Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Hvilken trening tar minst på knærne?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 27-02-11, 10:07   #1
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Hvilken trening tar minst på knærne?

I min ivrighet i å bli iform til Sentrumsløpet i mai, har jeg nok overdrevet løpinga på tredemølla - og fått litt småvondt i knærne.

Så lurer jeg på, hva er minst krevende for knærne av disse alternativene; ellipse (lett eller tung motstand?), sykling (igjen; lett eller tung?) og roing? Ett til alternativ er å gå i oppoverbakke på tredemølle..

Gammel 27-02-11, 11:00   #2
tommygutt
Seniormedlem

tommygutt sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 48
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvilken trening tar minst på knærne?

Jeg holder en knapp på Ellipse og gåing i motbakke. Også sykling, men dette krever riktig innstilling av setehøyde, hvor langt bak/fram selve setet skal stå og dersom du bruker klikk-pedaler, plassering av cleatsen under skoa. Seriøse sportsbutikker kan dette.

Hva med svømming?

Gammel 27-02-11, 12:21   #3
tommygutt
Seniormedlem

tommygutt sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 48
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sjekk denne

http://www.youtube.com/user/TeamUnit.../5/5oStQGFGoXU

Gammel 27-02-11, 12:28   #4
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Jeg holder ikke en knapp på Ellipse, for knærne mine krangler sykt når jeg står der og tråkker.. Men sånn i forhold til tredemølle er det sikkert mye bedre.

Gammel 27-02-11, 18:48   #5
Geil
Nytt Medlem

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Moss
Geil er på en erverdig vei

Sykling er jo kjent for å være en "pen sport" for knær og ledd generelt. Så jeg vil anbefale sykling. Men kjør såpass lett at du klarer en god tråkkfrekvens 80-100 tråkk i minuttet.

Og som du selv nevner roing, kjempetrening for kondisjon og overkropp

Geil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 19:30   #6
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Takker for tips!

Jeg prøvde en spesiell type sykkel i dag, hvor man mere satt i en satt i en stol, og det var armlener.. Kjentes ut som den tok mere på fremsida av låra enn vanlig sykkel, men hva vet jeg.. var iallfall veldig behagelig! Men noen som har peil på om denne er bedre for knær enn vanlige sykler?

Gammel 27-02-11, 19:36   #7
ada-emilie
Sperret

Medlem siden: Mar 2010
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Ingen av delene belaster noe særlig så hvorfor ikke bytte litt på de tre forskjellige?
De belaster jo på forskjellig måte. Men styrker også, så det er nok bra du gjør noe. Eller hva med å svømme noen uker? Og gjøre litt yoga?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 23:30   #8
lillemeg88
Medlem

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
lillemeg88 er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Ingen av delene belaster noe særlig så hvorfor ikke bytte litt på de tre forskjellige?
De belaster jo på forskjellig måte. Men styrker også, så det er nok bra du gjør noe. Eller hva med å svømme noen uker? Og gjøre litt yoga?

svømming er en god ide har begynt litt med det selv etter å ha fått smerter i ankelen av løping.. det er vel den "snilleste" treningsformen i forhold til skader og sånn, og hvis man passer på å holde et godt tempo, blir det en skikkelig bra treningsøkt

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 23:56   #9
ada-emilie
Sperret

Medlem siden: Mar 2010
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av lillemeg88, her.

svømming er en god ide har begynt litt med det selv etter å ha fått smerter i ankelen av løping.. det er vel den "snilleste" treningsformen i forhold til skader og sånn, og hvis man passer på å holde et godt tempo, blir det en skikkelig bra treningsøkt

Ja, det er superbra, og dermed minte du meg på at jeg skulle sjekke prisene på bassengene her jeg bor. Takk

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 00:50   #10
lifejack
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Hva med en kombinasjon? Litt av alt. Ingenting er vel som variert trening for å hindre (belastnings)skader

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 00:53   #11
Kamilla
Medlem

Kamilla sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 36
Kamilla er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av lifejack, her.

Hva med en kombinasjon? Litt av alt. Ingenting er vel som variert trening for å hindre (belastnings)skader

Skulle akkurat foreslå det samme! Da får man jo også brukt litt ulike kroppsdeler på ulike måter!

Kamilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 13:29   #12
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Ja, tror jeg kommer til å kjøre ordentlig kombo når det blir utholdenhet Vi har fem apparater på treningsstudioet, så blir 10 min. hver på sykkel, tredemølle (gange i bratt bakke), roing, ellipse og "hvilestol"-sykkel - da bør det vel bli bra

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilken kunstig søtning har minst kh? chikelu420 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 23-11-10 11:29
Hun er minst 15 kg for tung jvb Livets lyse side 71 20-11-09 14:35
Jeg er ny her og har minst 1000 spm. Montana Spørsmål og svar 8 24-04-08 10:00
Hvilken diett ved aktiv trening? Smiline Spørsmål og svar 8 04-03-08 20:20

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:49.