Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Sykt sulten etter trening!

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 16-05-11, 02:25   #1
lille_flode
Medlem

Medlem siden: Oct 2007
lille_flode er ny på veien

Sykt sulten etter trening!

Herremin altså! Jeg har egentlig svært sjelden sultfølelse, men akkurat rett etter trening så romler magen høyt! Værre og værre blir det faktisk også!
Tenkte først at; aha, for lite fett! Begynnte så å spise godt med fett en times tid før trening. Vel, det virker IKKE.

Spiser også mye protein, litt i overkant ift prosent, men ok ift kroppsvekt og mye fysisk aktivitet.

Ligger på 20-30karbohydrater pr dag, sliter stort med nok kcal. Det er ikke rent sjelden jeg spiser under tusen, ikke bra vet jeg, men jeg prøver virkelig altså!

Jeg Har en liten teori på sulten; ved høykarbohydratkost, tømmer kroppen først karbohydratlageret før den gyver løs på fett. Jeg kan umulig ha noe særlig karbohydratlageret, og når jeg da i tilegg sliter med NOK mat så går kroppen tom? Men ville det ikke da igjen si at den skal brenne kroppsfett istedet? Føler meg full av energi etc, og drikker mye mye vann. Orker lite vann under trening, føler jeg skvulper da. Men drikker jevnt hele dagen.

Ser dere feilen her? Altså jeg mener ikke litt sulten, men som i spis en hest sulten!
Har forøvrig også merket at sulten stilnes raskt nå tross av følelsen av å være utsultet. F.eks i dag etter en time joggetur spiste jeg ca 1 dl pisket krem, ca 4ss blåbær og 5-7 nøtter. Det var absolutt nok.

lille_flode er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Noe egendefinert et eller annet Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 13:23   #2
Fjasnissen
Supermoderator

Fjasnissen sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 49
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Sykt sulten etter trening!

Hvis du ligger i underkant av 1000 kcal om dagen så er det jo absolutt ikke rart at du er sulten. Skjønner det ikke er lett når man ikke har matlyst, men dra nytte av at du føler deg skikkelig sulten etter trenging til å spise et godt måltid. Prøv å komme deg opp i minst 1500 kcal om dagen..... gjerne mer om du trener så mye som du gjør.

Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 14:54   #3
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Jeg har alltid med en atkinsbar som jeeg tar rett etter trening/på hjemvei, er ikke sånn kjempesulten, men synes det er greit å få inn litt ny energi.

Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 21:57   #4
Anos
Medlem

Anos sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Anos er ny på veien

Jeg er også alltid skrubbsulten etter å ha trent, men da er det jo bare å spise vel, spesielt hvis du ligger så lavt på kcal.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ikke sulten etter trening solihjerte Spørsmål og svar 4 07-02-11 17:38
Sykt vondt i hue etter start av lavkarbo. equiter Lavkarbo generelt 2 29-09-10 19:28
Sulten etter måltid Paris Spørsmål og svar 6 03-06-10 18:21
Sulten etter trening Cleopatra Spørsmål og svar 2 26-08-09 13:30
Hva er best å spise før og etter trening? Spesielt etter. Iset Trening 35 22-06-06 21:42

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:32.