Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Karber hos Hexeberg vs Dahlgren?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-06-11, 00:18   #1
effie
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 7
effie er på en erverdig vei
Question

Karber hos Hexeberg vs Dahlgren?

Hei Jeg bare undrer - Hvorfor opererer Dahlgren med høyere kh innhold i matvaretabellene sine enn det Hexeberg gjør
Skal det liksom være som med valuta, forskjellig verdi i forskjellige land...he,he Nei, alvorlig talt, hvem er det lurt å stole på? Dahlgren med de høyeste tallene kanskje? Noen som aner noe om dette?

effie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 09:38   #2
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Karber hos Hexeberg vs Dahlgren?

Jeg bruker "Matvaretabellen" når jeg er usikker, koster ikke mange kronene i bokhandel.

Alternativt har du programmer som mat på data eller www.matvareguiden.no for å sjekke næringsinnhold

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 09:43   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Karber hos Hexeberg vs Dahlgren?

Det finnes uansett ikke noe standardverdi av karbohydrater i noe som helst. Tallene er bare ca tall.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 10:12   #4
kjerstiva
Medlem
 
kjerstiva sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bodø
Alder: 44
Innlegg: 262
kjerstiva er på en erverdig vei

Sv: Karber hos Hexeberg vs Dahlgren?

Det er kanskje forskjell på matvarene de har ramset opp? F.eks: frossen brokkoli vs kokt brokkoli vs svensk brokkoli etc...? Hvis dere skjønner hva jeg mener

kjerstiva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: under 50 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 11:10   #5
effie
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 7
effie er på en erverdig vei

Sv: Karber hos Hexeberg vs Dahlgren?

Takk skal dere ha. Aner meg at dette kanskje ikke er så enkelt. Men jeg undrer videre. Hva gjør de som er på Atkins induksjon? Spiser man forskjellige grønnsakmengder i Norge og Sverige da..?????????
F.eks. oppgir Dahlgren hele 4.1 karber i avokado mens norske tabeller, bl.a Hexeberg opererer med et langt lavere tall: 0,5

effie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 11:12   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Karber hos Hexeberg vs Dahlgren?

Finne to forskjellige avocadotyper Den ene inneholder mer karbs.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 20:02   #7
effie
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 7
effie er på en erverdig vei

Sv: Karber hos Hexeberg vs Dahlgren?

Tusen takk! Hadde ikke fått med meg den forskjellen

effie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 12:32   #8
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Karber hos Hexeberg vs Dahlgren?

Matvaretabeller kan ikke gi deg annet enn ca-tall, som representerer nivå. Det er forskjeller i næringsinnhold mellom like matvarer, f.eks. varierer c-vitamininnholdet fra appelsin til appelsin (eller paprika, som er en bedre kilde og mer lavkarbovennlig ).
For mange næringsstoffer opereres det med ulike enheter, så det er ikke alltid mulig å regne direkte om fra land til land.

Verdiene i matvaretabellen er enten hentet fra egne målinger, kopiert fra andre, eller omregnet fra andre.

Den beste matvaretabellen på nett etter min mening, er den amerikanske. Den gir informasjon om hvilke typer sukker matvaren inneholder, aminosyrefordelingen, fettsyrefordelingen osv: http://www.nal.usda.gov/fnic/foodcomp/search/

Den norske kan være lettere å finne frem i, og kan være å foretrekke dersom du ikke er interessert i mer detaljkunnskap om matvarene.

Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dr. Hexeberg Tidl. medlem LCHF 40 29-09-11 18:25
Blodprøver ala Sofie Hexeberg dreams Generell ernæringsdebatt 69 12-09-11 16:35
Dr. Hexeberg? Ju9ta Lavkarbo generelt 1 19-04-11 17:38
Matkurs av Dr. Hexeberg rst024 Lavkarbo generelt 9 13-04-11 10:18
Nettmøte med Hexeberg! Akeleie Nyheter / media 0 12-07-10 13:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no