Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lavkarbo og pepsimax avhengig

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-05-11, 05:48   #1
ludvik
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 2
ludvik er på en erverdig vei

Lavkarbo og pepsimax avhengig

hei.
jeg er helt fersk når det gjelder det med lavkarbo diett. og har akuratt startet med det. det eneste problemet er at jeg er pepsimax alkoholiker hvis jeg kan kalle det det. jeg drikker veldig mye pepsi max(1.5-7/8liter om dagen) og jeg er fult klar over at det ikke er noe bra.
men det jeg lurer på er om hvordan dette påvirker dietten?
vill jeg kunne gå ned i vekt selv om jeg drikker så mye pepsi max eller vill det virke motsatt. jeg har ikke noe problem med å holde meg unna andre søtnings ting. det er kun den pepsi maxen som jeg vet jeg kommer til å slite veldig med å kutte ut og sprekker. håper det er noen som kan hjelpe meg med et godt svar :-)

ludvik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 06:15   #2
kattungen
Medlem
 
kattungen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 36
Innlegg: 367
kattungen er på en erverdig vei

Sv: lavkarbo og pepsimax avhengig

Jeg vet ikke hvordan Atkins forholder seg til Pepsi Max og andre søtningsstoffer, men jeg kan anbefale å prøve å kutte litt ned på forbruket i alle fall - 7-8 liter Pepsi Max om dagen er nok ikke helt ideelt Men jeg tror du kan fortsette å drikke Pepsi Max, bare husk å drikke vann også

__________________
Min journal



kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 09:10   #3
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: lavkarbo og pepsimax avhengig

Du bør virkelig kutte ned på Pepsi Max-drikkingen hvis du drikker så mye som opp til 7-8 liter om dagen (Det ville jeg sagt om du hadde drukket så mye vann også!!)

Noen får vektstagnasjon av kunstig søtning, andre ikke.
Vil absolutt anbefale at du begrenser deg til max 1/2 liter om dagen og heller drikker vann. Dog ikke 7-8 liter, 2-3 liter vann er et greit utgangspunkt for de fleste.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 09:15   #4
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: lavkarbo og pepsimax avhengig

Hva med å inngå en liten avtale med deg selv? At du må drikke så og så mye vann før du kan ta deg litt pepsi?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 09:15   #5
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: lavkarbo og pepsimax avhengig

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Vil absolutt anbefale at du begrenser deg til max 1/2 liter om dagen og heller drikker vann. Dog ikke 7-8 liter, 2-3 liter vann er et greit utgangspunkt for de fleste.

Det er da ganske individuelt hvor mye væske vi trenger / hvor tørste vi er? Jeg får alltid i meg 4-5 liter væske, men kommer glatt opp i 7-8 liter om jeg er mer aktiv enn normalt... og da drikker jeg fordi jeg er tørst, altså.

Angående Pepsi Max - det er veldig mange tråder om det her på forumet, faktisk, siden veldig mange har hatt en viss avhengighetsproblematikk med det - meg selv inkludert. Det kan godt hende du tåler litt uten at det stagger vektnedgangen, men det bør nok bli mindre enn inntaket du beskriver per i dag, ja. Jeg "avvente" meg selv med å bare tillate et nytt glass pepsi per halvliter rent vann jeg drakk. Å lage andre alternativer med smak - iste, for eksempel - kan også være til hjelp når man bare higer etter "noe som smaker noe"...

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 09:50   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og pepsimax avhengig

Jeg drakk ikke slike mengder som du gjør - men var helt klart avhengig! Du bør ta en runde med deg selv om du bør slutte HELT! Jeg kan ikke tillate meg pepsimax til daglig, heller ikke en flaske i helgene, så for meg blir det KUN vurdert når jeg er borte, ute og spiser osv.
For noen hjelper det og sette grenser for inntaket på feks en halv liter hver dag, for andre må man kutte helt.

Når det gjelder vektnedgang har du fått råd allerede, for noen kan det stanse eller sinke vektnedgang, for andre ikke.

Med opptil ÅTTE liter hver dag ville jeg i tillegg bekymret meg for bivirkningene søtningsstoffene KAN gi deg. Jeg blir syk av aspartam, selv om jeg drakk lite. Dårlig mage, uvel etter inntak, hodepine, nervesmerter i armer og bein osv.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 17:47   #7
Smelia
Medlem
 
Smelia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Alder: 37
Innlegg: 74
Smelia er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og pepsimax avhengig

Hmm.. eg trur ikje han meina 7-8 LITER men 1,5 til- 1,7 liter.. 1, 8 liter pr dag ! sånn som eg ser det då menne eg og e veldig gla i pepsi max.. har kutta ned på det.. og bør kutte meir og .. trur aspartanen (søtningsstoffer i brusa) kan stoppe vektnedgangen en god del...

Smelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 17:52   #8
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 41
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Lavkarbo og pepsimax avhengig

Opprinnelig lagt inn av Smelia, her.

Hmm.. eg trur ikje han meina 7-8 LITER men 1,5 til- 1,7 liter.. 1, 8 liter pr dag ! sånn som eg ser det då menne eg og e veldig gla i pepsi max.. har kutta ned på det.. og bør kutte meir og .. trur aspartanen (søtningsstoffer i brusa) kan stoppe vektnedgangen en god del...

Hehe, enig med deg her.

Han skriver 1,5 til 1,7 - 1,8 liter. Ikke 1,5 til 7-8 liter

Marius

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 18:57   #9
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo og pepsimax avhengig

Etterhvert som en blir avsukret, begynner pepsimaxen å smake dritt, en merker søtstoffene VELDIG. og da er det ikke så stas lengre.....Believe me....sukk.....

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 20:45   #10
ludvik
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 2
ludvik er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og pepsimax avhengig

tusen takk for mange gode svar
det har nok godt med opp til 7-8liter pepsi max på det værste men kan tenke meg at jeg har lagt på et snitt på 3-4.5 liter om dagen.
i dag har det bare blitt med en halv liter og masse vann så nå blir det å kutte den helt ut etter vært vill jeg tru.
det som er litt rart for meg er at det er så mange som skriver at de har fått hodepine, uvel osv.. men på meg så har det virka motsatt. så hvis jeg har følt meg uvel,hodepine og tatt litt pepsi max så har den forsvunnet.
men så lenge det kan hindre å gå ned i vekt så er det bare å være streng mot seg selv og kutte den helt ut. i værtfall til jeg har nådd målet så får en se hva som skjer etter det

ludvik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 20:48   #11
Smelia
Medlem
 
Smelia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Alder: 37
Innlegg: 74
Smelia er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og pepsimax avhengig

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Hehe, enig med deg her.

Han skriver 1,5 til 1,7 - 1,8 liter. Ikke 1,5 til 7-8 liter

Marius

Hehe.. jepp! trur særiøst eg hadde slete max vis eg hadde dråkke 8 liter pepsi max for dag 4000 kr i mnd på pepsi max hadde det blitt LETT!

Smelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 21:11   #12
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Lavkarbo og pepsimax avhengig

Skjønner ikke at noen kan makte å helle i seg 7-8 lite væske på en dag jeg da.
Har nok med å få i meg 2-3 liter jeg.
Drikker litt pepsi max jeg også, men kun i helger og da aldri mange liter.
Tror ikke det har noen innvirkning på min vektnedgang.

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 21:14   #13
LibraGirl
Seniormedlem
 
LibraGirl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 688
LibraGirl er ny på veien

Sv: Lavkarbo og pepsimax avhengig

Enig med de andre her, kansje lurt å trappe litt ned
Drakk å mye pepsi max før jeg begynte på lavkarbo,
fikk abstinenser ol da jeg kutta ned, men nå savner jeg det ikke
drikker kansje 1-2 bokser (0.33) i måneden
Synes farris var en god erstatter, gjerne me litt funlight i på lørdagskosen
Lykke til

__________________


LibraGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 50-60gkh pr dag Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 21:16   #14
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Lavkarbo og pepsimax avhengig

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

Etterhvert som en blir avsukret, begynner pepsimaxen å smake dritt, en merker søtstoffene VELDIG. og da er det ikke så stas lengre.....Believe me....sukk.....

Kan ikke si at jeg merker noe til det altså.
Smaker bare veldig søtt og godt, spør du meg

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 21:22   #15
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 55
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo og pepsimax avhengig

Jeg gikk greit ned selv om jeg drakk pepsi max - rundt 3 liter om dagen, tenker jeg. Men hadde andre bivirkninger (svimmelhet) som gjorde at jeg kuttet ut i august i fjor, gikk overraskende greit.

Klarer du deg med 1/2 - 1,5 liter om dagen, så går det jo an å trappe ned også .

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 21:43   #16
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og pepsimax avhengig

Med et så stort inntak av Pepsi Max hadde det ikke vært evt. vektstagnasjon som hadde bekymret meg mest, men de store mengdene aspartam man tuller i seg.

Jeg har nok desverre drukket på meg en aldri så liten avhengighet etter langvarig stress på jobben (jeg røyker jo ikke lengre), så jeg har så vidt begynt med litt nedtrapping. I første omgang har jeg byttet noe av det ut med annen type brus og så får jeg jobbe mer med selve mengdene senere.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Avhengig av sukker Shooterr Artikler 2 10-11-09 16:54
hva er vi egentlig avhengig av? jeef-micro Nyheter / media 3 25-07-07 14:17
Jeg er avhengig! Albertine Generell diskusjon 10 08-03-05 22:56
Du kan bli avhengig av sukker! mofe Nyheter / media 7 12-02-05 13:24
Er DU avhengig??? HP Lavkarbo generelt 10 29-04-04 11:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no