Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 13-02-11, 15:56   #226
megselv
Medlem

megselv sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Råholt
Alder: 40
megselv er ny på veien

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Siden man deler alt, kan jeg jo fortelle at jeg har hatt en gigasprekk
Startet torsdag og jeg har som vanlig hauger av unnskyldninger for hvorfor, men det er så patetisk og svakt er det uansett. Det eneste jeg trenger er mat og dte kan jeg faktisk spise på ketolyse også, hehe.
Planen var å kun sprekke torsdag, men enda har jeg ikke klart å karre meg helt tilbake
Men nå er det slutt slutt slutt.
Målet mitt nå er at jeg skal til NY i april, så jobber mot det, nå er det null sprekker eller utskeielse før den tid. Hadde egentlig tenkt at helgen om 4 uker måtte bli litt så om så siden jeg skal være sammens med en stor venninnegjeng hele helgen, sove borte, fest på lokalet, lunsjer ute, felles frokoster, men NEI!
Jeg får ta med meg middag på festen mens de andre bestiller kinamat, alkohol i ketose klarer jeg fint da jeg kun drikker tequila og vodka, hehe. Knekkebrød får jeg ha med meg til å ha til frokost, bestille kun pepsi max når vi spiser lunsj ute. Jeg klarer det???

Gammel 13-02-11, 15:57   #227
megselv
Medlem

megselv sin avatar

megselv er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av fivreld, her.

Slenger meg med her jeg og! Jeg har lest meg opp og starter for fullt i morgen, gleder meg!

Lykke til

Gammel 13-02-11, 16:04   #228
Val
Gjest

Jeg har lagt på meg 2,5 kilo jeg da....supert.

Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 17:12   #229
SaraP
Nytt Medlem

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
SaraP er på en erverdig vei

Slenger meg på jeg også!

Har lenge prøvd å få av de 10 kiloene som satte seg bom fast i løpet av en periode med mye skader pga trening. Har prøvd Grete Rhoede, men funket dårlig for meg!

Nå er det ketolysedietten som skal få et forsøk og jeg er full av nytt mot og trives i troen på at jeg skal klare dette!!

Startet 04.02.11 og gikk ned 1,7 kg den første uken fra en startvekt på 76, føles bra!

SaraP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 18:52   #230
1979
Medlem

1979 sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 46
1979 er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av megselv, her.

Siden man deler alt, kan jeg jo fortelle at jeg har hatt en gigasprekk
Startet torsdag og jeg har som vanlig hauger av unnskyldninger for hvorfor, men det er så patetisk og svakt er det uansett. Det eneste jeg trenger er mat og dte kan jeg faktisk spise på ketolyse også, hehe.
Planen var å kun sprekke torsdag, men enda har jeg ikke klart å karre meg helt tilbake
Men nå er det slutt slutt slutt.
Målet mitt nå er at jeg skal til NY i april, så jobber mot det, nå er det null sprekker eller utskeielse før den tid. Hadde egentlig tenkt at helgen om 4 uker måtte bli litt så om så siden jeg skal være sammens med en stor venninnegjeng hele helgen, sove borte, fest på lokalet, lunsjer ute, felles frokoster, men NEI!
Jeg får ta med meg middag på festen mens de andre bestiller kinamat, alkohol i ketose klarer jeg fint da jeg kun drikker tequila og vodka, hehe. Knekkebrød får jeg ha med meg til å ha til frokost, bestille kun pepsi max når vi spiser lunsj ute. Jeg klarer det???

Jeg kjenner meg så utrolig godt igjen i det du skriver. Kjenner igjen følelsen man får av å gå på en skikkelig smell. Men vet du hva? Vi har alle gjort det (tror jeg da) Iallefall jeg. Men det viktigste er å komme seg på igjen fortest mulig, det blir så fort "bare en dag til, så skal jeg begynne på igjen".
Du klarer dette, også jentehelga. Tenk så deilig det vil bli når du kommer hjem derifra å ha klart det du hadde bestemt deg for da.
Masse lykke til framover

Gammel 13-02-11, 19:07   #231
amnesia
Medlem

Alder: 31
amnesia er på en erverdig vei

Slenger meg på denne tråden, har nettopp begynt på lavkarbo. På fredag hadde jeg gått en uke med det og tatt av et halvt kilo! Så det gav meg motivasjon til å fortsette for å si det sånn

amnesia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 22:20   #232
hope10
Seniormedlem

hope10 sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
hope10 er ny på veien

Regner med at dere sikkert allerede har funnet denne,men deler den i tilfelle noen ikke har det, for jeg fant den først igår, å gleder meg vilt til å smake meg gjennom oppskriftene der

http://lchf-bloggen.blogspot.com/

eller denne

http://minlavkarbomat.blogspot.com

hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 23:06   #233
megselv
Medlem

megselv sin avatar

megselv er ny på veien

Jeg synes det aller aller beste bloggen er denne
http://lenabeatrice.net/lavkarbomat/...icken-nuggets/

Flott meny på siden også hvor man bare kan klikke seg inn på oppskrifter man vil ha!

Gammel 13-02-11, 23:06   #234
mov
Medlem

mov sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
mov er på en erverdig vei

Jo flere jo bedre

mov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 00:06   #235
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av hope10, her.

Regner med at dere sikkert allerede har funnet denne,men deler den i tilfelle noen ikke har det, for jeg fant den først igår, å gleder meg vilt til å smake meg gjennom oppskriftene der

http://lchf-bloggen.blogspot.com/

eller denne

http://minlavkarbomat.blogspot.com

Har du endelig kutta pulveret Hope? Håper virkelig det

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 07:04   #236
Fero
Medlem

Fero sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Fero er ny på veien

Glemte helt av denne tråden jeg gitt

Har gått to uker i dag, og selv om jeg gikk ned nesten 2.5 kilo første uka, så har jeg jevnt og trutt lagt på meg daglig i uke nummer to. Så nå er jeg tilbake til kun 1 kilo ned. Litt usikker på hvorfor, men jeg er nå i ketose, så får bare vente å se!

Magen har vært veldig rar i det siste, men trøster meg med at den var verre på vanlig kost. Har bestemt meg for at jeg MÅ klare det her, så jeg håper jeg gjør det! Bra å lese om alle andre her som sier takk og farvel til kiloene i en rasende fart!

Og til dere andre som sliter med oppgang eller bare ikke går ned: vi får være tålmodige, og ikke minst bruke målebånd!! Hvis vekta står stille kan det jo være vi fortsatt minsker litt, og det er da noe

Handle på iHerb.com? Bruk gjerne min kode og få $5 i rabatt første gang! **TAD607**
Fero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 07:21   #237
hope10
Seniormedlem

hope10 sin avatar

hope10 er ny på veien

03.01 - 91 kg ( oppstart ketolyse )
10.01 - 87,9 kg, ( -3,1 kg.1 uke )
17.01 - 88,3 kg, ( +0,4 kg, 2 uke)
24.01 - 86,9 kg, ( -1,4 kg, 3 uke )
31.01 - 87,0 kg ( + 0,1 kg, 4 uke )
07.02 - 88,2 kg ( + 1,2 kg, 5 uke)
14.02 - 84,6 kg ( - 3,6 kg, 6 uke,1 uke pulver)

Gammel 14-02-11, 07:32   #238
IKJ
Medlem

Hvor: Bodø
Alder: 43
IKJ er på en erverdig vei

Det må jeg si hope! Imponerende! Bra du får resultater av "selvpiningen", så er det hvertfall verdt det

Gratulerer!

IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 07:39   #239
IKJ
Medlem

Hvor: Bodø
Alder: 43
IKJ er på en erverdig vei

Jeg har også veiedag, og kan skryte av at jeg har gått opp 1kg... Men jeg er ikke skuffet. Gikk ned 4 kg forige uke da jeg lå med 40 i feber, og jeg er bare glad for at jeg ikke har gått opp mer jeg hadde forventet å gå opp 2-3 kg, så dette er jeg fornøyd med

11.01.11. 88kg. Start
14.02.11. 83kg 5 uker

IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 08:11   #240
hope10
Seniormedlem

hope10 sin avatar

hope10 er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av megselv, her.

Jeg synes det aller aller beste bloggen er denne
http://lenabeatrice.net/lavkarbomat/...icken-nuggets/

Flott meny på siden også hvor man bare kan klikke seg inn på oppskrifter man vil ha!

Ja den syns jeg også er bra, er bare den jeg har brukt helt til nå, men så kom jeg over disse to, så tenkte jeg måtte tipse om de også, likte de også godt, spesielt den øerste skal jeg bruke mye. Har skrevet ut endel oppskrifter nå, å lagret de i en perm, gleder meg til å smake meg gjennom de

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Har du endelig kutta pulveret Hope? Håper virkelig det

Dessverre, jeg har jo allerede kjøpt inn alt, å det kostet endel kan du si så derfor har jeg tenkt å "spise" meg gjennom det... kommer tilbake om 2 uker

Opprinnelig lagt inn av IKJ, her.

Det må jeg si hope! Imponerende! Bra du får resultater av "selvpiningen", så er det hvertfall verdt det

Gratulerer!

Tusen takk ja håper bare de holder seg borte når jeg går av pulver igjen, er der spenningen sitter for min del.. De fleste går jo ned, men de aller fleste går visst opp igjen også høres det ut som, så jeg er spent på overgangen mellom de 2 ketosene..

Gammel 14-02-11, 10:18   #241
Midnight Choir
Medlem

Midnight Choir er ny på veien

Hei, du!

Hold motet oppe, her er du slett ikke alene!

Jeg har lest mye i denne bloggen, som forøvrig er utrolig bra: http://lenabeatrice.net/ . Der fant jeg denne oversitken over tips til hva vi gjør når vekta står stille

"Mine tips ved dårlig vektnedgang:

• Absolutt null søtning/sukker. Altså ikke brus, pastiller, “slankesjokolader” etc. Ei heller vanlig majones, den inneholder litt sukker. Sjekk for søtning og sukker i alt du kjøper.
  • Så lite fløte, rømme og creme fraiche som mulig. Avhengig av fløte i kaffen? Ta da litt!
  • Begrens kaffedrikking, også tedrikking hvis det er koffeinholdig te. Erstatt gjerne mye av koffeinkaffen med kofeinfritt, og koffeinte med f.eks. urtete (uten søtning!)
  • Lite ost.
  • Spis så rene matvarer som mulig, unngå blandingsprodukter av alle slag, de inneholder ofte stivelse og søtning/sukker. Ha også i tankene at en så enkel ting som kokt skinke kan inneholde 3 gram karbo eller mer/100 gram. Velg matvrer med omhu og les alltid næringsinnhold og ingredienser.
  • Så lite salt som mulig. Dette er vanskelig, for mye mat inneholder salt. Så liker man kanskje aller best den maten som er litt salt (jeg har lettsaltet sideflesk som en av mine favoritter). Men unngå i det minste de verste “saltfellene”, eller spis det ikke hele tiden. Et forslag er å bruke usaltet smør. Salt binder lett vann i kroppen og kan skape en mental nedtur når vekta ikke rikker seg
  • Velg kun grønnsaker som vokser over jorden, spis altså ikke gulrot, kålrot osv. Selv om du velger kun over jord-grønnsaker så vær varsom med de som inneholder mest karbo, som løk, paprika, hodekål…sjekk matvaretabellen (se link i sidemenyen under Lavkarbomat og Drikke)
  • Null alkohol
  • Ikke en “unne seg noe-dag” i helgen
  • Ikke bær, frukt eller nøtter
  • Velg smør eller cocosa som ekstra fettkilde. Smør kan gjøres veldig smakfullt og godt med litt urter, hvitløk, chili m.m.
  • Velg fetere matvarer, som medisterdeig, nakkekoteletter, fet fisk, avocado….
  • Spis deg passe mett, sult deg ikke. Spis sakte, og vent en liten stund hvis du vurderer en porsjon ekstra. Metthetsfølelsen kan komme smygende, altså litt etter at du har spist. Er du virkelig mer sulten?
  • Hold kontroll over hvor mye karbohydrater du spiser. Her er det individuelle grenser som gjelder, men øyemålet er ikke alltid til å stole på, særlig ikke hvis man velger grønnsaker som inneholder litt mer karbo enn andre.
  • Spis normale mengder proteiner. Dette kan være litt vanskelig på lavkarbo, da mye av maten man spiser gjerne er proteinrik. Som et eksempel kan jeg nevne at 100 gram ovnsstekt kyllingkjøtt uten skinn inneholder nesten 28 gram proteiner. Som en tommelfingerregel skal du ha 1 gram protein/kg kroppsvekt. Litt mer hvis du trener.
  • Fett…..hiv ikke i deg fett ukritisk, for det kan bli for mye, selv om du er i ketose og går på fettforbrenning. Ketostixen (for deg som bruker det) kan vise at du er i ketose, men hvis du får i deg for mye fett i kosten så har ikke kroppen din like stort behov av å brenne overflødig kroppsfett (reservelagrene). Det kan også bli for lite fett, og hvis du får i deg for lite i kosten vil kroppen tro at det er energimangel og holde på kroppsfettet. Fettet kan være en “kinkig” balansegang, for de fleste av dere har vel lært dere at lavkarbo er massevis med fett. Men man må altså finne sin individuelle balanse.
  • Husk også på at selv om din venninne som har klart å gå ned 10 kilo raskt ved å spise f.eks. nøtter, så er det ikke sikkert du kan spise nøtter når du skal ned i vekt (nøtter er bare et eksempel her, og man skal som sagt uansett aldri sammenligne seg med andre) "
Jeg prøver dette en stund nå. Og et lite tips; jeg har slitt litt med matlysten (har syke unger og kjenner meg ikke helt toppers selv) og med å få i meg nok fett, ikke minst dersom jeg skal følge lista over. Nå kjører jeg et opplegg med så rene produkter som mulig, og med én gang kjenner jeg at jeg dermed må være veldig bevisst på hva spiser og hvordan jeg får i meg masse fett uten å bli kjempekvalm. I morges lagde jeg derfor følgende shake: 2 egg, 2 ss Cocosa uten smak, 100 g smeltet meierismør + liten dæsj med fløte (ellers hadde jeg spydd...). Kjørte alt i blenderen og drakk hele blandingen i én slurk. Smaker ikke all verden, for å si det sånn, men jeg kjente meg god og mett. Til lunsj tenker jeg å kjøre omtrent det samme, men hive oppi noen raskt oppkokte brokkoli/blomkål. Og for hva det er verdt; jeg har stått stille lenge, synes jeg, men i morges var det iallefall 2-300 g nedgang . Krysser fingrene for både deg, meg og alle de andre!!

Midnight Choir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 10:21   #242
Shadow
Medlem

Shadow sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Sør-Odal
Shadow er på en erverdig vei

Ny veiedag i dag og jeg er godt fornøyd. Foreløpig er nedgang fin.

Jeg har klart meg igjennom festlig lag med gode venner uten å skeie ut så fælt, det ble noen glass rødvin og pepperbiff m/grønnsaker.
Og morsdagen gikk også greit, jeg laget vafler, vanlige til de andre og nannahs kjempegode vafler til meg selv. Nam nam med noen bringebær på.

Det ble også en god porsjon trimming i helga med skitur både lørdag og søndag. Jippi - fornøyd med meg selv.

Det går litt trått nå

Shadow er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 10:33   #243
hope10
Seniormedlem

hope10 sin avatar

hope10 er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Midnight Choir, her.

Hei, du!
Hold motet oppe, her er du slett ikke alene!

Super oversikt, *lagret*, tusen takk for at du deler

Gammel 14-02-11, 12:08   #244
mov
Medlem

mov sin avatar

Veiedag for meg i dag:

UKE1: -2,4 kg
UKE2: -0,4 kg

Ned 400g i dag, og det er jeg fornøyd med

Gammel 14-02-11, 13:45   #245
Val
Gjest

Hei igjen!

Den oversikten mot stillstand var kjempebra

Jeg har gått opp 2,5 kilo siden jeg begynte på ketolyse for omtrent 3 uker siden....er det noen andre som også har gått opp? Det er så rart....jeg har lest boka, og prøvd ketolyse før, så jeg vet hva som er lov og ikke lov. Jeg vet at ketolyse gjør at man går ned i vekt, så forstår jo at det er jeg som spiser/drikker noe som ikke er riktig for meg.

Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 08:03   #246
hope10
Seniormedlem

hope10 sin avatar

hope10 er ny på veien

Syns denne forklaringen fra startsiden for lavkarbo, var enkel, å forstå, så om det er andre som har slitt med å få det til så kan dere se her:

Om du tar

150 gram brokkoli (3,1 kh pr 100 gram): Så blir det 1,5 * 3,1 = 4,65 kh
50 gram blomkål (2,9 kh pr 100 gram): Så blir det 0,5 * 2,9 = 1,45 kh
(og sånn gjør du det for hver enkelt matvare)

Totalt blir det 4,65 + 1,45 = 6,1 karber

Altså blir det

karbo pr 100 gram * vekt i hektogram = antall karber

(1 hektogram = 100 gram = 0,1 kilo)
(karbo pr 100 gram finner du på varedeklarasjoner eller i matvaretabeller)

Tråden er her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=13962

Gammel 15-02-11, 08:18   #247
hope10
Seniormedlem

hope10 sin avatar

hope10 er ny på veien

kan noen forklare meg hvordan de rykte greiene virker? Har lest FAQ så har skjønt at vi kan motta og gi rykte, men hvorfor er de som jeg gir grå, eller rettere sagt NÅR blir mine grønne?
Det stod ikke på FAQ..

Gammel 15-02-11, 12:25   #248
rosarose
Juniormedlem

rosarose sin avatar

Hvor: Sverige
rosarose er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Fero, her.

Glemte helt av denne tråden jeg gitt

Og til dere andre som sliter med oppgang eller bare ikke går ned: vi får være tålmodige, og ikke minst bruke målebånd!! Hvis vekta står stille kan det jo være vi fortsatt minsker litt, og det er da noe

Gaah jeg blir helt gal, har spist lchf i 2,5 uker nå, gikk ned litt i begynnelsen, men plutselig går jeg opp igjen til det jeg opprinnelig var på, og de siste dagene har jeg gått ned minimalt(og sjelden)
Vet at man må være tålmodig, men det ekke så lett ..

P.s er det fler som kan bli litt kvalme&svimle etter tunge treningsøkter? hva spiser dere etter trening for å gi kroppen energi?

Synes forøvrig dere er kjempeflinke! Og tålmodige

rosarose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo med enkelte utskeielser Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 12:32   #249
mov
Medlem

mov sin avatar

Lightbulb

Opprinnelig lagt inn av hope10, her.

Syns denne forklaringen fra startsiden for lavkarbo, var enkel, å forstå, så om det er andre som har slitt med å få det til så kan dere se her:

Om du tar

150 gram brokkoli (3,1 kh pr 100 gram): Så blir det 1,5 * 3,1 = 4,65 kh
50 gram blomkål (2,9 kh pr 100 gram): Så blir det 0,5 * 2,9 = 1,45 kh
(og sånn gjør du det for hver enkelt matvare)

Totalt blir det 4,65 + 1,45 = 6,1 karber

Altså blir det

karbo pr 100 gram * vekt i hektogram = antall karber

(1 hektogram = 100 gram = 0,1 kilo)
(karbo pr 100 gram finner du på varedeklarasjoner eller i matvaretabeller)

Tråden er her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=13962

Kjekt med sånne utregningsmåter. Her er den jeg bruker.

kh per 100g / 100 = svar x mendge g

Altså brokkolien er 3,1kh pr 100g.

Hvis jeg da har 85g brokkoli gjør jeg slik:

3,1 / 100 = 0,031 x 85 = 2,6. Altså er det 2,6 g kh i 85 g brokkoli

Gammel 15-02-11, 14:56   #250
Shadow
Medlem

Shadow sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Sør-Odal
Shadow er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av rosarose, her.

Gaah jeg blir helt gal, har spist lchf i 2,5 uker nå, gikk ned litt i begynnelsen, men plutselig går jeg opp igjen til det jeg opprinnelig var på, og de siste dagene har jeg gått ned minimalt(og sjelden)
Vet at man må være tålmodig, men det ekke så lett ..

P.s er det fler som kan bli litt kvalme&svimle etter tunge treningsøkter? hva spiser dere etter trening for å gi kroppen energi?

Synes forøvrig dere er kjempeflinke! Og tålmodige

Stå på og hold ut det løsner sikkert
Jeg har ikke blitt kvalm eller svimmel etter trening, men jeg kjenner at kroppen butter veldig når jeg presser meg litt. Var på en skitur i helga og da følte jeg meg skjelven og matt for hver bakke.
Etter trening tar jeg en neve nøtter sånn med en gang og så prøver jeg å få til et skikkelig måltid så fort som mulig.
Selv om jeg følte meg "utslitt" etter skituren så kom jeg meg veldig fort og var i kjempeform igjen etter kun kort tid.

Det vil være interessant å høre om andres erfaringer med trening på ketolyse...

Det går litt trått nå

Shadow er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Handleliste til startere K`s choice Ketolysekuren 93 10-09-11 16:23
Januar-startere. Er det mange av oss der ute? Chin Ketolysekuren 456 02-02-11 13:33
Mars-startere! Mimosaen Ketolysekuren 138 18-06-10 16:09
November-startere Linda Kristin Ketolysekuren 365 02-04-10 00:04
September-startere! Lillevoff Ketolysekuren 184 14-01-10 23:29

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:18.