Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

For "flink", trenger tips til å få i meg mer sunne karber

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-05-11, 21:59   #1
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

For "flink", trenger tips til å få i meg mer sunne karber

Jeg får ofte i meg lite karbohydrater (hvem hadde trodd det), ligger rundt 10 g daglig. Skulle gjerne ha hatt det litt høyere, men er så usikker på hva jeg skal spise. Synes jeg spiser alt som er anbefalt i boka, jeg har en bra fordeling og alt, men fortsatt er det litt få gram.

Hva spiser dere andre som får opp karbohydratinnholdet?

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 22:12   #2
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: For "flink", trenger tips til å få i meg mer sunne karber

Ligger under ti jeg.. Har mao samme problem som du. Tror jeg skal pøse på med mer grønnsaker. Squash, asparagas, paprika og sopp funket litt i dag, dersom jeg spiser mer i morra så går jeg sikkert opp noen kh til..

Er det farlig/ødeleggende å ha for lite karbs over en lengre tid?

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 22:17   #3
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: For "flink", trenger tips til å få i meg mer sunne karber

Grønnsaker er vel den beste måten å øke karbohydratene på. Spiser du lite grønnsaker kanskje?

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 22:18   #4
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: For "flink", trenger tips til å få i meg mer sunne karber

Kanskje du kan finne litt inspirasjon i denne fine samletråden for grønnsaksretter?

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 22:18   #5
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: For "flink", trenger tips til å få i meg mer sunne karber

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Jeg får ofte i meg lite karbohydrater (hvem hadde trodd det), ligger rundt 10 g daglig. Skulle gjerne ha hatt det litt høyere, men er så usikker på hva jeg skal spise. Synes jeg spiser alt som er anbefalt i boka, jeg har en bra fordeling og alt, men fortsatt er det litt få gram.

Hva spiser dere andre som får opp karbohydratinnholdet?

Hvorfor skal du ha mer kh

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 22:34   #6
Catwoman
Seniormedlem
 
Catwoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 52
Innlegg: 12.815
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Sv: For "flink", trenger tips til å få i meg mer sunne karber

Det anbefales jo 15-20 gr karbo per dag på Ketolyse Og det er ingen grunn til og ligge under det. " Pøs" på med næringsrike grønnsaker

__________________



Catwomans Schratchpost!
Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;) Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 23:09   #7
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: For "flink", trenger tips til å få i meg mer sunne karber

Opprinnelig lagt inn av Catwoman, her.

Og det er ingen grunn til og ligge under det.

Åjodda Om jeg spiser for mye grønnsaker blir jeg super "fysen", blir liksom ikke mett "nok" om jeg har mye grønnsaker ved siden av. Pussige greier, kanskje litt vel karbofølsom? (litt på sidelinja)

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 23:21   #8
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: For "flink", trenger tips til å få i meg mer sunne karber

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Åjodda Om jeg spiser for mye grønnsaker blir jeg super "fysen", blir liksom ikke mett "nok" om jeg har mye grønnsaker ved siden av. Pussige greier, kanskje litt vel karbofølsom? (litt på sidelinja)

Kjenner meg igjen der, blir det for mye grønnsaker på tallerkenen så føles det ut som om magen blir fyllt opp for mye av det, så det ikke er plass til nok proteiner og fett, og da kan jeg lett reagere med å bli fort sulten igjen, eller litt "fysen".

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 23:24   #9
FrustrertFrøken
Medlem
 
FrustrertFrøken sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 75
FrustrertFrøken er på en erverdig vei

Sv: For "flink", trenger tips til å få i meg mer sunne karber

Oi, det visste jeg ikke! Jeg har holdt meg til rundt 5 om dagen :O

__________________
FrustrertFrøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 23:32   #10
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: For "flink", trenger tips til å få i meg mer sunne karber

Opprinnelig lagt inn av Unnimoor, her.

Oi, det visste jeg ikke! Jeg har holdt meg til rundt 5 om dagen :O

Jeg bare undrer litt, er nysgjerrig, regner du med karbo fløte, rømme og sånne ting da?

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 23:36   #11
FrustrertFrøken
Medlem
 
FrustrertFrøken sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 75
FrustrertFrøken er på en erverdig vei

Sv: For "flink", trenger tips til å få i meg mer sunne karber

Opprinnelig lagt inn av LenaBeatrice, her.

Jeg bare undrer litt, er nysgjerrig, regner du med karbo fløte, rømme og sånne ting da?

Ja Har nesten bare spist rent kjøtt og ost.. Vet jeg ikke burde det, men jeg har hatt så utrolig dårlig matlyst i det siste.. Men jeg jobber med det

__________________
FrustrertFrøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 23:44   #12
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: For "flink", trenger tips til å få i meg mer sunne karber

Opprinnelig lagt inn av Unnimoor, her.

Ja Har nesten bare spist rent kjøtt og ost.. Vet jeg ikke burde det, men jeg har hatt så utrolig dårlig matlyst i det siste.. Men jeg jobber med det

OK, da skjønner jeg.
Men du, sånn har jeg det til tider også, blir lite grønt i perioder, som jeg egentlig er veldig glad i.
Men, så går det over igjen og jeg spiser mer grønnsaker :-)

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 23:53   #13
FrustrertFrøken
Medlem
 
FrustrertFrøken sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 75
FrustrertFrøken er på en erverdig vei

Sv: For "flink", trenger tips til å få i meg mer sunne karber

Opprinnelig lagt inn av LenaBeatrice, her.

OK, da skjønner jeg.
Men du, sånn har jeg det til tider også, blir lite grønt i perioder, som jeg egentlig er veldig glad i.
Men, så går det over igjen og jeg spiser mer grønnsaker :-)

Ja, jeg har det litt sånn nå Jeg får bare ta meg sammen å spise det uansett Motivasjonen er virkelig der heldigvis

__________________
FrustrertFrøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 00:00   #14
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: For "flink", trenger tips til å få i meg mer sunne karber

Opprinnelig lagt inn av Unnimoor, her.

Ja, jeg har det litt sånn nå Jeg får bare ta meg sammen å spise det uansett Motivasjonen er virkelig der heldigvis

Tror ikke man tar skade av slike perioder jeg, viktigere da å se på kostholdet som helhet over litt tid, det er nå min mening :-)

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 08:09   #15
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: For "flink", trenger tips til å få i meg mer sunne karber

Synes jeg spiser en del grønnsaker, men kan jo prøve å få i meg mer.

Hvorfor jeg vil ha flere? Fordi jeg er skikkelig matlei, vekta står bomstille og jeg har lyst å gi opp det hele. Kanskje jeg rett og slett trenger flere karber både for å trives og for å orke å fortsette, jeg håper hvertfall at det skal gjøre susen.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 08:48   #16
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: For "flink", trenger tips til å få i meg mer sunne karber

Om man setter seg ned og setter sammen etpar dagsmenyer er det faktisk ikke så vanskelig å komme oppi 15-20 karbohydrater.

200 gram brokkoli med en god fløtesaus ved siden av kjøtt til middagen..Bringebær til dessert... og så passe på å ha litt salat og agurk osv til dagens øvrige måltider...

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 08:56   #17
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: For "flink", trenger tips til å få i meg mer sunne karber

Jeg elsker paprika, rød, gul og orange De er litt mere kh i enn den grønne, men er med å gjøre salaten vedig frisk og næringsrik. Jeg peiser på med litt mere paprika, også til frokosten, som består av mere egg og kjøtt, hvis jeg tenker at jeg bør få i meg mere kh.

Altså bruk litt grønsaker med litt mere kh for å øke kh mengden. Dette trenger da ikke å øke volumet på maten.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 09:31   #18
Catwoman
Seniormedlem
 
Catwoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 52
Innlegg: 12.815
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Sv: For "flink", trenger tips til å få i meg mer sunne karber

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Åjodda Om jeg spiser for mye grønnsaker blir jeg super "fysen", blir liksom ikke mett "nok" om jeg har mye grønnsaker ved siden av. Pussige greier, kanskje litt vel karbofølsom? (litt på sidelinja)

Nå trenger jo ikke alle 15-20 gr komme fra grønnsaker da
Det jeg mente er at på ketolysekuren er det ingen grunn til og ligge under anbefalte karbogrense.

__________________



Catwomans Schratchpost!
Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;) Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 09:38   #19
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: For "flink", trenger tips til å få i meg mer sunne karber

Opprinnelig lagt inn av Catwoman, her.

Nå trenger jo ikke alle 15-20 gr komme fra grønnsaker da
Det jeg mente er at på ketolysekuren er det ingen grunn til og ligge under anbefalte karbogrense.

Forstod hva du mente, men for meg spiller det faktisk ingen rolle hvor karbene kommer fra, mye karber som i 15-20, gjør meg superfysen og "stresset" sulten
Men, er selvsagt enig med deg i at det ikke er noen grunn til å ligge lavt på karber, man er ikke mer "flink" av den grunn

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 09:51   #20
AntoniaM
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 110
AntoniaM er ny på veien

Sv: For "flink", trenger tips til å få i meg mer sunne karber

Jeg prøver å tilpasse bruken av grønnsaker etter sesongen - da får jeg litt variasjon i kosten og jeg utnytter ressursene når de er på det beste.

Nå om dagen er fersk asparges (kuttet i skiver er den f eks utmerket i wok) og ny kål som er tilgjengelig. Om ikke lenge kommer den norske blomkålen i butikken - den er mye bedre enn importert (som regel).

Dessuten har jeg gasset meg i gratis brennesle og skvalderkål - det er ubegrensede mengder av disse flotte grønnsakene rett utenfor hagegjerdet mitt.

AntoniaM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 11:38   #21
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: For "flink", trenger tips til å få i meg mer sunne karber

Opprinnelig lagt inn av LenaBeatrice, her.

Kjenner meg igjen der, blir det for mye grønnsaker på tallerkenen så føles det ut som om magen blir fyllt opp for mye av det, så det ikke er plass til nok proteiner og fett, og da kan jeg lett reagere med å bli fort sulten igjen, eller litt "fysen".

Aha opplevelse på meg nå kan du si Virkelig altså....... du og du hva man lærer på lavkarbo.no

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 11:46   #22
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: For "flink", trenger tips til å få i meg mer sunne karber

Jeg også opplever det som LenaBeatrice beskriver, men i det siste har jeg bare spist meg mett og så lagt resten i kjøleskapet frem til jeg ble fysen igjen. Da spiser jeg resten av middagen. Smart eller ikke smart?

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 12:14   #23
cola
Juniormedlem
 
cola sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 34
cola er på en erverdig vei

Sv: For "flink", trenger tips til å få i meg mer sunne karber

Jeg syntes jeg må holde igjen på grønnsakene... men så er jeg glad i salat, med løk, tomat, agurk da.. og spiser agurk og tomat mellom måltidene når jeg har lyst på noe. kan lett fordøye en boks med cherrytomater

__________________


cola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 19:37   #24
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: For "flink", trenger tips til å få i meg mer sunne karber

Den jevne vektnedgangen (stort sett ned hele tida, men i rykk og napp når det gjelder antall g pr. uke) fikk først fart på seg når jeg var nøye på nok GODE grønnsaker hver dag, og så nært opp som mulig mot 15 g karbo pr. dag. Løk og tomater begrenser jeg, det har stort sett vært som smakstilsettinger. Spiser litt mer av det nå, fordi jeg forsøker å justere karboinntaket enda litt opp. Broccoli og blomkål metter fantastisk og er fulle av gode næringsstoffer, samtidig fiberrikt - godt for magen. Også er det jo aspargestid nå.

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
"Sunne godterier" sunnereliv Dr Lindbergs 7 10-04-10 23:24
Hvor mange karber innholder et "vanlig" kosthold Gabben Spørsmål og svar 7 15-05-09 15:36
Hvordan telle karber i "karbfri" mat LilleVille Lavkarbo generelt 2 09-10-06 16:07
Å innta "mengder" med fett - hvor få karber? mofe Lavkarbo generelt 13 30-01-06 17:25
Hvor lenge etter at man har spist for mye karber "detter man ut" av ketosen? bride2be Lavkarbo generelt 8 20-10-05 10:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no