Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Den store felles ED-tråden

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 30-01-11, 22:52   #1026
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Wow, kjempebra, Popp.

I går morges var jeg på vekta før frokost og da så jeg 74-tallet.
I morges var var jeg oppe på 76-tallet, litt for mye vin og tung biff i går kanskje.

Men nå er det bar å jobbe på, skal ikke sy ut kjolen rett før bryllupet for å si det sånn.

He he, Popp, jeg legger nok ikke ut bilder av kjolen før etter bryllupet, plutselig er noen kjente innom...men jeg kan legge ut en link til kjolemerket når jeg har bestemt helt sikkert. Det er italiensk design....

Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 08:28   #1027
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 52
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Grattis med flott nedgang Popp - og takk for tipset om trim på morgenen før kurs.
Har sjekket med hotellet og de har et trimrom med bl.a. tredemølle, så trening blir det uansett i løpet av disse dagene

Ha en flott dag alle sammen

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 10:58   #1028
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Lykke til med kurs og trening.

Gammel 31-01-11, 11:38   #1029
Monica31
Medlem

Monica31 sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Monica31 er på en erverdig vei

HEIA POPP!!!! Du verden 1,2 kilo....så fort du går ned! Så herlig!!!!!!! Gratulere!

Endelig kvitt feberen, men det går unna med snytepapir, kanskje brukt en hel sånn pakke med 12 i snart...

TITTI: For en fantastisk helg....skulle tro du het Askepott til mellomnavn....sukk!!!!
Skulle gjerne vært i dine "sko" i helgen! Hørtes helt perfekt ut, fra første glasset med vin og til det siste!!!!! Skulle gjerne giftet meg igjen ja....men det må bli med samme mannen... Vi har 10 års bryllupsdag til juni, vi holder på å gjøre klar invitasjonene. Viktig å feire og markere og ta vare på familie og gode venner.

Grotingeling, jeg bor jo i Stavanger!!! Bare det at vi reiser til Oslo på onsdag etter jobb. Skulle jammen meg fått til en kaffe....er du på kurs hele dagen alle dagene...eller?!??

Gammel 31-01-11, 12:06   #1030
Hapylady
Medlem

Hapylady sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østfold
Hapylady er på en erverdig vei

Det skal bli spennende å begynne med dette. Venter og venter . Helt utrolig å se vektnedgangen deres. Gratulerer. Flinke er dere.
Fortsatt riktig god bedring Monica.

Lurte på tips på vri og krydder av maten dere bruker i fase 1. Har dere en tråd på det ?

Hapylady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 12:52   #1031
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 50
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

heihei, måtte bare innom å kvitre litt, det er ikke veiedag så tallet er ikke offesielt-men hadde gått ned til 76 blan i dag-etter selskap i går, overqaskende-men det kan forandre seg til fredag da, men i dag er jeg glaaaad Enn du da titti-74,dæsken det er lenge siden jeg har sett det tallet!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 13:56   #1032
Monica31
Medlem

Monica31 sin avatar

Streber...så kult da, gleder meg til å høre på fredag Ja tenk å se 74...fortsatt en drøm her.....

Hapylady: Her er en link til oppskrifts tråd til eurodietten. http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28606 Mye er til fase 2 men sløyf kjøtt, fisk og fugl så har du mye godt å lage grønnsaker på! Mitt tips er å huske hvitløk, løk og karri ( er jeg spesielt glad i..), eller er det smak og behag om man liker indiske krydder, provance osv..... Det finnes også sukkerfri buljong. Jeg tok av og til 1/2 terning og løste opp i en tekopp med kokende vann. Hadde dette enten i suppene for litt ekstra god smak eller tilsatt i wookede grønnsaker . Ble en slags gryterett lignende ting! Veldig godt! Både mann og barn også likte det masse.

Håper du snart får komme igang

Sist redigert av Monica31 : 31-01-11 kl 14:02.
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 15:49   #1033
Hapylady
Medlem

Hapylady sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Monica31, her.

Hapylady: Her er en link til oppskrifts tråd til eurodietten. http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28606 Mye er til fase 2 men sløyf kjøtt, fisk og fugl så har du mye godt å lage grønnsaker på! Mitt tips er å huske hvitløk, løk og karri ( er jeg spesielt glad i..), eller er det smak og behag om man liker indiske krydder, provance osv..... Det finnes også sukkerfri buljong. Jeg tok av og til 1/2 terning og løste opp i en tekopp med kokende vann. Hadde dette enten i suppene for litt ekstra god smak eller tilsatt i wookede grønnsaker . Ble en slags gryterett lignende ting! Veldig godt! Både mann og barn også likte det masse.

Håper du snart får komme igang

Tusen takk for at du orker masingen min og svarer meg . Fikk melding i stad fra posten og har nå vært og hentet produktene. I morgen tidlig går startskuddet. Skal bli spennende å se om jeg kan gå ned på dette. Er kjempe spent.
Takk for linken også. Skal gå inn og lese der. Regner med at det kan bli litt kjedelig med de samme produktene hele tiden -og det er godt å se hva man kan gjøre utav det. Er også veldig glad i karri, løk og hvitløk, så da skal jeg prøve det. Pluss buljongen - får se i butikken neste gang.... Håper jeg ikke ødelegger masse med å bruke lettmelk isteden for skummet.

Gammel 31-01-11, 16:07   #1034
Monica31
Medlem

Monica31 sin avatar

Bare hyggelig! Den linken er forresten under oppskrifter på øverste svarte linjen! Bare scroll ned forbi alt som heter frokost, lunsj...osv ganske langt ned på siden finner du tråden som er startet. Finnes også noen tips under Eurodietten, bare les deg nedover på alle trådene å se om du finner noe interessant!
Om du kommer til å gå ned????? JAAAAAAAAAAA det gjør du! Spørsmålet er bare hvor mye!?!?!?!!?
Det blir kjempe spennende, kan huske hvor forventningsfull jeg var. Jeg er forsåvidt det ennå bare det at ting er blitt mer rutine og at jeg ikke går like fort ned
Det viktigste er jo at vi går ned!

Imorgen er den store dagen Kjempe lykke til!!

Gammel 31-01-11, 16:12   #1035
Monica31
Medlem

Monica31 sin avatar

...apropos lettmelk kontra skummet....tror ikke det store utslaget! I fase1 er det faktisk for kaloriene sin skyld!Du skal ha i deg ca.800 kcal. per dag i fase 1. Jeg gjorde det når jeg var tom for skummet.....har du spurt klinikken din forresten?
Vet ikke hva de andre har erfart, men tror virkelig ikke det gjør det store utslaget.....

Gammel 31-01-11, 17:00   #1036
arkine
Seniormedlem

arkine sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 71
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

når jeg gikk på ED, brukte jeg kunn lettmelk og raste ned i vekt ,

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 18:05   #1037
Hapylady
Medlem

Hapylady sin avatar

Takk Monica og Arkine. Har sendt mail til klinikken ang melka også for å være sikker, men det ser da ikke ut til å være et problem da heldigvis. Jeg begynner med den iallefall. Hvis jeg må ta skummet kan jeg likesågodt ta vann. Klarer ikke skummet melk dessverre.
Skal lese igjennom alt jeg finner av tråder igjen. Husker det lå endel ang pannekaka og hva man kunne gjøre, supper osv.... Så får jeg notere denne gangen - så jeg finner det igjen .
Ja, jeg er skikkelig forventningsfull -ler-. Nesten ingenting som har hjulpet meg tidligere dessverre, men på ED dietten er det jo også hjelp og oppfølging underveis. Og dere her inne. Det MÅ jo bare gå bra da.
Takk igjen

Sist redigert av Hapylady : 31-01-11 kl 18:11.
Gammel 31-01-11, 18:20   #1038
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Endelig kvitt feberen, men det går unna med snytepapir, kanskje brukt en hel sånn pakke med 12 i snart...

TITTI: For en fantastisk helg....skulle tro du het Askepott til mellomnavn....sukk!!!!
Skulle gjerne vært i dine "sko" i helgen! Hørtes helt perfekt ut, fra første glasset med vin og til det siste!!!!! Skulle gjerne giftet meg igjen ja....men det må bli med samme mannen... Vi har 10 års bryllupsdag til juni, vi holder på å gjøre klar invitasjonene. Viktig å feire og markere og ta vare på familie og gode venner.

Godt å høre du er i bedre form.

Ja, jeg må si jeg følte meg virkelig som askepott på lørdag...
I dag har jeg hatt sånn rastløs følelse i meg og veid for i og i mot, så sendte forloveren min meg et bilde av meg i kjolen og da ble jeg sikker med en gang. Kan ikke fatte at det er meg på bildet....og at jeg skulle kle en slik kjole

Så koselig med 10 års bryllupsdag, det er så hyggelig med en fest da, det er så fint å gjøre litt ekstra ut av det synes jeg...

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

heihei, måtte bare innom å kvitre litt, det er ikke veiedag så tallet er ikke offesielt-men hadde gått ned til 76 blan i dag-etter selskap i går, overqaskende-men det kan forandre seg til fredag da, men i dag er jeg glaaaadEnn du da titti-74,dæsken det er lenge siden jeg har sett det tallet!

He he, 74-tallet var der bare lørdag, ikke sett noe til det i dag gitt.
Så gøy at vekta går nedover, STreber. Det er sååå fortjent.

Opprinnelig lagt inn av Hapylady, her.

. Har sendt mail til klinikken ang melka også for å være sikker, men det ser da ikke ut til å være et problem da heldigvis. Jeg begynner med den iallefall. Hvis jeg må ta skummet kan jeg likesågodt ta vann. Klarer ikke skummet melk dessverre.
.

Jeg har brukt både lett og skummet alt ettersom hva vi hadde, vann går også fint.

Gammel 31-01-11, 18:28   #1039
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Happylady, jeg ble så inni granskauen så lei av å hive og hive skummet melken flere dager før utgangsdatoen, ble surt lenge før tiden hele tiden her, det ble litt frustrerende gitt. Jeg gikk over til det resten av familien bruker-ekstralettmelk. Bruker den fremdeles, men har hele tiden blandet halvt om halvt med vann-for å få ned kaloriene. Fungerer utmerket!! vi trenger jo ikke nevne at jeg får opp kaloriene igjen med jarlsberg ost i marinade oppi salaten og noen biter sukkerfrisjokolade...kremt..rødme...

Gammel 31-01-11, 18:31   #1040
Monica31
Medlem

Monica31 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Godt å høre du er i bedre form.

Ja, jeg må si jeg følte meg virkelig som askepott på lørdag...
I dag har jeg hatt sånn rastløs følelse i meg og veid for i og i mot, så sendte forloveren min meg et bilde av meg i kjolen og da ble jeg sikker med en gang. Kan ikke fatte at det er meg på bildet....og at jeg skulle kle en slik kjole

Så koselig med 10 års bryllupsdag, det er så hyggelig med en fest da, det er så fint å gjøre litt ekstra ut av det synes jeg...

De bildene MÅ vi bare få se engang! Har litt den følelsen jeg også når jeg ser meg i speil eller i vinduet, da ser jeg at jeg har blitt mye mindre. Men i mitt indre opplever jeg ikke meg selv slik!
Tar nok tid før vi føler oss slanke i enhver situasjon. Ofte i sosiale ting....da føler jeg meg som store Monica, kanskje fordi det er så mange av mine slanke venninner der som alltid har vært slanke, så er det som om jeg ikke klarer å se at jeg nærmer meg det jeg også. Man inntar vel sin "rolle" i vennekretsen gjennom årene som går.

Snakket med en god kunde her som jeg syntes er slank og flott. Men hun hadde gått opp 10 kilo fra match vekt. det kunne ikke jeg se....så vi ser nok ikke tykke ut lenger når vi nærmer oss målet...men vet jeg ikke føler meg helt ferdig før denne magen og "vingene" (de er til ingen nytte, klarer ikke flakse med de engang...) på ryggen er helt borte!!!!!

ENIG MED DEG, Streber fortjener sååååååååååååå nedgang!

Gammel 31-01-11, 18:35   #1041
Monica31
Medlem

Monica31 sin avatar

Happylady, jeg ble så inni granskauen så lei av å hive og hive skummet melken flere dager før utgangsdatoen, ble surt lenge før tiden hele tiden her, det ble litt frustrerende gitt. Jeg gikk over til det resten av familien bruker-ekstralettmelk. Bruker den fremdeles, men har hele tiden blandet halvt om halvt med vann-for å få ned kaloriene. Fungerer utmerket!! vi trenger jo ikke nevne at jeg får opp kaloriene igjen med jarlsberg ost i marinade oppi salaten og noen biter sukkerfrisjokolade...kremt..rødme...

..he,he,he..her kommer betroelsene....syntes du er deilig (deilig humor...)....vi har vel alle våre jarlsberger eller fetaoster på samvittigheten...men jammen har vi gått ned for det

Gammel 31-01-11, 18:38   #1042
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Veldig sant, Monica. Husker når jeg veide omtrent det samme før jeg ble gravid for ni år siden så følte jeg meg ikke slank, men når jeg ser på bildene fra den gangen (da var jeg forlover for forloveren min) så var jeg jo kjempefin. Men alikevel har man lett for å henge seg opp i vekta og tall og ser seg ikke selv utenfra slik andre gjør.

Og du ser jo virkelig kjempeslank ut på bildene, Monica.

Og, ja, så klart dere skal få se bilder.

Gammel 31-01-11, 18:53   #1043
Monica31
Medlem

Monica31 sin avatar

Det var ikke for å fiske etter go'ord altså......
..men takk for det!!!! Tror jeg skal bruke litt tid på å si til meg selv at jeg ser annerledes ut når jeg klarer å gå ned i vekt også. NÅR jeg er ferdig...skal jeg kjøpe klær med den stilen jeg vil gå i, ikke bare til hva kroppen kan passe....tenk så deilig å ikke begrenses av størrelsen! Jeg er ikke vant til å tenke noe særlig på stil.....gleder meg til å bli mer kreativ på det

MEN...lille prinsesse...du er nesten 5 kilo nærmere målet enn meg...så du ser IHVERTFALL slank ut....og mimre...STREBER er nærme..nærme 75...

...så dere flotte damer, dere er målet og motivasjonen min

Gammel 31-01-11, 20:27   #1044
Mille89
Medlem

Mille89 sin avatar

Hvor: Bergen
Mille89 er ny på veien

hei! føler det er en eeeevighet siden jeg har vært her inne....

hapylady: LYKKE til med start. detta skal gå veien!!! og om du føler for det, mas og klag så mye du vil underveis. derfor vi er her

titti: høres ut som en herlig helg. gleder meg til kjolebilder. når er bryllupet?

Jeg har ikke hatt det topp i helgen. mye som har skjedd. og fortsatt, når jeg møter motgang, besvares det med mat. i liten grad i forhold til før, men det er irriterende. og merker jeg lar vær å stikke innom her av en merkelig grunn. men nå er det ny uke.
jeg har vært flink idag, bortsett fra for litt lite vann og for lite mat. men! det har bare vært fase to. jeg venter litt med å gå på vekten. og skal helle fokusere på å komme inn i den gode rutinen jeg følte jeg hadde for en uke siden.

sukk,,,fase to er nesten like vanskelig nå som før jul. men nå er det ingenting som skjer som kan gi meg en unnskydning for å dette helt av. heligvis er det legetime i begynnelsen av mars, og det er ikke lenge til. ellers er jeg skrapa blakk og venter på studielån.

fysikkprøve gikk bra, overraskende bra. i min lille hule i helgen ble det liten plass til lekser og andre oppgaver.

nå driver jeg og sorterer klærne mine. gud som det trengs. føles godt å ha en litt konstruktiv dag ihvertfall. så satser vi på at dagen imorgen blir like bra

skravlefant idag gitt

Mille89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: moderat lkhf Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 21:39   #1045
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

Enig med titti, Monica, du ser veldig slank ut på bildet! Mille-du må da for all del bare skravle i vei !WE LIKE! Håper det som foregår som ikke er så trivelig går seg til!

Monica-takk for at du synes humoren min er deilig-da er det hvertfall en her inne som kan le litt med meg iblant når jeg kommer med mine utalelser og gjør mine snodige ting. I journalen min har jeg fortalt de som leser der om starten min på denne dagen, kan ta det her også:

Vekket som vanlig ungene, dekket på til dem, satte fram matbokser til skolelunsj, helte opp drikke, ga dagens beskjeder og sa hadetbra og gikk og la meg igjen som jeg alltid gjør om jeg har fri eller senvakt. MEN da klokken ringte kl 09.00 hadde jeg glemt at jeg hadde vært oppe, så jeg spratt opp av sengen og løp rundt i huset i nattkjole og ropte NEEEI,NEEEEI, NEEEEI!! Helt til jeg, etter å ikke ha funnet noen av barna, forstod at JODA de var vekket og alt var i skjønneste orden.

Gammel 31-01-11, 21:40   #1046
Monica31
Medlem

Monica31 sin avatar

Kjære Mille89

Jammen er det likt, bruke mat for diverse sinnstemninger. Det er jo kjipt å ha det sånn, men godt å høre at fler er i samme båt. Det er den vanen som har fått oss store og utrivelige i egen kropp.

Dermed ennå viktigere å ikke gi opp. Da seirer de gamle vanene. Nå datt du av, hva skjedde og hvordan unngå det eller rette det opp fortere enn sist gang???????? KJEMPE VIKTIG å finne ut av.
Jeg har hatt det sånn litt i det siste etter jul....men har nå funnet ut at jeg føler meg så grei fordi jeg har jo gått ned 15 kilo. Da går vel det meste bra. Men alikevel legger jeg på meg hvis jeg ikke er konsekvent.

Nå har jeg tatt grep om å BARE spise når jeg er sulten.
Jeg har det for meg å finne ut at nå hadde vært godt med noen nøtter, kanskje litt sukkerfri sjokolade....elller kanskje en ekstra bar....sånn går jeg mye å tenker mens jeg EGENTLIG ikke er sulten!!!!!! Jeg tror hver gang jeg da etterkommer tanken er det ennå lettere neste gang den popper opp.
Det er en vane jeg må pelle av.....det er den som gjør at jeg går saktere ned.....
...satt igår å inspirerte meg med vg-vektklubb medlemmer som har klart det! Det hjalp! Der er det før og etter bilder og hva de syntes var viktig. Gjengangeren var vel, bestemme seg og vilje til å gjennømføre...det stod ikke hvor mye de kunne tillate seg av godsaker og likevel gå ned. Jeg måtte riste litt i meg selv å si: "forsake en periode i livet, uten å sulte og uten og lide. Så vil jeg nå mitt mål som er så etterlengtet og velkomment, klarer de, klarer jeg".
Vi trenger hverandre og ny inspirasjon. Det er ikke "lett" å gå ned i vekt. Det at vi går ned, viser at vanene er vendt. Men det er det å holde på de nye som er vanskelige!

Men vi gir oss ALDRI Mille: kom igjen....første mann til -17 kg?!?!?!?!? Er du med?
Kanskje får vi litt mer blod på tann? Kanskje jeg kunne trenge litt "konkurranse" for å huske på hvor viktig dette er i alle små hverdags situasjoner......(selv om det bare er de dårlige vanene mine jeg konkurrerer mot...)
Klemmer til alle som står på....

Gammel 31-01-11, 21:45   #1047
Monica31
Medlem

Monica31 sin avatar

Monica-takk for at du synes humoren min er deilig-da er det hvertfall en her inne som kan le litt med meg iblant når jeg kommer med mine utalelser og gjør mine snodige ting. I journalen min har jeg fortalt de som leser der om starten min på denne dagen, kan ta det her også:

Vekket som vanlig ungene, dekket på til dem, satte fram matbokser til skolelunsj, helte opp drikke, ga dagens beskjeder og sa hadetbra og gikk og la meg igjen som jeg alltid gjør om jeg har fri eller senvakt. MEN da klokken ringte kl 09.00 hadde jeg glemt at jeg hadde vært oppe, så jeg spratt opp av sengen og løp rundt i huset i nattkjole og ropte NEEEI,NEEEEI, NEEEEI!! Helt til jeg, etter å ikke ha funnet noen av barna, forstod at JODA de var vekket og alt var i skjønneste orden.

Fantastisk......du er bare helten! Godt å se andre mammaer som meg......ser for meg et skikkelig bra uttrykk i fjeset-med snev av panikk/fortvilelse og en herlig morgenkåpe og dragsuget etter løping gjennom huset.....alt er kaos i hodet til man slutt hører at det ingen lyd er i huset i det hele tatt!
Nei....den var fin...godt med en god latter...forlenger visst livet...

Heltinnen STREBER...du skulle hatt en sånn fast tegneserie stripe....jeg hadde vært "fast" leser

Gammel 31-01-11, 21:49   #1048
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

tihi du er nå snill du da, men har faktisk tenkt på det , har en bok ide også, vi får se ,vi får se

Gammel 31-01-11, 22:56   #1049
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Stå på, Mille, dette klarer du. Kjenner følelsen av å trøste seg med mat når en møter motgang, Rom ble ikke bygd på en dag, men prøv hvertfall å spise "lovlige" ting når du føler for litt ekstra mat...

(bryllupet er 11.juni, så dere må vente bittelitt til med å se bilder ).

Monica, jeg er ikke så høy vet du, så jeg tipper du er slankere enn meg selv om jeg veier mindre. OG 74-tallet så jeg bare på lørdag morgen altså, men det var der hvertfall....så får vi se når det dukker opp igjen.

I dag har jeg vært ekstrem sulten, kom på at jeg glemte at jeg har spist sikkert en kjøttpølse til sammen i dag, gått sånn og småskjært meg en pølsebit nå og da. Gutta hadde stekte pølsebiter og potetstappe til middag i dag...og så var det de restene da...

ja ja, det var kalkunpølse og ikke det verste sånn sett. Det var hvertfall ikke sjokolade, som jeg egentlig har lyst på.

Sove godt, jenter, nå skal jeg finne senga mi her, skal bare først.

Gammel 31-01-11, 23:24   #1050
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 52
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Herre jemeni så skravlesyke vi er her inne da, blir jo hekta jo - må lese litt til, bare må..... ja også kommentere seff

Skulle gjerne vært i dine "sko" i helgen! Hørtes helt perfekt ut, fra første glasset med vin og til det siste!!!!!

Signerer - høres helt fantastisk ut.

Grotingeling, jeg bor jo i Stavanger!!! Bare det at vi reiser til Oslo på onsdag etter jobb. Skulle jammen meg fått til en kaffe....er du på kurs hele dagen alle dagene...eller?!??

Jeg er ferdig på kurset kl 17 i morgen - sender deg en PM.

Jeg har alltid brukt lettmelk eller ekstra lettmelk halvt om halvt med vann - funker som bare juling!
(Prøver å unngå ost og sukkerfrisjokolade..... ikke alltid med særlig hell... )

Opprinnelig lagt inn av Mille89, her.

hei! føler det er en eeeevighet siden jeg har vært her inne....

hapylady: LYKKE til med start. detta skal gå veien!!! og om du føler for det, mas og klag så mye du vil underveis. derfor vi er her

titti: høres ut som en herlig helg. gleder meg til kjolebilder. når er bryllupet?

Jeg har ikke hatt det topp i helgen. mye som har skjedd. og fortsatt, når jeg møter motgang, besvares det med mat. i liten grad i forhold til før, men det er irriterende. og merker jeg lar vær å stikke innom her av en merkelig grunn. men nå er det ny uke.
jeg har vært flink idag, bortsett fra for litt lite vann og for lite mat. men! det har bare vært fase to. jeg venter litt med å gå på vekten. og skal helle fokusere på å komme inn i den gode rutinen jeg følte jeg hadde for en uke siden.

sukk,,,fase to er nesten like vanskelig nå som før jul. men nå er det ingenting som skjer som kan gi meg en unnskydning for å dette helt av. heligvis er det legetime i begynnelsen av mars, og det er ikke lenge til. ellers er jeg skrapa blakk og venter på studielån.

fysikkprøve gikk bra, overraskende bra. i min lille hule i helgen ble det liten plass til lekser og andre oppgaver.

nå driver jeg og sorterer klærne mine. gud som det trengs. føles godt å ha en litt konstruktiv dag ihvertfall. så satser vi på at dagen imorgen blir like bra

skravlefant idag gitt

Grattis med fysikkprøven, og stoooor klem til deg Mille , og så vil jeg si: les svaret fra Monica - mange ganger!!!!
Du skal vite at du ikke er alene, og at det faktisk er hodet som er den største utfordringen når en legger om kostholdet - ikke kroppens behov.
Vaner tar lang tid å bryte, men du er tydeligvis klar over at du tyr til mat i motgang - det betyr at du allerede nå er i stand til å bryte den vanen.
Stå på Mille, vi er her hvis du trenger å blåse ut mer frustrasjon.
Ja, også er vi her også hvis du bare vil sludre om været

Fantastisk......du er bare helten! Godt å se andre mammaer som meg......ser for meg et skikkelig bra uttrykk i fjeset-med snev av panikk/fortvilelse og en herlig morgenkåpe og dragsuget etter løping gjennom huset.....alt er kaos i hodet til man slutt hører at det ingen lyd er i huset i det hele tatt!
Nei....den var fin...godt med en god latter...forlenger visst livet...

Heltinnen STREBER...du skulle hatt en sånn fast tegneserie stripe....jeg hadde vært "fast" leser

OK - jeg har en livlig fantasi, og nå har jeg en rekke morsomme bilder på netthinnen av både Streber og Monica
Skulle hatt en USB-utgang slik at jeg kunne printet bildene og postet dem her
Men ja - jeg hadde også blitt fast leser av den tegneserien

Lykke til med oppstart HapyLady, bruk masse krydder.
Mine faste kryddervalg er:
I sjokoladeretter, desserter og pannekaker: kanel, kardemomme, allehånde, muskat og vanlije (ekte vanilje) hver for seg eller kombinert - har også brukt vanlig kakao for å forsterke kakaosmaken, men det kan fort bli for mye

I middagsretter (omelett, pasta, suppe, coscos, osv): chilli, hvitløk, timian, estragon, curry (gjerne curry paste), paprika

Test deg fram til det du liker, og husk olje over grønnsaker/salat og smør til steking av f.eks. pannekaker.
Vi trenger litt fett-tilskudd på denne dietten.
Se forøvrig tipsene som står i info-heftet for fase 1.

Min dag har vært over forventningen avslappende må jeg si.
Startet riktignok med å stå opp kl 5 for å ta fly til Stavanger, men de møtene jeg hadde ble ikke så intense som fryktet - og det siste møte ble faktisk avlyst.
Så da valgte jeg å stikke tidlig fra jobb, sjekke inn på hotellet og trave en tur rundt Mosvannet.
Leeeeenge siden sist jeg gikk der gitt - tror det må være 6 år siden, rett før jeg flyttet til Bergen.
Herlig å kunne gå på uten tanke på glatt underlag og smal vei med mye trafikk - skikkelig turvei.
Kurset i morgen starter ikke før kl 9, så målet er å komme seg opp og ta en kjapp tur i morgen tidlig - eller kanskje trimme på trimrommet....
Men nå er det legge tid kjenner jeg, ha en deilig natt dere

Sist redigert av grotingeling : 01-02-11 kl 07:37.
grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
eurodiett, fase 1, fase 2, fase 3, fase 4

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Den store tips-tråden Pruttilutt Ketolysekuren 9 13-10-10 22:33
Den Store Gullprodukt Tråden KarboKiller Spørsmål om matvarer og oppskrifter 18 20-01-08 14:49
Den Store Musikk-Tråden firth Generell diskusjon 6 20-07-06 12:01
Den store HTML-tråden mofe Generell diskusjon 20 23-05-06 00:09

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:12.