Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

På rompa eller i doskåla?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-02-11, 20:52   #51
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: På rompa eller i doskåla?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Om du googler MCT olje vil du sikkert se hvordan det opptaes i kroppen. Eller jeg kan si det Halvparten av cocosa er MCT-olje. -- Unlike other fats, MCT oil does not go through the lymphatic system. Instead, it is transported directly to the liver where it is metabolized so it releases energy like a carbohydrate and creates lots of ketones (which can be used for fuel) in the process. --http://www.bodybuilding.com/fun/issa23.htm se også her for et mer utfyllende svar http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2810 Du vil få svært raskt energi ved inntak av MCT olje altså. Og dette fettet lagres ikke som fett på kroppen.

Takk . Jeg visste at det er rask energi og virker som et karbohydrat og at det ikke lagres . Har drevet med litt MCT-eksperimentering tidligere.

Det jeg stusset på var at du sa at det ikke fordøyes og at Nellie sa at kroppen ikke tar det til seg. For det fordøyes jo, selv om det skjer på en annen måte enn med annet fett. Og kroppen tar det til seg, selv om det ikke lagres som fett.

Da ønsker jeg god helg jeg også

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 21:40   #52
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: På rompa eller i doskåla?

Ok, men da er det avklart. God helg!

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lettmajones eller majones? Lettrømme eller seterrømme? petite fleur Dr Lindbergs 6 28-01-11 16:15
Er det enten eller? 100% eller bare la være? Trøndergutt Spørsmål og svar 11 29-12-10 20:32
Blir litt tatt av en eller annen vind ... Eller? Karin Generell diskusjon 1 25-04-09 01:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no