Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

En ting jeg lurer på ift rødt kjøtt/lite fiber.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 23-01-11, 16:18   #101
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: En ting jeg lurer på ift rødt kjøtt/lite fiber.

Det at man skal gå opp forutsetter vel at man spiser "nok" mat? Hadde vært spennende å vite hvor mye man skal spise da.. Ser jo enkelte her inne som opprettholder undervekten sin med ketogent kosthold.

Gammel 23-01-11, 16:40   #102
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Det at man skal gå opp forutsetter vel at man spiser "nok" mat? Hadde vært spennende å vite hvor mye man skal spise da.. Ser jo enkelte her inne som opprettholder undervekten sin med ketogent kosthold.

Er det egentlig ketogent?? Greit, det er mat man spiser innen ketolyse, men spises det NOK mat?? Er det ikke egentlig sulte seg på ketogen mat??

GÅR an å opprettholde undervekt på karborik mat også... Det er nok mer mengden det står på..

Gammel 23-01-11, 16:48   #103
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Er det egentlig ketogent?? Greit, det er mat man spiser innen ketolyse, men spises det NOK mat?? Er det ikke egentlig sulte seg på ketogen mat??

GÅR an å opprettholde undervekt på karborik mat også... Det er nok mer mengden det står på..

Er det det vi snakker om her da? Jeg lurer på om hvorfor man går opp hvis man veier for lite og spiser ketogent.. Siden det er som Photo sier, at man ikke går opp selvom man inntar mer enn man forbrenner. Og spurte da om det forutsetter at man spiser nok og om hvor mye som er "nok" når man spiser ketogent.

Gammel 23-01-11, 16:55   #104
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Er det det vi snakker om her da? Jeg lurer på om hvorfor man går opp hvis man veier for lite og spiser ketogent.. Siden det er som Photo sier, at man ikke går opp selvom man inntar mer enn man forbrenner. Og spurte da om det forutsetter at man spiser nok og om hvor mye som er "nok" når man spiser ketogent.

Hvis kroppen er tynn og vet at den sulter grunnet lite mat så stenger den vel alle sluker og lar kroppen ernære seg alt den får?? Ergo opp i vekt.. Jeg tror egentlig at vi ikke har hode til å forstå hvordan kroppen EGENTLIG fungerer, vi bare observerer hvordan den reagerer på ditt og datt uten å forstå hvorfor og hvordan.

Gammel 23-01-11, 16:57   #105
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Hvis kroppen er tynn og vet at den sulter grunnet lite mat så stenger den vel alle sluker og lar kroppen ernære seg alt den får?? Ergo opp i vekt.. Jeg tror egentlig at vi ikke har hode til å forstå hvordan kroppen EGENTLIG fungerer, vi bare observerer hvordan den reagerer på ditt og datt uten å forstå hvorfor og hvordan.

Jeg spiser knapt om dagen... Spiser VELDIG lite, men jeg går ikke ned i vekt likavel.. Kroppen tviholder. Jeg VET at jeg spiser for lite og skal derfor lage meg snaddermat og håper at jeg blir matlysten da.

Gammel 23-01-11, 17:01   #106
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Det var da en litt stusselig konklusjon!
Jeg snakker jo ikke om de som spiser for lite og går sultne, altså "problemstillingen" er vel heller hva som årsaker at undervektige regulerer vekta si oppover med et ketogent kosthold -med nok mat, og overvektige som spiser mer enn de trenger men likevel holder vekta, men ikke regulerer den mot normalvekt.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 17:04   #107
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det var da en litt stusselig konklusjon!
Jeg snakker jo ikke om de som spiser for lite og går sultne, altså "problemstillingen" er vel heller hva som årsaker at undervektige regulerer vekta si oppover med et ketogent kosthold -med nok mat, og overvektige som spiser mer enn de trenger men likevel holder vekta, men ikke regulerer den mot normalvekt.

Jeg har ikke hode til å konkludere bedre

Gammel 23-01-11, 17:11   #108
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Jeg har ikke hode til å konkludere bedre

Var det derfor du refererte til deg selv som "vi"? .

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 17:25   #109
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Var det derfor du refererte til deg selv som "vi"? .

Men hadde noen forstått det, så har jo vedkommede kommet med ett kjapt svar og alt har vært oppklart!! Tror det er mange vi'er her...

For hadde den gåten vært løst så hadde ikke det vært noe kostholdsråd kontra lavkarbo. Da hadde alle visst hva som funket.

Sist redigert av Kanutten : 23-01-11 kl 17:35.
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 17:33   #110
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Men man kan jo ikke slå seg til ro med at kroppen er rar og sånn er det Vil vite!

Gammel 23-01-11, 22:33   #111
plastbox
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 39
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Grunnen til at man går opp i vekt på et ketogent kosthold:

For det første får man i seg nok energi (deriblandt proteiner som de fleste spiser lite av) til å bygge og vedlikeholde den muskelmassen som kroppen helst vil ha.

I tillegg får mange for første gang i sitt liv et bevisst forhold til tilskudd, i tillegg til et høyt inntak av næringsrik mat (grønnsaker, nøtter, innmat, osv). Dette fører til et mye bedre inntak av ting som sink, magnesium osv. som har stor betydning for kroppens funksjon, deriblandt oppbyggingen av hormoner som...

..testosteron og veksthormon, de to mest anabole (byggende) hormonene vi produserer på egenhånd. Førstnevnte kan ikke produseres uten tilstrekkelig sink, og begge (samt veldig mange andre livsviktige hormoner) produseres på en base av bla. kolesterol; nok en ting mange for første gang i sitt liv får nok av på et ketogent kosthold.

Long story short: man legger ikke på seg fett som normalvektig eller overvektig dersom insulinnivået holdes nede. Det samme gjelder undervektige, men det betyr ikke at de ikke kan legge på seg muskelmasse, noe som ikke krever et høyere insulinnivå enn basal-insulinet (altså det som alltid er der for å "holde ting i gang").

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Rødt kjøtt - godt, men farlig? Fru Gladimat Nyheter / media 6 01-04-09 11:11
Rødt kjøtt Labomba Lavkarbo generelt 3 27-01-09 16:40
Prossesert rødt kjøtt ...? Sense Ketolysekuren 4 18-06-08 13:07
Rødt kjøtt er ille ute, igjen? Photobscura Nyheter / media 15 03-04-08 22:35
Rødt eller hvitt kjøtt? mofe Spørsmål og svar 5 13-09-05 19:45

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:17.