Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Karbohydratkalkulator?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-05-11, 12:47   #1
fleur78
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 34
fleur78 er på en erverdig vei

Karbohydratkalkulator?

Jeg lurer på om noen vet om det finnes en kakulator e.l. hvor man kan plotte inn alt man spiser iløpet av en dag og få ut innholdet i protein, karbo og fett i gram og ikke i %. Var medlem av vektklubben til VG tidligere, men mener å huske at det kom i % der. Og jeg har ikke lyst til å betale for det heller.

fleur78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vet ikke enda Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 12:47   #2
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Karbohydratkalkulator?

diett.no ! Glimrende side !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 12:48   #3
ThereseA
Seniormedlem
 
ThereseA sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 37
Innlegg: 604
ThereseA er ny på veien

Sv: Karbohydratkalkulator?

Du kan bruke diett.no ... Her kan du legge inn alt og få prosent på karbo, fett og proteiner..

__________________


ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 13:09   #4
fleur78
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 34
fleur78 er på en erverdig vei

Sv: Karbohydratkalkulator?

Takk

fleur78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vet ikke enda Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 15:59   #5
Kathja
Medlem
 
Kathja sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 104
Kathja er på en erverdig vei

Sv: Karbohydratkalkulator?

hvordan legger dere f.eks Nannas frokostbrød/boller ? altså jeg får ikke den siden til å finne den oppskriften så jeg må regne karbene ved siden av.

Kathja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo-Tror jeg??? Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 16:18   #6
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Karbohydratkalkulator?

Opprinnelig lagt inn av Turbokath, her.

hvordan legger dere f.eks Nannas frokostbrød/boller ? altså jeg får ikke den siden til å finne den oppskriften så jeg må regne karbene ved siden av.

Mener å huske at karbene er ferdig utregnet og ligger i tråden der?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 19:35   #7
fleur78
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 34
fleur78 er på en erverdig vei

Sv: Karbohydratkalkulator?

Den kalkulatoren var fin den, men hvorfor kommer ikke fett opp i %?
Og hvorfor går det over 100%? På proteiner hos meg står det nå 199%, karbohydrater 52% og fett 86 gram?

fleur78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vet ikke enda Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 19:56   #8
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Karbohydratkalkulator?

Opprinnelig lagt inn av fleur78, her.

Den kalkulatoren var fin den, men hvorfor kommer ikke fett opp i %?
Og hvorfor går det over 100%? På proteiner hos meg står det nå 199%, karbohydrater 52% og fett 86 gram?

Du ser sikkert på ADI% - se til høyre, der står det k.diag og etikett, der får du det i prosent av totalt kaloriinntak og i gram.
Hvis du har satt maksinntak av kalorier og andre næringsstoffer så kan du få over 100% i ADI-fanen om du har spist mer enn du satte som maksinntak.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 21:30   #9
fleur78
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 34
fleur78 er på en erverdig vei

Sv: Karbohydratkalkulator?

Hm ok.

Men noen som vet om det går an å endre på matvarer man legger inn? Har lagt inn feil vekt på flere av varene og tenkte å endre på dem, men det går ikke. Man må slette varen og legge til på nytt og det er litt klønete.

fleur78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vet ikke enda Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 21:37   #10
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Karbohydratkalkulator?

Opprinnelig lagt inn av fleur78, her.

Hm ok.

Men noen som vet om det går an å endre på matvarer man legger inn? Har lagt inn feil vekt på flere av varene og tenkte å endre på dem, men det går ikke. Man må slette varen og legge til på nytt og det er litt klønete.

Du kan endre på mengden, både type mengde (ss, gram osv) og mengde, bare gjør endringer og trykk enter etterpå

I oppskrifter derimot mener jeg du må slette ingrediensen om du legger inn feil mengde.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no