Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

Høykarbo, noen som har erfaring?

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-05-11, 13:24   #76
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

Skal låve deg at det ikke er lite energi i frukt, jeg flyr rundt hele dagen på frukt

Har du vurdert om du egentlig bare har byttet guru og ett litt fanatisk (?) kosthold med et annet?
Blir rett og slett litt bekymret og betenkt når noen presenterer et så ensidig kosthold, jeg tror virkelig ikke at vi nordboere er laget for å leve utelukkende på masse frukt og litt grønt, ref våre lange vintre.

Må ærlig innrømme at jeg ikke håper flere kaster seg på en så ensidig diett altså...

Spiser du økologisk forresten?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 13:25   #77
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?

Opprinnelig lagt inn av heipådu, her.

Nok i denne sammenhengen betyr nok til å unngå mangeltilstander, og denne grensen er individuell.

Alle som spiser vegetarisk uten å ta B12tilskudd får B12-mangel. Hvis du får B12-mangel og samtidig spiser animalsk mat, ligger det en malabsorbsjon til grunn, og da snakker vi ikke lenger om friske mennesker.

De som promoterer lavkarbo pusher såvidt jeg vet ikke kosttilskudd. Det eneste unntaket er en mineraltablett for de som skal følge ketolysekuren, men spiser du variert nok (inkluderer innmat i kostholdet osv), så er det unødvendig. Proteinpulver er hvertfall unødvendig.

Denne listen din sier vel ikke noe mer enn når de ulike stivelseskildene bla tatt i bruk, og det er jo kjent kunnskap. Jeg klarer hvertfall ikke å lese utifra den listen om det eksisterer/har eksistert noen populasjon som har levd på din type kosthold.
At poteter ble spist i søramerika for 13000 år siden sier ingenting om den totale dietten deres.

Når det gjelder de urbefolkningene vi kjenner til i dag, så har de hatt et kosthold som består av i gjennomsnitt ca 69% animalsk og 31% vegetabilsk. Denne fordelingen varierer fra 99-1 (eskimoene) til 24-76 (Gwi).

De tallene der er basert på at de produktene var hovedbasen av kostholdet. Det tok opp omtrent alt de spiste i tillegg til 2-3 andre ingredienser. Vel som sagt les b12 boka så får du den funne sannhet. Jeg har ikke lest hele, men vet om en del som har. Med tanke på b12 nivå så varierer de vanvittig hva som er standard. Har du 150 her i Norge er det flott men det er SUPER LAVT i Asia hvor 450 er terskelen. Så det kommer helt ann på hvem du spør og hvem som sier hva.
Det aller viktigste for meg blant all denne vitamin og mineral osv. osv. diskusjonen er resultatet. Så lenge det jeg spiser og alle de som spiser slik som jeg snakker med og som har spist slik i 5-35+ år bruker ingen supplementer og de trenger ikke stresse med masse forskjellige frukter og grønnsaker. De har super blod, føler seg fantastisk og har ingen mangel sykdommer. Da må man stille spørsmål til alt dette forskjellige folk fra den andre siden hevden. Resultateter snakker MYE høyere enn noen teori.

Dette er jo en klassisk lavkarbo fronter som er veldig populær, Mark Sisson. Hvis ikke dette er supplementer så vet ikke jeg
http://primalblueprint.com/categorie...e/Supplements/
Nå dro jeg bare et eks på det første jeg fant.

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 13:28   #78
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Har du vurdert om du egentlig bare har byttet guru og ett litt fanatisk (?) kosthold med et annet?
Blir rett og slett litt bekymret og betenkt når noen presenterer et så ensidig kosthold, jeg tror virkelig ikke at vi nordboere er laget for å leve utelukkende på masse frukt og litt grønt, ref våre lange vintre.

Må ærlig innrømme at jeg ikke håper flere kaster seg på en så ensidig diett altså...

Spiser du økologisk forresten?

Vel i våre tider så har man tilgang på all slags av varer. Men ja det kan virke unaturlig med tanke på at vi bor i Norge. Så lenge jeg føler meg fantastisk, og seriøst ensidig kosthold eller ikke. Mangelsykdommer osv. finnes ikke på dette bare så det er sagt. Jeg vet at min måte å spise på er den mest ekstreme. Men som sagt McDougall og alt dette her er jo kokt veganer kost så da kan du jo spise masse annet.
Resultat betyr alt. Ingenting kan måle seg hvordan fantastisk føles

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 13:29   #79
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6, her.

Jeg er diabetiker 1. Tror du dette kostholdet kan hjelpe meg ?

Absolutt
http://www.pcrm.org/
Dr Neal Bernard har kurert på diabetes 1 og 2 med høykarbo kosthold

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 13:30   #80
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

Vel i våre tider så har man tilgang på all slags av varer. Men ja det kan virke unaturlig med tanke på at vi bor i Norge. Så lenge jeg føler meg fantastisk, og seriøst ensidig kosthold eller ikke. Mangelsykdommer osv. finnes ikke på dette bare så det er sagt. Jeg vet at min måte å spise på er den mest ekstreme. Men som sagt McDougall og alt dette her er jo kokt veganer kost så da kan du jo spise masse annet.
Resultat betyr alt. Ingenting kan måle seg hvordan fantastisk føles

Det virker svært unaturlig og lite logiskt, rett og slett.

Om du ikke får tilgang på importert mat vil du rett og slett sulte ihjel, rimelig naturstridig i mine øyne...

Og en ting er hvordan du føler deg nå, hva slags helse vil du ha om 5 år? 10 år?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 13:32   #81
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Det er jo bare svada, da, at man kjøper proteinpulver, kapsler og vitaminer i hytt og gevær. Jeg har spist lavkarbo- ren mat fra naturen - i 2 år uten å ha kjøpt en eneste kapsel eller pulver, noe jeg anser for helt unødig, og har jernhelse. Før var jeg syk flere ganger hvert eneste vinterhalvår, nå har jeg ikke vært syk på 1.5 år, selv om folk rundt meg er klin forkjølet biter det ikke på meg lenger.
En kan også legge ut liste på de som IKKE har spist annet en kjøtt og fett i mange tusen år, sånne lister kan ikke legges ut som bevis for at vi er bestemt for en type mat, men kan brukes som argumentasjon at det fungerer bra.
Sånn kan man si at Conquistadoren som beskrev indianerne som ekstremt sterke, like hurtige som en bøffel, løp hele dagen uten å hvile osv osv på kjøttkost, kunne vært bevis på at det er det optimale. Men nei. Det går ikke, jeg mener man på se på hvert individ, så må det prøve seg frem på hva som er best.

Når folk spør om bevis så gir jeg dem det.
Er jo dette jeg sier, alle er forskjellige og man må gjøre det som fungerer best. For deg virker det som å være lavkarbo. Som jeg har nevnt i sted så plukket jeg bare ut en populær lavkarbo fronter Mark Sission og han selger sin del av supplementer ialefall og bruker masse selv.
http://primalblueprint.com/categorie...e/Supplements/

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 13:34   #82
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Det virker svært unaturlig og lite logiskt, rett og slett.

Om du ikke får tilgang på importert mat vil du rett og slett sulte ihjel, rimelig naturstridig i mine øyne...

Og en ting er hvordan du føler deg nå, hva slags helse vil du ha om 5 år? 10 år?

For meg er frukt og grønnsaker det optimale, om jeg ikke har tilgang på det så går jeg seff for nummer 2 som er ris, poteter osv. Derfor jeg nevner DrMcDougall som har kostholdet basert på dette. Dette har vi i flust i Norge. Så det er ingen problem. Føler du gjør det vanskeligere enn det er.

Derfor det er så kanon at jeg har venner som har gjort dette i alt fra 5-10-35år+ og alle har det bedre enn noen gang, de blir bare bedre og bedre

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 13:41   #83
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

For meg er frukt og grønnsaker det optimale, om jeg ikke har tilgang på det så går jeg seff for nummer 2 som er ris, poteter osv. Derfor jeg nevner DrMcDougall som har kostholdet basert på dette. Dette har vi i flust i Norge. Så det er ingen problem. Føler du gjør det vanskeligere enn det er.

Derfor det er så kanon at jeg har venner som har gjort dette i alt fra 5-10-35år+ og alle har det bedre enn noen gang, de blir bare bedre og bedre

Ris og potet er heller ikke opprinnelig mat for oss nordboere. Hvordan kan mat som ikke vokser naturlig her, utover en kort sesong, bli anbefalt som en helårs vidunderkur? Finnes ikke logisk whatsoever..

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 13:45   #84
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Graham med sin 80/10/10 filosofi får like mye pepper av USA`s råd for mat, som lavkarbo får i Norge. Antagelig fordi de som sitter i rådet er kjøpt og betalt av de forskjellige industrikonsern. Grahams tanker om rå mat, betyr at industriforedlingen ikke får sine penger, noe som er fy fy. Det er like mange toppidrettstjerner på 80/10/10 som på lavkarbo - i praksis null prosent. En av dem trente visst sammen med Lance Armstrong - om begge var dopet er uvisst - men han vant aldri noen store konkuranser.
Jeg tror fordelen med sånn mat er at den er ren, akkurat som på lavkarbo. Graham mener imidlertidig at kjøtt er det absolutt verste et menneske kan spise, og der står vi ganske steilt imot. Som innehaver av blodtype 0 må jeg si at jeg hadde omkommet rimelig kjapt om jeg ikke kunne få spist kjøtt. Michel Blomgren, svensk blogger, gikk fra zero carb til 88/5/10 dietten. Men han spiser en del behandlet mat, som raffinert sukker og sirup. Blir han slankere på en sånn diett? Han sluttet på lavkarbo fordi han mente det ikke "funket". Men han spiste en veldig dårlig lavkarbo diett, den besto nesten utelukkende av stekt kjøttdeig med fett.

Jeg tror mange mennesker som går på lavkarbo, som opplever at den ikke "funker", har feil kosthold. For meg er lavkarbo ren mat. Den skal være variert, og økologisk så langt det går. Grønnsakene skal være både rå og kokte. Det går fint å hive i seg 1 kg grønnsaker pr dag og likevel holde seg under 20 karbo om man ønsker det. Personlig er jeg ikke det minste redd for karbohydrater, og spiser det jeg merker kroppen vil ha. Nøtter er noe den ikke vil ha, men bær er den glad i. Frukt er den ganske så likegyldig til. Men kjøtt og fisk i alle former, o la la. Sånn har jeg vært siden fødselen av.

Veganere MÅ stort sett ha B12 tilskudd, og tilskudd av omega 3 og 6, og helst kokosnøtt olje tilskudd. Grunnen er simpelthen at i frukt og grønnt finnes det ikke B12, og med vår korte tykktarm har vi heller ikke nok bakterier som kan gjære frem en slags erstatning. Ergo: B12 tilskudd er livsnødvendig.
Jeg anser at en diett som ikke gir alle vitaminer og mineraler som vi trenger, er en diett som ikke er korrekt, men som det fint går an å leve på, om man tar tilskuddene.
Jeg hadde rimelig god peil på Doug Graham da jeg valgte å starte på LCHF, fordi Paleo tanken - å følge sesongen med mer bær og grønt på sensommeren - virket mer fornuftig en Grahams tanker om at vi er hårløse aper. En grundigere sjekk av dette bekreftet at vi ikke er aper, fysiologisk sett. Men at vi kan leve på det, og at noen også føler seg mer vel på det, er bevist.

Jeg liker å leve nesten Paleo (fløte og rømme er ikke Paleo, men skitt au), noen liker å leve 80/10/10. Jeg velger å respektere Dydde`s valg, men MIN kropp hadde blitt ødelagt av en kost med så lite fett og så mye fruktose.

Takk for innspillet. Vel Jeg har begge bøkene til Dr Doug Graham. I Sport and Athletic Performance er det oversikt på 4 sider, 4 hele sider tettskrevet med navn som bruker 80/10/10 diet som er athleter. Se på f.eks Mike Arnstein som løper 2.28 maraton. Han har ikke godt på dette kostholdet lenger enn noen år. Så denne informasjonen er feil. www.foodnsport.com tror jeg også har noen. Dr Doug Graham har trent mange alt fra bodybuildere osv. til sprintere, maraton løpere, turnere osv.
Jeg vet hvilken svenske du snakker om, ja han blir slankere faktisk. Mistet fett prosent osv. Jeg snakket med han jeg også siden vi hadde samme erfaring med lavkarbo.
Tja problemet vi på lavkarbo fikk var ikke renheten i maten. Det var rett å slett bare for lite karbo. Altså glykogen lagrene våre var tomme i muskler og alt. Vi slet også med det mentale pga for lite glukose til hjernen og alt. Så det føltes bare som du hadde troffet veggen fullstendig.
Jeg var veldig ren på lavkarbo siden jeg hadde perioder hvor jeg ikke spiste noe meieriprodukter. Bare egg og kjøtt å fett fra slakteren, samt grønnsaker osv. Ikke noe sukker osv. bare rene produkter men samme resultat.
Helt klart det Dr Doug Graham spesielt men også DcMcDougall anbefaler tjener jo ingen av de store industriene penger på så selvsagt blir det kritisert som bare juling. Å si at kjøtt, meieriprodukter osv. er dårlig da får du ganske mange aktører på nakken.
Det at vi er skapt eller ikke for det, forklarer Dr Doug Graham vanvittig godt i boka si, det samme gjør DcMcDougall. Først og fremst vi har vanvittig lange tarmsystemer som alle vegetar dyr har. Carivore dyr som spiser kjøtt har veldig korte tarmsystemer.

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 14:03   #85
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

Takk for innspillet. Vel Jeg har begge bøkene til Dr Doug Graham. I Sport and Athletic Performance er det oversikt på 4 sider, 4 hele sider tettskrevet med navn som bruker 80/10/10 diet som er athleter. Se på f.eks Mike Arnstein som løper 2.28 maraton. Han har ikke godt på dette kostholdet lenger enn noen år. Så denne informasjonen er feil. www.foodnsport.com tror jeg også har noen. Dr Doug Graham har trent mange alt fra bodybuildere osv. til sprintere, maraton løpere, turnere osv.
Jeg vet hvilken svenske du snakker om, ja han blir slankere faktisk. Mistet fett prosent osv. Jeg snakket med han jeg også siden vi hadde samme erfaring med lavkarbo.
Tja problemet vi på lavkarbo fikk var ikke renheten i maten. Det var rett å slett bare for lite karbo. Altså glykogen lagrene våre var tomme i muskler og alt. Vi slet også med det mentale pga for lite glukose til hjernen og alt. Så det føltes bare som du hadde troffet veggen fullstendig.
Jeg var veldig ren på lavkarbo siden jeg hadde perioder hvor jeg ikke spiste noe meieriprodukter. Bare egg og kjøtt å fett fra slakteren, samt grønnsaker osv. Ikke noe sukker osv. bare rene produkter men samme resultat.
Helt klart det Dr Doug Graham spesielt men også DcMcDougall anbefaler tjener jo ingen av de store industriene penger på så selvsagt blir det kritisert som bare juling. Å si at kjøtt, meieriprodukter osv. er dårlig da får du ganske mange aktører på nakken.
Det at vi er skapt eller ikke for det, forklarer Dr Doug Graham vanvittig godt i boka si, det samme gjør DcMcDougall. Først og fremst vi har vanvittig lange tarmsystemer som alle vegetar dyr har. Carivore dyr som spiser kjøtt har veldig korte tarmsystemer.

Godt å kunne holde disksjonen på et voksent nivå For å ta det siste først, så står de to frontene Graham og Carnivore fronten steilt mot hverandre. Graham mener vi har vegatarsystem, Carnivore fronten sier vi har likt system som ulven, med noen cm lengre tykktarm. Vi har ikke enzymer som kan knekke cellulosen osv osv. Graham peker på hjørnetenner, klør osv osv. *krangle, krangle*.
Maraton på 2.28 er langt under pari, det kan ikke kalles verdenstopp. Vi har elitemosjonister i Norge som løper på den tiden. På samme måte finnes det veldig store bodybuildere på lavkarbo, orientering, ultra løp, triathlon, men i verdenstoppen, altså topp 10 året rundt tror jeg hverken lavkarbo eller 80/10/10 kan fronte med noen. Ja bortsett fra Ferry da. Men han spiser kanskje renest av alle lavkarbo folk, med nesten kun økologisk kjøtt, selfisket, selvskutt, selvdyrket, selvplukket.

Jeg treffer veggen når jeg har fulle glykogenlagre, det var egentlig mitt problem. Syra knakk meg fullstendig når jeg tok drag i hoppbakker (unnarennet). Fysiologisk sett er det jo logisk at fett for meg gir bedre effekt, med tanke på at mine muskler har fått langt fler mitokondrier, så blir det en bedre effekt enn glukose. Det som gjør at fett er langsommere enn glukose, er at det må føres inn i mitokondrien av L- Carnitine. Med såpass øket mengde mitokondrier, blir den effekten borte, og siden fett gir en større mengde ATP enn glukose pr enhet, så sier det seg selv hva som funker best for meg. Fett gir heller ingen melkesyre, så det blir jo også et pluss.
Lutz har jo kurert kreft. Diabetes 2 får man jo daglig rapporter om kurerte folk. Jeg vet også om unge mennesker på diabetes 1 som ikke tar medisiner lenger, så lenge de spiser ketogent er de friske. Tydeligvis skjer det samme på 80/10/10. Kan være interessant å se hva som egentlig er optimalt, for som Dag Viljen sa på et kos møte: Denne kosten er ikke optimal, men den er det beste som finnes foreløpig.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 14:30   #86
herregud
Medlem
 
herregud sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 227
herregud er en juvelherregud er en juvelherregud er en juvel

Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

med tanke på at mine muskler har fått langt fler mitokondrier

Nyskjerrig bare. Er mitokondrie-mengden noe som økes av pga kostholdet eller trening..? Fint om du kunne forklart litt om dette BitTorres

__________________


herregud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 14:43   #87
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?

Jeg har kikka på linkene du gir angående kurering av diabetes på høykarbo.
Linkene sier meg ingenting. Han lover slett ikke å kurere diabetes 1 men sier:
"While people with type 2 diabetes can often reduce (and sometimes eliminate) medications when their weight is reduced and food and exercise are better controlled, those with type 1 diabetes will always need a source of insulin. "

Kjenner du til (ikke bare et navn i ei bok eller en artikkel i et annet land på en person vi ikke en gang vet om eksisterer) en eneste diabets 1 person som har klart å vekke en død kjertel til live? Og ikke vis til en eller annen intetsigende link.

Diabetes 2 kan kureres med kosthold, og jeg kjenner personlig diabetes 2 pasienter som blir friske ved å legge over til lavkarbo.

Diabetes 1 er en autoimmun sykdom der kroppen skaper antistoffer mot bukspyttkjertelen og før eller siden dreper kroppen sin egen bukspyttkjertel.
Med en død kjertel er man avhengig av å få tilført insulin kunstig, ellers dør man.
Enkelt og greitt.
Behovet for insulinmengde kan imidlertid kontrolleres ved kostholdet, men med en død kjertel vil man aldri kunne produsere insulin selv.
Selv om man spiser så sunt bare kan, vil f.eks. en infeksjon i kroppen umiddelbart føre til at blodsukkeret stiger. Og blodsukkeret synker ikke uten insulin.

Spm diabetiker 1 selv ville jeg nok dødd på et kosthold slik du skisserer med mindre jeg tok gigantiske doser insulin for å tvinge blodsukkeret ned igjen.
Når det gjelder frukt så spiser jeg det i små mengder. Jeg kan foreksempel spise ei halv banan uten å måtte sette insulin, men der går grensen.
Jeg spiser frukt som en del av måltidene der jeg også spiser fett. Da takler kroppen bedre karbohydratene.
Skulle jeg spist meg mett på frukt, ville blodsukkeret mitt gått i taket, og jeg ville garantert ikke følt meg frisk og sunn......

Om du mot formodning skulle kunne finne et garantert bevis på at høykarbo får kroppen til å gro frem en ny og frisk kjertel, så bør jo dette fenomenet være av stor betydning f.eks. for mennesker som mister lemmer i ulykker. De kan bare spise høykarbo og så vokser det frem en ny finger

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.

Sist redigert av BenteR : 25-05-11 kl 15:25. Årsak: trykkleif
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 14:46   #88
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

De tallene der er basert på at de produktene var hovedbasen av kostholdet. Det tok opp omtrent alt de spiste i tillegg til 2-3 andre ingredienser. Vel som sagt les b12 boka så får du den funne sannhet. Jeg har ikke lest hele, men vet om en del som har. Med tanke på b12 nivå så varierer de vanvittig hva som er standard. Har du 150 her i Norge er det flott men det er SUPER LAVT i Asia hvor 450 er terskelen. Så det kommer helt ann på hvem du spør og hvem som sier hva.
Det aller viktigste for meg blant all denne vitamin og mineral osv. osv. diskusjonen er resultatet. Så lenge det jeg spiser og alle de som spiser slik som jeg snakker med og som har spist slik i 5-35+ år bruker ingen supplementer og de trenger ikke stresse med masse forskjellige frukter og grønnsaker. De har super blod, føler seg fantastisk og har ingen mangel sykdommer. Da må man stille spørsmål til alt dette forskjellige folk fra den andre siden hevden. Resultateter snakker MYE høyere enn noen teori.

Jeg vil gjerne se en seriøs kilde, med henvisning til hvilke folkeslag som har hatt dette kostholdet.

Jeg føler jeg taler for døve ører her, men prøver igjen: B12 FINNES ikke i vegetabilsk mat. Veganere/vegetarianere er nødt til å ta tilskudd for å unngå mangel på dette vitaminet.

Jeg baserer mine uttalelser på informasjon i Modern Nutrition: in disease and health, som er den ledende fagboken i verden når det kommer til ernæring. Denne tar hensyn til all forskning som er gjort på hvert enkelt næringsstoff, og i kapittelet om B12 er det referert til 160 forskningsrapporter.

Folk som har tatt fedmeoperasjon må også få tilskudd i form av injeksjoner av dette vitaminet, fordi det er et av få vitaminer som trenger hele tarmsystemet for å taes opp.

Leste en omtale av B12-boken din, og den handler jo om akkurat det motsatte av det du sier:
http://www.quilldriverbooks.com/b12/about_b12.htm

Denne handler jo om at B12-mangel er mye mer utbredt enn det leger i dag er villig til å innse, og at mange tilfeller av B12-mangel ikke blir oppdaget fordi andre diagnoser blir stilt.
Derav tittelen: Kan det være B12?

Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 15:02   #89
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?

Opprinnelig lagt inn av herregud, her.

Nyskjerrig bare. Er mitokondrie-mengden noe som økes av pga kostholdet eller trening..? Fint om du kunne forklart litt om dette BitTorres

Om en utrent person begynner å trene, øker mengden og størrelsen av mitokondrier. Inntil et visst punkt. Om han da valgte å gå over på lavkarbo, ville mengden og størrelsen øke ytterligere. Det er naturlig, da mitokondrier er laget for å forbrenne fett - de kan ikke forbrennes på andre måter - og når tilgangen på glukose blir så liten at den må holdes igjen til vitale organer, må musklene bruke fett. Derfor vil kroppen bygge flere mitokondrier slik at den kan bruke fettet optimalt. Dette har også med hormoner å gjøre, mengden anabole hormoner øker og gjøre kroppen istand til å bygge mer muskler og øker også evnen til å yte mer.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 15:24   #90
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Ris og potet er heller ikke opprinnelig mat for oss nordboere. Hvordan kan mat som ikke vokser naturlig her, utover en kort sesong, bli anbefalt som en helårs vidunderkur? Finnes ikke logisk whatsoever..

Les de forskjellige kildene. Resultat snakker høyere enn noen teori, logikk osv. Men hvis dette høres helt tull ut for deg så er det helt i orden

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 15:28   #91
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?

Opprinnelig lagt inn av heipådu, her.

Jeg vil gjerne se en seriøs kilde, med henvisning til hvilke folkeslag som har hatt dette kostholdet.

Jeg føler jeg taler for døve ører her, men prøver igjen: B12 FINNES ikke i vegetabilsk mat. Veganere/vegetarianere er nødt til å ta tilskudd for å unngå mangel på dette vitaminet.

Jeg baserer mine uttalelser på informasjon i Modern Nutrition: in disease and health, som er den ledende fagboken i verden når det kommer til ernæring. Denne tar hensyn til all forskning som er gjort på hvert enkelt næringsstoff, og i kapittelet om B12 er det referert til 160 forskningsrapporter.

Folk som har tatt fedmeoperasjon må også få tilskudd i form av injeksjoner av dette vitaminet, fordi det er et av få vitaminer som trenger hele tarmsystemet for å taes opp.

Leste en omtale av B12-boken din, og den handler jo om akkurat det motsatte av det du sier:
http://www.quilldriverbooks.com/b12/about_b12.htm

Denne handler jo om at B12-mangel er mye mer utbredt enn det leger i dag er villig til å innse, og at mange tilfeller av B12-mangel ikke blir oppdaget fordi andre diagnoser blir stilt.
Derav tittelen: Kan det være B12?

Ja med andre ord, b12 mangel kommer ikke av kjøtt mangel for det finnes ikke akkurat flyst av vegeterianere. Jeg vet at Dr Doug Graham supplerte med b12 tabletter i 1 måned for mange mange år siden og har aldri tatt noe b12 før eller siden og har ikke b12 mangel. Igjen kan jeg bare si resultat snakker høyere enn noen teori.
Den boka du referer til virker fin den, men så lenge alt blir motbevist av resulateter i forhold til vitaminer og mineraler så går den boka ut vinduet for min del. Når folk har spist dette kostholdet i 5-35+år og ikke lider av noenting som denne boka hevder de vil gjøre da er svaret enket for min del.

http://www.drmcdougall.com/misc/2009nl/feb/starch.htm
Der har du nok av referaner nederst. Les rundt på siden også så finner du svar på alt

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 15:31   #92
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?

VOF siste utgave (kom i posten i dag) har en større artikkel om vegetarkost som bør leses for de som er interesserte i dette temaet.
Narvesen selger VOF - om man ikke er abonnent.

Artikkelen har 42 kildehenvisninger...

Når det gjelder temaet B12:
"Vitamin B12 får vi hovedsaklig gjennom animalsk kost, men det blir ofte hevdet av vegetarianere at fermenterte (gjærede) matvarer og alger er gode kilder. Imidlertid er det slik at innholdet som er målt i ulike typer alger, for en stor del kan være såkalte korrinoider, dvs B12-analoger som ikke er biologisk aktive. Det gjelder bla for ferskvannsalgen spirulina."
Kilde: Herbert V. Vitamin B12: plant sources, requirements, and essay. American journal of Clinical Nutrition 1988; 48:852-8.

VOF anbefaler også boka "The vegetarian Myth" skrevet av Lierre Keith, som var veganer i 20 år før hans sviktende helse gjorde at han måtte endre kosthold til et mer steinalderkosthold. Keith gjennomgår vegetarianerenes moralske, politiske og helsemessige argumenter og viser at ingen av dem er holdbare.... Boka er veldokumentert og full av referanser, kanskje Dydde burde sjekke ut litt informasjon fra en med 20 års erfaring istedet for å stole blindt på sine egne 6 mnds erfaring?

Case closed for min del - jeg stoler mer på VOF sine faglig dyktige journalister når det gjelder dette enn jeg gjør en ferskis på fruktkosthold med bare 6 mnd etter seg Sorry Dydde

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 15:32   #93
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Jeg har kikka på linkene du gir angående kurering av diabetes på høykarbo.
Linkene sier meg ingenting. Han lover slett ikke å kurere diabetes 1 men sier:
"While people with type 2 diabetes can often reduce (and sometimes eliminate) medications when their weight is reduced and food and exercise are better controlled, those with type 1 diabetes will always need a source of insulin. "

Kjenner du til (ikke bare et navn i ei bok eller en artikkel i et annet land på en person vi ikke en gang vet om eksisterer) en eneste diabets 1 person som har klart å vekke en død kjertel til live? Og ikke vis til en eller annen intetsigende link.

Diabetes 2 kan kureres med kosthold, og jeg kjenner personlig diabetes 2 pasienter som blir friske ved å legge over til lavkarbo.

Diabetes 1 er en autoimmun sykdom der kroppen skaper antistoffer mot bukspyttkjertelen og før eller siden dreper kroppen sin egen bukspyttkjertel.
Med en død kjertel er man avhengig av å få tilført insulin kunstig, ellers dør man.
Enkelt og greitt.
Behovet for insulinmengde kan imidlertid kontrolleres ved kostholdet, men med en død kjertel vil man aldri kunne produsere insulin selv.
Selv om man spiser så sunt bare kan, vil f.eks. en infeksjon i kroppen umiddelbart føre til at blodsukkeret stiger. Og blodsukkeret synker ikke uten insulin.

Spm diabetiker 1 selv ville jeg nok dødd på et kosthold slik du skisserer med mindre jeg tok gigantiske doser insulin for å tvinge blodsukkeret ned igjen.
Når det gjelder frukt så spiser jeg det i små mengder. Jeg kan foreksempel spise ei halv banan uten å måtte sette insulin, men der går grensen.
Jeg spiser frukt som en del av måltidene der jeg også spiser fett. Da takler kroppen bedre karbohydratene.
Skulle jeg spist meg mett på frukt, ville blodsukkeret mitt gått i taket, og jeg ville garantert ikke følt meg frisk og sunn......

Om du mot formodning skulle kunne finne et garantert bevis på at høykarbo får kroppen til å gro frem en ny og frisk kjertel, så bør jo dette fenomenet være av stor betydning f.eks. for mennesker som mister lemmer i ulykker. De kan bare spise høykarbo og så vokser det frem en ny finger

Ingen har låv å si at de kan kurere noe, kun eventuelt legene. Så nei man kan aldri hevde at man kan kurere noe. Jeg skal finne eks. på personer som har kurert diabetes 1 og 2 til deg. Gi bare litt tid til å søke rundt.

Det er veldig farlig å isolere ting som du hevder her. Jeg kan kun spise halv banan hvis ikke går alt gale. Dette betyr nødvendigvis ikke at frukt er problemet. Dette blir som å si at jeg tok en kopp kaffee med litt fløte i og dæven jeg fikk energi av det lille med fløte.
I følge Dr McDougall og høykarbo folka er grunnen til at blodsukkeret osv. går til himmelen er at du spiser for mye fett og har for mye fett i årene og systemet. Dette hindrer karbohydraten altså glukosen i å nå cellene pga fettet blokkerer dette. Som igjen fører til at glukosen bare fyker rundt i blodet og cellene som gjør at dette skaper problemet. Med andre ord, fett er problemet ikke frukten.

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 15:40   #94
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

I følge Dr McDougall ......

Hvorfor har "din" Dr. McDougall mer rett enn feks Dr. Torkil Andersen, Dr. Fedon Lindberg, Dr. Hexeberg, Dr. Dahlqvist, Dr. Atkins osv osv tror du?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 15:42   #95
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Godt å kunne holde disksjonen på et voksent nivå For å ta det siste først, så står de to frontene Graham og Carnivore fronten steilt mot hverandre. Graham mener vi har vegatarsystem, Carnivore fronten sier vi har likt system som ulven, med noen cm lengre tykktarm. Vi har ikke enzymer som kan knekke cellulosen osv osv. Graham peker på hjørnetenner, klør osv osv. *krangle, krangle*.
Maraton på 2.28 er langt under pari, det kan ikke kalles verdenstopp. Vi har elitemosjonister i Norge som løper på den tiden. På samme måte finnes det veldig store bodybuildere på lavkarbo, orientering, ultra løp, triathlon, men i verdenstoppen, altså topp 10 året rundt tror jeg hverken lavkarbo eller 80/10/10 kan fronte med noen. Ja bortsett fra Ferry da. Men han spiser kanskje renest av alle lavkarbo folk, med nesten kun økologisk kjøtt, selfisket, selvskutt, selvdyrket, selvplukket.

Jeg treffer veggen når jeg har fulle glykogenlagre, det var egentlig mitt problem. Syra knakk meg fullstendig når jeg tok drag i hoppbakker (unnarennet). Fysiologisk sett er det jo logisk at fett for meg gir bedre effekt, med tanke på at mine muskler har fått langt fler mitokondrier, så blir det en bedre effekt enn glukose. Det som gjør at fett er langsommere enn glukose, er at det må føres inn i mitokondrien av L- Carnitine. Med såpass øket mengde mitokondrier, blir den effekten borte, og siden fett gir en større mengde ATP enn glukose pr enhet, så sier det seg selv hva som funker best for meg. Fett gir heller ingen melkesyre, så det blir jo også et pluss.
Lutz har jo kurert kreft. Diabetes 2 får man jo daglig rapporter om kurerte folk. Jeg vet også om unge mennesker på diabetes 1 som ikke tar medisiner lenger, så lenge de spiser ketogent er de friske. Tydeligvis skjer det samme på 80/10/10. Kan være interessant å se hva som egentlig er optimalt, for som Dag Viljen sa på et kos møte: Denne kosten er ikke optimal, men den er det beste som finnes foreløpig.

Helt enig, på verdenstoppen har verken 80 10 10 av Graham eller lavkarbo noe å fronte med. Men når det gjelder veganer siden har de veldig mange i verdenstoppen altså 80/10/10 bare kokte versionen. Se på Carl Lewis for å nevne en, men det finnes enormt mange. Jeg kan finne dem frem etter litt leting. Men også så er det ikke å stikke under en stol at alle som er i verdenstoppen går på et høykarbo kosthold, ikke alla 80 1/ 1 men det er høykarbo. Er det bra, ikke helsemsig siden idressfolk sliter latterlig mye med helsa. Dette er jo mer standard kjøtt, fett og bare hovedmengden karbo.

Vet jeg sier hverken lavkarbo eller høykarbo er optimalt. Men det finnes samme kureringer med begge metoder. Det er det som er så fasinerende og så vanvittig merkelig. At veien skal være så latterlig "vanskelig".
Jeg synes idrett er veldig bra å måle opp mot, for uansett idrett er sunt som bare juling. Men klart toppidrett har vanvittig stor skygge side med doping og andre midler som fremmer prestasjon som er på grensa.
Men grunnen til idrett er bra å se på er at det er en MULTImilliarder industri og de er alt for hva som er bra for prestasjon. Hvis lavkarbo hadde vært det er jeg ganske sikker på de hadde brukt det.

Jeg har ikke alle svar, jeg er bare en som har prøvd begge måter å leve på å vil formidle at høykarbo er vel så like bra. For meg mye mye bedre.
Med tanke på diabetes og lavkarbo, jeg vet ikke hvordan det går gått med disse menneskene på langsikt? 5-10+ år ?
Grunnen til jeg ikke har sottet meg inn i diabetes eller noen andre "sykdommer" er pga jeg ikke har dem selv. Jeg har bare suttet meg inn i asthma og allergi, prestasjon og trening gå ned i vekt osv. Det var min grunn til min kostholdsreise.

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 15:42   #96
littleme
Medlem
 
littleme sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 34
Innlegg: 373
littleme har en fantastisk aura rundt seglittleme har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?

Hvorfor gidder dere folkens?

__________________



littleme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt forskjellig Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 15:44   #97
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?

Opprinnelig lagt inn av littleme, her.

Hvorfor gidder dere folkens?

Altfor mye fritid

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 15:44   #98
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Hvorfor har "din" Dr. McDougall mer rett enn feks Dr. Torkil Andersen, Dr. Fedon Lindberg, Dr. Hexeberg, Dr. Dahlqvist, Dr. Atkins osv osv tror du?

Du må seriøst lese posten min. Jeg sier ikke noen har mer rett enn noen. Det jeg vet er at McDougall har resultater å backe alt opp med. Det betyr mest for meg.
Jeg har fått erfart at Atkins og alle disse her har feil som bare juling. Det høres flott ut teori messig men for meg fungerte det ikke i det hele tatt. Da kan det virke så flott så bare det, så lenge det ikke gir resultatene det lover er det ikke vært papiret det står på for meg.

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 15:45   #99
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Altfor mye fritid

Håper alle her inne er interresert i helse og ha et bedre liv. Føler det er verdt å invistere tid i.

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 15:45   #100
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

Absolutt
http://www.pcrm.org/
Dr Neal Bernard har kurert på diabetes 1 og 2 med høykarbo kosthold

Her påstår du at han kurerer både diabetes 1 og 2

Jeg er forøvrig 48,5 kilo og 1,60 høy.
Rimelig aktiv siden jeg har bikkjer og tror absolutt ikke på at "I følge Dr McDougall og høykarbo folka er grunnen til at blodsukkeret osv. går til himmelen er at du spiser for mye fett og har for mye fett i årene og systemet. Dette hindrer karbohydraten altså glukosen i å nå cellene pga fettet blokkerer dette. Som igjen fører til at glukosen bare fyker rundt i blodet og cellene som gjør at dette skaper problemet. Med andre ord, fett er problemet ikke frukten. "
Det er ikke fett i årene eller systemet mitt som er problemet, men at jeg ikke produserer insulin, slik at kroppen ikke lenger kan håndtere karbohydratene.
Kolestreolet mitt er forøvrig helt perfekt.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som skulle være på lavkarbo 17. mai som enda opp med høykarbo!? Smelia Lavkarbo generelt 9 19-05-11 15:14
Noen som har samme erfaring? helle50 Ketolysekuren 4 25-10-10 18:49
Noen som har erfaring med kortisonbehandling? Ullabulla Spørsmål og svar 3 06-02-09 18:43
Noen som har erfaring med wii fit? Håp_80 Trening 11 14-01-09 12:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no