Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kan man drikke lavkarboøl hver helg?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 25-04-11, 20:58   #26
lillemy01
Medlem

lillemy01 sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
lillemy01 er på en erverdig vei

Sv: Kan man drikke lavkarboøl hver helg?

Jeg røyker ikke og drikker veldig lite alkohol samt fester veldig lite. Så om jeg nå drikker en eller to cider i helgen spiller ingen rolle i det hele tatt. det lille alkoholet som er i cider kan neppen være så uaftelig stor gift til kroppen, drikker ikke akkurat en flaske vodka hver helg heller.

lillemy01 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 21:06   #27
Frøken Scott
Medlem

Frøken Scott sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Buskerud
Frøken Scott har en fantastisk aura rundt segFrøken Scott har en fantastisk aura rundt seg

Carisma:

At du, og venninna di for den saks skyld, sliter med å takle alkohol betyr ikke at det er usunt for alle, vettu - anekdoter er ikke særlig holdbare som bevis

Og joda - det finnes forskning på at et moderat (merk deg at jeg ikke sa hyppig) alkoholinntak er sunt. Her et eksempel:

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.4474217

Frøken Scott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Teller kh og kalorier Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 21:11   #28
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvis det å ikke drikke alkohol kvalifiserer som å ikke ha et liv, er det mange som sliter. Jeg drikker veldig sjelden selv om jeg ikke er gravid, nettopp fordi jeg merker at det går ut over kroppen, og vektnedgangen. Og i tillegg påvirker det psyken.
Jeg hadde nettopp denne diskusjonen med ei veninne som har fått målt høye leververdier for noen uker siden. Hun vet også veldig godt at selv om hun lever sundt (tilnærmet lavkarbo), så er det alkoholinntaket som gjør at kroppen fortsatt sliter.
Det trådstarter spør om er om man kan drikke lavkarboøl hver helg. Jeg mener nei, fordi det vil ha uheldige effekter både i forhold til kuren, og i forhold til kroppen generellt. Det finnes ingen forkning som viser at alkohol er sundt for kroppen (særlig ved hyppig inntak), og om man ønsker å legge om til en sunnere livsstil forstår jeg ikke hvorfor man velger å holde på noe så ødeleggende.

Vel, deg om det. Ingen påstår at alkohol i seg selv er ensidig bra, men jeg vet med meg selv at jeg ikke har det noe bedre når jeg har lengre perioder uten noe akohol. Om du seriøst tror at jeg definerer livet mitt ut fra hvorvidt jeg drikker eller ikke, så kjenner du meg sørgelig dårlig. Men igjen kjenner jeg deg godt nok i forumssammenheng til å skjønne at du som vanlig bruker ytterpunktene for å provosere litt, og at du langt i fra er noen puritaner på alle områder i livet selv. Jeg vet at jeg uansett er langt sunnere nå enn da kostholdet mitt var på tur, hvilket sikkert andre sliter mer med enn litt vin nå og da ...

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 21:18   #29
Maylinn26
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 40
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Men så fint for meg da, at jeg har gått ned så godt som alt av overvekta mi og per i dag har normale insulinverdier! More vine for me!

Gammel 25-04-11, 21:26   #30
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Frøken Scott, her.

At du, og venninna di for den saks skyld, sliter med å takle alkohol betyr ikke at det er usunt for alle,

Såvidt meg bekjent sliter alle kropper med å takle alkohol, den er tross alt en gift. At noen av oss får utslag tidligere enn andre kan jo være, men før eller senere vil alle merke det ved så hyppig inntak som ukentlig.

Gammel 25-04-11, 21:30   #31
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Jeg sprekker aldri på høykarbomat, tar så godt som aldri noen omveier, jeg spiser kun når jeg er sulten, jeg rører ikke aspartam, halvfabrikata, herda oljer og ikke bruker jeg dop. Jeg tror jeg kan håndtere litt gift i form av alkohol nå og da. La for all del den som er perfekt slenge noen steiner i min retning. Om jeg lever litt kortere på grunn av det, hva så? Jeg er innmari glad i rødvin, ikke bare rusen, men smaken av det, og det handler igjen om noe så banalt som livskvalitet. Så lenge jeg ellers er så rigid som jeg faktisk er, så ser jeg ikke helt problemet. BTW; Leververdiene mine er finfine. Nok en anektode som ikke betyr stort, men det er nå tilfelle!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 21:45   #32
Trj
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Det irriterer vettet av meg at jeg ikke klarer å finne igjen en nettartikkel om hvor god kroppen er til å rense seg etter alkoholinntak. Den var på en seriøs side og det var medisinere som uttalte seg.

Nok om det. Jeg skal fortsette med min nytelse av vin i alle kulører.

Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Drikke mye, flyr på do hver natt...hjelp? Sorgfri Lavkarbo generelt 3 01-09-10 08:34
Lavkarboøl testet av VG StineK Generell diskusjon 32 10-06-10 23:54
Har de lavkarboøl i Tyskland? aslaug Spørsmål og svar 4 26-06-09 21:20
Lavkarboøl novise Ketolysekuren 22 12-02-09 16:30
Jeg sprekker hver helg nå !!! Ruska Induksjonen 8 22-03-05 08:03

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:19.