![]() |
#1 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Sep 2010
![]() |
KarbohydraterLurer på hva som er forskjellen på sukkerarter og sukkeralkoholer? Ser på sukkerfri sjokolade, der står 50 g karbohydrater hvorav 0,5 sukkerarter og 48 sukkeralkoholer.. hva vil det si? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 30
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: KarbohydraterSukkeralkoholer er søtningsstoff som man kan trekke fra det totale antall karbohydrater. Sukkerarter, derimot, er sukker (om jeg husker rett), og skal ikke trekkes fra. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Medlem siden: May 2010
Sv: Karbohydrater
Ikke for å virke pirkete, men jeg ville bare minne om at det ikke er alle sukkeralkoholer som kan trekkes fra. Mange bruker regelen om at sukkeralkoholer som slutter på "ol" kan trekkes fra, men dette gjelder f.eks ikke sukkeralkoholet sorbitol. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 30
Sv: Karbohydrater
Veldig godt poeng! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Karbohydrater, vs karbohydrater av sukkerarter | SiriHelene | Lavkarbo generelt | 1 | 28-03-11 13:30 |
Mat og karbohydrater | araber123 | Ketolysekuren | 5 | 04-11-10 21:33 |
Karbohydrater - de gode karbohydrater | kjett | Lavkarbo generelt | 12 | 22-07-10 16:43 |
Ang. karbohydrater ... | Mamma til 2 | Spis deg ned i vekt med Skaldeman | 20 | 01-02-08 14:57 |
For mye karbohydrater?! | pandalakris | Vedvarende vekttap | 11 | 08-12-04 11:31 |