Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Flere som skal begynne 1. mai?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-05-11, 19:12   #226
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Hei dere! Her hører jeg hjemme jo!

Har prøvet sticks to ganger og fått utslag så jeg er visst i ketose. Jeg trenger å drikke mer skjønner jeg (er tørst hele tiden og hele huden er kjempetørr) enda jeg drikker 1,5-2l om dagene. Så i dag prøver jeg å helle nedpå 3l. Bruker diett.no jeg også- det er så utrolig greit å kunne skrive inn alt og få det ferdig utregnet!

Startet med lavkarbo (under 50) 19. April. Har prøvet å lære meg sakene og 1.mai ble det ketose retningen på meg. Trenger å lese mer kjenner jeg.. Har gått ned 3,6 kg siden oppstart, merker ingenting til den dårlige ånden (er det rart?) og ser ikke at jeg krymper i cm heller, men jeg ser at jeg har noe mindre vann i kroppen. Yey!

Ser frem tilå følge dere videre!

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 19:20   #227
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Så bra du har funnet ut du vil prøve ketolyse Lucifine
Heldig du er som har sluppet unna ånden som går, den er ikke kjekk.

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 19:46   #228
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Kanskje jeg har det uten å vite det?? *skrekkoggru*

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 19:49   #229
caramba
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Nannestad
Innlegg: 92
caramba er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Innom tråden og leser ser ut som mange har fått en bra start og gått ned flere kilo, dere er flinke Får sååå lyst å veie meg, hadde jeg hatt vekt hadde jeg nok vært på den seint og tidlig. Syns jeg ser endring på kroppen, men blir kanskje litt lurt av at jeg har solet meg endel og blitt brun, og da ser kroppen bedre ut. Tok bilde av meg da jeg startet 28 april, og skal ta nytt bilde 1 juni. Lever i spenning fram til da, hehe.

caramba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 20:33   #230
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Om man kan spise for lite karbohydrater? MÅ man spise 15-20 om dagen?

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 20:56   #231
kattungen
Medlem
 
kattungen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 36
Innlegg: 367
kattungen er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

Om man kan spise for lite karbohydrater? MÅ man spise 15-20 om dagen?

Det står vel i boka at man bør være ganske nærme 15 i alle fall?

__________________
Min journal



kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 23:40   #232
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Så flink du har vært Caritty!

Jeg trener litt, men ikke så mye som jeg skulle ønske. Jeg trener på roller blades med staver. Utrolig bra trening. Vi har akkurat flyttet, så jeg går veldig mye her hjemme i tillegg i forsøk på å komme i orden i huset. På det meste vil jeg gjette at det har blitt godt over en mil bare inne, så da orker jeg ikke trene i tillegg. Jeg prøver å komme meg ut på roller blades flere ganger i uka.

Jeg har hatt min beste dag på lav karbo så langt for denne gang. Jeg veide meg i morges, og nå tror jeg at jeg har gått ned litt over en kilo (fikk ikke veid meg ved start) og har bare 2,1 kg igjen. Jeg har ikke følt at jeg har forsaket noe på hele dagen! Jeg har bare koset meg, særlig med middagen. Grillmat i solveggen. Mums!

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 23:51   #233
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

Om man kan spise for lite karbohydrater? MÅ man spise 15-20 om dagen?

Har forstått det sånn at det er individuelt hvor mange karber man har mest effektiv vektnedgang på.
Jeg lurer på om jeg spiser for lite karber. Har vansker med å komme meg på 15, så jeg skal prøve å ligge bittelitt høyere, mellom 15 og 20 tenker jeg.
Også skal jeg ha valnøtter i hus hele tiden, slik at jeg kan få opp karbene fort om jeg ser det blir for lite en dag.

Det var dog ei her inne som starter kuren med å ligge på 5 karber, men hvor lenge vet jeg ikke og for hvilken grunn vet jeg heller ikke.

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 09:22   #234
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Dagens mål: spise flere grønnsaker og få opp karbnivået. :nikker:

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 12:10   #235
cola
Juniormedlem
 
cola sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 34
cola er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av Euphita, her.

Bjella: å det hørtes bra deilig ut med jentetur til varmere strøk! Du får pugge "more lettuce and vegetables please, no potatoes, rice and chips (og sikkert en please her og )"
Ja det ble litt gøy diett.no. Også kjenner jeg at jeg blir fasinert over at jeg har da ikke i meg så mye kalorier som jeg trodde jeg gjorde!

Cola: der var du gitt! Var nesten tenkt å etterlyse deg, du startet tråden også stakk av

Har blitt mindre ekkel smaken i munnen min, eller så har jeg bare vent meg på den
Nå har jeg halvannen time for meg selv mens knerten sover, vurderer å rydde garasjen så kanskje sambo får ånden over seg når han våkner etter nattarbeid og

hehe jeg er her, var bare ikke like aktiv. er mer inne å lese enn jeg skriver. er fornøyd med kuren og vektnedgangen 5,6 kilo ned nå

__________________


cola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 12:10   #236
cola
Juniormedlem
 
cola sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 34
cola er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

Dagens mål: spise flere grønnsaker og få opp karbnivået. :nikker:

Jeg må holde igjen på grønnsakene, har lett for å bli for mange karbo der

Jeg har blitt så glad i taco, hatt det to dager på rad hehe og har lyst på i dag og!!!

__________________


cola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 12:14   #237
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Hvordan krydrer du tacoen din? Vet man kan lage egen krydder, men foreløpig har jeg bare tenkt på det for det virker som stress (*lat*)

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 12:22   #238
cola
Juniormedlem
 
cola sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 34
cola er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

Hvordan krydrer du tacoen din? Vet man kan lage egen krydder, men foreløpig har jeg bare tenkt på det for det virker som stress (*lat*)

det er ikke stress i det hele tatt, og resultatet er perfekt, suuupergodt!
Tar bare alt kryddret i en skål, blander det og så er det klart til bruk
1ts salt
2ts cumin
1/2 ts koriander
1/2 ts chilipulver
1/2 ts hvitløkspulver
1 ts paprikapulver
litt pepper..

Har laget salsa og fryst ned i porsjoner, og bruker et par ss av denne hver gang: er enkel å lage, skal ikke kokes.
en boks hakka tomat
1/2 finhakka løk
1/2 finhakka paprika
1/2 finhakka chili
saften fra 1/2 lime
cayenepepper
krydder etter smak. brukte bare salt og litt pepper.
Den må stå å trekke et par timer før brukt.

Jeg spiser med 100 gram salat(elsker de ferdigpakkene med grillsalat), litt løk, et par cherrytomater, litt agurk, rømme og ost!!

__________________


cola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 13:05   #239
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Ah det hørtes godt ut Cola!
Jeg sliter med å få nok karber jeg og, mere grønnsaker ja. Også oppdaget jeg igår at det er greit å ha valnøtter i skapet

Idag fikk jeg endelig tak i sukrin, både strø og melis så da kan jeg bake kake til svigermor
Imponert over dere som går ned så mye på så kort tid! Jeg er ikke i nærheten av slik vektnedgang. Litt irriterende, men jeg har ikke tenkt å gi opp Kroppen fungerer bare så mye bedre etter at jeg begynte med lavkarbo. Kommer nok til å bli en livsstil for meg ja.

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 14:27   #240
cola
Juniormedlem
 
cola sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 34
cola er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

hvilken kake skal du bake? har lyst å bake en til 17 mai, tenkte kanskje på lavkarbo ostekake?!

På hvilken måte merker du at kroppen fungerer bedre? jeg merker at jeg er mindre trøtt og mer opplagt

__________________


cola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 14:39   #241
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

jeg vil ha en egokake til søndag jeg (konfirmasjon)

Har egg, fløte, sukrin, 100% mørk pulversjokolade, 70% mørk sjokolade, mandelmel.. hva kan jeg lage med det tro?

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 15:27   #242
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av suzeline, her.

mulig lavkarbo ja men ikke så strengt som dette blir litt kjedelig og tungvintser jo så nydelig ut når jeg sitte å slafse i meg 1 dl vispet fløteog merker også det med oppblåst mage er mye bedre nå

Nei, regna jo ikke med at du skulle fortsette med ketolyse ut livet... det er det ekstremt få som gjør. Noen finner faktisk at diverse plager blir borte når de lever ketogent, og at de vender tilbake når de øker på karbene igjen, så de fortsetter å spise ketogent selv etter at de er ferdige med slankinga.

Jeg sliter heldigvis ikke med noen slike plager, men det skal sies at jeg var et gasskraftverk av dimensjoner før, og det var det første jeg merka på lavkarbo... nemlig at jeg blei mye bedre i magen. Så for meg er det en helt klar sammenheng mellom karber og luft i magen. Merker det godt på høykarbodager.

Lavkarbo kan jo være så mangt, og det er nå det jeg har tenkt til å fortsette med resten av livet. Feeling good (og dessuten har jeg ikke så lyst til å bli feit igjen heller )

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 15:37   #243
Annne
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 134
Annne er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Lucifine: Jeg lagde denne i dag til en sommeravslutning i kveld.. Den står og kjøler seg ned nå.. Blir spennende!

http://www.kvinneguiden.no/artikler/...jokolade/89950

Jeg byttet ut sukker med sukrin og bunnen med en nøttebunn..

__________________
~Min Journal~


Annne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 18:23   #244
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

oh den ser fristende ut!

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 18:26   #245
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Skal bake Gerd's ostekake til svigermor, og New York Raspberry Swirl Cheesecake til 17.mai Må forske litt samt at det passer veldig bra siden vi har gjester

Jeg er mye bedre i magen etter lavkarbostart, merker det også på energien og ja Så utrolig deilig å ikke være oppblåst mere

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 18:48   #246
Holtapp
Juniormedlem
 
Holtapp sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Stavanger
Innlegg: 24
Holtapp er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Hei allesammen,
Halvannen uke er gått og jeg føler jeg har kommet greit inn i kuren. Har problemer med smak i munnen jeg også, enda jeg drikker 2,5-3l pr dag. Jeg tar frisk innimellom.
Kjøpte stix på mandag etter en uke på kur, og er i ketose, og det merker jeg godt. Har en del lett hodepine, svimmel ved raske bevegelser og tendenser til litt kvalm innimellom. Men dette håper jeg går over.....
Veldig kjekt å lese her på forumet om hvordan andre har det og gjør det.

__________________

Holtapp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 23:35   #247
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Holtapp: håper tickeren din ikke er rett. Står at du har "gained" 2,8 kg, vil vel tro du heller vil ha "lost" Bra du føler du har kommet greit inn i kuren

Jeg har hatt en dårlig dag på matfronten. Så dårlig at jeg ikke tør legge den inn på diett.no....
Tenkte bestille noen Atkinsbarer på iherb, men da måtte jeg jo vite hva som smakte godt. Dermed kjøpte jeg 3 stk på butikken idag og *kremt* hvor ble de av

Er i ketose enda, men jeg aner ikke hvor fort man kommer ut av ketose. Noen som vet?

Ny dag i morgen, og da skal jeg være flink jente

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 09:06   #248
whynn
Medlem
 
whynn sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: langesund
Alder: 36
Innlegg: 237
whynn er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av Euphita, her.

Holtapp: håper tickeren din ikke er rett. Står at du har "gained" 2,8 kg, vil vel tro du heller vil ha "lost" Bra du føler du har kommet greit inn i kuren

Jeg har hatt en dårlig dag på matfronten. Så dårlig at jeg ikke tør legge den inn på diett.no....
Tenkte bestille noen Atkinsbarer på iherb, men da måtte jeg jo vite hva som smakte godt. Dermed kjøpte jeg 3 stk på butikken idag og *kremt* hvor ble de av

Er i ketose enda, men jeg aner ikke hvor fort man kommer ut av ketose. Noen som vet?

Ny dag i morgen, og da skal jeg være flink jente

forrige runde jeg hadde hadde jeg vært i ketose jevnt i 6 uker.. var ute å gikk, grusomt sulten. prøvde meg på en Atkindsbar (såå fornøyd, smakte sjokolade og var bare 2,6 karb ca) men neida.. Rett ut av ketosen!

å det samme gjelder søtstoff som sukrin å sånn. vet vi er veldig forskjellige på det område.. men tips til dere som ikke har vært borti det før så bør dere prøve dere frem forsiktig.. jeg kan nemmelig ikke bruke det.. !

men jeg er blitt en racer på Gele av fun light saft med fløte på! ;p )

__________________
here we go again!

whynn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøve meg på lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 10:14   #249
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Veiedag i dag Og jeg er skikkelig fornøyd! Mer enn 1 kg siste uken... det var deilig. Føler meg svært god form nå - men har litt "panikk" fordi jeg syns jeg aldri er sulten? Har liksom ikke lyst på mat... er dette negativ eller? Bør vel spise for å få opp forbrenninga??

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 10:16   #250
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av whynn, her.

forrige runde jeg hadde hadde jeg vært i ketose jevnt i 6 uker.. var ute å gikk, grusomt sulten. prøvde meg på en Atkindsbar (såå fornøyd, smakte sjokolade og var bare 2,6 karb ca) men neida.. Rett ut av ketosen!

å det samme gjelder søtstoff som sukrin å sånn. vet vi er veldig forskjellige på det område.. men tips til dere som ikke har vært borti det før så bør dere prøve dere frem forsiktig.. jeg kan nemmelig ikke bruke det.. !

men jeg er blitt en racer på Gele av fun light saft med fløte på! ;p )

Oj - er dette mulig altså? Jeg lurte litt på det samme forje uke - for da brukte jeg en del sukrin... men jeg tar ikke sticks da... blir så svimmel av å følge så nøye med dette - avhengig nok som det er av vekta...

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor skal jeg begynne? SiljeX Spørsmål og svar 3 25-03-11 12:18
Flere som vil slenge seg med og begynne i morgen 15. mai? Drømmepie Ketolysekuren 53 01-07-09 09:29
Hvor skal jeg begynne? Vaffel Spørsmål og svar 3 13-10-05 20:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no