Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Noen som forstår seg litt på "greens"- supermat?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-05-11, 08:58   #1
inot
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 21
inot er på en erverdig vei

Noen som forstår seg litt på "greens"- supermat?

jeg begynte å ta dette for ca 14 dager siden, om morgenen på tom mage. Etter en liten uke begynte tydeligvis avgiftningen, hver dag etter lunsj ble jeg sittende på do i 2-3 timer, med tilhørende smerter i magen - avføringen var bare vatten. Etter noen dager reduserte jeg litt på mengden, og ble kanskje litt bedre. I går økte jeg dosen litt igjen(samtidig som deet var en annen sort) og jeg ble liggende på badegulvet i 2 timer - helt ute av stand til å gjøre noe ca. 3-4 timer etter inntak, med kvalme og mageknip, skikkelig diare og trang til å kaste opp. Idag har jeg ikke turt å ta noe, og begynner å lure på om dette ikke er noe for meg... Jeg fikk fjernet galleblæren for en tid tilbake, kan dette være noe av grunnen? Eller er dette normalt?

__________________


inot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 09:36   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Noen som forstår seg litt på "greens"- supermat?

Hvor mye tar du av gangen?

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 09:41   #3
ElisaT
Medlem
 
ElisaT sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 383
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Sv: Noen som forstår seg litt på "greens"- supermat?

Hva slags "greens" tar du? Jeg tar MultiGreen fra Green superfood og Spirulina sammen, tar det ofte til lunsj, for det passer meg best.

Har ikke merket noe av det du nevner, hverken utrenskning eller mageknip, kanskje du skal prøve å ta en liten dose i forbindelse med mat? På min boks står det ikke noe om hverken det ene eller det andre i forhold til måltider ol.

Eller rett og slett droppe å ta det, det er vel ikke verdt det når du får så mye vondt ?

__________________
Best som gjest!
ElisaT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 09:48   #4
inot
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 21
inot er på en erverdig vei

Sv: Noen som forstår seg litt på "greens"- supermat?

De første jeg begynte med var porsjonsposer, typen: Amazing grass - Greens super food. Den inneholder hvetegress, spirulina, chlorella, goji, acai +++++++ en slik porsjon er 8 gram.

Helt enig i at slike plager er det absolutt ikke verdt, men håpte kanskje det skulle være forbigående....

__________________


inot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 09:50   #5
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Noen som forstår seg litt på "greens"- supermat?

Hva med å prøve halvparten som du posjonerer ut frem til lunsj?

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 09:52   #6
inot
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 21
inot er på en erverdig vei

Sv: Noen som forstår seg litt på "greens"- supermat?

Litt vanskelig å porsjonere utover synes jeg, da jeg synes det smaker så fælt at jeg holder meg for nesen og styrter alt i en omgang Blander det i vann, da jeg ikke finner noen andre gode alternativer uten KH.
Men skal det virkelig være slik?

__________________


inot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 12:05   #7
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Noen som forstår seg litt på "greens"- supermat?

Acai og gojibær er jo ikke noe slags gress. Det er veldig mye konsentrert næring i dette produktet, tydeligvis, og det kan godt være at det virker altfor sterkt for noen. Kanskje tåler du ikke noe av det, og reagerer derfor ekstra sterkt. Slike reaksjoner som du beskriver anser i hvert fall ikke jeg som noe positivt. Om du har tro på og vil prøve en slags type gress, f.eks. hvetegress eller byggress, så kan du jo prøve det i forsiktige mengder. Selv synes jeg byggress smakte helt greit rørt ut i vann, men jeg merket lite eller ingen effekt av det. Andre merker svært gode helsemessige effekter, så vi er nok forskjellige.

__________________
Maninas metode
Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 15:02   #8
herregud
Medlem
 
herregud sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 227
herregud er en juvelherregud er en juvelherregud er en juvel

Sv: Noen som forstår seg litt på "greens"- supermat?

Jeg vet ikke noe om greens. men jeg hadde aldri spist 2 ganger av mat som gav meg de reaksjonene der. De var heftige. Minner om ren forgiftning

__________________


herregud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 15:52   #9
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som forstår seg litt på "greens"- supermat?

Opprinnelig lagt inn av inot, her.

jeg begynte å ta dette for ca 14 dager siden, om morgenen på tom mage. Etter en liten uke begynte tydeligvis avgiftningen, hver dag etter lunsj ble jeg sittende på do i 2-3 timer, med tilhørende smerter i magen - avføringen var bare vatten. Etter noen dager reduserte jeg litt på mengden, og ble kanskje litt bedre. I går økte jeg dosen litt igjen(samtidig som deet var en annen sort) og jeg ble liggende på badegulvet i 2 timer - helt ute av stand til å gjøre noe ca. 3-4 timer etter inntak, med kvalme og mageknip, skikkelig diare og trang til å kaste opp. Idag har jeg ikke turt å ta noe, og begynner å lure på om dette ikke er noe for meg... Jeg fikk fjernet galleblæren for en tid tilbake, kan dette være noe av grunnen? Eller er dette normalt?

Skal du ha alt dette fettet som ketolyse har da når du har fjernet galleblæren? Trodde at du måtte være forsiktig med fettet etter en slik operasjon jeg Kan problemet ligge der, eller spiste du etter ketolyse dietten før du fikk problemer med magen?

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 11:36   #10
inot
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 21
inot er på en erverdig vei

Sv: Noen som forstår seg litt på "greens"- supermat?

Har vært på ketolyse snart 1 år nå, er vel mer eller mindre gått over til lindberg nå. Men når det gjelder inntak av fett og mangel på galleblære har s gått veldig bra, var ganske spent på det selv...

__________________


inot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 12:27   #11
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Noen som forstår seg litt på "greens"- supermat?

Du har startet med for høy dose, du skal trappe forsiktig opp. Ville nok hvertfall halvert mengden og tatt den en uke før jeg trappet forsiktig opp.

Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 12:53   #12
inot
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 21
inot er på en erverdig vei

Sv: Noen som forstår seg litt på "greens"- supermat?

I dag har jeg igjen prøvd meg på en kvart porsjon. Nå sitter jeg her med kvalme og mageknip Nå har jeg herved gitt opp dette!!

__________________


inot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 14:14   #13
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Noen som forstår seg litt på "greens"- supermat?

Uff, det hørtes ikke bra ut Det høres nesten ut som det er noe du ikke tåler i det produktet, eller at produktet har blitt dårlig på en eller annen måte. Hvis du ved en senere anledning skulle ønske å prøve deg på grønt pulver eller annet "superfood" igjen, så tror jeg du burde prøve det i rene former (altså rent byggress, ren spirulina), fremfor blandingsprodukter. Så er det lettere å se hva du evt reagerer på

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen som praktiserer "spisedag",eller "karbo-måltid"? Borealis Lavkarbo generelt 4 02-11-10 14:14
Hjelp! Erstatninger for "rask" mat når du er litt sulten, som et eple, en gulrot balloon Lavkarbo generelt 12 17-01-09 22:05
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 10:59
Vil noen "nille" litt med meg neste uke? tullann Ketolysekuren 45 11-09-07 09:46
Litt matlei....... Er det noen som har en "godtedag"? Lining Lavkarbo generelt 7 27-03-06 11:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no