele uka ( slutta på fredag) det kan kanskje ha noe å si også? Noen som vet det?

__________________




Marhus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse kuren Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 02:55   #467
Midnight Choir
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 97
Midnight Choir er ny på veien

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Cassiopeia, her.

Det er nok lurt å ta med litt nødproviant ja Kanksje en pose eller boks med nøtter er bra attpå det du nevner her.
Hotellmat er sjeldent noe problem, i alle fall ikke hvis du planlegger litt. De fleste hotell har jo buffeter til frokost og lunsj, så da er det bare å boltre seg i all den gode og lovlige maten. -Og med så mye godt er det ingen som reagerer om du lar brødet ligge heller.

Gjennom jobben har jeg arrangert kurs og konferanser på mange ulike hoteller opp igjennom åra, og alltid er det spesielle hensyn som må tas i matveien. Om de bare får noen dager på seg er det knappest noen grenser for hva folka på hotellkjøkkenet fikser, og ofte er de bare glade for å få ei utfordring.

En gang hadde jeg med et reisefølge med alle disse utfordringene:
Cøliaki, melkeintoleranse, eggintoleranse, diabetes, en veganer, et par lakto-ovo vegetarianere, en nøtteallergiker, en sirusallergiker, to på saltfri kost, et par fedonister, en som måtte ha most mat, og en muslim som ba om Halal-kjøtt.

ALLE fikk god mat SAMTIDIG.

Ta en telefon rett over helga, fortell hva du ikke kan spise, og ikke minst hva som er JA-mat, så fikser de det



Alkohol skal du være forsiktig med av to årsaker:
1. Du tåler sannsynligvis mye mindre, i alle fall første gangene du drikker.
Første gangen jeg drakk alkohol i ketose var jeg ikke forberedt på dette, så jeg drakk normalt, kanskje mer og raskere enn vanlig også, på grunn av situasjonen rundt meg. Jeg ble snydens på kort tid, skikkelig dritings av en alkoholmengde jeg normalt ikke skulle reagert særlig på. Anbefales ikke.



2. Alkohol er gift for kroppen (det er jo derfor vi blir berusa), så levra konsentrerer seg om å forbrenne alkohol før den tar seg tid til å brenne kroppsfett. Derfor må du regne med an liten stopp i vektnedgangen.

Skal du drikke alkohol, så drikk tørr vin (be om en med lite restsukker) og mye vann. drikk mer vann enn vin, og kos deg med det (lille) volumet du innvilger deg. - For ingen ting er så trasig som dårlig samvittighet. Jeg er sikker på at man legger på seg av den.



Klikk på den, og logg deg inn med passordet du valgte da du lagde den. Når du har endra talla, evt laga en ny, så bør det vises i tickeren. Hvis ikke kopierer du koden inn i tickeren på samme måte som første gang.


Å, fy søren...! I går kveld skulle jeg driste meg til å ta bittelitt rødvin, for jeg har kun drukket kaffe med fløte + vann/Farris siden 3.januar. Tok totalt ett lite glass, og jeg har nå ligget og følt meg skikkelig "fyllesyk" siden kl..22...! Får ikke sove og har rett og slett følelsen av at kroppen gjør ALT for å kvitte seg med det Absolutt ikke å anbefale, og slett ikke verdt det(!), når man er i ketose, så her blir det alkoholfritt i lang tid fremover, altså.

Midnight Choir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 02:59   #468
Emine
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 13
Emine er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av €Lene€, her.

Ukens utfordring til meg selv:
1. Ingen Pepsi max før på fredag
2. Ingen snikveiing - altså ikke veiing før på søndag (den blir hard)
3. Få til hvertfall to treningsøkter - ser ut som det blir strålende vær
for skiturer på østlandet den kommende uken

Må jobbe med meg selv litt her, men det er jo det utfordringer er for

Ha en fin uke allesammen!

Ser ut som en flott plan

Emine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 07:06   #469
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

.....som forventet oppgang denne uken for meg....skikkelig frustrerende,siden jeg ikke har skeiet ut med noe som helst.....hadde det bare vært 0,1 ned, så hadde jeg vært fornøyd, men oppgang var skikkelig frustrerende...

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 10:56   #470
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Et skikkelig teit spm, fra meg....vi skal kunne spise alt som har hatt et hode leste jeg et sted, er blåskjell ok? det har vel strengt tatt ikke noe hode da, men sjømat er vel ok, om jeg husker riktig?

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 11:08   #471
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Den regelen med hode har jeg ikke hørt før... men blåskjell har, i følge "Den store matvaretabellen" bare 0,6 gram pr 100.

Vil anbefale alle å bruke den tabellen til å slå opp varer dere er usikre på.

Her: http://lavkarbo.no/matvaretabell

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 11:10   #472
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Den var genial, visste ikke at den fantes en gang jeg..... tusen takk skal du ha, søkte på den nå

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 11:12   #473
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Hmmmm.... trodde det var en link til den i nybegynnerposten til ArnaKristin som jeg la inn relativt tidlig i tråden.... men med så mange som har startet i desember og januar, så drukna den kanskje litt. Vanligvis ligger den som en av de første postene i en slik tråd, men det gikk så fort at jeg ikke rakk å legge den inn før

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 11:16   #474
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

sikkert jeg som har klart å overse den, merker det ikke er alt jeg har oversikten over helt enda, men det kommer seg heldigvis sakte men sikkert. Ble litt MYE info i starten ja, selv om jeg ventet en mnd på å begynne, så jeg kunne sette meg skikkelig inn i dette, så jeg slapp å lure på alt, så lurer man jammen på mye når man starter opp allikevel, men forsøker så godt jeg kan å surfe rundt å få dette til nå

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 11:26   #475
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Jeg lurte også på en hel del når jeg starta, og jeg også brukte mye tid på å lese her før jeg satt i gang. Sånn vil det nesten alltid bli når det er så mye informasjon man skal ta til seg. Men se etter den nybegynner-posten. Mye nyttig informasjon der.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Start i desember €Lene€ Ketolysekuren 39 06-01-10 11:50
Tanker om desember achillea Ketolysekuren 29 08-11-08 17:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no