Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Med fokus på trening!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-03-11, 12:56   #51
picasso
Medlem
 
picasso sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: I sol og varme:)
Alder: 44
Innlegg: 220
picasso er på en erverdig vei

Sv: Med fokus på trening!

Lytt til kroppen er mitt råd. Jeg trente for mye i begynnelsen og ble litt utbrent. Overtrent rett og slett. Og da var det litt tungt å begynne på igjen etterpå!

__________________
url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wPQSOP1/]

[/url]
Min Journal
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39304[/url]
picasso er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Lindberg/Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 13:58   #52
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Med fokus på trening!

Nå har jeg holdt på med hardtrening i en måned snart. Synes bare det blir bedre og bedre

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 14:01   #53
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Med fokus på trening!

Opprinnelig lagt inn av picasso, her.

Lytt til kroppen er mitt råd. Jeg trente for mye i begynnelsen og ble litt utbrent. Overtrent rett og slett. Og da var det litt tungt å begynne på igjen etterpå!

SKal litt til til å bli OVERTRENT, da snakker vi i toppidrettsutøverklassen for vanlige mosjonister. Men at du blei lei og "utbrent" kjøper jeg glatt.

Uansett, det kan være tungt de første ukene på ketolyse. For de fleste går det over, og det blir kjempeenkelt og opplever at man "aldri" går tom.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 14:04   #54
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Med fokus på trening!

Off. Jeg hadde en spinningøkt på tirsdagen.. Først Bodybalance i en time også den spinninga. Hadde spist veldig lite karbohydrater dagen før og treninga var før frokost. Jeg var så TOM at det var til å le seg ihjel av. Hver gang vi skulle "stå" og tråkke, så føltes det som selve døden. Men klarte meg igjennom.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 08:51   #55
picasso
Medlem
 
picasso sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: I sol og varme:)
Alder: 44
Innlegg: 220
picasso er på en erverdig vei

Sv: Med fokus på trening!

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

SKal litt til til å bli OVERTRENT, da snakker vi i toppidrettsutøverklassen for vanlige mosjonister. Men at du blei lei og "utbrent" kjøper jeg glatt.

Uansett, det kan være tungt de første ukene på ketolyse. For de fleste går det over, og det blir kjempeenkelt og opplever at man "aldri" går tom.

Hehe Ja, du trenger ikke å kjøpe noe som helst du. Er ikke du som diagnostiserer meg så det går bra.

I dag hadde jeg den beste økten på ben jeg noen gang har hatt! Følelsen etterpå er ubeskrivelig. Gøy når man virkelig får tatt ut alt. Holder også på med et prosjekt på å kunne gå i spagaten og tok med noen nye strekkøvelser i dag!

Stå på alle sammen!

__________________
url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wPQSOP1/]

[/url]
Min Journal
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39304[/url]
picasso er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Lindberg/Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 08:54   #56
picasso
Medlem
 
picasso sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: I sol og varme:)
Alder: 44
Innlegg: 220
picasso er på en erverdig vei

Sv: Med fokus på trening!

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Off. Jeg hadde en spinningøkt på tirsdagen.. Først Bodybalance i en time også den spinninga. Hadde spist veldig lite karbohydrater dagen før og treninga var før frokost. Jeg var så TOM at det var til å le seg ihjel av. Hver gang vi skulle "stå" og tråkke, så føltes det som selve døden. Men klarte meg igjennom.

Så bra!

Lurer på om jeg skal prøve en spinningtime som kondisjonstrening jeg også. Sykler mye men da er det alene. Sikkert gøy å holde på sammen med andre!

__________________
url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wPQSOP1/]

[/url]
Min Journal
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39304[/url]
picasso er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Lindberg/Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 10:12   #57
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Med fokus på trening!

Spinning er fælt, men herlig Akkurat sånn det skal være. Anbefales!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 18:04   #58
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Med fokus på trening!

Spinning er gøy ,og da anbefaler jeg sykkel intervall eller sykkel movie. På den siste har du noe å feste øynene på, i tillegg til at du hele tida ser hvor mye tid du har igjen og hvor tunge"bakker" som gjenstår. Spinning er forresten kun bra dersom man er villig til å presse seg selv litt...) Det er uansett den treningsformen jeg svetter mest på, noe som kan indikere bra forbrenning (?)

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 18:27   #59
picasso
Medlem
 
picasso sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: I sol og varme:)
Alder: 44
Innlegg: 220
picasso er på en erverdig vei

Sv: Med fokus på trening!

Dere har overbevist meg! Neste uke skal jeg finn en spinningtime som passer inn i skjemaet. Jeg er flink til å presse meg selv på egenhånd også, men kan tenke meg en gjerne yter litt ekstra i den settingen

Håper det blir gøy.

__________________
url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wPQSOP1/]

[/url]
Min Journal
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39304[/url]
picasso er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Lindberg/Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 10:55   #60
Sunroad78
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Larvik
Alder: 46
Innlegg: 298
Sunroad78 er på en erverdig vei

Sv: Med fokus på trening!

Har eit spørsmål til dokke som trenar mykje.
Eg har planar om å delta på Oslo Halvmaraton 26. september 2011. Eg trenar pr i dag kun 90 min fotball i veka og har planar om å starte opptreninga 1. april. Eg har då 24 veker tilrådighet og har planar om å bruke eit treningsprogram som eg fant på Oslo Maratons nettside.

Mitt spørsmål er; bør eg legge inn styrketrening i tilegg til 3 løpeøkter + fotballtreninga?

__________________
Min journal
Sunroad78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - 50-100 gr kh pr dag Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 18:57   #61
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Med fokus på trening!

Ja - det synes jeg Dersom du trener "løpemusklene" , legg og lår kan du oppleve både bedre fart og utholdenhet.

1. Tren leggmusklene ved bl.a å heve hælen mens du holder balansen på en fot (raises). 50 på hver fot.
2. Utfall forover og bak. Løft en fot, sett den langt framfor den andre, løft den så opp og sett den bak, slik at kneet nesten når gulvet. 10 slike på hver fot i ca 3. min.
3. Utfall ved hopp; stå i utfallsposisjon, hopp til beina har bytta posisjon. Hopp slik i 2 min. før du tar pause.
4. Stå i hockey, hev lårene litt, synk ned igjen. Vipp slik et par minutt.

Svir skikkelig, men gir god styrke!! NB; tøy godt ut etterpå - i rumpa også

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 21:16   #62
Sunroad78
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Larvik
Alder: 46
Innlegg: 298
Sunroad78 er på en erverdig vei

Sv: Med fokus på trening!

Tusen takk for tips aktivjente. Skal gjere slik du anbefaler Men skjønte ikkje heilt øvelse nr 3, kan du prøve å forklare nærare kva du meinar med utfallsposisjon? (må dessverre ha ting inn med t-skje)

__________________
Min journal
Sunroad78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - 50-100 gr kh pr dag Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 20:14   #63
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Med fokus på trening!

http://www.sats.com/no/start/1-Treni...g-for-Runners/

Her kan du bl.a. se øvelse nr.2, Sunroad (dersom jeg fikk til å lime inn linken da- er ikke flink på sånt ). Utfallsposisjon er når den ene foten står langt fram og den andre bak, med bøyd kne.

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Finnes det er forum der ute med GI fokus? nellie Spørsmål og svar 16 06-05-10 11:41
Oppgitt og mister fokus quebec Ketolysekuren 9 20-06-08 23:47
Hvordan holde fokus? cathrine Lavkarbo generelt 12 11-02-08 18:26
Fokus på organdonasjon Tusta85 Generell diskusjon 14 02-02-08 19:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no