Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kan man spise is?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 15-05-11, 01:45   #26
thersley
Juniormedlem

Medlem siden: May 2011
thersley er på en erverdig vei

Sv: Kan man spise is?

Fortell hvordan det går da! Den som skulle gjøre det i helga ! :P

thersley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 03:42   #27
Anos
Medlem

Anos sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Anos er ny på veien

Jeg så noe intressant på butikken i dag!

Is man selv tar i frysen til den er frossen, det var 18 kh per 100g, og hver is var 25g.. Det blir jo slettes ikke så mye kh.. Jeg kan finne ut hva den heter hvis noen er intressert.

Anos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 09:33   #28
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ta en neve frosne bær, hell over kald fløte til du omtrent akkuarat dekker bærene, kakk et kaldt egg over, til slutt litt søtning og kanskje noen dråper vanilje, kjør på med stavmikser, vips så har du VERDENS DEILIGSTE IS! Med softis-konsistens

Åhh! Jeg har prøvd dette før med stavmikseren min uten suksess, men i går gjorde jeg det med kjøkkenmaskin/blender (Magic Bullet-dings) - og det ble fantastisk. Fikk ordentlig is-konsistens, det har jeg aldri fått til før. Spiser en porsjon av denne isen med goood samvittighet - den er jo et helt måltid, jo!

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 09:56   #29
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av StoreLilleMeg, her.

Kommer til å drømme meg helt bort i hyllene på Walmart

De har en mengde lavkarbo-varer der borte men dersom du er opptatt av rein mat vil jeg advare deg. Mye av det de selger der borte er lite naturlig og nesten bare kjemikalier. Jeg blei skikkelig syk av en del slike produkter for jeg sjekka ikke innhold, så kun på netkarber. Råder deg bare til å lese innholdfortegnelsen, men tro du meg du kommer til å finne mye deilige og billige produkter, så lykke til.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 11:36   #30
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Åhh! Jeg har prøvd dette før med stavmikseren min uten suksess, men i går gjorde jeg det med kjøkkenmaskin/blender (Magic Bullet-dings) - og det ble fantastisk. Fikk ordentlig is-konsistens, det har jeg aldri fått til før. Spiser en porsjon av denne isen med goood samvittighet - den er jo et helt måltid, jo!

Åh, ja! Ikke sant den er god! Det er så dust at jeg ikke tåler fløte ...

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 12:11   #31
thersley
Juniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Anos, her.

Jeg så noe intressant på butikken i dag!

Is man selv tar i frysen til den er frossen, det var 18 kh per 100g, og hver is var 25g.. Det blir jo slettes ikke så mye kh.. Jeg kan finne ut hva den heter hvis noen er intressert.

Ooh! Ja, det vil jeg høre! Hvilken butikk osv! Kjekt å kunne ha litt raske alternativer også! Blir bare ca 4,5 kh pr is da!

Gammel 15-05-11, 12:28   #32
Dolsi
Seniormedlem

Medlem siden: May 2010
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ta en neve frosne bær, hell over kald fløte til du omtrent akkuarat dekker bærene, kakk et kaldt egg over, til slutt litt søtning og kanskje noen dråper vanilje, kjør på med stavmikser, vips så har du VERDENS DEILIGSTE IS! Med softis-konsistens

Prøvde å lage dette i går jeg, men jeg fikk ikke konsistensen til å bli som softis. Den ble nok tynnere.
Hvorfor? Kan det ha noe med at jeg brukte blender pga jeg ikke har stavmikser

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 12:30   #33
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Prøvde å lage dette i går jeg, men jeg fikk ikke konsistensen til å bli som softis. Den ble nok tynnere.
Hvorfor? Kan det ha noe med at jeg brukte blender pga jeg ikke har stavmikser

Mulig du brukte for mye fløte. Sånn jeg pleide å lage det, så tok jeg ønsket mengde frosne bringebær f.eks i stavmikserboksen, knekte et kjøleskapskaldt egg over, og hadde i søtning, og så helte jeg fløte over til det nesten dekket bærene helt, før jeg fresa det med stavmikser. Ble alltid softis-konsistens.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 12:46   #34
thersley
Juniormedlem

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Da skal den prøves 17.mai! Hvilken beholder brukte du til magic bullet'en? Og hvilke blender"kniver"? Har Magic Bullet selv se, og jeg kommer til å bruke den jeg å :P

Gammel 15-05-11, 15:36   #35
Anos
Medlem

Anos sin avatar

Anos er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av thersley, her.

Ooh! Ja, det vil jeg høre! Hvilken butikk osv! Kjekt å kunne ha litt raske alternativer også! Blir bare ca 4,5 kh pr is da!

Jeg så de på bunnpris. Butikken er stengt i dag men skal sjekke hva den heter i morgen

Gammel 16-05-11, 11:15   #36
thersley
Juniormedlem

Jeg så de på bunnpris. Butikken er stengt i dag men skal sjekke hva den heter i morgen

Ja, takk, høres herlig ut!

Gammel 16-05-11, 11:48   #37
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Da skal den prøves 17.mai! Hvilken beholder brukte du til magic bullet'en? Og hvilke blender"kniver"? Har Magic Bullet selv se, og jeg kommer til å bruke den jeg å :P

Stort beger, og "cross blade", ikke de flate knivene. Fløte til det dekker bærene er for mye, blir best med litt mindre.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 13:47   #38
Anos
Medlem

Anos sin avatar

Anos er ny på veien

Ja, takk, høres herlig ut!

Nå klarte jeg selfølgelig å glemme navnet igjen, men er gaaanske sikker på at den het Mr.Freeze. 18 kh per 100ml, i en boks er det 40 is, hver is er 20g. Dette er sånne lange dingser man putter i fryseren, noe ala saftis, bare myyye bedre med mange flere, gode smaker!

Gammel 16-05-11, 13:54   #39
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Nå klarte jeg selfølgelig å glemme navnet igjen, men er gaaanske sikker på at den het Mr.Freeze. 18 kh per 100ml, i en boks er det 40 is, hver is er 20g. Dette er sånne lange dingser man putter i fryseren, noe ala saftis, bare myyye bedre med mange flere, gode smaker!

De der husker jeg fra tidligere, men jeg tror ikke jeg ville spist dem nå, selv om karbetallet er lavt... de er jo bare sukkersirup/vann? Lavt karbeinnhold fordi porsjonene er så små... jeg ville nesten ansett det som bedre å velge en softis, siden den i det minste inneholder fett også, for mindre blodsukkerkaos.

Gammel 16-05-11, 14:53   #40
Labomba
Seniormedlem

Labomba sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 61
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Foto: Eli Anne Myrvoll Blomkvist Unn deg gjerne en yoghurtsoftis, sier vår ernæringsfysiolog Eli Anne Myrvoll Blomkvist, her er hun med en vaniljeutgave. Yoghurtisen fra 7-Eleven kommer med to smaker, jordbær eller vanilje, og begge inneholder like mange kalorier

Firmaet Isdalen ble startet i 1990, med Honey Hill Farms frozen yogurt som hovedprodukt. De kaller softisvarianten for yoghurt soft serve. På hjemmesidene skriver de følgende om sin yoghurtis:

”Softserve er det lette alternativet til softis. Frozen yogurt smaker som den beste iskrem, men er sunn som yoghurt. Vår frozen yogurt er basert på egne resepter og leveres med kun 1,4 % fett. I tillegg inneholder den blant annet bakteriene Lactobacillus acidophilus og Lactobacillus thermophilus, som er gode for fordøyelsen. Honey Hill Farms frozen yogurt har blitt solgt ekslusivt i alle 7-Eleven utsalg siden 1993.”

Jeg gikk til 7-Eleven for å teste denne isen. Yoghurtisen er litt gulere på fargen enn vanlig softis, og minner konsistensmessig mer om en mellomting mellom fløteis og sorbet.

Smaksmessig når den nok ikke helt opp hvis du sammenligner med vanlig fløtebasert softis, men for all del, den er lett og god, så det er liten tvil om at den er et godt alternativ for de kaloribevisste.

En liten yoghurtis (100 gram) av denne typen gir nemlig bare 125 kcal og 1,5 gram fett, som slettes ikke er så galt for en iskrem. Kan nytes med god samvittighet opptil flere ganger i uka!

Pris: 19 kroner for en liten yoghurtis på cirka 100 gram.

Produsenten gir følgende opplysninger om næringsinnhold, pr. 100 gram:

Kcal 125

Protein 2.35 gram

Fett 1.49 gram

Karbohydrater 24.77 gram

Sammenlignet med andre istyper pr. 100 gram vare:

Royal Diplom god gammeldags vanilje: 215 kcal, 4 gram protein, 23 gram karbohydrat og 12 gram fett.

New Dream yoghurtis med vanilje:
145 kcal, 4 gram protein, 22 gram karbohydrat og 4,5 gram fett.

Diplom lettis vanilje: 105 kcal, 3,5 gram protein, 15 gram karbohydrat og 4,5 gram fett.

Softis Diplom: 205 kcal, 3,5 gram protein, 23 gram karbohydrat og 11 gram fett.

Softis Hennig-Olsen: 172 kcal, 4 gram protein, 22 gram karbohydrat og 7 gram fett.

En vanlig softis er gjerne mellom 150 og 200 gram, i tillegg kommer eventuelt kjeks og strø.

Klippet denne fra Vektklubben, kjempefin info nå som det er 17. mai

Min journal : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43485
Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 14:59   #41
Labomba
Seniormedlem

Labomba sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 61
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Jeg bruker Photo sin oppskrift, men har i tillegg 2 store skjeer med tyrkisk joughurt oppi
Det funker for meg, og slik liker vi den best. Om jeg skal storkose meg og har bedre tid bruker jeg også Stevia med hasselnøtt og knuste valnøtter. Skal jeg ta den helt ut putter jeg også litt sjokkis oppi

Min journal : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43485
Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 15:08   #42
Dolsi
Seniormedlem

Medlem siden: May 2010
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Fortell hvordan det går da! Den som skulle gjøre det i helga ! :P

Laget dette i helga, brukte da blender. Smakte godt, men ble litt tynn konsistens. Tror det er pga jeg sikkert hadde i litt for mye fløte.
Prøver med litt mindre neste gang.
Absolutt godt og vel å anbefale

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 22:45   #43
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Labomba, her.

Produsenten gir følgende opplysninger om næringsinnhold, pr. 100 gram:

Kcal 125

Protein 2.35 gram

Fett 1.49 gram

Karbohydrater 24.77 gram

Bruker jo opp hele karbohydratkvoten min for én dag denne her jo....

Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 22:47   #44
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Bruker jo opp hele karbohydratkvoten min for én dag denne her jo....

I tillegg til å smake bare e-stoffer....

Gammel 16-05-11, 22:55   #45
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

I tillegg til å smake bare e-stoffer....

Dét i tillegg!. ... Nei, denne vil ikke jeg ha i alle fallllll..........

Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
BØR jeg spise/eller la være å spise skinnet på den grillede kyllingen? Tette80 Ketolysekuren 2 27-04-07 09:13
Spise mer? T77 Vedvarende vekttap 1 08-04-07 21:38
Spise ute? LilleVille Lavkarbo generelt 17 25-08-06 13:23
Kan man spise? Midnight South Beach 3 04-04-05 10:00
spise for mye? nøtte Induksjonen 1 23-03-05 20:42

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:05.