Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse startpakke

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 07-03-11, 09:37   #26
RenateAlice
Nytt Medlem

Medlem siden: Feb 2011
RenateAlice er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse startpakke

Opprinnelig lagt inn av Aranel, her.

Heisann!
Hyggelig at du tilbyr deg, men jeg tror jeg står over i førsteomgang. Føler ikke jeg trenger noen av delene akkurat nå hvertfall.

Bakemiksen er også prøvd ut i helga, og jeg må si jeg er skuffa!
Testa ut vaffel-oppskriften som sto på boksen, og de smakter helt ærlig ikke stort....eneste man smakte var at det var egg i røra.

Det er helt i orden!

RenateAlice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse? Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 11:52   #27
Mithila
Medlem

Mithila sin avatar

Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 40
Mithila er på en erverdig vei

Eg fekk berre ein liten tanke etter å ha lese dette om soya. Mange av oppskriftene her inneheld jo soyaprotein eller soyamel, eg laga pizza med soyaprotein i bunnen, og den blei faktisk etande...men betyr dette at eg egentlig bør droppe det?

Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 11:54   #28
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Mithila, her.

Eg fekk berre ein liten tanke etter å ha lese dette om soya. Mange av oppskriftene her inneheld jo soyaprotein eller soyamel, eg laga pizza med soyaprotein i bunnen, og den blei faktisk etande...men betyr dette at eg egentlig bør droppe det?

Det er jo sjølvsagt opp til deg sjølv. Ein kan erstatte soyaprotein/mjøl med andre ting, malte mandlar, andre neter etc. Blir kanskje ikkje HEILT likt, men. Eg vel sjølv å halde meg unna i alle fall, har hormontrøbbel nok som det er.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 12:00   #29
Mithila
Medlem

Mithila sin avatar

Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 40
Mithila er på en erverdig vei

Tåler ikkje mandler og berre eit lite utval av nøtter Men då veit eg i alle fall om det, og så kan eg gjere det ein sjelden gong heller...

Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 12:04   #30
babydoll
Medlem

babydoll sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
babydoll er ny på veien

Akkurat når det gjelder soya tror jeg på en gylden middelvei. Man bør kanskje la være ja, men tror ikke konsekvensene er enorme for en normalt frisk person dersom man bruker soya iblant, f.eks. i en pizzabunn eller annen mat man ikke spiser hver dag.

Akkurat samme tralten som alkohol det. Alle vet det er skadlig for kroppen i det lange løp, men et glass rødvin dann og vann tåler de fleste uten konsekvenser.

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 12:47   #31
Mat er min medisin
Medlem

Mat er min medisin sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Stavanger
Mat er min medisin er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Mithila, her.

Personlig er jeg mye mer redd for ufermentert soya enn for hvetemel.
Men jeg er så heldig at jeg kan bruke nøtter og mandler så jeg slipper det og.

Mengden er avgjørende, hvis du må bruke soyamel, bør du gå kritisk igjennom andre produkter du bruker og se om du kan erstatte de med soya i.

Ned 16 kg og 6 størrelser på 9 måneder med fett.
Mat er min medisin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fornuft og vitenskap Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 13:10   #32
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Søk på cauli flower pizza crust på google. Vet det finnes oppskrifter på pizzabunner laget av blomkål som mange har skrytt av. Jeg har ikke prøvd det selv.
Ellers kan det jo også være verdt et forsøk å lage pizzabunn med en av brødoppskriftene her inne. Da blir jo bunnen ganske grov, men det kan jo være godt det også! Jeg vet i alle fall at ostesmørbrød av nannahbrød er totalt snadder!

Når det gjelder soya er det ingen gyllen middelvei for meg. Det er som med hvete og sukker, totalavhold er det eneste som gjelder. Men så er ikke jeg normalt frisk heller, da!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 13:50   #33
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Søk på cauli flower pizza crust på google. Vet det finnes oppskrifter på pizzabunner laget av blomkål som mange har skrytt av. Jeg har ikke prøvd det selv.
Ellers kan det jo også være verdt et forsøk å lage pizzabunn med en av brødoppskriftene her inne. Da blir jo bunnen ganske grov, men det kan jo være godt det også! Jeg vet i alle fall at ostesmørbrød av nannahbrød er totalt snadder!

Når det gjelder soya er det ingen gyllen middelvei for meg. Det er som med hvete og sukker, totalavhold er det eneste som gjelder. Men så er ikke jeg normalt frisk heller, da!

Litt der eg også er, Photo. Eg mekkar pizzabotn med det eg har i heimen, kruskakli, egg, riven ost, ferskost, fiberhusk, eventuelt knuste neter. Alt ettersom. Har prøvd den med blomkål, det vart litt for mykje amerikansk tjukk deig for min del, men smakte heilt greit.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
bivikninger, ketolyse startpakke, ketolysekuren

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketolyse startpakke 100til75 Ketolysekuren 7 02-02-11 18:31
Er ketolyse best? Og fungerer ketolyse for alle? pityriasis Ketolysekuren 4 07-08-10 10:49
Bestilt startpakke Jannicke Ketolysekuren 4 25-08-09 09:58
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 10:59
"Startpakke" anneca Ketolysekuren 7 10-11-07 15:01

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:22.