Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hvorfor så stor forskjell fra første til andre gang på ketolyse

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-03-11, 13:52   #1
slankogsmekkersnart
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 47
slankogsmekkersnart er på en erverdig vei

Hvorfor så stor forskjell fra første til andre gang på ketolyse

Jeg gikk på lavkarbo for rundt ett år siden og da raste kiloene bare av.Den første uken gikk jeg ned 4 kg.Dumme meg gikk tilbake til gamle vaner og de fjorten kg jeg mistet kom tilbake pluss litt til :O( Har begynt på nytt igjen og holdt på i ti dager.Vekttap er knappe en kilo og det kan like gjerne ha med mens syklusen å gjøre.

Hvorfor går jeg ikke ned i samme fart som sist?

slankogsmekkersnart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo og grønt Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 14:11   #2
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor så stor forskjell fra første til andre gang på ketolyse

Aner ikke, men jeg skal følge med på denne. Jeg gikk og på lavkarbo, for 1,5 år siden, og jepp, de har lagt seg på igjen, utroligt hvor lett det er å gå tilbake til gamle vaner gitt
Jeg har bare gått 1,5 uke enda, og 2 kg i minus, så blir spennende å se om det blir det samme med meg.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 14:19   #3
slankogsmekkersnart
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 47
slankogsmekkersnart er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor så stor forskjell fra første til andre gang på ketolyse

Hmm, håper vi får noen gode svar da.Jeg skal også ned tretti kg. men hadde vært fint å gå ned femten tjue til sommeren, drømme drømme

slankogsmekkersnart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo og grønt Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 14:36   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor så stor forskjell fra første til andre gang på ketolyse

Dessverre er det slik at kroppen etterhvert venner seg til et lavt karboinntak. Når du så prøver for andre og tredje eller fjerde gang vil kroppen din stritte i mot. I amerikanske forum kalles det "your golden moment". Du har bare ett "golden moment" og de fleste som går opp igjen har det vanskeligere i annen, tredje eller (God forbid) fjerde runde. Det vil allikevel funke, men det går tregere Det hjelper ikke å spise så mye under 20 karber til dagen, men man tåler mindre utskeielser (dvs. man straffes verre og lengre for "tabber") og det virker som om man bevege seg mer

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 14:39   #5
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor så stor forskjell fra første til andre gang på ketolyse

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Dessverre er det slik at kroppen etterhvert venner seg til et lavt karboinntak. Når du så prøver for andre og tredje eller fjerde gang vil kroppen din stritte i mot. I amerikanske forum kalles det "your golden moment". Du har bare ett "golden moment" og de fleste som går opp igjen har det vanskeligere i annen, tredje eller (God forbid) fjerde runde. Det vil allikevel funke, men det går tregere Det hjelper ikke å spise så mye under 20 karber til dagen, men man tåler mindre utskeielser (dvs. man straffes verre og lengre for "tabber") og det virker som om man bevege seg mer

AUCH

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 14:45   #6
slankogsmekkersnart
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 47
slankogsmekkersnart er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor så stor forskjell fra første til andre gang på ketolyse

F... og. Ja ja da er mitt golden moment brukt opp,men samme det.Får bare trene mer da og være mer tålmodig..

slankogsmekkersnart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo og grønt Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 15:24   #7
Hund
Juniormedlem
 
Hund sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 41
Innlegg: 33
Hund er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor så stor forskjell fra første til andre gang på ketolyse

Må jo sies at en kilo på ti dager er veldig bra da, så jeg ville ikke sett mørkt på dette riktig enda

4 kilo på en uke blir derimot for mye, etter min mening.

Hund er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 16:04   #8
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor så stor forskjell fra første til andre gang på ketolyse

Huff . . . jeg tror ikke dette kan være generelt. Da jeg gikk på ketolysekuren for godt og vel to år siden gikk jeg sakte ned. Så begynte jeg igjen nå. Og gikk ned over fire kilo første uka. . .

Men jeg forventer nå ingen revolusjon. Jeg tar det sakte, men sikkert. dette kostholdet er så bra for meg og kroppen min at jeg skal IKKE 'av' igjen !

Stå på ! Det ER bra for deg også ! Og er det ikke 500 g i uka som er anbefalt da ?

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketolyse for andre gang, går saktere ned? Bionach Ketolysekuren 3 23-01-10 21:38
Ketolyse for andre gang ... Almyrida Ketolysekuren 12 11-01-10 09:08
Ketose -- bra første gang, ingenting andre gang Corporem Lavkarbo generelt 6 12-05-08 21:19
Stor forskjell på karber i 86 % sjokolade Pearl Kake/dessert og snacks 20 09-04-08 10:26
En utrolig stor forskjell! tullann Ketolysekuren 9 09-09-07 00:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no