Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Lavkarbobrød uten melkeprodukter?

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-04-11, 11:27   #1
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Lavkarbobrød uten melkeprodukter?

Det er veldig vanskelig å være på lavkarbodiett når man skal holde seg unna melk, det er nesten så jeg tror at det ikke går? Finnes det brødoppskrifter uten melkeprodukter?

Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 23-04-11, 12:00   #2
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Lavkarbobrød uten melkeprodukter?

Jeg kan i alle fall anbefale deg Nannahs supergode knekkebrød

De er uten meieriprodukter, og er skikkelig gode

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 23-04-11, 12:39   #3
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbobrød uten melkeprodukter?

p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal { margin: 0cm 0cm 0.0001pt; font-size: 12pt; font-family: "Times New Roman"; }.MsoChpDefault { font-size: 10pt; }div.WordSection1 { page: WordSection1; } Brød

5 store egg
ca 1/2 dl olje
3 ts bakepulver
3 ts sukrin
1 ts salt
2 ss fiber husk
2 ts johannesbrødkjernemel
100g mandelmel
150 g revet squash (den grønne)
40 g linfrø

I tillegg til det, enten -

Tilsett ca 110 g malte nøtter eller frø


Hiver først oppi alle frøene i food prosessoren og når dem er moste tilsetter jeg resten.

La det stå 10 - 15 min. Johannesbrødkjernemelet og fiberhusken må ha litt tid til å virke.
Deretter tar du alt oppi en brødform (ca 1,5 liter) som er foret med bakepapir. Press det ned og glatt godt over overflaten.

Sett inn brødet på 180 g. La det stå ca 25 min.
Skru ned varmen til 150 g. La brødet stå ca 40 min.
Ta ut brødet, ta det ut av formen og fjern bakepapiret. Legg tilbake i ovnen på rist. Skru opp igjen til 180 g, la stå i 15 - 20 min.

Holder 3-4 dager på benken [IMG]file:///Users/Karianne/Library/Caches/TemporaryItems/msoclip/0clip_image002.gif[/IMG]

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=squash

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 23-04-11, 14:21   #4
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Lavkarbobrød uten melkeprodukter?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Det er veldig vanskelig å være på lavkarbodiett når man skal holde seg unna melk, det er nesten så jeg tror at det ikke går? Finnes det brødoppskrifter uten melkeprodukter?

Vi er flere her inne som må holde oss unna melk i større eller mindre grad, så det går definitivt an!!
Nå har du fått noen fine oppskrifter på brød, slik du spurte om, men skulle det være noe mer du lurer på ang det å leve lavkarbo og melkefritt, er det bare å spørre, så skal vi svare så godt vi kan

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 23-04-11, 14:39   #5
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbobrød uten melkeprodukter?

Jeg spiser lavkarbo uten melk, egg, gluten, soya, høy oksalat matvarer (det betyr en del grønnsaker forsvinner + alle former for nøtter) samt at jeg må unngå di og poly sakkarider.

Men jeg klarer meg fint jeg

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 19:13   #6
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Lavkarbobrød uten melkeprodukter?

Kanskje feil tråd, men prøver meg likevel, hvilke av kostholdsfilosofiene er enklest uten melk?

Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skaldeman uten melkeprodukter ??? JeanneJ Spis deg ned i vekt med Skaldeman 0 16-03-10 14:32
Dip uten melkeprodukter? guro Spørsmål om matvarer og oppskrifter 13 10-11-09 15:39
Ketolyse uten melkeprodukter? Kokkosbolla Ketolysekuren 20 08-01-08 20:59
Uten melkeprodukter? Kokkosbolla Ketolysekuren 3 26-08-07 08:09
Skaldeman uten melkeprodukter Siljevanilje Spis deg ned i vekt med Skaldeman 23 28-01-06 23:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no