Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 30-01-11, 23:31   #5501
Babycherry
Medlem

Babycherry sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Nordlenning I Ålesund
Alder: 47
Babycherry er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Knis .

Og for å ta det heeelt seriøst, selvfølgelig funker det for folk som ikke tåler meieriprodukter å bruke kokosmelk i stedet for! Med mindre man ikke tåler dét heller, da. Men i tilfelle har det ikke noe med melkeintoleranse/allergi å gjøre .

Nøtteallergi da??

Babycherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo
Gammel 31-01-11, 00:14   #5502
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Opprinnelig lagt inn av alexsandra, her.

er litt fortvilet.

jeg har begynt og få veldig mørke ringer under øynene ser snart ut som et spøkelse. før jul var det også ekstremt og så ble jeg bedre og nå er det like ille. glad for alle råd jeg kan få. sukk...

Jeg får mørke ringer under øynene når jeg har lite jern i lagrene. Kanskje du kan sjekke jernlagrene hos legen..

vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 31-01-11, 08:01   #5503
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

er litt fortvilet.

jeg har begynt og få veldig mørke ringer under øynene ser snart ut som et spøkelse. før jul var det også ekstremt og så ble jeg bedre og nå er det like ille. glad for alle råd jeg kan få. sukk...

Vet du hvorfor du får disse? Sover du godt nok?

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 31-01-11, 08:04   #5504
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Babycherry, her.

Nøtteallergi da??

Hehe, joda, dersom kokosnøtter faktisk hadde vært nøtter. Men det er det ikke, det er et frø .
Det er sikkert fullt mulig, men jeg har enda til gode å høre om noen som er allergisk mot kokosnøtt .

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 31-01-11, 08:13   #5505
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

er litt fortvilet.

Sakset fra nettet.

Sitat:

Spørsmål
Hei. Jeg har veldig mørke ringer under øynene og har hatt det rundt 4 år nå. Jeg sover lenge, drikker mye vann og spiser sunt, så jeg forstår ikke hvorfor jeg har dem. Det plager meg veldig og jeg lurer på hva som må til for å få dem vekk?

Elisabeth svarer
Hei. Huden under og rundt øynene er svært tynn og det er lite underhudsfett i dette området. Det vil si at fargen fra blodkarene som ligger i huden blir lettere synlig. Dette kan gi et optisk fenomen som gir et mørkt drag under øynene.
Det er lite man kan gjøre med dette. Laser vil ikke kunne rette på dette fordi karene er for store og ligger for dypt.

Pensel

Imidlertid er det på markedet kommet en pensel med lys farge spesielt for mørke drag under øynene som gjør at det mørke draget ikke blir like uttalt. Dette får du i et parfymeri.

Hilsen
Elisabeth Søyland
Professor i hudsykdommer

Gammel 31-01-11, 22:36   #5506
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Mangler kongen en knapp nede på det venstre ermet?? Bare lurte siden det sies at alle disse nye bildene av kongefamilien er kraftig retusjerte.. "Retusjuristene" kunne da i allefall gitt kongen en knapp ekstra. Krompen har jo tre.

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Haha, fant denne.

"Ifølge myten skal ikke den kneppes før Norge har tatt igjen Jämtland og Härjedalen."

Giiiid!!! Det er flere som har sett denne mangelen på knapp og har funnet årsak..

LINK!

Gammel 31-01-11, 22:44   #5507
knh
Seniormedlem

knh sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 38
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Selges det håndvekter og treningsmatte på IKEA?
Andre steder som evt har dette billig?

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød"
Gammel 31-01-11, 22:45   #5508
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av knh, her.

Europris, rema1000 (har i vertfall hatt)

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 31-01-11, 22:47   #5509
knh
Seniormedlem

knh sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 38
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Europris, rema1000 (har i vertfall hatt)

Takk Får sjekke ut litt i morgen Må ha litt tyngere vekter enn vannflasker til Jillian

Vet du ca pris på dette?

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød"
Gammel 31-01-11, 22:49   #5510
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Takk Får sjekke ut litt i morgen Må ha litt tyngere vekter enn vannflasker til Jillian

Vet du ca pris på dette?

Jeg tror de ligger fra 50-60 og oppover (uten at jeg skal si det 100%sikkert)

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 01-02-11, 07:10   #5511
Ferskenbeinet
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Ferskenbeinet er ny på veien

Obs! har fått inn mye sånn i det siste!

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 01-02-11, 11:30   #5512
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Jeg vet at det går an å blokke ut støvletter o.l som er for smale i ankelen/leggen, men går det an å blokke ut tuppen på samme måte? Har kjøpt et par sko i syntetisk skinn med tøyfôring, som passer nesten akkurat, men akkurat litt for lite. Tuppen er rund, så det det gjør ikke noe om den blir litt videre/større. Jeg antar at de vider seg litt ut etter bruk, men jeg har vonde tær, så spørs om jeg orker det .

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 01-02-11, 11:37   #5513
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Jeg vet at det går an å blokke ut støvletter o.l som er for smale i ankelen/leggen, men går det an å blokke ut tuppen på samme måte? Har kjøpt et par sko i syntetisk skinn med tøyfôring, som passer nesten akkurat, men akkurat litt for lite. Tuppen er rund, så det det gjør ikke noe om den blir litt videre/større. Jeg antar at de vider seg litt ut etter bruk, men jeg har vonde tær, så spørs om jeg orker det .

Fikk skomakeren til å gjøre det med skoene til Sønnen, så du bør kunne fine en som blokker ut hele sko, du også!

Gammel 01-02-11, 11:41   #5514
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Fikk skomakeren til å gjøre det med skoene til Sønnen, så du bør kunne fine en som blokker ut hele sko, du også!

Ah, har en glimrende skomaker her på Løkka, så jeg skal jammen høre med han. Hvor mye betalte du for det?

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 01-02-11, 11:59   #5515
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Ah, har en glimrende skomaker her på Løkka, så jeg skal jammen høre med han. Hvor mye betalte du for det?

Mener vi betale 180,- for 3 par, men skomakeren er en bekjent av Gubben, så jeg vet ikke hvor reell den prisen er!
Veldig dyrt kan det jo ikke være. Er ikke mye jobb å putte oppi et par klosser og skru litt på dem i ny og ne!

Gammel 01-02-11, 12:51   #5516
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Hah! Problem solved! Viste seg å være skumgummisåler i skoene på godt og vel centimeteren, da jeg tok ut dem, så ble de nesten romslige! Så da er det jo bare å kjøpe nye, men tynnere skumgummisåler! Yay!

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 01-02-11, 13:34   #5517
alexsandra
Medlem

Medlem siden: Jan 2011
alexsandra er på en erverdig vei

løp og kjøp

Gammel 01-02-11, 16:37   #5518
Babycherry
Medlem

Babycherry sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Nordlenning I Ålesund
Alder: 47
Babycherry er på en erverdig vei

Jeg ser at problemet er fikset, men sånn til ettertiden så skal de kunne gjøre det på skobutikken og de tar ikke noe for det der jeg har vært ihvertfall.

Babycherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo
Gammel 01-02-11, 18:45   #5519
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Babycherry, her.

Jeg ser at problemet er fikset, men sånn til ettertiden så skal de kunne gjøre det på skobutikken og de tar ikke noe for det der jeg har vært ihvertfall.

Nå er de bestilt fra en nettbutikk som har kontor på Nøtterøy, da . Jeg hadde nok ikke kjøpt dem i butikk om de var for trange . Dessuten er de størrelse 41, og større damestørrelser finnes det ikke i vanlige butikker ...

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 01-02-11, 19:24   #5520
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

The life saver når det gjelder å fjerne ringer under øynene!

Jeg har en slik dings som dette - bare den er fra Dior. Men hvordan bruker jeg den ? Dama fra parfymeriet sa det var såååå enkelt og svusjet litt med børsten i lufta.....men når jeg prøver ser det ikke akkurat så bra ut. Hadde jo vært greit å få brukt den litt på mine mørke ringer når jeg først har betalt 350 spenn....

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 01-02-11, 19:55   #5521
Minnepinna
Medlem

Minnepinna sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Sørumsand
Alder: 62
Minnepinna er på en erverdig vei

Jeg er litt ny, derfor dette kanskje uvitende spørsmålet:

Hva er partystoppere, og skal man slutte å spise det etter en stund og evt hvorfor og hvorfor kalles de det - osv.

Fant ikke fram på 'søk'...

.

Minnepinna sin journal

Minnepinna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 01-02-11, 20:10   #5522
alexsandra
Medlem

Medlem siden: Jan 2011
alexsandra er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Jeg har en slik dings som dette - bare den er fra Dior. Men hvordan bruker jeg den ? Dama fra parfymeriet sa det var såååå enkelt og svusjet litt med børsten i lufta.....men når jeg prøver ser det ikke akkurat så bra ut. Hadde jo vært greit å få brukt den litt på mine mørke ringer når jeg først har betalt 350 spenn....

da hadde jeg tatt med meg dingsen tilbake til parfymeriet og sagt at jeg trenger hjelp og at det er ikke bare svusje i lufta. og få en skikklig demonstrasjon. enkelt for de som jobber med sånt,men hvis man ikke har brukt det før så er ikke alt like enkelt er ikke så gøy og bruke mye penger på et produkt som blir liggende nederst i skuffen.
jeg er sånn at viser de meg ikke skikklig så kjøper jeg ikke heller
og går et annet sted. skal prøve og få kjøpt en dings nærmeste dagene

Gammel 01-02-11, 20:20   #5523
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

da hadde jeg tatt med meg dingsen tilbake til parfymeriet og sagt at jeg trenger hjelp og at det er ikke bare svusje i lufta. og få en skikklig demonstrasjon. enkelt for de som jobber med sånt,men hvis man ikke har brukt det før så er ikke alt like enkelt er ikke så gøy og bruke mye penger på et produkt som blir liggende nederst i skuffen.
jeg er sånn at viser de meg ikke skikklig så kjøper jeg ikke heller
og går et annet sted. skal prøve og få kjøpt en dings nærmeste dagene

Det var ingen dårlig ide! Tror rett og slett jeg gjør det!

Gammel 01-02-11, 20:22   #5524
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Har enda et spm i dag...
Har en guttunge på 17 år som sliter med svettelukt. Han dusjer hver dag og bytter t-skjorte - men allikevel stinker han noe så forferdelig ...

Finnes det noen spesielle deodoranter som virker sterkere enn vanlig eller finnes det andre ting som kan hjelpe ham ?

Gammel 01-02-11, 20:29   #5525
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Har en guttunge på 17 år som sliter med svettelukt. Han dusjer hver dag og bytter t-skjorte - men allikevel stinker han noe så forferdelig ...

Finnes det noen spesielle deodoranter som virker sterkere enn vanlig eller finnes det andre ting som kan hjelpe ham ?

Jepp, ta en tur til apoteket.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Lukket tråd

Aktive brukere som ser på denne tråden: 13 (0 medlemmer 13 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:30.