Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Den store felles ED-tråden

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-03-11, 19:31   #1376
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Wow, fantastisk resultat på fase 1, Elinemor. Lykke til i fase 2.

Jeg er tilbake på fase 1 nå, dvs, jeg har ikke fått hentet ED-pakka mi,så på jobb i dag måtte jeg ty til et hardkokt egg, to skiver skinke, salat, tomat og agurk. Så strengt tatt ble det vel fase 2 i dag, sånn sett, men men, i morgen skal jeg hente pakka og da blir det fase 1 for alle pengan! Jeg er ved godt mot.

Streber, har du stort sett telefontimer?

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 20:20   #1377
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Joiner Titti i et kjempe WOW Elinemor - fantastisk resultat etter 3 uker
Jeg utfordrer meg selv til 4 treningsøkter pr uke, men nå i fase 1 så er intensiteten noe lavere enn i de andre fasene.

Velkomment tilbake i fase 1 Titti, fullt kjør fra i morgen vet du

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 21:31   #1378
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Titti, jeg har bare telefontimer, bortsett fra 2 "vanlige" timer i fjor høst, blir vel en til høsten også.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 22:47   #1379
tuddelu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 263
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Streber; for en kjedelig opplevelse med legen! Jeg vil tro det er lettere ansikt til ansikt enn over telefon ... men det er ikke motiverende med sånne timer

Har selv hatt time hos samme lege (gikk ikke fast til henne) og det var faktisk hun som fikk sparket meg igang med ED - da var hun veldig informativ og motiverende! Men har også opplevd at hun kan være ganske streng - det er sånn hun er. Og det har ikke noe med deg å gjøre - du gjør jo en kjempejobb Keep up the good work, det viktigste er at du mestrer ED og om du må gjøre det med noen ostebiter, så gjør du det

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 08:45   #1380
Hapylady
Medlem
 
Hapylady sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 137
Hapylady er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Kjempebra jobbet Elinemor - det er jo utrolig mye .

Lykke til på fase 1 Titti og Grotingeling.

Streber - Det var sjelden jeg var skikkelig sulten og spiste også derfor veldig lite pr. dag før jeg begynte på ED. Og feil også.. Nå når jeg da plutselig må spise 4 og 5 ganger om dagen så blir det en stor overgang. Merker jo helt klart at kroppen har godt av det da...

Blir spennende å se om jeg går ned i fase 2. Jeg skal spise to måltider pr dag (isteden for 1) med proteiner pga mye trening - og 2/3 måltider med ED.

__________________



Hapylady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 08:50   #1381
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Nå har jeg pisket meg selv på trening her, indoor walking vekta viste en kg opp etter jenteturen, så nå er det ingen bønn

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 10:16   #1382
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

tuddelu, tusen takk for gode ord!Happylady, ok,så du var ikke så sulten før heller nei, da forstår jegHar alltid hatt god apetitt jeg, ingen fare for at jeg mister den om jeg er syk, opplever tragiske ting eller kjempemorsomme ting i livet-alltid matlyst. Så, jeg er ikke blant de som får et lite hopp nedover på vekten etter sykdom...men jeg opplever enkelt dager og perioder med MER apetitt enn vanlig, slik har det alltid vært, men enda mer på ED.

titti-

stå på med treningen!



streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 11:19   #1383
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Kjære damer...som dere skravler!
Klarer ikke huske alt jeg skal kommentere men gratulerer ihvertfall Elinemor med super nedgang, deg Gro og Streber!

Sånne leger skulle gått på smilekurs.....jeg kan bli litt sur og spise sjokolade av sånne typer. men du får heve deg over henne og stå på med ditt som fungerer supert!

Her er det en ny runde med omgangssyke! At det går ann, nå er jeg så møkk lei sykdom og tid til å bare sulle hjemme...blir ikke noe fart over matlagning og fokus. Ble smittet siste dagen i vinterferien... Står mellom klesvask og dovask, skylling av bøtter....nå vil jeg ha vår/sommer og god helse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skal på kontroll på Torsdag. Gleder meg faktisk i all denne elendigheten. Skal bytte sykepleier, det tror jeg blir bra. Virket som jeg hadde bedre kjemi med henne og jeg la situasjonen min på bordet og sa jeg trenger MOTIVASJON og inspirasjon til å komme igang igjen. Hun skjønte meg masse og sa det var nå det var viktig med en time! Deilig å føle seg ivaretatt!
Så nå gleder jeg meg til det!
...tilbake til syke barn.....

Ha en fin fin dag

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 12:07   #1384
Elinemor
Medlem
 
Elinemor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 65
Elinemor er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Hei igjen -
Tusen takk for alle lykkeønskninger, så greie dere er! Da jeg startet på dette opplegget var det jo med håp om å få en god start og få opp motivasjonen - og det har jeg.
Nå er jeg i alle fall supermotivert.
Det er to saker jeg gjerne skulle hørt litt hva dere mener om og hvilke erfaringer dere har.

Det ene gjelder morgentrening. Min sykepleier på Fedonklinikken sa jeg bør ha to morgenøkter i uka på hverdager samt en i helgene, da dette er heldig for forbrenningen resten av dagen. Det virker jo logisk.
Jeg testet dette i morges, og var oppe på ellipsemaskina jeg har klokka 6 (død og pine), en drøy halvtime før normal ståopptid. Men jeg orker ikke (i hvert fall foreløpig) å starte dagen med å være helt skutt, og tok en roligere økt (20 minutter, ikke 30). Har dere noen meninger om effekten av dette versus en hardere økt på ettermiddagen? Ideelt sett bør man vel kanskje ha begge deler, men det tror jeg er helt urealistisk.

Det andre er vektnedgang i fase to. Nå har jeg jo fått blod på tann og har mål om å gå ned 7 kilo til påske (eller i hvert fall innen utgangen av påsken). Men hvor mye saktere går det i fase to sammenliknet med fase en? Vet det ikke finnes noe fasitsvar her, men jeg hører gjerne om deres erfaringer.

Fortsatt god dag til dere!

__________________




Elinemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet, lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 13:19   #1385
Mille89
Medlem
 
Mille89 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 195
Mille89 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

Helsiken Elinemor. Fantastisk!! Jeg gikk selv ned ti kilo på fase en, men da var 2 1/2 av disse muskler. skjønner ikke hvor alle musklene mine har blitt av, føler meg sterkere enn noen sinne. Ift trening aner jeg ikke. er fornøyd med meg selv så lenge jeg kommer meg på trening i det hele tatt jeg.

Monica: herregud så kjedelig. og urettferdig at dere skal bli syk igjen. Prøv å ta det med ro. Drikk masse te. når jeg var syk så lagde jeg kakao til meg selv laget av melk og mørk sjokolade, med mandler i. Da får man i seg litt næring også?

Jeg føler jeg er "back on track" igjen. Merket det spesielt godt på søndag, et jeg var på "karbokjøret" igjen. Hadde lyst på ALT og uansett hvor mye jeg spiste var jeg sugen på mer (er slik som deg streber, det er visst et gen eller noe?). Så nå må jeg strammme skikkelig inn. Igår fulgte jeg opplegget til legen (tror jeg).

hadde tre måltider igår, og på slutten av dagen skrev jeg dette inn på diett.no. Og da viser det seg at jeg har spist ca 900kalorier på hele dagen Dette må jo være alt for lite? Fordelingen var
Fett: 52 %
Protein: 41 %
Karbohydrater: 7 %

Frokost: Salat med fetaost, cherrytomater og ca 100gr stekt kjøttdeig. 10gr dressing
Lunch: I skyr u. sukker
Middag: Thai suppe m. kokkosmelk og kylling (lime koriander, ingefær, chili, limegress, NAM)

Noen tips?

Jeg tenker at om jeg skal få i meg mer kalorier (hadde tilregnet mengde kjøtt både kvelds og frokost) må jeg vel øke på fettet? Og da blir det jo vips lkhf? Hmh. Merker jeg er redd for å miste mer muskler nå.

__________________


Mille89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: moderat lkhf Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 17:52   #1386
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

He he, sånn er jeg også, Streber, er vi i slekt. Jeg mister aldri apetitten, synes nesten jeg er mer sulten når jeg er syk jeg.

Usj, så kjedelig med all den sykdomen, Monica. Håper virkelig dere har fått deres dose nå altså. Lykke til med timen på torsdag, håper du blir inspirert.

Hmmm, Mille, kan du ikke spise et måltid til da? Eller en bar eller noe...

Her er min andre dag på fase 1, må si det er tøft altså, tror mer det er psykisk at jeg tenker på det hele tiden og vet at jeg ikke har lov å spise noe annet, det psyker meg litt ned....samtidig er jeg ved godt mot, snodig kombinasjon.

Hadde en pep-talk med nyopererte kjæresten min som ligger rett ut fortsatt, men trøste og prate kan han.......vi pratet om dette med forbrenningen og hvor urettferdig jeg føler det er at andre kan rase ned i vekt på vanlig lavkarbo mens jeg må spise ED for å klare å gå ned noen få kilo, vet jo at det ikke nytter å syte og klage og at en ikke må grave seg ned i selvmedlidenhet, men noen ganger blir man deppa altså. Da er en foreståelsefull kjæreste god å ha. Han spurte meg hvorfor ikke jeg spør han om hva han synes om at jeg skal enda ned fem kg, men jeg vet jo svaret på det, vet jo at han synes jeg er flott uansett liksom. Men som han sa; er ikke det nok, hvem er det egentlig jeg slanker meg for. Er det meg selv, han, andre, legen eller er det tallet på vekta som styrer....hmmm, tror ikke jeg helt vet selv, men fikk litt å tenke på ja....

Ha en fin kveld da dere, akkurat spist ED-pasta og brokkoli til middag, her skinner vårsola og nå tenkte jeg skulle ta med gullet på svømmings hvis han har lyst.

Snakkes.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 21:10   #1387
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Monica, veldig kjedelig med nok en syke-runde - urettferdig rett og slett!!!!
Godt du har fått deg en sykepleier du har god kjemi med, det er faktisk spesielt viktig når en sliter med motivasjonen.

Elinemor; jeg trener 2 ganger i uken før jobb, 1 time hver gang.
Tar nok litt tid før det blir en vane, men du verden som energien øker de dagene jeg trener.
Starter treningsøktene kl 8 jeg da, kan jo også ha noe å si.....
Vektnedgang i fase 2 er veldig individuelt; noen går ned nesten like mye som i fase 1 mens andre (som f.eks. meg) nesten ikke har vektnedgang.

Enig med Titti Mille - spis et ekstra måltid

Digger kjæresten din Titti, der har du virkelig funnet en av de som er verdt å beholde
Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver rundt fase1, og det er helt klart mest i hode "problemene" finnes.
Du får tenke hardt på hvor langt ned du skal, og hvorfor akkurat dit - det har jeg, og det hjelper veldig på motivasjonen

Jeg har greid å økt antall måltider til 4 i dag, riktignok ble mellommåltidet med kjeks kun en 1/2 pakke men uansett....
Tror nok disse treningsøktene tidlig på dagen har en stor innvirkning på sultfølelsen/forbrenningen, for selv om jeg spiste frokost kl 7 så var jeg altså klar for lunch kl 930
Ellers har jeg jo bare trent på ettermiddagen, dvs etter å ha sittet stille på kontoret siden lunch, og da kommer jo middag rett etter uansett.
Må huske å kjenne etter på torsdag etter neste treningsøkt om det blir likedan.

Nå er det imidlertid snart natta, klokka er jo passert 21

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 21:42   #1388
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Takk, Gro, jeg tar godt vare på han ja.

samme erfaring her med fase 1, går ned mest da, lite og sent i fase2, men tror dette er veldig inviduelt .

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 10:13   #1389
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Takk for alle gode tanker fra dere. Er utrolig inspirerende å lese om alles hverdag! Godt jeg har dere
Nå er jeg veldig spent på imorgen....jeg har til og med tenkt at jeg kanskje skal ta en mnd. i fase 1. Hadde aldri trodd jeg skulle si det men, får snakke med hun imorgen. Kjenner meg motivert til å få fart på nedgangen!

Trodde ungene var ferdige med syken, men i natt spydde sønnen min ned hele trappen. Vi har sånne trappeneser på hvert trinn av sisalteppe. To av de måtte bare hives....æsj altså! Sto og vasket i 1 1/2 time inatt Vegger, sprinkler, alt var tilsølt

Men utrolig nok har ikke jeg og mannen blitt syk! Men jeg blir ganske lei av å være hjemme. Men vi overlever dette....snart er alt over. Jeg skal trene i kveld og så på hobby kveld. Endelig skal jeg ut å treffe andre folk! Deilig!

Anngående trening har jeg unntak av sykeperioder trent 3-4 ganger i uken. Men jeg liker best å trene tidligst 9-10-tiden. Jeg trener mest ettermiddag/kveld. Jeg har absolutt trengt et ekstra måltid de dagene! Ikke bra å kjøre kroppen for hardt!. Tren det DU liker og NÅR du liker det. Jeg har aldri likt å trene gry tidlig, da blir jeg kvalm!

For en herlig mann du har Titti, jeg må bare få skryte litt...min er sånn han også! Han bekrefter hele tiden at han syntes jeg er nydelig og har en veldig fornuftig syn på vekt redukjsonen min! Han er min motpol og det er godt når tankene tar sine egne negative veier.
Godt du skal gifte deg med han, slike vokser ikke på trær
...så er det like viktig å ta vare på det man har. Jeg syntes vi er ennå bedre venner og kjærester idag enn for 10 år siden. Det er godt å vokse sammen istedenfor fra hverandre. Men det krever sitt og det er absolutt verdt det!!!

Titti; tenkte på det du skrev om hvem vi slanker oss for og hvor vi skal ende. Kanskje lurt å finne ut hvor man vil bli fornøyd...så ikke tankene alltid skal mer ned, men at man er fornøyd på et stadie og ikke etter et spesiellt tall eller fordi legen syntes man skal treffe et viss tall for bmi'en. Vanskelig å føle seg helt slank når en har vært overvektig....
Men det er veldig godt å se at mange av ED'ene er godt på vei

Hvem har sagt det er lett å vende en vond vane?!?!?!? Men alt er mulig!!!!

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 10:26   #1390
Ada/80
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 162
Ada/80 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Hei! Tilbake fra jentetur med ladede batterier Dietten gikk veldig fint

Elinemor: Jeg gikk bare en uke på fase 1, og gikk ned mye den uka, men det ville jeg nok gjort om det var fase 2 også (jeg var stappa av julemat og snop på forhånd...) Det er jo uansett individuelt hvor fort man går ned, men her er mitt resultat etter jeg begynte 6 januar 10,8 kilo, noe jeg er strålende fornøyd med Lykke til!!

Uke 1: - 2,8
Uke 2: - 0,8
Uke 3: - 0,8
Uke 4: - 1,0
Uke 5: - 1,0
Uke 6: - 0,8
Uke 7: - 0,8
Uke 8: - 1,2
Uke 9: - 0,8
Uke 10: - 0,8

__________________






Ada/80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 12:29   #1391
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

BRA utbytte av dietten ada/80, utrolig imponerende!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 14:54   #1392
Mille89
Medlem
 
Mille89 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 195
Mille89 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

jessda igår og idag går det bedre. såklart, et ekstra måltid er jo en enkel utvei. føler meg litt teit. men så da gjorde jeg det. pluss litt mer fett og nøtter i salaten igår. men ligger på 20gr karbo. nesten ketolyse jo? og da har jeg regnet med skyr som et c-måltid (hetland snakket om melkesukker, og det er jo litt frukt i det) men det er kanskje bare tøys? Jeg spiser nå ost og majones og fløte med god samvittighet da. hvis ikke skjønner jeg ikke hvordan jeg skal få i meg nok energi. så eurodiet er det jo ikke tydligvis.

tenker mye på mat nå. har jo ikke spist vanlig mat enn, med tanke på at jeg skal ned. merker allerede at vannet har begynt å slippe. tror dere 50%fett, 43%protein og 7%karbo høres greit ut? føler meg masete nå men blir så utrolig usikker.

nå skal forresten en venninne av meg begynne på eurodiet, fordi hun ser hvor bra det funket for meg

__________________


Mille89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: moderat lkhf Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 15:10   #1393
Mille89
Medlem
 
Mille89 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 195
Mille89 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

titti: veldig godt spm. hvem slanker vi oss for?

jeg merker at min raske vektnedgang gjorde at jeg i en periode ble veldig sugen på oppmerksomhet og bekreftelser. det har roet seg litt, men det er lenge siden jeg har brukt så mye tid på utseende for å si det sånn. skummelt er det også, fordi før ga jeg litt faen, ingen syns jo jeg så særlig bra ut uansett, så da gadd jeg ike bry med særlig om det heller. så på en måte føler jeg meg mer sårbar nå. og det er skummelt.

jeg prøver å fokusere i hovedvekt på det helsemessige(selv om jeg syns det er vanskelig). jeg føler meg bedre, det er lettere å bevege seg, og har et mer stabilt humør. mindre migrene har jeg også. Jeg bruker bmi som et mål. når jeg er under 25 så er jeg frisk, og fin kommer jeg også til å være. jeg må bare tenke sånn, tror jeg vil ha utrolig lett for å henge meg opp i VEKTNEDGANG.

Høres ut som både titti og monica har noen hærlig halvdeler Min kjære sier han ikke merker forskjellen(han nevnte det så vidt nå for en stund siden). Han hører på, men har ikke så mye å si om det. men min nedgang har jo innvirkning på han og såklart. om jeg føler meg bedre går det bare positivt utover han, på flere plan. og dette merker han nok, men tror han er forsiktig med å påpeke det. og han er fantastisk. blant annet nettopp fordi han "ikke merker" forskjell. igår har vi vært sammen i 15 mnd, håper det blir mange mange fler. og i slutten av april blir det jo barcelona, og bikini. med litt strekkmerker, litt hengehud og en (relativt) snerten liten rumpe. det blir bra!

og ja, ada: for en herlig fremgang du har hatt!! gratulerer

__________________


Mille89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: moderat lkhf Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 18:33   #1394
Ada/80
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 162
Ada/80 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Tusen takk for gode ord Streber og Mille89!!
Med tanke på at jeg begynte med BMI på 25 er dette veldig fort (synes hvert fall jeg), så jeg synes jeg har fått lønn for å være streng med meg selv Er nesten litt imponert selv også

Siden det ikke er lenge til jeg er i mål har jeg begynt å bekymre meg litt for hvordan det går etterpå Klarer ikke helt å stole på at jeg ikke fyker opp igjen når jeg øker matmengden, men det gikk jo greit sist gang så satser på det denne gangen også

__________________






Ada/80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 22:22   #1395
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Godt å høre at du har en mann som setter pris på deg, Monica. Det fortjener du, så snill og omsorgsfull som du virker. Syke barn er tøft ja, uff, men en kommer seg gjennom det på et vis....

Så flotte resultater, Ada.

Og Mille, du har en herlig humor, snerten rumpe til Barcelona, så utrolig bra.

Jeg er på fase 1 nå og litt redusert her, så jeg klarer ikke å svare på spørsmålet ditt om fordelingen akkurat nå, men synes det ser greit ut ved første blikk hvertfall...

Ellers går det helt fint på fase 1 altså, men litt sliten og sulten blir en jo.

Vi snakkes.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 07:15   #1396
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Har dere merket hvor kjapt det blir lyst for tiden?
Når jeg går hjemmefra er det bokstavlig talt stupmørkt, men etter 1,5 time på bussen er det altså så og si fullt dagslys kl 7!
Skal straks på ukens 2. treningsøkt med fysioterapauten, og må si det går veldig greit.
Har jo "jukset" litt og trent i noen uker før oppstart, men merker jo at disse øktene er tøffe nok.
Frokost i dag ble dermed inntatt på bussen, og besto av sjokoladekjeks og funlight bringebærsaft

Ha en strålende dag da dere

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 18:15   #1397
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Herlig at våren er på vei.
Fikk gått oss en luftetur i ettermiddag, det er deilig at det fortsatt er lyst kl 18 om kvelden.

Humøret er ikke fullt så lyst her, jeg funker dårlig når jeg ikke får mat jeg altså. Og det går utover stakkars kjæresten min. Merker lunta er veldig kort om dagen...
Du virker så positiv hele tiden, Gro, blir du ikke dritlei innimellom du også?

Ellers går det bra.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 19:09   #1398
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Herlig at våren er på vei.
Fikk gått oss en luftetur i ettermiddag, det er deilig at det fortsatt er lyst kl 18 om kvelden.

Humøret er ikke fullt så lyst her, jeg funker dårlig når jeg ikke får mat jeg altså. Og det går utover stakkars kjæresten min. Merker lunta er veldig kort om dagen...
Du virker så positiv hele tiden, Gro, blir du ikke dritlei innimellom du også?

Ellers går det bra.



enig med titti, du gro-du virker så positiv og tålmodig! Jeg som sannsynligvis MÅ være i slekt med titti her(he he) får mine skikkelig missfornøydfaukerAkkurat nå for tiden er jeg lei av ED og det beskjedne vekt tapet jeg har hatt, sammenlignet med mange andre her, er ikke tynn inni hodet mitt heller for tiden (jeg er jo vanligvis slank inni hodet hvertfall)kommer nok av at legen ikke virket fornøyd det noe misserable slankehumøret mitt for tiden, håper på snarlig bedring. Er dessuten forbannet på meg selv som greide å bli hengende fast i g-tasten på tastaturet på min flunka nye data...så mangler g noen ganger er det fordi den er jæsklig vanskelig å trykke inn nå....skikkelig klage innlegg!MEN ferdig med rengjøringsdagen da- DET er bra!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 19:18   #1399
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

EEEEEhhhhh - da tror jeg dere har gått glipp av noen av mine innlegg gitt
For jeg blir da lei kan dere skjønne - alle blir jo det
Men jeg velger å bruke minst mulig tid og energi på dette, og heller gjenta til det kjedsommelige;
"det går så bra atte, det går så bra atte, det går så bra atte, det går så bra atte..............."
Tilslutt tror jeg nesten på det selv (eller kanskje jeg bare blir lei av meg selv ), i alle fall har jeg gjort et valg og da blir det gjennomført - lei eller ikke!
For jeg har gjort mitt valg, ED er min vei til et lettere liv og jeg er så sta at jeg gjennomfører også.
At det blir noen utskjeielser og feilsteg undervei, absolutt!
Det er da dette mantraet er så bra å ha

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 19:21   #1400
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

..... også hjelper det å gjeipe til seg selv i speilet
Keep on smiling

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
eurodiett, fase 1, fase 2, fase 3, fase 4


Aktive brukere som ser på denne tråden: 4 (0 medlemmer 4 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Den store tips-tråden Pruttilutt Ketolysekuren 9 13-10-10 22:33
Den Store Gullprodukt Tråden KarboKiller Spørsmål om matvarer og oppskrifter 18 20-01-08 14:49
Den Store Musikk-Tråden firth Generell diskusjon 6 20-07-06 12:01
Den store HTML-tråden mofe Generell diskusjon 20 23-05-06 00:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no