Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Utskeielse hver lørdag med mat går det?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 18-02-11, 19:26   #1
Simpfan
Medlem

Simpfan sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Eidskog i Hedmark
Simpfan er på en erverdig vei

Utskeielse hver lørdag med mat går det?

Har fast at jeg får god mat hos foreldrene mine lørdager. De har ikke mulighet til å lage sånn lavkarbo mat jeg kan spise, men hvis jeg kun spiser dette en gang i uka, altså lørdager, vil dette ødelegge hele min lavkarbo prosess, eller bare for den dagen? Vi skal ha lasagne, men med klassisk med lasagne pasta plater, en sånn pakke enten fra coop eller knorr, som ban blander i kjøttdeig og posesaus. Finnes det noen oppskrift på pasta jeg kan lage selv med f.eks mandelmel, og diverse i stedet for vanlig mel?

Simpfan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 19:34   #2
KarMa40
Seniormedlem

KarMa40 sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Utskeilese hver lørdag med mat går det?

Hei,
Hvis de bytter ut pastaplater med squash i tynne skiver, og tar fløte istedet for hvit saus, og i tillegg lager kjøttsausen selv uten sukker og denslags, så er det en lavkarbomiddag.

Ellers tror jeg du vil slite med vektnedgang over tid...

KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 19:50   #3
Georgine
Supermoderator

Georgine sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Dersom du ikke er i ketose så vil en slik utskeielse gjøre mindre skade enn om du er i ketose, det er å gå inn og ut av ketose stadig vekk som ikke er bra.

På generell lavkarbo kan du jo spise minst mulig karbo den dagen slik at totalen ikke blir så mye høyere enn vanlig og om du da i tillegg spiser en mindre porsjon og heller ekstra salat ved siden av så har du kuttet enda mer på karbene.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 19:54   #4
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Jeg spiser Toro Lasagne, men lager den med fløte i stedet for melk. Og spiser selvfølgelig ikke lasagneplatene....Har aldri falt ut av ketose...

Hvis du føler du MÅ spise - fjern lasagneplatene. Føler du det blir litt lite "mat" igjen i lasagnen - ta heller litt mer salat....

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 21:08   #5
Simpfan
Medlem

Simpfan sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Eidskog i Hedmark
Simpfan er på en erverdig vei

har en så fantastisk familie, så de skal lage to typer lasagne. Skal lage den med squash og tilbehør, så skal resten spise den vanlige. Gleder meg masse til å spsie sånn herlig mat. På søndag skal jeg ha taco, med egen krydderblanding, og egne tacopannekaker. Skal kjøpe inn diverse krydder og ingredienser i morgen. Tusen hjertelig takk for alle råd jeg får her inne.

Simpfan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 21:33   #6
KarMa40
Seniormedlem

KarMa40 sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Grattis med bra familie!!

Glad på dine vegne :-)

KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 09:45   #7
Nuppe
Medlem

Nuppe sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 52
Nuppe er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Jeg spiser Toro Lasagne, men lager den med fløte i stedet for melk. Og spiser selvfølgelig ikke lasagneplatene....Har aldri falt ut av ketose...

Hvis du føler du MÅ spise - fjern lasagneplatene. Føler du det blir litt lite "mat" igjen i lasagnen - ta heller litt mer salat....

Det er det jeg gjør, går ikke ut av ketose pga det.

Utålmodige Nuppe

Nuppe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kontrollert utskeielse rut311 Mer enn 30 kg overvekt 4 01-11-10 00:01
Utskeielse ... Nuppe Generell diskusjon 8 25-10-09 22:39
Utskeielse Tonemi Mer enn 30 kg overvekt 2 12-10-09 10:42
Ble visst utskeielse i går ... Millsi Ketolysekuren 6 14-06-09 23:16
Opplever noe rart hver gang jeg har en utskeielse kikki67 Lavkarbo generelt 15 05-06-09 16:56

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:51.