Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: May 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 45
![]() |
![]() Hva savner dere mest? Og hvordan erstatter dere det?Hva savner dere mest? Og hvordan erstatter dere det?
![]() |
![]() |
#2 |
Juniormedlem
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
Sv: Hva savner dere mest? Og hvordan erstatter dere det?Savner mest Opera mints, tyggis og meny boller+ fanta |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2011
![]() ![]() |
Sv: Hva savner dere mest? Og hvordan erstatter dere det?baguetter, rundstykker etc og nå til påske savner jeg veldig påskeegg med marispan fra Anton Berg |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 40
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva savner dere mest? Og hvordan erstatter dere det?Savner ikke noen spesifikke matretter, men savner 'lettheten' av et HC-kosthold - det å kunne gå inn i en butikk og bare plukke med seg noe i farten.
Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten. ~*~ Sist redigert av Kitsu : 20-04-11 kl 01:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
![]() |
Sv: Hva savner dere mest? Og hvordan erstatter dere det?Kitsui: Det henger jeg meg på ja, akkurat den lettvinte biten... For mitt vedkommende er jeg blitt avhengig av varmeskap. (kylling og karbonader, kotelett) er bedre enn pølse i lompe f eks..
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 62
Sv: Hva savner dere mest? Og hvordan erstatter dere det?Frukt, når jeg er ferdig slanka og skal vedlikeholde er det frukt som skal innføres. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Alder: 34
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva savner dere mest? Og hvordan erstatter dere det?Jeg savner ikke så veldig mye, annet enn friheten til å ikke bry meg en tanke en gang om hva jeg pytter i munnen.. men jeg kjenner at jeg savner banan og andre frukter, bananwok og andre middager jeg laget ofte før.. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketose
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 56
![]() ![]() |
Sv: Hva savner dere mest? Og hvordan erstatter dere det?Savner i grunn frukt mest. Appelsiner spesielt, spiser en del bær - men når jeg er ferdigslanket skal jeg innføre en appelsin om dagen (og håpe at det fungerer)
Kaffe, isbiter, fløte og evt. litt søtning i blender. Fungerer supert |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva savner dere mest? Og hvordan erstatter dere det?
Har prøvd |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Hvor: Røyken
Alder: 42
![]() |
Sv: Hva savner dere mest? Og hvordan erstatter dere det?Jeg savner mest modern's hjemmelagde lørdagsmat, enten pizza, pølsehorn eller chili. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketogent LCHF, stort sett ;)
![]() |
![]() |
#11 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 57
![]() ![]() |
Sv: Hva savner dere mest? Og hvordan erstatter dere det?Savner ikke noe spesielt jeg. Det er jo som oftest en grunn for at vi begynner å spise lavkarbo mat. Ønske om å gå ned i vekt, bedre helse etc.... da er det jo ofte de tingene vi "savner" som faktisk gjorde oss overvektige eller syke. "koste" meg med god gammeldags sprø pizza før helgen
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 54
![]() |
Sv: Hva savner dere mest? Og hvordan erstatter dere det?Femte dag: ferskpresset appelsinjuice som jeg pleide å drikke ett glass av hver morgen... Pære, banan, nybakt brød, IS!!! Og etterhvert kommer jeg til å savne tempura maki. Jeg liker sashimi best heldigvis men tempura maki? Mmm! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Hva savner dere mest? Og hvordan erstatter dere det?Hva jeg savner: Lakris. Hva jeg erstatter den med: Uerstattelig.
![]() |
![]() |
#14 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
![]() |
Sv: Hva savner dere mest? Og hvordan erstatter dere det?Jeg kjenner jeg savner spaggethi litt av og til: |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og styrketrening
![]() |
![]() |
#15 |
Juniormedlem
![]() |
Enig, blomkål i div utførelser synes jeg også blir kvalmende, eneste jeg har laget som faktisk er bedre en den Norske utgaven med poteter og mere lik orginalen er mossaka med aubergine.
![]() |
![]() |
#16 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva savner dere mest? Og hvordan erstatter dere det?Kaffedrikker med melk og evt litt smakssirup er vel kanskje det jeg savner mest, eller i alle fall oftest, siden jeg liker å sitte på café, men da blir det jo med svart kaffe eller en americano. Lager erstatninger hjemme av eggemelk (søk etter oppskrift) eller kokosmelk. En god iskaffe har jeg ennå ikke klart å sette sammen, men nå mistenker jeg også at Tine sin cappucino-iskaffe ikke ville smakt så godt som jeg "tror", heller.
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem
![]() |
Sv: Hva savner dere mest? Og hvordan erstatter dere det?Jeg jukset meg til en kvart iskaffe fra tine forrige uke (satt i forelesinger fra 9 - 18 så var helt pumpa. MEN den var ikke så god som jeg hadde drømt om, den var slettes altfor SØT. :sjokk:
![]() |
![]() |
#18 |
Gjest
|
Hjelper det ikke med store IFA (lakris i pose)heller? De er jo lov for de fleste her inne etter hva jeg har skjøt....? |
![]() |
![]() |
#19 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Morsomt så forskjellige vi er! Selv Lille Gubben som slett ikke går på lavkarbo har fått helt dilla på min blomkålmos og vil heller ha det enn poteter til både kjøttkaker, koteletter og fiskekaker!
![]() |
![]() |
#20 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
![]() ![]() |
Sv: Hva savner dere mest? Og hvordan erstatter dere det?Jeg savner akasiehonning på blåmuggosten min, men klarer meg fint uten også. Og så pistasjnøtter. Og baileys. ^^
![]() |
![]() |
#21 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Hva savner dere mest? Og hvordan erstatter dere det?Sitter her og ser på svarene deres og samtidig ser jeg på hvor lengne dere har vært medlemmer. Kan nesten se det på svarene hvor legne folk har holdt på med lavkarbo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Juniormedlem
![]() |
Nei, det MÅ være Big Ben eller lakrisbåter
![]() |
![]() |
#23 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Sv: Hva savner dere mest? Og hvordan erstatter dere det?Selv etter 2,5 år på lavkarbo er denne lista lang.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Juniormedlem
![]() |
Det er egentlig ikke blomkålen sin skyld
![]() |
![]() |
#25 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Jeg ble en gang dårlig etter å ha spist spekeskinke, vet ikke om det var skinka som gjorde det, men det førte til at jeg ikke engang klarte tanken på spekeskinke uten å bli kvalm i mange år etterpå.
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Hva savner dere mest å spise? | Tiril77 | Atkins kosthold | 65 | 15-03-11 20:19 |
Hvordan fant dere ut hvilken filosofi dere skulle følge? | Titti | Lavkarbo generelt | 18 | 24-11-06 11:58 |