Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Generell diskusjon Ordet er fritt. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#26 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2011
![]() |
Sv: En bekjent trenger desperat å slanke seg!
Jeg forstår ikke hvorfor du tror jeg gikk frem på den måten. Kort fortalt sa jeg at jeg håper hun ikke blir fornærmet, at jeg er i samme båt, og gjerne vil hjelpe hun hvis hun trenger det.
![]() |
![]() |
#27 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
![]() ![]() ![]() |
Man kan ha mere sosiale antenner enn det! Og tilnærme seg mennesker på en respektfull måte! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen!
![]() |
![]() |
#28 |
Medlem
![]() |
Enig der. Jeg skulle ønske noen brydde seg nok om meg til å snakke med meg om min overvekt tidligere. Jeg vet ikke hvordan jeg ville tatt det om en fremmede kontaktet meg, men hadde personen gått frem på en fin måte og vist at h*n vil hjelpe, så hadde jeg nok satt pris på det. Det handler nok mye om hvordan man går frem..
![]() |
![]() |
#29 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2010
![]() |
Sv: En bekjent trenger desperat å slanke seg!Jeg sa det egentlig med spøk da, men det er aberet med forum, man hører ikke tonefall |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
#30 |
Medlem
![]() |
Jeg kunne godt ha kontaktet kjæresten, men konkluderte med at det ikke ville vært noe bedre enn at hun hørte det direkte fra meg. Jeg vet at det var en risiko for at hun ville ta det tungt, kanskje det er "frekt" av meg men jeg ville ta sjangsen.
![]() |
![]() |
#31 |
Gudinne
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En bekjent trenger desperat å slanke seg!Bra gjort, Anos!! Sist redigert av Huldr : 20-05-11 kl 19:18. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
![]() |
![]() |
#32 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2011
Alder: 36
![]() |
Sv: En bekjent trenger desperat å slanke seg!Det aller verste man kan gjøre er å be kjæresten hennes snakke om det! Hvis min samboer kom og ga meg slanketips ville det knust meg. "Er jeg ikke tiltrekkende for deg? Vil du ha en tynn jente istedet for den kua jeg er?" osv. Ikke bland han oppi dette!
![]() |
![]() |
#33 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: En bekjent trenger desperat å slanke seg!Dette handler om man skal bry seg eller ikke! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint
![]() |
![]() |
#34 |
Medlem
Medlem siden: Aug 2008
![]() |
Sv: En bekjent trenger desperat å slanke seg!Forstår ikke hvordan man skal la være og bry seg når man vet om noe som kanskje kan hjelpe.. Når det er snakk om et liv må man da drite i om det kan hende man sårer noen. Det kan jo hende de ikke har så mye peiling på f.eks lavkarbo og er det en liten sjanse for å redde et liv mot en stor sjanse for å såre noen så tar man den sjansen. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
![]() |
![]() |
#35 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En bekjent trenger desperat å slanke seg!Håper vi får høre hvordan det går. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#36 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En bekjent trenger desperat å slanke seg!Hva med å gå via kjæresten - få ham til å begynne med lavkarbo for så å forsøke å få henne med? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#37 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
Om det hadde vært en syltynn, hyperaktiv treningsnarkoman med gulrøtter og vita hjertego som favorittmat ville dette helt klart vært nedverdigende og sårende for de fleste, men i dette tilfellet er jo vedkommende som gjerne vil hjelpe også ganske overvektig? (det sto at hun skulle ned 40 kg til?) Blir det ikke da lettere å identifisere seg med vedkommende og tenke at her er vi to i samme båt og kanskje vi kan hjelpe hverandre?
![]() |
![]() |
#39 |
Medlem
Medlem siden: Feb 2011
![]() |
Jeg ville vært veldig forsiktig med å gå via kjæresten når det gjelder sånne ting som dette. Man vet ikke hva slags forhold de to har, hva de to snakker om og hvor åpen hun er omkring vekten/problemet sitt. Det er slett ikke alle som vil ta det fint at kjæresten bringer dette opp, eller (ikke minst!) at kjæresten har snakket med andre om hennes overvekt bak hennes rygg. Det er forskjell på å ha en kjæreste som støtter og backer opp hennes initiativ, og det å ha en kjæreste som tar initiativ til at hun skal slanke seg.
![]() |
![]() |
#40 |
Medlem
Medlem siden: May 2011
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En bekjent trenger desperat å slanke seg!Mitt råd: spør vennen din om samboeren ønsker å slanke seg, isåfall kan du trå hjelpende til. Noen overvektige er fornøyd som de er, andre er overspisere (spiseforstyrrelse) og bør ha samtaleterapi, noe som kan løse vektproblemene, mens slanking ikke vil fungere. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste
![]() |
![]() |
#41 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 35
![]() ![]() |
Sv: En bekjent trenger desperat å slanke seg!Jeg bare tenker hvordan jeg selv ville reagert, hvis en bekjent hadde ringt og tatt opp temaet overvekt(i utgangspunktet hadde jeg blitt fornærmet og lei meg pga det, men jeg er litt hysterisk) og en eller annen diett(regner med jeg hadde tenkt sånn om lavkarbo) og anbefalt meg dette forumet, så hadde jeg blitt både sint og lei med hvis jeg hadde oppdaget denne tråden.. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Litt forskjellig
![]() |
![]() |
#42 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg mente at kjæresten kan begynne med lavkarbo og kalle det å ønske seg en sunnere livsstil.....trenger ikke nevne ordet slanking i det hele tatt....Og han trenger ikke involvere henne i det hele tatt - bare legge det frem at det er ham som ønsker seg en endring......hennes interesse vil komme naturlig etterhvert.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Akershus
Alder: 47
![]() |
Sv: En bekjent trenger desperat å slanke seg!Det nytter å høre på magefølelsen |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
#45 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 64
Sv: En bekjent trenger desperat å slanke seg!Jeg syns det er flott at du bryr de, jeg, Anos, - og vi som er overvektige vet alle sammen hvor hårsåre vi kan være på grunn av vekta. Selvfølgelig er vi fintfølende og selvfølgelig tar vi kontakt på en ordentlig måte. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse
![]() |
![]() |
#46 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Sv: En bekjent trenger desperat å slanke seg!Har ei meget overvektig venninne. Hadde noen nærmet seg henne for å "redde" henne hadde hun smilt, svart høflig og ramlet så langt ned i kjelleren når hun ble alene, at det tar uker for henne å komme seg opp igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bodø
Alder: 36
![]() |
Sv: En bekjent trenger desperat å slanke seg!Hvis min samboer hadde gått bak min rygg for å få hjelp til å slanke |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ca 50-60gkh pr dag
![]() |
![]() |
#48 |
Medlem
![]() |
Sv: En bekjent trenger desperat å slanke seg!Jeg tror ikke det, LibraGirl. Hun var den som foreslo at vi skulle treffes en helg og snakke mer. Hun virket veldig intressert og klar til å gjøre noe med det, noe hun tidligere har sett på som umulig.
![]() |
![]() |
#49 |
Medlem
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
![]() ![]() ![]() |
Må si meg enig jeg altså, sånt gjør man bare ikke |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Bekjent slanket seg, men kan jeg snakke med henne om det? | Anos | Generell diskusjon | 29 | 22-05-11 21:51 |
Min mann skal ut i skauen og leke med Softgun en hel helg - trenger desperat mattips! | Iset | Ketolysekuren | 0 | 06-08-09 19:12 |
Trenger desperat hjelp her ... | Tuppen | Trening | 15 | 30-01-08 02:45 |
Trenger desperat oppskrifter :( | tinkerbell00 | Ketolysekuren | 11 | 15-10-07 12:40 |