Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Juniormedlem
Medlem siden: May 2011
![]() |
Lavkarbo og svigerfamilienAltså, jeg er jo ny på lavkarbo, og den helga her kommer til å bli den verste prøvelsen. Er hos svigers i helga, og her er det deres regler som gjelder. Hvordan har deres familier og svigers taklet det? Jeg vet ikke engang hva jeg skal si, fordi jeg har jo prøvd å gå ned i vekt før og jeg har jo ikke klart det.. Men jeg er så motivert nå, og nå har jeg det så mye bedre.. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
Sv: Lavkarbo og svigerfamilienVel, jeg dukket opp med matpakke hos svoger og vi spleiset på grillmat etter vårt forslag. Funket godt det. Fikk masse backup på forumet her da først. Vet ikke helt med svigerforeldre, men tar det når behovet melder seg. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 37
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lavkarbo og svigerfamilienMin svigermor tar det veldig pent, hun misforstår litt lakarbokonseptet innimellom, men prøver virkelig å gjøre meg til lags! Men jeg har måttet takke pent nei til poteter x antall ganger, man må bare være mild, men bestemt. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :)
![]() |
![]() |
#4 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Lavkarbo og svigerfamilienJeg vil ikke være en sånn gjest som ikke forsyner meg av maten som blir servert, så jeg spiser som alle andre når jeg er invitert bort på middag. Det skjer tross alt ikke hver uke! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
![]() |
![]() |
#5 |
Juniormedlem
Medlem siden: Nov 2010
![]() |
Sv: Lavkarbo og svigerfamilienJeg har PCOS så om jeg får tilbudt noe, så sier jeg at jeg må takke nei av medisinske årsaker. Ikke helt 100% sant, men da gir som regel de fleste seg med maset om "bare et lite stykke kan vel ikke skade!". |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketose
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() |
Sv: Lavkarbo og svigerfamilienUff, det skal ikke være lett å være pionér |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:)
![]() |
![]() |
#7 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Lavkarbo og svigerfamilienVar ikke så lett å møte svigers som aldri har hatt behov for å bytte kosthold, og fortelle hva jeg nå gjør.. Joda, ble kebab til kvelds, uten brød og mye annet :P Men i morra blir det spennende, for svigermor skal lage spaghettilasagne, jeii :P |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 47
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lavkarbo og svigerfamilien"Jeg tåler dessverre ikke sukker og mel lenger." Og så legger du til det andre de serverer.
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 42
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lavkarbo og svigerfamilienEr det ikke bedre å snakke med dem om det på forhånd? Så kan du jo spise det som blir servert. Forklar at du kan spise kjøtt og grønnsaker, så da lager hun mer av grønnsakene. Det er jo mye enklere enn å sitte der med ei halv kjøttkake og en liten potet du egentlig ikke kan spise. Kom med forslag til hva du kan spise som du vet alle kan spise som er lavkarbo |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketogent
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lavkarbo og svigerfamilienHva med å si at du er på slankern og at du ikke spiser, potet, pasta, mel o.l. Sier de noe så poengter at du er tjukk/overvektig/har noen kg for mye og at dette er ditt valg. Dropp snakk om lavkarbo, det er min erfaring. Ingen som tør protestere når jeg sier det slik, hvertfall
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Medlem siden: Jun 2004
Alder: 48
![]() |
Sv: Lavkarbo og svigerfamilienJeg møtte litt sånn, aahhhh, du kan jo ikke sise noen ting lenger fra min mor. Men hun sa ikke mer enn det og jeg forsynte meg av det jeg kunne spise og lot det andre ligge. Var jeg invitert så forhørte jeg meg på forhånd hva hun skulle lage og var det noe jeg ikke kunne spise så tok jeg med meg egen kjapp mat så jeg kunne spise sammen med dem. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Jeg bare lukter litt rundt først...
![]() |
![]() |
#12 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Lavkarbo og svigerfamilienSå mange gode tips! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 64
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lavkarbo og svigerfamilien
veldig bra, Imp. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse
![]() |
![]() |
#14 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Lavkarbo og svigerfamilienEr nok en stoooor fordel å kunne skylde på medisinske forhold i tillegg. De fleste rundt meg vet at jeg har slitt lenge og aksepterer nok kostholdete lettere fordi jeg sier det er anbefalt i forhold til psykisk sykdom/depresjon/angst el.l... Har vel ikke direkte fått det oppfordret fra leger rundt meg, men i debatter og alternative syn, men de jeg har sagt det til innen det offentlige helsevesenet respekterer mitt valg, så da tar jeg det som støtte og bruker det for hva det er verdt. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH
![]() |
![]() |
#15 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lavkarbo og svigerfamilien
Ganske dårlig egentlig. Første gang jeg var der og skulle spise lavkarbo så var jeg relativt fersk i mitt nye kosthold, og det var viktig for meg å være nøye. Gruet meg en del på forhånd, og ikke så rart... for i svigermors hus gjelder hennes regler. Ikke engang på kjøkkenet helt på egen hånd får jeg komme inn... Jeg hadde med meg eget brød da jeg kom, og ble virkelig uglesett og fnyst til. Og til middag presterte hun og si høyt og tydelig til alle rundt bordet at man rett og slett vil DØ av å ikke spise potet |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Lavkarbo eller ikke lavkarbo? | hermanlizm | Spørsmål og svar | 11 | 24-02-11 15:55 |
Lavkarbo Brownies, men er den egentlig lavkarbo?? | Jolly | Spørsmål om matvarer og oppskrifter | 8 | 03-02-11 20:05 |
Skal på ferie neste helg, sammen med hele svigerfamilien, restaurantbesøk osv.(hjelp) | h.e.l.e.n.e | Ketolysekuren | 7 | 27-08-08 09:27 |