Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 07-02-11, 19:13   #176
Dollsine
Gjest

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Heisann. Jeg husker deg også 1979; trivelig med "kjente". Er i gang igjen, men har egentlig aldri sluttet helt. Har ikke vært aktiv her inne; men ikke vært konsekvent nok tror jeg. Liker kommentaren til en lengre oppe, om at en ikke kan sitte seg slank. DET er sant det! All bevegelse er bedre enn ingen bevegelse tenker jeg; og har montert på meg skrittelleren igjen.

Jeg har ikke det største fokuset på hva vekta viser; har lært av noen feilskjær her. Dog var den 83,1 i dag mot 84,2 for to uker siden. Jeg følger mer på hva jeg spiser, at forholdet mellom fett og kh+prot blir ok. Derfor registrerer jeg på diett.no. Kjekt å se hva det egentlig blir til slutt.

Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 20:48   #177
1979
Medlem

1979 sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 46
1979 er på en erverdig vei

Ja bevegelse ja, har ennå ikke kommet igang med det
Det irriterer meg noe forferdelig, har jo så lyst, men er vel bare temmelig lat.

Hver kveld setter jeg iPoden på ladding og psyker meg opp til en gåtur neste dag.
Men når jeg kommer til stykket så er sofaen så deilig.
Men men, det er vel bare jeg som kan gjøre noe med det.
I morgen blir det

Gammel 07-02-11, 22:26   #178
mov
Medlem

mov sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
mov er på en erverdig vei

Mekkal: "Uansett er det viktig å huske på at man kan ikke sitte seg slank. En viss aktivitet er nødvendig. Sofaslanking er vanskelig, da må man nesten sulte seg."

Hm, er ikke helt enig. Selv er har jeg en kronisk sykdom, som gjør at jeg ikke kan være i noe spesiell aktivitet. Er senge/sofa-liggende store deler av uken. Allikevel ble jeg anbefalt av lege og begynne på dette, selv om jeg ikke får noe som helst trim. Pluss at jeg har gått ned 2,4 kg denne uka, og jeg har spist masse mat

mov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 22:31   #179
Mekkal
Juniormedlem

Hvor: Lofoten
Alder: 51
Mekkal er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av mov, her.

Mekkal: "Uansett er det viktig å huske på at man kan ikke sitte seg slank. En viss aktivitet er nødvendig. Sofaslanking er vanskelig, da må man nesten sulte seg."

Hm, er ikke helt enig. Selv er har jeg en kronisk sykdom, som gjør at jeg ikke kan være i noe spesiell aktivitet. Er senge/sofa-liggende store deler av uken. Allikevel ble jeg anbefalt av lege og begynne på dette, selv om jeg ikke får noe som helst trim. Pluss at jeg har gått ned 2,4 kg denne uka, og jeg har spist masse mat

Det er selvfølgelig en generell uttalelse. Nå er jeg ingen lege, men regner med kroppen din har tilpasset seg sykdommen din, og da vil kostholdsendringen gjøre at du går ned.

Det er uansett gledelig at både du og jeg går ned i vekt, selv om vi gjør det på forskjellige måter.

Lykke til videre!

Sjekk gjerne bloggen min: http://forum.lavkarbo.no/blog.php?u=24287

Mekkal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 08:59   #180
1979
Medlem

1979 sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 46
1979 er på en erverdig vei

Det ble ingen gåtur i dag, men jeg kan vel kalle det å måkke snø i 45 min. er en real treningsøkt
Er skikkelig svett og føler energien er på topp

Gammel 08-02-11, 11:15   #181
Hildemor på slanking
Medlem

Hildemor på slanking sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Jeg bor i Dimmelsvik i Kvinnherad kommune
Alder: 54
Hildemor på slanking er ny på veien

Snømåking må da være topp som trening ja
Jeg har veiet meg i dag og har gått litt opp så ble litt paff siden jeg har fulgt kuren slavisk uten utskeielser.
Har ikke kommet så godt i gang med treningen så tror ikke det er muskler heller.
Samtidig så føler jeg at jeg har minket litt spesielt i ansiktet og fingrene.
Skal stå på og håper på mer nedgang neste uke eller ihvertfall mindre tall på målebåndet

Jeg er vel ikke overvektig- bare underhøy
Hildemor på slanking er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 11:28   #182
otika
Medlem

otika sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Hildemor på slanking, her.

Snømåking må da være topp som trening ja
Jeg har veiet meg i dag og har gått litt opp så ble litt paff siden jeg har fulgt kuren slavisk uten utskeielser.
Har ikke kommet så godt i gang med treningen så tror ikke det er muskler heller.
Samtidig så føler jeg at jeg har minket litt spesielt i ansiktet og fingrene.
Skal stå på og håper på mer nedgang neste uke eller ihvertfall mindre tall på målebåndet

Det er veldig mange (også jeg) som går litt opp og ned i starten det kan ta inntil 8 uker før kroppen har skjønt at den skal begynne å brenne skikkelig med fett,så ikke stress med det...spis god mat og kos deg,og husk å måle,mange går ned haugevis av cm,mens vekta ikke rikker seg.Muskler veier som sagt mere enn fett og på dette kostholdet klarer faktisk kroppen å bygge muskler uten trening

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 11:32   #183
Hildemor på slanking
Medlem

Opprinnelig lagt inn av otika, her.

Det er veldig mange (også jeg) som går litt opp og ned i starten det kan ta inntil 8 uker før kroppen har skjønt at den skal begynne å brenne skikkelig med fett,så ikke stress med det...spis god mat og kos deg,og husk å måle,mange går ned haugevis av cm,mens vekta ikke rikker seg.Muskler veier som sagt mere enn fett og på dette kostholdet klarer faktisk kroppen å bygge muskler uten trening

Ja ikke sant så da er det nok defor vet du, skal se vi får den six-packen til sommeren av å ligge på sofaen og spise bacon crisp

Hildemor på slanking er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 12:25   #184
IKJ
Medlem

Hvor: Bodø
Alder: 43
IKJ er på en erverdig vei

Hehe, ja! Dyppet i seterrømme! Nam! I begynnelsen av kuren var jeg nødt til å ha bacongull flere ganger i uken, (kunne fint få ned en pose alene!), men nå har til og med snacksbehovet bynt å forsvinne!

IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 15:01   #185
otika
Medlem

otika sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av IKJ, her.

Hehe, ja! Dyppet i seterrømme! Nam! I begynnelsen av kuren var jeg nødt til å ha bacongull flere ganger i uken, (kunne fint få ned en pose alene!), men nå har til og med snacksbehovet bynt å forsvinne!

Hehehe ja vi kommer til å slå gutta med den magen vi får bacongull orker jeg ikke lenger,fyser så lite på snop nå,og godt er det

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 15:08   #186
Mekkal
Juniormedlem

Middag i dag:

Torsketunger, stekt i 50/50 med meierismør og rapsolje, raspet gulrot, smørdampet blomkål, stekt løk og rømmesaus.

Skikkelig kraftfor, med andre ord

Gammel 08-02-11, 15:55   #187
Shadow
Medlem

Shadow sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Sør-Odal
Shadow er på en erverdig vei

En pen nedgang første uka for min del, var sikkert mye vann, men det er motiverende for å jobbe videre med kostholdet.

Litt nøtter og bacongull er et must for meg. Godt å ha noe å ta fram sammen med en god bok på kvelden

Det går litt trått nå

Shadow er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 16:11   #188
hope10
Seniormedlem

hope10 sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
hope10 er ny på veien

Så flinke dere er

hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 19:53   #189
biggo
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2010
biggo er på en erverdig vei

Lagde en super middag i dag:
Tok kyllingfileter og dyppet i litt egg og rullet i knust baconcrisp, så stekte jeg de.
Smakte som kyllingnuggets
Hadde stekte grønnsaker og rømmedressing som tilbehør

DRØM om morgendagen, HUSK gårsdagen og LEVidag
biggo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 22:09   #190
Mari :D
Juniormedlem

Mari :D er på en erverdig vei

Jeg hadde veiedag i går, men glemte å legge det inn. Har gått ned 700g og det er med endel utskeielser i helgen. Merker det er veldig vanskelig å holde dietten hvis man ikke planlegger måltider. Det er med andre ord mitt mål for neste uke. Skal planlegge neste uke i morgen!!

Flott hvis folk kommer med tips til frokost og lunsj det er mine svakheter...

Mari :D er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 22:32   #191
Hildemor på slanking
Medlem

Under oppskrifter finner du mange ideer til alle dagens måltider men jeg kan godt si hva jeg har spist til frokost og kvelds for det neste. Annenhver dag har jeg speilegg og bacon med enten litt frisk salat eller brokolli. Da har jeg alt i samme pannen og steiker samtidig. Legger først bacon i og steker det litt, så kakker jeg eggene og legger oppi noen bunter med brokkoli. Andre dagen har jeg spist cottage-chees litt nøtter og linfrø med litt fløte over. Til kvelds spiser jeg ofte en avokado med litt reker og majones eller bare som den er.

Gammel 09-02-11, 12:45   #192
IKJ
Medlem

Er det noen her som så slankekrigen på fem i går? Jeg var på jobb, og fikk det ikke med meg. Det var finale... Hvem vant???

Gammel 09-02-11, 18:21   #193
Mari :D
Juniormedlem

Mari :D er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av IKJ, her.

Er det noen her som så slankekrigen på fem i går? Jeg var på jobb, og fikk det ikke med meg. Det var finale... Hvem vant???

Det var ikke finale, men delfinale. Begge gutta er videre. Jentene må sloss om å få Amerikas stemmer for å gå videre til fialen..

Mari :D er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 23:05   #194
IKJ
Medlem

Ah! Da kan jeg jo se det neste tirsdag man blir jo litt inspirert av all den treningen de holder på med! I dag var jeg skikkelig trøtt, og skulle velge mellom å trene eller legge meg på sofaen, jeg valgte å slenge meg på sofaen, med fjernkontollen... Men så var det gamle episoder av slankekrigen, og det endte med at jeg tok fram sykkelen, og syklet meg gjennom hele episoden!!! 60 min!!!

Gammel 10-02-11, 07:28   #195
Hildemor på slanking
Medlem

Så flink du er da. Jeg sliter litt med å komme i gang med trengen. Ikke bare bare å slenge seg på sykkelen eller ta seg en joggetur når man er avhengig av 4 hjul. Jeg har tenkt å begynne å svømme et par ganger i uken, tror det vil gjøre godt

Gammel 10-02-11, 07:49   #196
IKJ
Medlem

Ja, det gjør det vel ikke noe lettere... Jeg liker ikke å trene, jeg, har aldri likt det. Har sponset spenst i årevis, og vært der periodevis. Sa opp i forfjor.. Jeg liker ikke å gå tur en gang. Greit å gå med ungene, men ikke alene bare for å gå, liksom.

Det som er, er at jeg har lyst til å like det! Men det gjør jeg ikke! Det må tvang til for at jeg skal trene! Liker heldigvis den gode samvittigheten etterpå, så det er jo litt motivasjon for meg!

Gammel 10-02-11, 11:49   #197
Hildemor på slanking
Medlem

Jeg bare måtte på vekten i dag og jeg ble så glad. Ble som sagt litt skuffet etter å ha gått opp litt i forrige uke tiltross for at jeg ikke hadde noen utskeielser. Nå har jeg kommet meg ned igjen og har et samlet vekttap på 2,2 kg på litt over 2 uker
Har begynt å spise masse meierismør på det meste egentlig (til og med bacon steker jeg i masse smør) og tar meg en støyt olivenolje og innimellom.
Ellers går det jo mye i egg, brokolli og blomkål som tilbehør til kjøtt og fisk.
Fløte og cremefrech er jeg jo veldig glad i så det bruker jeg og en del men skal prøve å la smør/ olje og fet fisk og kjøtt være hoved fettkilden så kanskje jeg går enda raskere ned, gleder meg til det begynner å vise

Gammel 10-02-11, 11:51   #198
Cassi
Nytt Medlem

Cassi sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Bergen
Cassi er på en erverdig vei
Smile

Hiver meg på,også. Har lagt gradvis over til et tilnærmet lavkarbo-kosthold, men siden 01.02 kjører jeg skikkelig ketolyse-opplegg. Kom kjapt i ketose,og har gått 2 kilo alt. Dette selv om jeg har spist tyggis, store sukkerfrie Dent, og sushi til middag en dag!

Noen som har noe godt brødlignende å anbefale? Har prøvd Iset sitt, og Torkil sin nabo sitt, men synes ikke det ligner litt på et skikkelig brød. Jeg savner brød!

Kjøpte god gresk/tyrkiskyoghurt på Meny etter råd her.Blandet m litt flytende Natrena og vanilijedråper. Strødde over litt frø og husk -bedre enn Godmorgen yoghurt! Tusen takk for tipset!

Cassi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 12:00   #199
Mekkal
Juniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Cassi, her.

Hiver meg på,også. Har lagt gradvis over til et tilnærmet lavkarbo-kosthold, men siden 01.02 kjører jeg skikkelig ketolyse-opplegg. Kom kjapt i ketose,og har gått 2 kilo alt. Dette selv om jeg har spist tyggis, store sukkerfrie Dent, og sushi til middag en dag!

Noen som har noe godt brødlignende å anbefale? Har prøvd Iset sitt, og Torkil sin nabo sitt, men synes ikke det ligner litt på et skikkelig brød. Jeg savner brød!

Kjøpte god gresk/tyrkiskyoghurt på Meny etter råd her.Blandet m litt flytende Natrena og vanilijedråper. Strødde over litt frø og husk -bedre enn Godmorgen yoghurt! Tusen takk for tipset!

Det er vanskelig å få til et ordentlig brød uten mel/kornprodukter, men etter å ha prøvd en del oppskrifter er dette det beste jeg har kommet fram til. Bare pass på at ikke det ikke blir stor overvekt av mandler i nøtteblandingen, da smaker det kake med pålegg på

200 gr. div nøtter (mandler, hasselnøtter, valnøtter, paranøtter)
150 gr. solsikkefrø
100 gr. linfrø
50 gr. sesamfrø
1 ts bakepulver
1/2 boks Creme Fraiche evt. 1 1/2 dl fløte
6 egg.

Knus nøtter og frø i mikseren, dersom brødet ønskes litt grovere vent med sesamfrøene til etterpå. Bland alle ing. og ha i smurt brødform eller med bakepapir.
55 min på 180 grader.

Dette brødet metter mye lenger enn vanlig brød, og de vanlige brødene jeg baker er veldig grove. Mens jeg tidligere spiste 4-6 vanlige brødskiver i løpet av en 10 timers arbeidsdag og var dødssulten da jeg kom hjem, spiser jeg nå 2-3 skiver proteinbrød, enda de er bare halvparten i størrelse.

Disse er spesielt gode med røkt laks og egg, eller med en hjemmelaget reke/eggesalat.

Gammel 10-02-11, 18:45   #200
biggo
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2010
biggo er på en erverdig vei

Har gått ned 1 kg og 4 cm siden sist uke Fornøyd etter to uker stillestand

DRØM om morgendagen, HUSK gårsdagen og LEVidag
biggo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Handleliste til startere K`s choice Ketolysekuren 93 10-09-11 16:23
Januar-startere. Er det mange av oss der ute? Chin Ketolysekuren 456 02-02-11 13:33
Mars-startere! Mimosaen Ketolysekuren 138 18-06-10 16:09
November-startere Linda Kristin Ketolysekuren 365 02-04-10 00:04
September-startere! Lillevoff Ketolysekuren 184 14-01-10 23:29

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:45.