Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 01-06-11, 12:11   #76
Sina Mari
Nytt Medlem

Medlem siden: Jun 2008
Sina Mari er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Jeg henger meg også på her.. ikke helt ny i gamet, men det har vært flere utskeielser enn ønskelig den siste tiden. Har heller aldri vært med i noen nybegynner tråd, og tenker at det kan være smart for å holde fokus og motivasjon ved like.. Hadde i utgangspunktet 10 kilo som skulle bort, og er halvveis ved målet - kanskje jeg klarer det til ferien.. vi får se hva de neste ukene bringer. Uansett så har min kropp det MYE bedre på et lavkarbo kosthold enn på høykarbo - så, egentlig stresser jeg ikke allverden med vekten - det tror jeg vil komme hvis jeg bare er konsekvent med maten og trener regelmessig (som jo nettopp er den store utfordringen..)!

Sina Mari er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 12:29   #77
Ashley
Medlem

Ashley sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Ashley er ny på veien

Jeg er med bra motivasjonstråd. har holdt på en uke etter jeg ga meg for noen måneder siden. merker ingen bivirkninger så langt siden jeg har gjort dette over lengre tid før.

nå spiser jeg mer kalorier, ferre måltider og mer fett. litt mer ala skalderman. spiser ikke så mye salat siden kaninfor gikk meg på nervene en stund. min hjerne tenker diet og går i sparebluss med en gang med for mye grønnsaker. skalderman anbefaler ikke yoghurt og sier at nøtter kan spises av de som er heldige å tåler dem. det gjør jeg jeg spiser skyr naturell med hjemmelaga musli av nøtter, kjerner og frø når jeg går litt smålei kyllinglår og egg. man trenger variasjon! dette klarer vi
å lage sin egen greie av ketolyse er best, da mister du ikke motivasjonen. å som sagt, ikke spis deg ihjel på grønnsaker. spis måltider som metter. og det mest logiske er å velge mest naturlig mat. ikke tirr søtsuget med for mye sukrin og div sukkerfri mat. det er mine beste tips. midjefettet forsvinner på et blunk om man orker litt styrketrening også.

NB: å spise for lite er en stor feil jeg gjorde. å starte de første ukene med et overskudd på kalorier kickstarter "bålet" av fettforbrenningen. kjenner jeg blir stappmett, men det er bedre enn å sende kroppen signaler om sult og la den gå i sparebluss.

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 14:39   #78
Sanquala
Juniormedlem

Medlem siden: May 2011
Alder: 40
Sanquala er på en erverdig vei

I går kveld var jeg kommet i ketose yay!
og måtte snike meg en tur på vekta idag selv om jeg har bestemt at jeg kun skal veie meg en gang i uka...nesten 1,5 kg siden mandag...hihi

Sanquala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 17:56   #79
Batillip
Medlem

Batillip sin avatar

Alder: 50
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Sanquala, her.

I går kveld var jeg kommet i ketose yay!
og måtte snike meg en tur på vekta idag selv om jeg har bestemt at jeg kun skal veie meg en gang i uka...nesten 1,5 kg siden mandag...hihi

Det er så MORO!

Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15 Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 18:51   #80
Elanessë
Seniormedlem

Elanessë sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Når har dere veiedag, egentlig?
Jeg har mandag, og det har jeg nesten alltid hatt. Liker den dagen jeg, for det er ny uke med ny start føler jeg. Samtidig så hjelper det meg til å holde meg liiiitt i skinnet på søndagene. Jeg har en tendens til å føle at søndag er helg i den forstand at man kan kose seg ekstra Men egentlig er det jo nok med fredag og lørdag. Så veiedag på mandag hjelper meg å være veldig flink på søndagene.

Gammel 01-06-11, 19:17   #81
Batillip
Medlem

Batillip sin avatar

Alder: 50
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Mandag er veiedag.

Hva gjør du når du har kosedag, Elanessë? Spiser du mer karbohydrater, eller hva?

Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15 Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 20:00   #82
MariaB
Seniormedlem

Medlem siden: May 2009
MariaB er ny på veien

Mandag er veiedag for meg også, selv om jeg ofte er lettere midt i uka. Som Elanesse hjelper det meg å holde fokus også i helga

Nå har jeg vært å trent. Første gang i ketose, og det gikk veldig bra. Trente spinning/styrke, og eneste forskjell var at jeg ble litt svimmel og småkvalm etter spinningen. Kan ha med at jeg drakk mye vann

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 20:08   #83
KarboMamma
Medlem

KarboMamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
KarboMamma er på en erverdig vei

Veier meg faktisk hver morgen... Vet at det ikke anbefales å gjøre det, men jeg klarer bare ikke la være

KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 20:18   #84
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 36
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av KarboMamma, her.

Veier meg faktisk hver morgen... Vet at det ikke anbefales å gjøre det, men jeg klarer bare ikke la være

Det er en smell, en skikkelig brøler du gjør der.
Selv var jeg fanatisk opptatt av den forb*** vekta, og det viste seg (gjennom utførlig dagbokskriveri) at hver kan jeg nærmet meg et rundt tall eller et mål jeg hadde satt, så brukte jeg laaaaang tid for å nå målet. Kiloene f.eks fra 105 til 100 gikk lett, på 2,5-3 uker. Så brukte jeg 4 uker på å gå fra 100,9 til 99,9. Stress og adrenalin i kroppen er ikke bra. Hver dag var en ny stressfaktor

Vanskelig å la være. Beste tipset jeg har på lager er å veie seg etter avføring på morgenen. Har du dobesøk på kvelden kan du med glede veie deg morgenen etter.

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 20:23   #85
Sina Mari
Nytt Medlem

Jeg veier meg også altfor ofte..stort sett hver eneste dag.. skal prøve å slutte med det! Mandag hørtes ut som en helt grei dag å veie seg på - så jeg henger meg på den.. jeg har også vært å trent - step og mage/rygg, deilig!

Gammel 01-06-11, 20:31   #86
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 36
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Ikke tilfeldigvis noen fra tromsø her? Trenger sårt en treningsvenn

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 20:50   #87
Elanessë
Seniormedlem

Elanessë sin avatar

Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Batillip, her.

Hva gjør du når du har kosedag, Elanessë? Spiser du mer karbohydrater, eller hva?

På fredag spiser jeg litt mer karber ja. Ellers er det sukkerfri sjokolade og bacongull, og det kan for meg innimellom være litt partystopper, spesielt alt det salte.

Å veie seg hver dag bør man viirkelig slutte med ja! Ikke bra. Vi har kanskje alle lyst å gå ned i vekt, men det bør ikke være SÅ mye i fokus. Da mister det sin hensikt lett, om man skal stille seg på vekta hver dag. Egentlig syns jeg en gang i uken nesten er for ofte, men det er en grei intervall for å ha kontroll da, og holde seg i skinnet. Så velg en veiedag og skyv vekten laangt bort de andre dagene.

Gammel 01-06-11, 20:54   #88
BlackPearl
Nytt Medlem

BlackPearl er på en erverdig vei

Jeg er med fra i morgen, 2.juni!

Helt ny i gamet - har 30kg som skal av! Er usle 162cm høy og veier nå 102,5kg.

Må lese meg opp på oppskrifter og menyforslag jeg!

BlackPearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 21:09   #89
maiken32
Juniormedlem

Medlem siden: Jun 2011
maiken32 er på en erverdig vei

heisann !

Jeg blir veldig gjerne med ! Dette er HELT nytt for meg, men jeg er klar for nye utfordringer

Skjønner at jeg ikke skal spise poteter, brød, ris, pasta osv.
Dere som er litt rutinerte: hva spiser dere i løpet av en dag ?

Ser også at mange av dere har sånne "vekt visere", hvor finner dere dem ?

maiken32 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nybegynner ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 21:14   #90
Elanessë
Seniormedlem

Elanessë sin avatar

Opprinnelig lagt inn av maiken32, her.

Jeg spiser f.eks på en dag:
Frokost: frokostpannekake m/syltetøy
Lunch: salat (masse grønnsaker, skinke/kylling og hvitløksmajones)
MM: grønnsaksstenger, kjøttpålegg, kokt egg m/reker i majones o.l
Middag: kjøtt og grønnsaker i forskjellige varianter (finnes maaasse oppskrifter på nett)
Kvelds: ostechips eller kanskje bær med krem

Du kan finne og lage deg ticker på tickerfactory.com

Gammel 01-06-11, 21:18   #91
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av maiken32, her.

heisann !

Jeg blir veldig gjerne med ! Dette er HELT nytt for meg, men jeg er klar for nye utfordringer

Skjønner at jeg ikke skal spise poteter, brød, ris, pasta osv.

Du finner det meste av det du trenger i denne fantastiske linken

Lykke til!

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 21:26   #92
MariaB
Seniormedlem

Medlem siden: May 2009
MariaB er ny på veien

Kanskje vi skulle lagt inn det vi spiser i løpet av dagen?

Greit med litt inspirasjon og tips!

Frokost: 1 kokt egg med litt bremyk. 1 Finncrisp med brie og spekeskinke. Kaffe med fløte.
Lunsj: 2 Osteknekkis (ost smeltet i micro til den blir stiv) med brie og spekeskinke. Kaffe med fløte.
Middag: 2 laksefilet, bittelitt raspet gulrot, agurk, rømme og smeltet smør.
Kvelds: To stk nannahs knekkebrød med kremost krydder

21.6 karber.

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 21:34   #93
Sina Mari
Nytt Medlem

I dag har maten vært som følger:

sen frokost: 2 fiberrik m/makrell i tomat + te m/cocosa
lunsj: 2 egg m/majones + skivet laks
middag: taco salat m/ostechips + guacemole. Snadder!!
kvelds: litt bringebær m/fløte + te m/cocosa

Gammel 01-06-11, 21:44   #94
Karbear86
Juniormedlem

Karbear86 er på en erverdig vei

JEg er skikkelig karbo-abstinenser etter tre dager jeg.. klarer ikke å tenke på noe annet enn pitabrød (noe jeg har kost meg med alltid, når jeg skal ha noe godt) .. hehe skikkelig vanskelig.. tung i hodet og slapp. Trening er vanskelig. vant med 4 ganger i uka.. tipper det max blir 3 dager denne første uka pga kroppen er litt slapp.
Gikk på vekten i dag, og hadde gått ned 1,2 kg. ikke veid meg på kanskje ei uke men hvis det er pga dette uten brød osv er det verdt det altså
Er det flere som har det sånn?

Karbear86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: uten brød, pasta og ris. Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 21:46   #95
labaline
Juniormedlem

labaline sin avatar

Medlem siden: May 2010
labaline er på en erverdig vei

Er det plass til meg også?
Jeg holdt på i fjor sommer og gikk ned i 15kg. Begynte å trene flere ganger i uken og gikk vekk fra ketolyse og over til lavkarbo. Det sklei litt ut og jeg begynte å legge på meg litt. Etter jul har det ikke fungert med lavkarbo og noen kilo har lagt seg på igjen. Jeg kan nok aldri leve et vanlig høykarbo liv mer, så denne gangen er det en livsstilsendring uten rom for lange utskeielser

Jeg veier 104 kg nå, skal ned til 70, men jeg har god tid, så om dette går seint, så gjør ikke det noe. Har et håp om å være under 80 kg til neste sommer.

Jeg begynte skikkelig i går, men har absolutt ingen følelse av å være i ketose enda, men det kommer vel

labaline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eigenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 21:54   #96
Elanessë
Seniormedlem

Elanessë sin avatar

Høres ut som et veldig realistisk mål labaline Flott!

Her har maten i dag vært som følger:
Frokost: en frokostpannekake m/sukkerfritt syltetøy
Lunch: salat (isrberg, agurk, papika, løk, minimais, egg, ost, skinke, valnøtter, pinjekjerner og hvitløksmajones)
MM: salami
Middag: brokkolisuppe med egg og bacon
Kvelds: et par ostechips

Drukket vann og en boks pepsi max (sistnevnte burde ventet til helga )

Gammel 01-06-11, 22:00   #97
labaline
Juniormedlem

labaline sin avatar

Medlem siden: May 2010
labaline er på en erverdig vei

Måltidene mine i dag har vært slik:

Frokost - Cottage Cheese med et lite hint av funlight saft
Lunsj - eggerøre med sopp og chili, smør, fløte og en bit brie.
Mellommåltid - avocado
Mellommåltid2 - noen blåbær
Middag (sent) - hakkebøff med soppstuing og tzatziki laget på seterrømme.

Et glass pepsi max til dessert

labaline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eigenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 22:07   #98
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Karbear86, her.

JEg er skikkelig karbo-abstinenser etter tre dager jeg.. klarer ikke å tenke på noe annet enn pitabrød (noe jeg har kost meg med alltid, når jeg skal ha noe godt) .. hehe skikkelig vanskelig.. tung i hodet og slapp. Trening er vanskelig. vant med 4 ganger i uka.. tipper det max blir 3 dager denne første uka pga kroppen er litt slapp.
Gikk på vekten i dag, og hadde gått ned 1,2 kg. ikke veid meg på kanskje ei uke men hvis det er pga dette uten brød osv er det verdt det altså
Er det flere som har det sånn?

Om du søker i oppskritsdelen av forumet, ligger det faktisk en pitabrød oppskrift der

Er forøvrig helt normalt å ha det slik du har det nå, som du sier; det er karboabstinenser.
Sørg for å få i deg nok vann, gjerne Farris også, vi mister en del salter, særlig i begynnelsen. Dropp, eller trapp ned på treninga, det kan ofte være nok "stress" for kroppen denne omlegginga, trening kan vente til overskuddet kommer, ellerta en halvtimes gåtur

Lykke til videre!

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 22:09   #99
maiken32
Juniormedlem

Medlem siden: Jun 2011
maiken32 er på en erverdig vei

Takk for svar ! Spennende !

Skjønner at jeg må bruke litt tid på å lese meg opp på dette her !
Innså nettopp at sjokoladen (som jeg ELSKER) ryker

Jeg er forøvrig 32 år, er 165 cm og 71 kg.
Drømmevekta er 62 kg
Hvor lang tid bør jeg ha på det ?

Mange som snakker om at de er i ketose, hvor finner dere disse stix'ene som måler dette ?
I morgen blir det omelett til frokost !

maiken32 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nybegynner ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 22:13   #100
Karbear86
Juniormedlem

Karbear86 er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Om du søker i oppskritsdelen av forumet, ligger det faktisk en pitabrød oppskrift der

Er forøvrig helt normalt å ha det slik du har det nå, som du sier; det er karboabstinenser.
Sørg for å få i deg nok vann, gjerne Farris også, vi mister en del salter, særlig i begynnelsen. Dropp, eller trapp ned på treninga, det kan ofte være nok "stress" for kroppen denne omlegginga, trening kan vente til overskuddet kommer, ellerta en halvtimes gåtur

Lykke til videre!

Takk for svar godt å høre det er normalt.. jeg sykler litt da så utenom fotballtreninga får det holde se hva jeg orker.. Pitabrød er btw bare godt nok sånn jeg får av hatting, i den fine typen sånn mykt og godt.. haha nei skal slutte å tenke på det.. lagd meg smoothie nå, så døyver det nok

Karbear86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: uten brød, pasta og ris. Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:33.