Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#26 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Elverum
![]() |
Sv: Hvorfor velger noen å benytte seg av lavkarbo?Det skal jeg gjøre |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Dr. Lutz
![]() |
![]() |
#27 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 38
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor velger noen å benytte seg av lavkarbo?Jeg er ikke overvektig, og har heller ingen helseproblemer. Jeg er generelt opptatt av helse og ernæring, og også veldig interessert i Biokjemi. Tidlig i høst satt jeg meg ned og leste "Bedre uten brød" av Lutz og ble veldig inspirert. Synes den boka beskriver veldig godt på et molekylært nivå hvordan kroppen fungerer, og jeg og samboeren la da om kostholdet. Føltes ikke ut som det ble en veldig stor omveltning. Stortrives med kostholdet, og målet mitt er å opprettholde god helse. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød"
![]() |
![]() |
#28 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 62
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor velger noen å benytte seg av lavkarbo?
Det med sukkeret skulle jeg ønske at jeg også kunne forklart like bra i mitt innlegg. Er så enig så enig. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse
![]() |
![]() |
#29 |
Medlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Eidsvoll
Alder: 40
![]() |
Sv: Hvorfor velger noen å benytte seg av lavkarbo?For min egen del så begynte jeg på lavkarbo/Ketolyse i fjor vinter etter å ha funnet ut at jeg har PCOS. Lavkarbo-kosthold fungerer bedre for meg enn "vanlig norsk husmannskost", både med tanke på vekttap og for muligheten for å øke på familien. Hadde jeg visst om at jeg har PCOS og alt hva det medfører, hadde jeg nok begynt med lavkarbo tidligere.
![]() |
![]() |
#30 |
Medlem
Medlem siden: Sep 2010
![]() |
Sv: Hvorfor velger noen å benytte seg av lavkarbo?------ Sist redigert av Etherena : 27-05-11 kl 20:50. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
![]() |
![]() |
#31 |
Juniormedlem
Medlem siden: Nov 2009
![]() |
Sv: Hvorfor velger noen å benytte seg av lavkarbo?Jeg har aldri vært overvektig men er opptatt av å optimalisere kroppens fysiske yteevne. Det er vanskelig å svare på hvordan dette kan oppnås men mest mulig naturlig mat er et godt sted å begynne. Alt som er industrielt bearbeidet og køddet med er vi ikke tilpasset å spise. Jeg er snart 40 år og tror ikke jeg har vært i så god form noen gang. Jeg er sterkere og mer utholdende nå enn da jeg var 20-25. Kan godt være at det er tilfeldigheter, og en ernæringsfysiolog jeg jobbet sammen med sa at jeg kom til å dø før jeg var 40 om jeg fortsatte å spise som jeg gjorde. Mulig hun får rett, jeg har aldri vært til lege og testet blodverdier osv men jeg følger magefølelsen. Jeg er også plaget av pollenallergi og maveproblemer. Maven har blitt mye bedre og det blir spennende å se om allergien er bedre når pollensesongen nærmer seg. Kroppen har, uten at det var et mål for meg, justert ned vekten med ca 5 kg og jeg har nå en bmi på 21. Likevel sitter folk i lunsjen, som opplagt er overvektige, og kritiserer kosten min mens de sitter å tygger på tjukke brødskiver med margarin og lettost. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
![]() |
![]() |
#32 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 47
![]() ![]() |
Sv: Hvorfor velger noen å benytte seg av lavkarbo?
Halleluja og amen!!!
![]() |
![]() |
#33 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor velger noen å benytte seg av lavkarbo?Jeg har lang og god erfaring med dette kostholdet, siden jeg mer eller mindre har levd lavkarbo siden 1982. Etter at jeg la om kostholdet har jeg opplevd store helsegevinster og er nå i utrolig god form i forhold til alder. På grunn av urelaterte medisinke årsaker blir jeg grundig sjekket og tar en mengde blodprøver to ganger i året. Lever og nyrer er sjekket og funnet i utmerket stand. Alle blodprøver er så perfekte det er mulig å bli. Jeg har lavt blodtrykk og lavt kolesterol. Jeg er er et primaeksempel på at dette kostholdet er suverent for meg. Endokrinologen er spesielt fornøyd.
![]() |
![]() |
#34 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor velger noen å benytte seg av lavkarbo?Jeg kan fortelle at jeg begynte med lavkarbo for å se om det gikk an å trene på denne kosten (løper halvmaraton). Og gikk det an? Om det gjorde. Etter en forventet nedgang i energien i begynnelsen, fikk jeg en kraftig booster etter noen uker senere. Jeg kunne trene med høyere intensistet over lengre tid, og etter som tiden gikk, kunne jeg kjøre mange 100 % intervall økter, ettersom fett ikke gir melkesyre, men kun oksygenmangel (derav en voldsomt forbedret lungekapasitet). |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#35 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
Sv: Hvorfor velger noen å benytte seg av lavkarbo?Jeg valgte å prøve å lære mer om lavkarbokosthold primært fordi jeg ønsket vektnedgang. Hadde en nær bekjent som hadde prøvd moderat lavkarbo kombinert med trim og lyktes bra. Jeg hadde prøvd sukkerreduksjon tidligere, men ikke tenkt på frukten. Etterhvert som jeg leste meg opp, ble det rimelig klart at jeg trengte en skikkelig sukkeravvenning! Jeg er snart nede på normalvekts-BMI, har riktignok stagnert litt nå, men føler meg ganske sukkeravvent og ønsker meg IKKE tilbake der, så kommer til å fortsette lavkarbo videre. Ellers føler jeg meg mer mett, mindre fysen, har mer energi og føler meg generelt lettere i kroppen (ikke bare pga de 10 kg ned) samt har en bedre fungerende mage, så det er også grunner til at jeg fortsetter. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Skaldeman-inspirert, egenkomponert
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Guttungen velger lavkarbo | Muff-muff | Barns kosthold | 11 | 22-01-11 13:25 |
Lavkarbo (Hvorfor går jeg ikke ned?) | anntove | Spørsmål og svar | 9 | 06-09-10 11:12 |
Take away - hva velger man da? | Seba-stina | Lavkarbo generelt | 16 | 04-03-10 19:55 |
Hva velger man? | Jabba | Spørsmål og svar | 1 | 04-11-08 20:30 |
Hvorfor velger du lavkarbo? | antikarb | Generell diskusjon | 36 | 24-08-08 23:42 |