Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvor mye fett, karbo og proteiner?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-03-11, 09:13   #1
cathrin09
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Nordland
Alder: 36
Innlegg: 35
cathrin09 er på en erverdig vei

Hvor mye fett, karbo og proteiner?

Finner ingen plass hvor det står ...
Hvordan skal fordelingen være?

Er 167 cm og 64-65 kg.
Skal tilbake på match-vekta mi som er 56 kg.
Trener 3 ganger i uka.

Tåler ikke gluten og ikke melkeprodukter ....

cathrin09 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 09:22   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye fett, karbo og proteiner?

Om du sikter mot ketolyse, så bør energifordelinga være ca 5% kh/20% proteiner/75% fett.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 15:33   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye fett, karbo og proteiner?

Du er ikke spesielt overvektig - så vær forberedt på at dette kan ta litt tid Bruk www.diett.no som hjelpemiddel til å regne ut fordeling av næringsstoffer feks.

Photo spiser heller ikke melkeprodukter så vidt jeg husker, så det går fint på lavkarbo Finn de naturlige fettkildene som olje, majones, smør, avokado, kjøtt med naturlig fett i seg (entrecote, nakkekotelett, kotelett med fettrand, kylling med skinn osv), laks, makrell mm.

I tillegg anbefaler mange cocosa som er kokosfett - mange bruksmuligheter, søk opp på forumet

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 17:14   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye fett, karbo og proteiner?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Du er ikke spesielt overvektig

Eller: Du er IKKE overvektig. Jeg er like høy som deg, og veier åtte kilo mer, uten å kunne sammenligne kroppstype, og at jeg er ti år eldre enn deg, og jeg kan vel heller kategoriseres som "ikke spesielt overvektig", relativt slank egentlig. Bare sånn til etteretning, altså. Lavkarbo er nemlig genialt sånn sett, det er vektregulerende, sånn at det skal en del til før du blir undervektig. Gitt at du spiser fornuftig. Men med det sagt så er et lavkarbokosthold i en eller annen form bra for alle!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fett/proteiner/karbo Jonblund Spis deg ned i vekt med Skaldeman 15 29-07-11 23:02
Fett og proteiner ga ikke vektøkning, men det gjorde fett og sukker LenaBeatrice Lavkarbo generelt 13 11-12-09 20:10
Sukker + fett = fett, proteiner + fett = lett! grotingeling Generell ernæringsdebatt 1 11-12-09 09:25
Hvor mange karbo og hvor mye fett pila Spørsmål og svar 16 17-11-09 13:13
% fordeling av karbo, proteiner og fett? nalana Lavkarbo generelt 3 18-09-04 00:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no