Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Mulig jeg er litt nedsnødd

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 29-07-05, 13:39   #1
Pianoman
Medlem

Pianoman sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Bærum
Alder: 49
Pianoman har en fantastisk aura rundt segPianoman har en fantastisk aura rundt seg

Mulig jeg er litt nedsnødd

..men kan noen gi meg en liten liste med mat der det er O karbohydrater?
Mat, råvarer, eller ingredienser med NULL og NIKS karbohydrater.

Takker og bukker

Vennlig hilsen
Robert

"Julekake er en gulrot man lokker nye medlemmer til sangkor med...."
Pianoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-07-05, 15:01   #2
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Du er ikke nedsnødd. Det finnes alltid spor av karber i maten, - men er det under 1 gram pr 100 gram er de ikke forpliktet til å oppgi det. Det beste er å regne 1 karb uansett når det står 0 karber på pakka. (for å være sikker, - mange 0.5 blir mange karber tilslutt !!)

Har ikke noen liste, men om du tar en titt på NÆRINGSTABELL - 285 norske matvarer
er det bare å følge rubrikken for karber nedover, så ser du hvor det er lite eller ingenting !
Ost, fisk og kjøtt, kylling og oljer har lite eller ingen karber. Og det stemmer stort sett med "regelen" at de karbene du spiser skal bestå av grønnsaker !

Som jeg har forklart tidligere er det viktig å spise grønnsaker, - å ha et sunt variert kosthold. Det er ikke noe mål i seg selv å ligge på 0 karber. Du tar ikke fortere av for det (viser Atkins sin forskning gjennom 30 år og 70000 pasienter). SPIS GRØNNSAKENE DINE - det finnes ingen god unnskyldning til å lavære !!

Gammel 29-07-05, 16:17   #3
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Som jeg har forklart tidligere er det viktig å spise grønnsaker, - å ha et sunt variert kosthold. Det er ikke noe mål i seg selv å ligge på 0 karber. Du tar ikke fortere av for det (viser Atkins sin forskning gjennom 30 år og 70000 pasienter). SPIS GRØNNSAKENE DINE - det finnes ingen god unnskyldning til å lavære !!

Signerer.
Veldig veldig viktig!

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 29-07-05, 19:58   #4
Pianoman
Medlem

Pianoman sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Bærum
Alder: 49
Pianoman har en fantastisk aura rundt segPianoman har en fantastisk aura rundt seg

Hehe..takk snille deg. Føler jeg er flink til å å spise grønnsaker. Jeg wokker ganske mye grønnsaker til middag. Bruker wok grønnsaker til alle middager. Tilsetter litt rømme og chilli. Blir supergodt. Har funnet en stooor pose med frosne grønnsaker på Smart Club jeg liker godt. Er ikke så mye ferske grønnsaker om dagen, men frosne duger de? Ellers spiser jeg mye kjøtt. Elsker grillet nakkekotelett, kylling og skinke. Denne dietten passer perfekt, så lenge jeg ikke rører sukker og mel. Rører jeg litt sukker, så er jeg hardt ute på kjøret igjen. Har et mål om ikke å røre mel, eller sukker før 2 desember.

Trenger noen tips til mellommåltider da. Ikke så lett å finne på noe der.. Er yougert OK?

Dette forumet er nesten litt skummelt. En blir jo helt avhengig

Opprinnelig lagt inn av Nille

Du er ikke nedsnødd. Det finnes alltid spor av karber i maten, - men er det under 1 gram pr 100 gram er de ikke forpliktet til å oppgi det. Det beste er å regne 1 karb uansett når det står 0 karber på pakka. (for å være sikker, - mange 0.5 blir mange karber tilslutt !!)

Har ikke noen liste, men om du tar en titt på NÆRINGSTABELL - 285 norske matvarer
er det bare å følge rubrikken for karber nedover, så ser du hvor det er lite eller ingenting !
Ost, fisk og kjøtt, kylling og oljer har lite eller ingen karber. Og det stemmer stort sett med "regelen" at de karbene du spiser skal bestå av grønnsaker !

"Julekake er en gulrot man lokker nye medlemmer til sangkor med...."
Pianoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-07-05, 22:18   #5
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Kjenner til avhengigheten ja..
Det er bra du spiser godt!

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 12-08-05, 10:01   #6
Ruska
Medlem

Ruska sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Ruska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snill

[quote=Pianoman]Hehe..takk snille deg. Føler jeg er flink til å å spise grønnsaker. Jeg wokker ganske mye grønnsaker til middag. Bruker wok grønnsaker til alle middager. Tilsetter litt rømme og chilli. Blir supergodt. Har funnet en stooor pose med frosne grønnsaker på Smart Club jeg liker godt. Er ikke så mye ferske grønnsaker om dagen, men frosne duger de?

Frosne grønnsaker er helt fint De beholder faktisk bedre på vitaminer når de er frosne, det gjelder i det minste brokkoli.

Ruska er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:17.