Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Et litt anderledes syn på lavkarbo

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 22-05-11, 18:57   #151
bevaremegvel
Medlem

bevaremegvel sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

jeg kan fint spise 40 bananer om dagen. Jeg spiser frukt hovedsaklig da får jeg det jeg trenger. Det stemmer jeg spiser alt fra 3000 - 5000 kalorier til dagen.

ja det høres jo ut for være ett fantastisk kosthold
grøss og gru, du får kose deg med de 40 bananene din, jeg hadde blitt kvalm etter to
tror jeg steker meg litt egg og bacon heller så jeg ikke blir så kvalm

og at du hovedsaklig spiser frukt og mener du får i deg det du trenger sier vel alt om kunnskapene din om kropp, helse og kosthold.

men for all del, du er voksen og velger selv hva du vil spise

bevaremegvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost
Gammel 22-05-11, 19:08   #152
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Jada dra opp alderen min, har mer å si enn kunnskap tydligvis. Sorry for at du er så moden og vet bedre pga alder ikke pga kunnskap, prøving å feiling

Jeg sa ingenting om din fysiske alder, men ut i fra lite veloverveide svar med mye herregud og jeezus, virker det som om din mentale alder ikke er stort over en konfirmants. Jeg har heller aldri påstått at jeg vet bedre pga av alder, hva får deg til å påstå det? Tror du virkelig ikke at jeg har prøvet og feilet igjennom et langt liv?? Tror du virkelig ikke at jeg har lest og tilegnet meg kunnskap gjennom et langt liv? Tror du virkelig at jeg påstår at jeg er klokere pga av at jeg er eldre enn deg?? Nok en gang, det sier mer om deg og din mentale alder enn noen av oss som har prøvd å diskutere med deg.

Til og bare ville slenge ut det du mener er noen kritiske spørsmål har du blitt utrolig fornærmet og ufin for vi ikke er enige i dine påstander. Trodde du virkelig at alle skulle hoppe opp og "klappe deg på ryggen" over dette. Gutten min, dette er et lavkarbo forum. Man velger selv å være her inne, man velger selv å leve på lavkarbo, Jeg vil tro at de aller fleste her på forumet har tilegnet seg kunnskap om kosthold og egen kropp både gjennom prøving/feiling og litteratur. Det er ingen som tvinger folk til å gå på lavkarbo og de aller fleste har valgt dette som en livsstil for å bli friske og gå ned i vekt etter å ha prøvd mye annet. Det er ikke dermed sagt at vi er en hau med fanatikerer som ikke kan tenke selv og mener at alt som er høykarbo er feil. Vi mener at lavkarbo er det rette for oss og derfor er vi her på forumet. For andre virker ikke det og det godtar jeg fullt ut, men tydeligvis takler ikke du at vi ikke er enige i dine småfornærmede kraftsalver - jezzus lissom.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 22-05-11, 19:18   #153
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

jeg kan fint spise 40 bananer om dagen. Jeg spiser frukt hovedsaklig da får jeg det jeg trenger. Det stemmer jeg spiser alt fra 3000 - 5000 kalorier til dagen.

Har du lest denne da? Frukt gjør deg feit...

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 22-05-11, 21:13   #154
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Fpr en del år siden hadde gubben min ei banandille, og spiste 8-10 bananer pr dag.
Han begynte å få problem etter noen måneder med hjerte og blodtrykk og ble på det sterkeste advart av legene å spise så mye banan, fordi banan inneholder et stoff som i store mengder påvirker hjertet.
En diett bestående av 40 bananer høres ikke sunn ut for meg, hjertetrøbbel eller ikke......
Jeg tror på allsidighet i kostholdet; vi mennesker er ikke rene fruktspisere, eller rene plantespisere eller rene kjøttspisere. Kroppen år trenger noe fra hele kostholdsirkelen.

Jevnt og trutt dukker det opp nye retninger som påstår at de har funnet opp verdens supermeny.......likevel går folk fra det ene ytterpunktet til det andre for å finne sin optimale kost.
Kunnskap om egen kropp, egen helse, , næringsbehov og innhold av næring i kosten er viktig.
At noen velger ekstremdietter som å spise bare bananer, eller babymat eller bare kjøtt skjer jevnlig. Men jeg kjenner ingen som har levt på en slik diett over år uten å få store problem.
Jeg er litt for glad i meg selv til å utsette meg for slikt.

Gammel 22-05-11, 21:56   #155
Dolsi
Seniormedlem

Medlem siden: May 2010
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Så utrolig kjedelig da. Hvor lenge gidder man å leve på frukt liksom.
Hadde krepert dersom jeg måtte spise masse banan.
Nei, takke meg til en deilig biff med deilig lavkarbotilbehør, for ikke å snakke om lavkarbo pizza og lavkarbolasagne.
Det er mat det

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
Gammel 22-05-11, 22:05   #156
Vegard L
Medlem

Medlem siden: Nov 2010
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Jeg spiser frukt hovedsaklig da får jeg det jeg trenger.

Total mangel på kunnskaper innen ernæring: check!

Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat...
Gammel 22-05-11, 22:08   #157
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Hvor lenge er det siden du sluttet på lavkarbo og gikk over til den dietten du har nå?

Gammel 22-05-11, 22:08   #158
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Fpr en del år siden hadde gubben min ei banandille, og spiste 8-10 bananer pr dag.
Han begynte å få problem etter noen måneder med hjerte og blodtrykk og ble på det sterkeste advart av legene å spise så mye banan, fordi banan inneholder et stoff som i store mengder påvirker hjertet.
En diett bestående av 40 bananer høres ikke sunn ut for meg, hjertetrøbbel eller ikke......
Jeg tror på allsidighet i kostholdet; vi mennesker er ikke rene fruktspisere, eller rene plantespisere eller rene kjøttspisere. Kroppen år trenger noe fra hele kostholdsirkelen.

Jevnt og trutt dukker det opp nye retninger som påstår at de har funnet opp verdens supermeny.......likevel går folk fra det ene ytterpunktet til det andre for å finne sin optimale kost.
Kunnskap om egen kropp, egen helse, , næringsbehov og innhold av næring i kosten er viktig.
At noen velger ekstremdietter som å spise bare bananer, eller babymat eller bare kjøtt skjer jevnlig. Men jeg kjenner ingen som har levt på en slik diett over år uten å få store problem.
Jeg er litt for glad i meg selv til å utsette meg for slikt.

Jeg tror kanskje legen tenkte på kalium. Det er ganske mye av det i banan og hvis ts spiser så mange bananer som han hevder så vil jeg anbefale ham å ta noen blodprøver hos legen.

Gammel 22-05-11, 22:17   #159
Vegard L
Medlem

Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Vilhjalmur Stefansson og en kollega gjorde et eksperiment med en slik kjøtt-diett. De levde på utelukkende kjøtt i ett år, og tok gjevnlige prøver som beviste at de ikke kunne ha spist noe annet. (De var blant annet innlagt på sykehus store deler av perioden, der kostholdet ble overvåket).
Målet med denne studien var å avdekke hvilke mangeltilstander som ville oppstå, og de hadde store forventninger om at hvertfall skjørbuk ville oppstå.

Resultatet: Ingen mangeltilstander, begge hadde forbedrede prøveverdier i forhold til pre-studietestene.
Disse resultatene ble publisert i JAMA i 1926 under tittelen "The Effects of an Exclusive Long-Continued Meat Diet"

Gammel 22-05-11, 22:28   #160
dydde
Sperret

Medlem siden: Feb 2008
Alder: 39
dydde er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Jeg tror personlig ikke det er sunt å være idrettsmenneske i verdenseliten. Og jeg tror du skal ha gode forutsetninger i grunn for å kunne holde på med det.
Mange som kommer hit har helt andre problemstillinger å forholde seg til, og har sine erfaringer i forhold til kosthold. Selv har jeg levd nesten vegetarisk med lite fett, lite proteiner og mye trening. Det gikk brukbart nesten et halvt år, før kroppen ga klar beskjed om at det ikke passet for meg.

Veggis er veldig bredt begrep. Spiste du sukker? salt? melkeprodukter? soya? osv. hvor mange kalorier spiste du osv.? det finnes mange ting man må ta hennsyn til. Man kan ikke si at det ikke fungerte for meg uten å ha prøvd det skikkelig. Det var derfor jeg holdt på med lavkarbo i 4 år slik at INGEN kunne si at jeg gjorde noe feil osv.

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min
Gammel 22-05-11, 22:30   #161
dydde
Sperret

Opprinnelig lagt inn av heipådu, her.

Vilhjalmur Stefansson og en kollega gjorde et eksperiment med en slik kjøtt-diett. De levde på utelukkende kjøtt i ett år, og tok gjevnlige prøver som beviste at de ikke kunne ha spist noe annet. (De var blant annet innlagt på sykehus store deler av perioden, der kostholdet ble overvåket).
Målet med denne studien var å avdekke hvilke mangeltilstander som ville oppstå, og de hadde store forventninger om at hvertfall skjørbuk ville oppstå.

Resultatet: Ingen mangeltilstander, begge hadde forbedrede prøveverdier i forhold til pre-studietestene.
Disse resultatene ble publisert i JAMA i 1926 under tittelen "The Effects of an Exclusive Long-Continued Meat Diet"

Her det ikke snakk om å leve eller overleve. Jeg mener ha det helt super, jeg skal vedde alt jeg eier på at jeg skulle løpt rundt de i sirkler hvis de spiste på den måten.

Gammel 22-05-11, 22:31   #162
dydde
Sperret

Opprinnelig lagt inn av bevaremegvel, her.

ja det høres jo ut for være ett fantastisk kosthold
grøss og gru, du får kose deg med de 40 bananene din, jeg hadde blitt kvalm etter to
tror jeg steker meg litt egg og bacon heller så jeg ikke blir så kvalm

og at du hovedsaklig spiser frukt og mener du får i deg det du trenger sier vel alt om kunnskapene din om kropp, helse og kosthold.

men for all del, du er voksen og velger selv hva du vil spise

Haha nok et bevis på at du ikke har lest nok. Hvilke 2 matvarer på hele planeten inneholder mest vitamin og mineraler pr kalori? FRUKT OG GRØNNSAKER. BEVIS MEG GJERNE FEIL hvis du er så forbanna sikker

Gammel 22-05-11, 22:33   #163
dydde
Sperret

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Har du lest denne da? Frukt gjør deg feit...

Haha omg så tragisk. Vil du virkelig at jeg skal poste bilder av folk som har levd på 90% frukt og resten grønnsaker i 5-35 år å se hvor feite de er? ALLE er slanke, kanon mye energi, har det helt supert. Jeg gir deg penger om du beviser meg noe annet. At en feit lege sitter å sier noe bryr meg midt i rævva.

Gammel 22-05-11, 22:34   #164
dydde
Sperret

Total mangel på kunnskaper innen ernæring: check!

haha jeg gir opp. kos dere i denne religionen, trodde noen var klare for å åpne seg litt. Drikk fløten fettet å kjøttet så ses vi om 10 år.

Gammel 22-05-11, 22:35   #165
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Haha nok et bevis på at du ikke har lest nok. Hvilke 2 matvarer på hele planeten inneholder mest vitamin og mineraler pr kalori? FRUKT OG GRØNNSAKER. BEVIS MEG GJERNE FEIL hvis du er så forbanna sikker

Det naturlige sukkeret i frukt kan gi bukfedme og være skadelig, mener overlege Christer Enkvist i Trollhättan – som er medisinsk rådgiver i Västra Götalandsregionen.
Enkvist viser til en ny undersøkelse som presenteres i det amerikanske medisintidsskriftet Journal of Clinical Investigation, skriver aftonbladet.se.

Les artikkelen på www.jci.org her(ekstern side)

Undersøkelsen viser at fruktose – eller fruktsukker – som det finnes mye av i frukt, skaper bukfedme. Dessuten skal fruktose gjøre mennesker mer insulinresistente, ifølge undersøkelsen.

Insulinkick
aftonbladet.se viser til et innlegg Christer Enkvist skriver på debattsiden i svenske DN.
- Etter denne nye vitenskapelige studie må man på alvor begynne å spørre seg om det virkelig er sant at frukt er så nyttig, skriver Enkvist.
Han stiller spørsmål ved tidligere opplysninger om at frukt minsker risikoen for hjerte og karsykdommer, overvekt og enkelte krefttilfeller.
- Frukt som mellommåltid er antakelig direkte skadelig gjennom at det gir oss insulinkick, som hele tiden øker fettsammensetningen i kroppen, skriver Enkvist.
I sitt debattinnlegg kritiserer han også bruken av fruktkurver, som gjerne står fremme på arbeidsplasser.
- Det er sykdoms- og fedmeskapende, advarer overlegen, ifølge aftonbladet.se.

(fra linken jeg la ut til deg lenger opp her.... )

Gammel 22-05-11, 22:35   #166
dydde
Sperret

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Så utrolig kjedelig da. Hvor lenge gidder man å leve på frukt liksom.
Hadde krepert dersom jeg måtte spise masse banan.
Nei, takke meg til en deilig biff med deilig lavkarbotilbehør, for ikke å snakke om lavkarbo pizza og lavkarbolasagne.
Det er mat det

jupp mat med bivirkning, kos deg så lenge du får holde på

Gammel 22-05-11, 22:36   #167
dydde
Sperret

Det naturlige sukkeret i frukt kan gi bukfedme og være skadelig, mener overlege Christer Enkvist i Trollhättan – som er medisinsk rådgiver i Västra Götalandsregionen.
Enkvist viser til en ny undersøkelse som presenteres i det amerikanske medisintidsskriftet Journal of Clinical Investigation, skriver aftonbladet.se.

Les artikkelen på www.jci.org her(ekstern side)

Undersøkelsen viser at fruktose – eller fruktsukker – som det finnes mye av i frukt, skaper bukfedme. Dessuten skal fruktose gjøre mennesker mer insulinresistente, ifølge undersøkelsen.

Insulinkick
aftonbladet.se viser til et innlegg Christer Enkvist skriver på debattsiden i svenske DN.
- Etter denne nye vitenskapelige studie må man på alvor begynne å spørre seg om det virkelig er sant at frukt er så nyttig, skriver Enkvist.
Han stiller spørsmål ved tidligere opplysninger om at frukt minsker risikoen for hjerte og karsykdommer, overvekt og enkelte krefttilfeller.
- Frukt som mellommåltid er antakelig direkte skadelig gjennom at det gir oss insulinkick, som hele tiden øker fettsammensetningen i kroppen, skriver Enkvist.
I sitt debattinnlegg kritiserer han også bruken av fruktkurver, som gjerne står fremme på arbeidsplasser.
- Det er sykdoms- og fedmeskapende, advarer overlegen, ifølge aftonbladet.se.

(fra linken jeg la ut til deg lenger opp her.... )

Haha. Tipper også skaperen/gud hva du vil kalle det skapte ENNNNOOOOOOOOOORMT med frukt trær og det som er lettest å dyrke å mest tilgjengelig, mest miljøvenlig, mest næring osv. slik at vi skulle spise det å bli feite å syke. Han kødda rett å slett me oss, han vil oss ikke vel. Han vil lure oss

Gammel 22-05-11, 22:38   #168
dydde
Sperret

[quote=BenteR;1113686]Fpr en del år siden hadde gubben min ei banandille, og spiste 8-10 bananer pr dag.

Haha. Det kan altså ikke ha vært alle bollene, sukkeret, melklen og alt det andre giftet det må være BANANEN, JA LOGISK. som sagt dette er faen ingen debatt om hvem som har mest argumenter. Dette er bare for folk som skal vite at det finnes MER folk som har blitt frisk på høy karbo enn lavkarbo. Jeg har ikke postet noe om folk som mener høy fett er dårlig pga det er faen ikke poenget.

Gammel 22-05-11, 22:40   #169
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Dydde:

Vennligst roe "munnbruken". Du er både ufin i ordvalg, og useriøs i de siste innleggene dine.

Gerd
Moderator.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 22-05-11, 22:40   #170
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Haha. Tipper også skaperen/gud hva du vil kalle det skapte ENNNNOOOOOOOOOORMT med frukt trær og det som er lettest å dyrke å mest tilgjengelig, mest miljøvenlig, mest næring osv. slik at vi skulle spise det å bli feite å syke. Han kødda rett å slett me oss, han vil oss ikke vel. Han vil lure oss

Nå er det nesten så jeg mistenker deg for å ikke tenke særlig langt...

Tror du at maten er like ren nå som når "Skaperen" fikset planeten vår?

Eller trooor du kanskje at ting har forandret seg bittelitt med tanke på HVORDAN ting blir dyrket, forurensninger etc? Tror du skal slite for å finne noe som tilsier at frukt er like sunt som det engang var gitt

Men jøssda, hva kan veø en overlege kontra deg med din overveldende kunnskap...

Hvor lenge har du levd på denne kosten?

Gammel 22-05-11, 22:58   #171
Vegard L
Medlem

Her det ikke snakk om å leve eller overleve. Jeg mener ha det helt super, jeg skal vedde alt jeg eier på at jeg skulle løpt rundt de i sirkler hvis de spiste på den måten.

Dette var et svar til BenteR, om at dette forsøket er gjennomført. Det hadde ingenting med diskusjonen å gjøre
Hvorvidt du hadde løpt rundt dem er revnende uinteressant.

Opprinnelig lagt inn av dydde

Gjerne, innmat (hva som helst av innmat) og egg.
Du som er så smart kan søke opp i matvaretabellen og sammenligne tallene selv.

Frukt gir deg ingen fettløselige vitaminer. Vitamin-C innholdet i frukt er ikke veldig høyt, men dette er det eneste vitaminet der frukt overgår animalsk mat. Utarmet jord har ført til at mineralinnholdet i frukt og grønt er blitt ganske lavt.
Jeg sier ikke at frukt ikke er bra, selv spiser jeg mye frukt og grønt, men næringsinnholdet er bedre i andre matvarer... Og dette er ikke noe jeg mener, dette er fakta, og det kan du se i matvaretabellen som du finner på matportalen. Eventuelt kan du bruke den amerikanske, som er mer detaljert i forhold til ulike fettsyrer/aminosyrer, samt har data for flere mineraler:
http://www.nal.usda.gov/fnic/foodcomp/search/

Opprinnelig lagt inn av dydde

haha jeg gir opp. kos dere i denne religionen, trodde noen var klare for å åpne seg litt. Drikk fløten fettet å kjøttet så ses vi om 10 år.

Gå tilbake til forrige side der jeg sa meg enig med deg i at det beste er å gå til kildene på begge sider, og gjøre seg opp en mening utifra det man leser.

Dette er dog veldig tidkrevende å sette seg inn i, og det krever kunnskaper innen kjemi og biokjemi som tar tid å tilegne seg, samtidig som det kreves at man setter seg inn i vitenskapelig metode for i det hele tatt å kunne forstå forskningsrapporter.
Du er selv et meget godt eksempel på hvorfor dette er nødvendig, da du baserer deg på en observasjonsstudie som i beste fall kan gi assosiasjoner (nei, observasjonsstudier kan ikke brukes til å bevise noe som helst)...

Jeg har satt meg godt inn i forskningen på begge sider av diskusjonen, og jobber med dette daglig, da dette er mitt fagfelt og kommer til å være det jeg jobber med når jeg er ferdig å studere.
Du har fremdeles tilgode å vise noe faglig grunnlag for å uttale deg som du gjør, så alt du skriver blir å betrakte som menigmanns synsing.

Sist redigert av Vegard L : 22-05-11 kl 23:04. Årsak: Ordet på siteringen
Gammel 22-05-11, 22:58   #172
dydde
Sperret

Nå er det nesten så jeg mistenker deg for å ikke tenke særlig langt...

Tror du at maten er like ren nå som når "Skaperen" fikset planeten vår?

Eller trooor du kanskje at ting har forandret seg bittelitt med tanke på HVORDAN ting blir dyrket, forurensninger etc? Tror du skal slite for å finne noe som tilsier at frukt er like sunt som det engang var gitt

Men jøssda, hva kan veø en overlege kontra deg med din overveldende kunnskap...

Hvor lenge har du levd på denne kosten?

Seff blir frukt rapet i dyrkgina men det gjør den FREMDELES bedre enn fløte, egg, kjøtt osv. Hvor sunt tror du fløte er da? pasturisert og alt slags galskap, finnes ikke naturlig. Alle dyrene som blir foret med hormoner og altslags faenskap. Høres mye sunnere ut det ja

Gammel 22-05-11, 23:01   #173
dydde
Sperret

Dette var et svar til BenteR, om at dette forsøket er gjennomført. Det hadde ingenting med diskusjonen å gjøre
Hvorvidt du hadde løpt rundt dem er revnende uinteressant.

Gjerne, innmat (hva som helst av innmat) og egg.
Du som er så smart kan søke opp i matvaretabellen og sammenligne tallene selv.

Gå tilbake til forrige side der jeg sa meg enig med deg i at det beste er å gå til kildene på begge sider, og gjøre seg opp en mening utifra det man leser.

Dette er dog veldig tidkrevende å sette seg inn i, og det krever kunnskaper innen kjemi og biokjemi som tar tid å tilegne seg, samtidig som det kreves at man setter seg inn i vitenskapelig metode for i det hele tatt å kunne forstå forskningsrapporter.
Du er selv et meget godt eksempel på hvorfor dette er nødvendig, da du baserer deg på en observasjonsstudie som i beste fall kan gi assosiasjoner (nei, observasjonsstudier kan ikke brukes til å bevise noe som helst)...

Jeg har satt meg godt inn i forskningen på begge sider av diskusjonen, og jobber med dette daglig, da dette er mitt fagfelt og kommer til å være det jeg jobber med når jeg er ferdig å studere.
Du har fremdeles tilgode å vise noe faglig grunnlag for å uttale deg som du gjør, så alt du skriver blir å betrakte som menigmanns synsing.

Den eneste som fremstår som en religiøs fanatiker i denne diskusjonen er deg...

Kan du være så snill å lese postene mine da?
Les The China Study, Les bøker fra Rip Esselstyn, Dr McDougall, Dr Doug Graham, Dr Neal Bernard, Jeffrey Novick for å nevne noen.
Gå på sider som www.foodnsport.com altså jeg kan nevne til neste dag, men ingen gidder jo å se dem uansett siden jeg har nevnt dem 2-3 ganger før.

Gammel 22-05-11, 23:05   #174
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Høres mye sunnere ut det ja

Det er jo det

Hvor lenge har du spist slik du gjør nå?

Gammel 22-05-11, 23:08   #175
dydde
Sperret

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Jeg sa ingenting om din fysiske alder, men ut i fra lite veloverveide svar med mye herregud og jeezus, virker det som om din mentale alder ikke er stort over en konfirmants. Jeg har heller aldri påstått at jeg vet bedre pga av alder, hva får deg til å påstå det? Tror du virkelig ikke at jeg har prøvet og feilet igjennom et langt liv?? Tror du virkelig ikke at jeg har lest og tilegnet meg kunnskap gjennom et langt liv? Tror du virkelig at jeg påstår at jeg er klokere pga av at jeg er eldre enn deg?? Nok en gang, det sier mer om deg og din mentale alder enn noen av oss som har prøvd å diskutere med deg.

Til og bare ville slenge ut det du mener er noen kritiske spørsmål har du blitt utrolig fornærmet og ufin for vi ikke er enige i dine påstander. Trodde du virkelig at alle skulle hoppe opp og "klappe deg på ryggen" over dette. Gutten min, dette er et lavkarbo forum. Man velger selv å være her inne, man velger selv å leve på lavkarbo, Jeg vil tro at de aller fleste her på forumet har tilegnet seg kunnskap om kosthold og egen kropp både gjennom prøving/feiling og litteratur. Det er ingen som tvinger folk til å gå på lavkarbo og de aller fleste har valgt dette som en livsstil for å bli friske og gå ned i vekt etter å ha prøvd mye annet. Det er ikke dermed sagt at vi er en hau med fanatikerer som ikke kan tenke selv og mener at alt som er høykarbo er feil. Vi mener at lavkarbo er det rette for oss og derfor er vi her på forumet. For andre virker ikke det og det godtar jeg fullt ut, men tydeligvis takler ikke du at vi ikke er enige i dine småfornærmede kraftsalver - jezzus lissom.

Jeg blir irritert pga folk svarer bare vas, i stedenfor å si JEG HAR LEST BOKA OG JEG ER UENIG, JEG HAR LEST BOKA OG JEG HER PRØVD DETTE. Folk sier jeg prøvde høykarbo og det har vi alle, men når jeg sier at jeg spiser mindre enn 10% kalorier fra protein og mindre enn 10% kalorier fra fett, som jeg mener er HØYKARBO da ler folk og synes det høres sykt ut. Men de sier likevel at de har prøvd høykarbo og veganer livsstilen. Derfor fyrer jeg meg opp.
Folk limer inn noen innlegg om en feit lege, eller en "blogger som er populær" som debunker The China Study. Kunne funnet 500 blogger som debunker Høy fett, men det er jo ikke det som er poenget.

POENGET MED POSTEN MIN. Det finnes minst like gode resultater på høy karbo som med lavkarbo. Det er ikke nødvendigvis KARBO som er problemet, les fra begge sider SÅ VELGER DU hvilken vei du skal gå. Ikke si jeg kjørte høy karbo med brus, boller, pissa, osv. det fungerte ikke. Pga det er ikke det jeg snakker om

Lukket tråd

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo litt som kristendom?? Jorkla Generell diskusjon 15 31-10-10 01:33
Litt lavkarbo? Tussi80 Generell diskusjon 2 25-09-10 16:22
Litt opphengt i lavkarbo? Søster Lavkarbo generelt 13 22-07-08 10:06
South beach , og litt spm om lavkarbo Lisekir Spørsmål og svar 3 06-04-08 21:52

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:43.